معرفی و دانلود کتاب صوتی گامبی وزیر

عکس جلد کتاب صوتی گامبی وزیر
قیمت:
85800 تومان - 9.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گامبی وزیر

کتاب صوتی گامبی وزیر نوشتهٔ والتر تویس، داستان جذاب و هیجان‌انگیز دختر یتیمی به اسم «بث» را روایت می‌کند که بعد از مرگ مادرش به پرورشگاه فرستاده می‌شود. اما آشنایی او با بازی پیچیده شطرنج مسیر زندگی‌اش را به کلی دگرگون می‌کند.

درباره کتاب صوتی گامبی وزیر:

بث هارمون هشت سال بیشتر ندارد که در یک سانحهٔ تصادف مادرش را از دست می‌دهد. او که دیگر کسی را در زندگی‌اش ندارد، مجبور می‌شود تا به پرورشگاه برود و تا سال‌ها بعد در آن‌جا بماند. اوج داستان کتاب گامبی وزیر (The Queen's Gambit) هنگامی است که بث برای تمیز کردن تخته‌پاک‌کن‌ها به زیرزمین می‌رود و در آن‌جا با سرایدار پرورشگاه ملاقات می‌کند.

آقای شایبل در زیرزمین به تنهایی پشت میزی نشسته و مشغول بازی شطرنج است. بث برای اولین بار در عمرش توجهش به چیزی جلب می‌شود و دوست دارد آن را تماشا کند. بعد از چند بار رفت‌وآمد بث از آقای شایبل درخواست می‌کند که شطرنج را به او یاد بدهد. او هم قبول می‌کند و بث هرروز به بهانه تمیز کردن تخته‌پاک‌کن‌ها به زیرزمین می‌رود تا دقایقی شطرنج بازی کند.

پرورشگاه در آن زمان به کودکان داروی آرام‌بخش می‌داد و بث به این داروها عادت کرده بود. به طوری که بدون خوردن آن‌ها نمی‌توانست تمرکز کند و مدام آشفته میشد. علاقهٔ او به شطرنج روزبه‌روز بیشتر شد و به جایی رسید که او را به مسابقات مدارس این بازی دعوت می‌کردند. والتر تویس (Walter Tevis) در این رمان جذاب و پرتعلیق به خوبی توانسته زندگی این دختر را به تصویر بکشد و مخاطب را با خود همراه سازد.

کتاب صوتی گامبی وزیر در اصل داستان دختری است که جلوی تمام مردانی که به او پوزخند می‌زدند ایستاد و بر همهٔ آن‌ها پیروز شد. او هیچوقت فکرش را هم نمی‌کرد که تجربهٔ تلخ مرگ مادرش، او را به چه مسیری بکشاند. مسیری که به کلی شخصیت او و زندگی‌اش را دچار تحول کرد. اما چیزی که در نهایت او را شکست داد نه رقبای مرد شطرنج، بلکه اعتیاد و احساسات سرکوب شده‌اش بود که طی تمام این سال‌ها آن‌ها را در خود نگه داشته بود. تا جایی که این احساسات سرکوب‌شده او را به یک فروپاشی روانی می‌کشانند.

فیلم اقتباس شده براساس کتاب صوتی گامبی وزیر:

درسال 2020 کمپانی نتفلیکس سریالی براساس این رمان در ژانر درام ساخت که «اسکات فرانک» و «آلن اسکات» تولید آن را بر عهده داشتند. «آنیا تیلور-جوی» در این سریال نیز نقش بث را بازی کرد. این سریال توجه مخاطبان زیادی را به خوب جلب کرد و تحسین منتقدان را برانگیخت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی گامبی وزیر:

- متقاعد کننده و باشکوه. (Los Angeles Times)

- گامبی وزیر سرگرمی محض است. این کتابی است که هر چند سال یکبار آن را می‌خوانم. به خاطر لذت و مهارت خالص آن. (مایکل اونداتیه – نویسنده کانادایی)

- بث هارمون یک خلاق فراموش نشدنی است و گامبی وزیر کامل‌ترین و دلخراش‌ترین کار والتر تویس است. (جاناتان لتم – رمان‌نویس، مقاله‌نویس و نویسنده داستان کوتاه آمریکایی)

- تویس ما را در درام نفسگیر خود هر لحظه به دام می‌اندازد و باعث می‌شود همان هیجان شدید را که شخصیت‌هایش احساس می‌کنند، احساس کنیم. (The Plain Dealer – روزنامه آمریکایی)

کتاب صوتی گامبی وزیر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و پرتعلیق از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

با والتر تویس بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی آمریکایی در سال 1928 در سانفرانسیسکو متولد شد. او در کودکی به همراه خانواده‌اش برای ادامه‌ی زندگی به کنتاکی مهاجرت کرد. والتر تویس (Walter Tevis) زمانی که تنها 17 سال داشت به نیروی دریایی پیوست و پس از آن در دانشگاه کنتاکی به ادامه‌ی تحصیل روی آورد و مدرک کارشناسی‌ ارشدش را در رشته ادبیات انگلیسی دریافت کرد.

کتاب «بیلیارد باز» نخستین رمان وی محسوب می‌شود که در سال 1959 به انتشار رسید و اقتباس بسیار مشهوری با بازی «پل نیومن» از آن شد. از میان آثار این نویسنده‌ی مشهور آمریکایی می‌توان به «مرغ مینا»، «مردی که به زمین سقوط کرد» و «ماجرای رنگ پول» اشاره کرد. تویس سرانجام در سال 1984 از دنیا رفت اما آثار وی همچنان به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه می‌شوند و نام او بر سر زبان‌هاست.

در بخشی از کتاب صوتی گامبی وزیر می‌شنویم:

بث فوت کرد. سپس دود را به درون ریه کشید و نگه داشت. هیچ احساس تازه‌ای به او دست نداد. ماری جوانا را به دست مرد جوان داد و گفت: «ممنون.» او داشت با آیلین دربارهٔ دانل داک صحبت می‌کرد. آن‌ها یک بلوک پایین‌تر از خیابان مین توی آپارتمان آیلین و باربارا بودند. این آیلین بود که بعد از کلاس شبانه بث را به میهمانی دعوت کرد.

آیلین داشت میگفت: «حتما مل بلنک بوده. صدای همهٔ کارتونارو اون در میاره.» بث هنوز دود را حبس کرده بود و امیدوار بود کمی از خشکی درش بیاورد. او یک ساعت و نیم بود که با دانشجوهای کالج، روی کف آپارتمان نشسته بود و هنوز کلمه‌ای حرف نزده بود. مرد جوان در نهایت گفت: «بلنک صدای سیلوسترو درمیاره ولی دانل داکو نه.»

او برگشت و به بث نگاه کرد و گفت: «من تیم هستم. تو همون شطرنج‌باز معروفی؟» بث دود را بیرون داد و گفت: «اوم. درسته.»

- «تو قهرمان زن آمریکایی!»

بث گفت: «من مشترکا قهرمانم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
بخش یک
30 دقیقه
بخش دو
29 دقیقه
بخش سه
35 دقیقه
بخش چهار
35 دقیقه
بهش پنج
35 دقیقه
بخش شش
33 دقیقه
بخش هفت
38 دقیقه
بخش هشت
28 دقیقه
بخش نه
30 دقیقه
بخش ده
34 دقیقه
بخش یازده
19 دقیقه
بخش دوازده
28 دقیقه
بخش سیزده
37 دقیقه
بخش چهارده
45 دقیقه
بخش پانزده
35 دقیقه
بخش شانزده
26 دقیقه
بخش هفده
26 دقیقه
بخش هجده
34 دقیقه
بخش نوزده
35 دقیقه
بخش بیست
38 دقیقه
بخش بیست و یک
32 دقیقه
بخش بیست و دو
42 دقیقه
بخش بیست و سه
41 دقیقه
بخش بیست و چهار
38 دقیقه
بخش بیست و پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گامبی وزیر
نویسنده
مترجممهسا صباغی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات آذرباد
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
85800 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گامبی وزیر

مریم رجایى
۱۴۰۱/۱۱/۵
از روزگار انسانهای اولیه که مردان به دنبال شکار میرفتن و زنها توی غار میموندن و به خاطر حاملگی و مسئولیت بچه‌ها و دفاع از خونه جسمشون کم عضله تر بود و علاوه بر اون تاثیر هورمون تستوسترون در ساخت عضله، به مردها برتری‌ای داده شد که فقط مناسب همون زندگی غارنشینیه ولی کماکان تا همین عصر حاضر هم که دیگه قرار نیست کسی شکار بره و عضله فقط کارکرد نمایشی داره، این برتریِ ذهنی مرد به زن، نه فقط در حجم عضلات، بلکه در همه چیز و همه جا، در باورها جا خوش کرده!
دغدغه‌های بث رو میفهمم، اینکه نمیخواد به عنوان یک زن موفق ازش یاد بشه، فقط میخواد یک انسان موفق باشه، چون "زن" بار سنگینی داره و با خودش یک درد عمیق به عمق تاریخ داره. درد نداشتن مجالی برای بودن. با خودش یک انگ ناخوشایند داره...
به امید اون روز که بفهمیم به تعداد آدما، نوعِ آدم هست و آدما دو نوع زن و مرد نیستن! یه زن هم اگر از قضاوتهای جامعه رها باشه و مثل بث در محیط ایزوله‌ای با یک مقوله‌ی اسماً مردانه آشنا بشه، به همون اندازه‌ی یک مرد ممکنه بهش علاقمند بشه و درش استعداد داشته باشه، به نظرِ من جامعه برای حفظ کانون خانواده زن رو تحقیر و فدا میکنه.
به قول دوبووار زن به دنیا نیومدیم، به زن تبدیل شدیم.
دخترها رو تربیت میکنن که تبدیل به "زن" بشن. یک موجود در سایه که انگار آفریده شده مرد رو به خودش علاقمند کنه!!! در حالیکه با وجود این حجم ظلم تاریخی باز هم زنان تا جایی که مجالی برای خود نشون دادن پیدا شده درخشیدن و ایده‌ی برابری رو ثابت کردن.
somayyeh sabouhi
۱۴۰۱/۲/۲۳
بت دختری است که شطرنج را از سرایدار یتیم خانه یاد میگیره و مشخص میشه که استعداد فوق العاده‌ای توی بازی شطرنج داره....
از داستان این کتاب سریالی هم ساخته شده است به اسم The Queen's Gambit
ابتدا فکر میکردم این کتاب روند آرامی داشته باشه اما بر خلاف تصور من این کتاب هم هیجان انگیز بود و هم روند تک
داستانی سریعی داشت...
تک تورنومنت‌ها و مسابقه‌هایی که بت شرکت می‌کرد هیجان انگیز بود و شما هم استرس میگرفتید!
در جایی از داستان بت خسته میشه و احساس تنهایی می‌کرد... دلم می‌خواست بت را بغل کنم و دلداریش بدهم...
کتاب بسیار جذابی هست، حتما مطالعه‌اش کنید
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۵/۱۱
بارها از این کتاب رد شدم و چون اصلا به شطرنج علاقه ندارم، اصلا تمایلی به گوش کردنش نداشتم امروز که شنیدنش رو تموم کردم افسوس میخورم که چرا زودتر نخریده بودم به نظرم اصلا ابرقهرمان با اغراق در پیروزی نبود، برعکس یه آدم با تمام تجربه‌های درست و غلط، کمبودها و اشتباهات انسانی، انتخابهای گاهی به اجبار و گاهی به اختیار بود و بسیار جذابتمام لحظات را با دقت و لذت شنیدم و قطعا اجرای آقای عمرانی بزرگوار هم در این تجربه شیرین تاثیر داشت ممنون
سان مان
۱۴۰۱/۲/۳۰
صدای گوینده کتاب ک عالی بود. در رابطه با خود کتاب داستان طوری بود ک اصلا نمیشد کنارش گذاشت! هیچ جا افت نداشت و چند جایی هم عملا مو به تن آدم سیخ میشد. ‌ی معلم داشتیم دوران راهنمایی میگفت استعداد تنها کافی نیس و همیشه تو زندگی طوری تلاش کنید ک جای کاش رو باقی نذارید. در این کتاب هم استعداد در کنار تلاش مستمر ب خوبی نشون داده شده بود. من ک لذت بردم ب بقیه هم پیشنهاد میدم. ارزش شنیدن داره
دانش باقری
۱۴۰۲/۲/۱۴
این کتاب تو دو نکته منو اذیت میکنه
یک قدرت شطرنج بث بنظر من زیادیه
چون نابغه‌های مشابه در رشته‌های دیگه اینگونه از اول شکست ناپذیر طور نمیشن
و دوم برخی جملاتِ جدا از داستان، وارد کتاب میشه که به نظر من فقط پر کردن کاغذه و استفاده‌ای نمیشه داخل داستان ازش
و انقدر کوتاهه که فرصت تصور رو هم نمیده به آدم
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۴/۳۱
کتاب به لحاظ ادبی ومحتوایی چیزی برای نقد کردن نداردوفقط به این می‌پردازد که شخصیت اصلی به فلان مسابقه رفت وفلان حرکت را انجام داد و در حاشیه هم به مسائل جنسی می‌پردازد. پیشنهاد می‌کنم این کتاب را تهیه نکنید زیرا به لحاظ محتوا ضعیف است وبه نوعی هدر دادن پول است.
عسل
۱۴۰۱/۴/۱۲
این کتاب خیلی جذاب بود و پر اطلاعات مفید راجب شطرنج و علاقه داشتی تمام مدت کتاب رو گوش بدی. موضوع کتاب راجب دختر تنهاییه که تونست ابرقهرمانهای شطرنج جهان رو شکست بده. ممنون از کتابراه و عوامل تهیه این اثر بسیار زیبا...
محبوبه علیدادی
۱۴۰۱/۸/۳۰
کتاب خوبی بودولی به اواسط داستان که میرسیم یکم خسته کننده میشه و یکمم برابازی گیج کنندس ولی درکل کتاب خوبیه و گوینده هم عالیه خیلی بااحساس کتابومیخونه من دوست داشتم ممنون ازکتابراه
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
اصلا فکر نمی‌کردم یک همچین موضوعی آنقدر برایم جذاب باشد که نتوانم از گوش دادن دست بکشم، رقابت برایم جذاب بود
اما اینکه شخصیت اول و قهرمان داستان همیشه برنده بود، یک کم فیلم هندی رو خاطر نشان می‌کرد
Arezoohastam
۱۴۰۲/۸/۲۴
لذت بردم از شنیدن این کتاب گویش اقای عمرانی هم فوق‌العاده دلنشین بود ترجمه عالی بود، به هرکسی که حداقل یه بار تو عمرش شطرنج بازی کرده پشنهاد میشه و ممنون از کتابراه عزیز
Pari Akbaribamanbigi
۱۴۰۲/۱/۵
برای کسانی که به دنبال اهداف رفتن و موفقیت رو دوست دارند این کتاب جذاب هست، از فراز و نشیب‌ها و چالش‌های سخت بیرون اومدن، به همرا ه کارکتر اصلی کتاب برای من خیلی زیبا بود
ام البنین حجازی زاده
۱۴۰۲/۴/۱
خیلی خوب بود وپرکشش، ولی در قسمت‌های مسابقات شطرنج توضیحات خیلی تخصصی وطولانی میشد وکمی حوصله سر بر بود درکل خوشم اومد وخواندنی کتاب هم عالی بود
سارینا سرابندی
۱۴۰۱/۷/۱۷
علی بود من اول کتاب رو خوندم وبعدش سریالشو دیدم و همونطور که فکر میکردم ۱۰ هیچ کتابش جلو بود خیلی بهتر بود خیلی لذت بردم واقعا
مهشید مهشید
۱۴۰۲/۶/۹
کتابی خیلی قشنگ و آموزنده و هیجان انگیزه، و اینکه آدم بتونه علایق و استعدادهای خودشو بشناسه و راه زندگیشو پیدا کنه
Samira Navazani
۱۴۰۲/۲/۱۸
عالی بود داستان هم روان و عالی از همه مهمتر مترجم متن داستان رو سانسور نکرده بود. با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گامبی وزیر

برای دریافت کتاب صوتی گامبی وزیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.