معرفی و دانلود کتاب صوتی کارخانه بچه سازی: داستان کوتاه طنز

عکس جلد کتاب صوتی کارخانه بچه سازی: داستان کوتاه طنز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کارخانه بچه سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کارخانه بچه سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کارخانه بچه سازی: داستان کوتاه طنز

کتاب صوتی کارخانه بچه سازی اثری شنیدنی از عزیز نسین، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی ترکیه است. نسین در این داستان کوتاه راوی حکایتِ زن و مردی است که با فقر دست به گریبان‌اند و این فقر، پیامدهای عجیب، ناخواسته و ناباورانه‌ای را بر فرزندانِ آن‌ها بر جای گذاشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی کارخانه بچه‌ سازی

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی کارخانه بچه‌ سازی داستانِ زن و مردی را روایت می‌کند که فقر، آثار غیرقابل جبران و غم‌انگیزی را بر زندگیِ آن‌ دو و فرزندانِ آن‌ها گذاشته است. فقر، این پدیده‌ی شوم، زندگیِ آن‌ها را که می‌توانست گرم و دوست‌داشتنی و پر از صدای خنده‌های فرزندانِ این زوج باشد، به ویرانه‌ای متروک و مضحک تبدیل کرده است. نسین در یکی از سیاه‌ترین کمدی‌های خود با ایجاز و صراحت بیانِ فوق‌العاده‌اش، به‌تندی به این پدیده و پیامدهای منحوسِ آن تاخته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کارخانه بچه سازی

فقر از جمله ناخوشایندترین پدیده‌های اجتماعی است که نتایج مخرب و جبران‌ناپذیر آن، جامعه را از رسیدن به شکوفایی و پیشرفت باز می‌دارد. با اینکه فقر، آسیب اجتماعی نیست اما از آن به عنوان مادرِ آسیب‌ها یاد می‌شود و زمینه‌ساز بسیاری از مشکلاتی است که یک جامعه با آن روبه‌روست: دزدی، فحشا، بیماری‌های روحی و روانی، اعتیاد، خشونت، قانون‌گریزی و افزایش جرم و جنایت. مانند هر پدیده‌ی تنش‌زای دیگری، فقر نیز بیشترین آسیب را بر کودکان وارد می‌کند. کودکان، توانایی اندکی برای انتخاب و تأثیرگذاری بر اتفاقات محیط اطرافشان دارند. محرومیت از امکانات اولیه، تغذیه‌ی ناکافی و نامناسب، خشونت در خانه و بیرون از آن، انواع بیماری‌ها، پرخاشگریِ والدین، عدم امکان تحصیل و... همگی بیشترین اثر را بر کودکان گذاشته و در ژرفای شخصیتِ آن‌ها نفوذ می‌کند و آن‌ها را در آینده به بزرگسالانی تبدیل می‌کند که این چرخه‌ی شوم را با فرزندانِ خود تکرار خواهند کرد. تنها سیاست‌گذاری‌های صحیح و برنامه‌ریزی‌های دقیق در سطح کلان به افزایش سطح زندگی کودکان و ارائه‌ی امکاناتی بدیهی نظیر بهداشت، غذای سالم، امنیت روانی و... منتهی خواهد شد.

عزیز نسین که یکی از آگاه‌ترین نویسندگان و طنزپردازان ترکیه و جهان است، با علمِ به این موضوع، دست به خلق اثری جالب‌توجه، کوتاه اما بسیار تأثیرگذار زده است. آقای جاهدِ داستان کارخانه بچه‌ سازی، نمونه‌ای از خیل پدران مستأصل و درمانده از فقر است و همسر او، گویا جز به ‌دنیا آوردنِ آن کودکان معصوم، وظیفه‌ی دیگری بر عهده ندارد و شاید به همین دلیل است که نامی از او در داستان نمی‌شنویم! نسین در کتاب صوتی کارخانه بچه‌ سازی، با زبان صریح و گزنده‌ای، پدیده‌ی فقر و اثر مهلک و مخوف آن را بر زندگی و آینده‌ی کودکان به تصویر کشیده است.

کتاب صوتی کارخانه بچه‌ سازی را عذرا مهاجر گزی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات گیوا آن را با خوانش حسین نصیری در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی کارخانه بچه‌ سازی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی کارخانه بچه‌ سازی را به تمام علاقه‌مندانِ داستان‌های کوتاه خارجی، به‌ویژه مخاطبان و طرفداران طنزهای عزیز نسین پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کارخانه بچه سازی: داستان کوتاه طنز می‌شنویم

با سرعت زیادی راه می‌رفت. سرم را از پنجره‌ی قهوه‌خانه بیرون آوردم و صدا زدم:

آقای جاهد کجا می‌ری با این عجله؟ بیا یه چایی بخور بعد هرجا خواستی برو.

نزدیک پنجره آمد. عرقش را پاک کرد و جواب داد:

- نمی‌تونم چیزی بخورم. وقت ندارم. می‌رم دنبال یه کار مهم.
- باباجون توی این گرمای تابستون انقدر فعالیت نکن. بشین یه لیموناد بخور، نفسی تازه کن بعد برو پیِ کارت.

آمد توی قهوه‌خانه و عرقش را پاک کرد. روی صندلی نشست. بعد آه عمیقی کشید و گفت:

- آخیش.
- چی شده آقای جاهد، چرا ناراحتی؟
- برادر، زایمانِ زنم پدرم رو درآورده.
- عجب، قدمش خیر باشه ایشالا.
- خیر؟! این بچه‌ی نُهمه!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
کارخانه‌ی بچه‌سازی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کارخانه بچه سازی: داستان کوتاه طنز
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کارخانه بچه سازی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کارخانه بچه سازی

برای دریافت کتاب صوتی کارخانه بچه سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.