معرفی و دانلود کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد

عکس جلد کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد
قیمت:
۴۶۰۰۰ ۳۲,۲۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد

کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد رمانی کوتاه و ماندگار به قلم نویسنده‌ی آمریکایی، کاترین کرسمن تایلور است که نخستین بار در سال 1938، یعنی درست یک سال پیش از شروع جنگ جهانی دوم به چاپ رسید. در این اثر داستانی، روابط تنگانگ دو دوست آلمانی به نام‌های مارتین و ماکس، در قالب نامه‌هایی پرآب و تاب به تصویر کشیده شده است.

درباره کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد:

سال 1939 ارتش آلمان به رهبری آدولف هیتلر به خاک لهستان حمله کرد و اینگونه، نبردی دیوانه‌وار میان بزرگ‌ترین دولت‌های جهان درگرفت؛ نبردی که تا سال 1945 به طول انجامید و در این مدت خساراتی جبران‌ناپذیر و عظیم به بار آورد. با این حال نباید گمان کرد که شعله‌های سوازن این جنگ یک‌شبه و به واسطه‌ی دیوانگیِ تنها یک فرد (آدولف هیتلر) روشنی گرفت.

متفکرینی که در ابتدای قرن بیستم می‌زیستند، به خوبی از سقوط اخلاقیِ مردمان اروپایی آگاه بودند؛ سقوطی که بنا بود در نهایت به ظهور غول فاشیسم در آلمان و ایتالیا بینجامد. یکی از این متفکرین نویسنده‌ای آمریکایی به نام کاترین کرسمن تایلور (Kathrine Kressmann Taylor) بود. رمان مشهور او که عنوان گیرنده شناخته نشد (Address Unknown) را بر خود دارد، در سال 1938 به رشته‌ی تحریر درآمد؛ یعنی یک سال قبل از آغاز فاجعه. با این حال در این اثر به خوبی می‌توان رد خون و خشونت را جست. در واقع، تایلور در این اثر کوتاه گویی در نقش یک پیشگو ظاهر شده است؛ پیشگویی که با توصیف فجایع دامنگیرِ اخلاقی، اجتماعی و سیاسی در آلمانِ نیمه‌ی نخست قرن، به طور غیرمستقیم درباره‌ی آینده‌ی هولناکی که پیش رو بود هشدار داد.

کتاب گیرنده شناخته نشد داستانی در ژانر آشنای نامه‌نگاری است. دو شخصیت اصلی یا در واقع، دو نامه‌نگار اصلی در این رمان، دو دوست آلمانی به نام‌های مارتین شولزه و ماکس آیزنشتاین هستند که سابقاً هر دو در آمریکا سکونت داشتند؛ اکنون که یکی از آنها به آلمان بازگشته و پیوند نزدیک میانشان قطع شده، نامه تنها وسیله‌‌ی آگاهی پیدا کردن آنها از حال یکدیگر است. در این بین، از خلال نامه‌های این دو کاراکتر به یکدیگر، موقعیت نابسامان اجتماعی در اروپای نزدیک به پرتگاه جنگ، به خوبی واکاوی و نمایان می‌گردد.

در پایان بد نیست این نکته را نیز اضافه کنیم که کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد در سال 2001 نامزد دریافت جایزه‌ی Premi Llibreter de narrativa بوده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد:

- یکی از موثرترین کیفرخواست‌ها از نازیسم در ادبیات داستانی. (The New York Times Book Review)
- این اثر در عین اینکه یادآور وحشت دوران نازی‌هاست، هشداری درباره‌ی اخلاقیات حاکم بر زمانه‌ی ما نیز هست. (Publisher's Weekly)
- گیرنده شناخته نشد بی‌تردید تحسین هر مخاطبی را در پی خواهد داشت. (Star Tribune)

کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌هایی با درونمایه‌های تاریخی و اجتماعی قطعاً از گوش سپردن به این کتاب لذت خواهند برد.

با کاترین کرسمن تایلور بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ای آمریکایی و متولد سال 1903 بود. در دانشگاه اورگان درس خواند و پس از آن به سان فرانسیسکو رفت و در عرصه ی تبلیغات مشغول به کار شد. مشهورترین رمان این بانوی نویسنده همین کتاب گیرنده شناخته نشد نام دارد که علی رغم حجم اندک خود، امروزه از آثار بزرگ قرن اخیر به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد می‌شنویم:

مارتین عزیز، از انواع و اقسام گزارش‌هایی که از وطن به اینجا می‌رسد حسابی پریشان شده‌ام. این گزارش‌ها آنقدر ضدونقیض‌اند که برای فهمیدن واقعیت، طبعاً باید سراغ تو بیایم. مطمئنم اوضاع نباید آنقدرها بد باشد که اینجا تصویر می‌کنند. همه‌ی روزنامه‌های آمریکایی یک چیز می‌گویند: نسل‌کشی وحشتناک!

می‌دانم تو با ذهن آزاداندیش و قلب مهربانی که داری، نمی‌توانی هیچ‌جور وحشی‌گری را تحمل کنی و می‌توانم از زبان تو حقیقت را بشنوم. پسر زیلبرمان تازه از برلین برگشته و آنطور که شنیدم، خطر مرگ از بیخ گوشش گذشته. آنچه شاهدش بوده اصلاً جالب نیست. شلاق زدن‌ها! به زور خوراندن بطری بطری روغن کرچک از لای دندان‌ها! بعد، چندین ساعت درد و عذاب ترکیدن تدریجی دل و روده و سر آخر هم، جان دادن. شاید این چیزها راست باشند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
قسمت اول
28 دقیقه
قسمت دوم
12 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گیرنده شناخته نشد
نویسنده
مترجمبهمن دارالشفایی
راویآرمان سلطان زاده، مهدی صفری
ناشر چاپینشر ماهی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۶۰۰۰ ۳۲,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد

وحید سحری
۱۴۰۲/۲/۱۴
عالی بود اصلا انتظار اخر داستان رو‌نداشتم
مثل همیشه صدای اقای سلطان زاده داستان رو زیبا تر هم کرده
ATENAN NooN
۱۴۰۱/۶/۲۷
کتابی خاص و ستودنی نویسنده کاری شبیه معجزه انجام داده است این همه کوتاه آن همه پر محتوا
khaf tati
۱۴۰۰/۱۱/۱۴
جالبه ک این نویسنده تو طول عمرش فقط ۳ تا کتاب نوشته.. ک این کتاب جمع و جور معروف ترینشونه
بهنوش
۱۴۰۲/۵/۱۰
بسیار تامل برانگیز و چالشی. منم اصلا انتظار اینگونه پایان رو نداشتم.
فرزاد جعفریان
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
فوق العاده بود، با چالشی غیر قابل پیش بینی:))
sara s.
۱۴۰۰/۶/۹
کتاب کوتاه پرمحتوا بسیار زیبا و غم انگیز🥺
Maryam Rajabi
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
این کتاب واقعا زیبا و خاصه
آهو رها
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
بسیار ظریف و جالب و شگفت انگیز
الهه گل کار
۱۴۰۱/۱/۲
بسیار تامل برانگیز
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد

برای دریافت کتاب صوتی گیرنده شناخته نشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.