معرفی و دانلود کتاب صوتی بخشودن

عکس جلد کتاب صوتی بخشودن
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بخشودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بخشودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بخشودن

اگر کسی در حق شما بدی کرده باشد، آیا او را می‌بخشید؟ آیا بخشش همواره امری ستوده محسوب می‌شود؟ ایو گارارد و دیوید مک ناتون در کتاب صوتی بخشودن از مجموعه تجربه و هنر زندگی، با نگاهی فلسفی مفاهیمی نظیر انتقام، مجازات، اخلاقیات و بخشش را نقد و بررسی می‌کنند و آرای مخالفان و موافقان این موضوع را شرح و بسط می‌دهند.

درباره کتاب صوتی بخشودن:

«همه متفق‌القولند که بخشودن اندیشه‌ای دوست‌داشتنی است، تا زمانی که خودشان با موردی مواجه شوند که باید ببخشایند.» این جمله تکان دهنده کتاب بخشودن (Forgiveness) است که شما را به فکر می‌برد و این پرسش را در ذهن‌تان ایجاد می‌کند: "به راستی بخشش افرادی که به هر نحوی باعث آزار ما و دیگران شده‌اند، تا چه حد اخلاقی و درست است؟"

همانطور که می‌دانید در فرهنگ مدرن امروزی، بخشودن امری‌ست که در فضای رسانه‌ای بارها تبلیغ می‌شود و این موضوع را همواره مثبت و زیبا جلوه می‌دهند. این تبلیغات از نمایش‌ها و برنامه‌های تلویزیونی آغاز می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی و کتاب‌های خودیاری و انگیزشی نیز ادامه پیدا می‌کند. همه آن‌ها پیام‌های یکسانی دارند و مدام به ما می‌گویند که بخشش برای تمامی انسان‌ها خوب است و کاری درست به شمار می‌رود. حتی ادیان و آیین‌های مختلف نیز همواره این کار را ستایش کرده‌ و مردم را به بخشیدن خطاهای همدیگر دعوت کرده‌اند.

با این حال کسانی که از سوی دیگران آسیب دیده‌اند و متحمل انواع رنج‌های جسمی و روحی شده‌اند، شاید نتوانند با این مسئله کنار بیایند؛ مخصوصا اگر فرد خاطی عملی وحشتناک انجام داده باشد یا هیچ پشیمانی و ندامتی از خود نشان ندهد.

ایو گارارد و دیوید مک ناتون با تکیه بر نظریات روان‌شناسان، متکلمان و فیلسوفان اخلاق، ماهیت کینه، قصاص، مجازات، عشق و نفرت را بررسی می‌کنند و نشان می‌دهند که طرفداران بخشش بی‌قید و شرط نمی‌توانند به راحتی دراین باره نظر بدهند؛ چرا که امری دشوار و پیچیده است.

با این حال این دو فیلسوف در آخر کتاب بخشودن نتیجه‌گیری می‌کنند که بخشیدن دیگران می‌تواند همبستگی میان انسان‌ها ایجاد نماید. البته این همبستگی با عملکردهای وحشتناک خطاکاران نیست، بلکه همبستگی با آن‌ها در مقام انسانیت‌شان است. هر قدر این انسانیت آنان زشت و خراب شده باشد، حتی بدترین آن‌ها باز هم یکی از ما هستند. خطاکاران نیز عضو خانواده بشری محسوب می‌شوند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه خوب باشد چه بد، نقشی در آینده‌ی این افراد داریم.

کتاب صوتی بخشودن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر همیشه با شنیدن نام فلسفه، نظریات و مفاهیم سخت و انتزاعی برایتان یادآوری می‌‌شود اما باز هم دوست دارید که با این علم آشنا شوید و آن را در زندگی شخصی خود به کار بگیرید، کتاب بخشودن با زبانی ساده و امروزی مسائل فلسفی را بررسی کرده و می‌تواند دیدگاهی نو نسبت به این امر برایتان ایجاد نمایند.

با نویسندگان کتاب صوتی بخشودن آشنا شویم:

ایو گارارد (Eve Garrard) پژوهشگر افتخاری گروه فلسفه دانشگاه منچستر است. او به طور گسترده در مورد نظریه اخلاق و اخلاق کاربردی تحقیق کرده و در مورد مسائلی مربوط به موضوع بخشش و وجود شر و بدی در جهان نوشته است.

دیوید مک ناتون (David McNaughton) استاد فلسفه دانشگاه ایالتی فلوریدا است. او بنیانگذار و اولین رئیس انجمن نظریه‌های اخلاقی انگلستان بود. همچنین مک ناتون در مورد تمام جنبه‌های نظریه اخلاق می‌نویسد و بر روی این موضوع تمرکز و تسلط دارد.

در بخشی از کتاب صوتی بخشودن می‌شنویم:

اِستر موجاوایا در خشونت‌های دهشت‌بار وصف ناشدنی نسل‌کشی در رِواندا در 1994، صدها تن از خویشاوندانش از جمله پدر و مادرش و شوهرش را از دست داد. در دوران پس از قتل عام‌ها می‌نویسد: نمی‌خواهم قاتلان خویشاوندانم را درک کنم؛ دست کم فعلا. می‌خواهم گام به گام پیش بروم که شاید ده سالی طول بکشد. نمی‌خواهم درکشان کنم. با خودم می‌گویم، عده‌ای استخدام شده و مزدی برای این کار گرفته‌اند. برای درک قاتلان، سیاست‌مداران و افراد انسان دوست و افرادی که درست فکر می‌کنند، همگی تلاش می‌کنند تا با قاتل‌ها و جانی‌ها تماس داشته باشند اما من شخصا نیازی به این کار ندارم. من نمی‌خواهم درک‌شان کنم و نمی‌خواهم عذرشان را بپذیرم. آن‌ها این جنایت‌ها را انجام داده‌اند و من دلم میخواهم تاوانش را بپردازند و خواب راحت نداشته باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
9 دقیقه
پیشگفتار
1 دقیقه
پشت کتاب - بخش یک
1 دقیقه
پشت کتاب - بخش دو
62 دقیقه
فصل اول: بحث و جدل درباره بخشودن
73 دقیقه
فصل دوم: دلایلی علیه بخشودن
73 دقیقه
فصل سوم: راه سوم؟
70 دقیقه
فصل چهارم: دفاع از بخشودن شماره یک - روانشناسان چه می‌گویند؟
39 دقیقه
فصل پنجم: دفاع از بخشودن شماره دو - مواجهه با ایرادها / بخش یک
46 دقیقه
فصل پنجم: دفاع از بخشودن شماره دو - مواجهه با ایرادها / بخش دو
65 دقیقه
فصل ششم: دفاع از بخشودن شماره سه - دلایل مثبت و ایجابی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بخشودن
نویسنده،
مترجمخشایار دیهیمی
راویبهاره آقاداوود
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بخشودن

9384
۱۴۰۱/۹/۲۷
کتاب خیلی کامل وجامع بود، مطالب خیلی هوشمندانه و با ترتیب خوبی در پی هم آمده بودند، مدام نویسنده با بیان مطالب جایی خواننده رو اقناع به نبخشیدن میکرد و بعد اقناع به بخشیدن، روند ارائه مطالب خیلی برام چالش برانگیز بود، بار‌ها در طی شنیدن کتاب موضع گرفتم و با نویسنده مخالفت کردم وبا فاصله‌ی کمی آروم شدم و گفتم این درسته، خصوصا قسمت‌هایی که مربوط به نظر نیچه بود و واقعا احساس خوبی داشتم که یکی هست که عقیده‌ی من رو در مورد موضوع بخشش قبول داره، آخر کتاب حسابی غافلگیر شدم، بخشیدن برای من همیشه کار سختیه، کتاب رو تهیه کردم شاید بتونه دلیلی برای بخشش بیاره که دور از دلایل مذهبی باشه، و در نهایت کتاب تاثیر خودشو گذاشت، من به بخشش در کنار حفظ ارزش خودم و متوجه کردن کسی که باعث آزارم شده اعتقاد داشتم ولی همیشه با واکنش‌های منفی روبرو میشدم که سخت گیری، کینه ورزی و.... و این موضوع همیشه آزارم میداد که ممکنه حق با دیگران باشه و من باید فکری برای این مشکل کنم، ولی بعد شنیدن کتاب متوجه شدم مشکل من کجاست، حتما کتاب باید بادقت و سر حوصله مطالعه یا شنیده بشه که بتونه کمک کننده باشه، برای من خیلی مفید بود، واقعا باعث آرامشم شد، کتاب به عمیق‌ترین بخش‌های ذهن خواننده یا شنونده نفوذ میکنه و مخاطب رو با نا خودآگاهش رودر رو میکنه و به جایی میرسونه که آروم بشینی و بگی ذهنم خالی شد و همش به خاطر اینه که در تمام مطالب به شاکی حق داده شده و حرمتش حفظ شده و در نهایت اجازه میده شاکی خودش انتخاب کنه که ببخشه یا نبخشه و این تموم چیزیه که همیشه بی دلیل گفتن ببخش، ولش کن مهم نیست، در صورتی که مهم بوده و همیشه شاکی دوست داشته کسی بهش بگه تو این حق رو داری نبخشی، هر جا چیزی به اجبار نزدیک بشه انجامش سخته حتی بخشش
بابک نیکوئیان
۱۴۰۱/۶/۱۴
صدای گوینده به نظر من بسیار آرام و ملایم و آرمش بخش بود، این کتاب بسیار بسیار بیشتر از آنیکه فکر میکردم فنی و عمیق و موشکافانه و علمی بود واقعا انتظار این قدر ژرفا و پیچیدگی و عمق را، از این اثر به ظاهر معمولی نداشتم، لذا با سرچ کردن نام نویسنده در گوگل متوجه شدم ایشان دکترای فلسفه اخلاق از دانشگاه منچستر دارند و الان در دانشگاههای انگلستان تدریس میکنند، متاسفانه اغلب کتاب‌ها در بازار ایران بسیار سطحی موضوعات را بررسی میکنند...، ممنونم از پدید آورندگان این اثر گرانبها وفاخر
مروا هستم ✌️
۱۴۰۰/۱۰/۵
اگر تو این سبک میخوای بخونید کتاب خشم و بخشش مارتا سی نوسبام خیلی بهتره. این زیاد کاربردی نبود. از طرفی من اگر می‌فهمیدم چرا انقدر راوی‌های بد رو انتخاب میکنه این ناشر صوتی واسه این کتابای گمان، خیلی خوب بود🙃
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۱
سلام. این کتاب دربراندارنده نکات خوب و کاربردیست. تشکر. بنظرم بسیار جذاب و عالیبود. تشکر. لذت بردم. راوی هم بسیار خوب بود. ترجمه هم عالی بود.
زینب زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
دوست داشتم مطالب روشنتر و باز تر میبود…خیلی نکات مشخصی رو مطرح و توضیح نداد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بخشودن

برای دریافت کتاب صوتی بخشودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.