معرفی و دانلود کتاب بیلیارد باز

عکس جلد کتاب بیلیارد باز
قیمت:
72100 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیلیارد باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیلیارد باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیلیارد باز

اگر روزی میان دوگانه شهرت و غرور قرار بگیرید، کدام‌ یک از آن‌ها را انتخاب می‌کنید؟ کتاب بیلیارد باز اثر شگفت‌انگیز و خواندنی والتر تویس است که ماجرای هیجان‌انگیز زندگی یک بیلیارد باز جوان، به نام ادی فلسون را روایت می‌کند. داستانی خواندنی که همواره شما را در برابر انتخاب‌های دشوار انسانی قرار می‌دهد.

درباره کتاب بیلیارد باز:

داستان قدرت و شهرت، ‌غرور و خوشبختی و تاب خوردن میان این مفاهیم، قصه رنج بشر است! رنجی که هر انسانی به واسطه انتخاب‌های خودش به آن‌ مبتلا می‌شود و گاهی گریز از آن، برایش ‌بسیار گران تمام می‌شود. رمان بیلیارد باز اثری حیرت‌آور و هنرمندانه از همین درد و کشمکش در زندگی است که هر انسانی در مقابل آن قرار می‌گیرد.

والتر تویس (Walter Tevis) آمریکایی، در سال 1959 با قلم حیرت‌انگیز خودش، داستان این رنج و انتخاب را در کتاب بیلیارد باز به تحریر درآورده و خواننده را برای مدت زمان طولانی، لابه‌لای خط‌های این کتاب، به دام می‌اندازد.

رمان بیلیارد باز داستان زندگی جوانی به نام ادی فلسون را به تصویر می‌کشد که مهارت شگرف او در بازی بیلیارد، ‌بسیار مشهور است. ادی را به دلیل توانایی بی‌نظیری که در این بازی دارد، با نام «ادی تند دست» هم می‌شناسند! برخی هم او را به دلیل پول‌هایی که از راه شرط‌بندی در بازی‌ها به دست می‌آورد، «ادی گوش بُر» می‌نامند. ‌ اما ادی به دنبال یک موفقیت بزرگ است و هیچ‌کدام از این عناوین را درباره خودش دوست ندارد. به‌همین‌دلیل به فکر رقابت با مردی به نام «مینه سوتا» می‌افتد که در حدود پانزده سال، ‌بدون هیچ شکستی در کشور بازی می‌کند و شهرت زیادی دارد. ادی در شرایطی قرار می‌گیرد که علاوه‌بر مینه سوتا، باید با خودش هم بجنگد و زیبایی داستان، درست از همین نقطه آغاز می‌شود.

کتاب بیلیارد باز (The Hustler) یک اثر جذاب و ماندگار از شوق به زندگی و تلاش برای رسیدن به خواسته‌هاست. با خواندن این رمان ادبی زیبا، سرشار از انگیزه زندگی خواهید شد و اثری خارق‌العاده را در مقابل خودتان خواهید یافت. داستان بیلیارد باز که برخی آن را به نام رمان «گوش بُر» نیز می‌شناسند، ‌اثری خواندنی و ماندگار است که دنیای حقیقی را لابه‌لای سطرهای داستان به تصویر می‌کشد و شما در در برابر انتخاب‌های دشوار زندگی قرار می‌دهد. این داستان پرتنش و خواندنی، روایتی ناب از جرات، استقامت، و تفاوت بین برندگان و بازنده‌هاست!

اقتباس سینمایی از کتاب بیلیارد باز:

فیلم سینمایی بیلیارد باز اقتباس موفق این رمان زیباست که به کارگردانی رابرت راسن و در سال 1961 ساخته شده است. این فیلم به‌عنوان یک اثرکلاسیک مدرن شهرت یافت و عنوان جوایز متعددی از جمله اسکار، بفتا و گلدن گلوب را از آن خودش کرد.

نکوداشت‌های کتاب بیلیارد باز:

- اگر همینگوی علاقه‌ای به گاوبازی داشت، شاید قهرمانش ادی فلسون بود. (Time)
- یک رمان خوب و ریتم‌دار. (The New York Times)

کتاب بیلیارد باز مناسب چه کسانی است؟

رمان بیلیارد باز برای همه کسانی از خواندن داستان‌های آمریکایی‌ لذت می‌برند و به دنبال سرآغازی برای یافتن انگیزه زندگی هستند، دوست‌داشتنی است.

با والتر تویس بیشتر آشنا شویم:

والتر تویس نویسنده مشهور آمریکایی، در سال 1928 در سانفرانسیسکو به دنیا آمد. زمانی که یازده ساله بود همراه با خانواده‌اش به کنتاکی رفت و در آن جا به ورزش بیلیارد و ادبیات علمی و تخیلی علاقه‌مند شد. او مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خودش را در رشته ادبیات انگلیسی به پایان رساند و به مدت چهارده سال به تدریس ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق در دانشگاه اوهایو مشغول بود.

تویس اولین رمان خودش را با عنوان گوش بُر یا بیلیارد باز در سال 1959 منتشر کرد. تاکنون بسیاری از رمان‌های او به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده‌اند. از دیگر آثار بسیار موفق و خواندنی او می‌توان به کتاب مردی که به زمین سقوط کرد (1963)، ‌مجموعه ‌داستانی دور از خانه (1981)، رمان‌ مرغ مینا (1980)، رمان قدم‌های خورشید (1983)، کتاب حرکت اول ملکه (1983) و رمان رنگ پول (1984) اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بیلیارد باز می‌خوانیم:

ادی لبه تخت نشست، تنها چیزی که به تن داشت، شورت گران‌قیمتی بود که موقع خواب پوشیده بود. تختش کنار پنجره اتاق قرار داشت. بیرون را تماشا کرد؛ آفتاب بعدازظهر و دیوارهای صاف ساختمان‌ها که در هم گره خورده بودند. پشت سرش، چارلی هنوز خواب بود، قیافه‌اش حتی موقع خواب هم مضحک و بی‌احساس بود.

سیگاری روشن کرد، با تأنی‌ بیشتر از همیشه. احساس خوبی داشت. تازه از خوابی طولانی بیدار شده بود؛ کمی خمار بود، ولی بلافاصله هشیاری‌اش را به دست آورد و زمان و مکان را تشخیص داد.

نگاهی به اتاق انداخت؛ اتاقی بسیار تمیز و مدرن، با مبلمان طلایی و دیوارهای روشن. خوشش آمد. شروع کرد به سوت زدن از میان دندان‌هایش.

بعد به حمام رفت و دوش آب داغ گرفت، موهایش را شست، ناخن‌هایش را با برس پلاستیکی صورتی‌رنگی که همراه وسایل اصلاح با خودش آورده بود تمیز کرد، اصلاح کرد، لبه وان نشست و شروع کرد به برق انداختن کفش‌هایش.

چارلی با پیژامه‌ سلانه‌سلانه وارد حمام شد و روی توالت نشست. با دیدن ادی چند بار پلک‌هایش را به هم زد و روده‌درازی‌اش را از سر گرفت: «ای خدا آخه کی، کی به‌جز تو، توی کل این ملک سرسبز خداوندی، کی اول صبح این‌طوری با دنده‌های بیرون‌زده لبه وان می‌شینه و کفشای کوفتیش رو واکس می‌زنه؟» بعد آرنج‌هایش را روی زانو گذاشت و همان ژست متفکرانه قدیمی را به خود گرفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیلیارد باز
نویسنده
مترجمزهرا باختری
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-600-95858-1-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
72100 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیلیارد باز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیلیارد باز

برای دریافت کتاب بیلیارد باز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.