معرفی و دانلود کتاب صوتی یزله

عکس جلد کتاب صوتی یزله
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یزله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یزله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یزله

کتاب صوتی یزله، نوشته‌ی سیروس همتی، مجموعه‌ای از یازده داستان کوتاه است که با زبانی طنزآمیز، موقعیت‌هایی جدی و عبرت‌آموز را روایت می‌کنند. سیروس همتی در این داستان‌ها، تلخی‌ها و سیاهی‌های پیرامونش را به شکلی شیرین و جذاب به تصویر می‌کشد و شما را با واقعیت‌های جامعه مواجه می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی یزله

سیروس همتی، بازیگر، کارگردان تئاتر و طراح صحنه‌ی ایرانی‌ست که در سال‌های اخیر به‌واسطه‌ی نقش‌آفرینی در چندین نمایش تلویزیونی و سینمایی شهرت یافته است. این بازیگر و کارگردان، نوشتن چندین نمایش‌نامه و داستان کوتاه را نیز در کارنامه‌ی خود دارد که نمایش‌نامه‌ی فیش آباد و کتاب یزله از آن جمله هستند. از اصلی‌ترین ویژگی‌های آثار سیروس همتی، می‌توان به نگارش با جملاتی بسیار کوتاه اشاره کرد که گویی مخاطبانش را نیش می‌زند و تا پایان درگیر و همراه خود می‌کند.

کتاب یزله، از یازده داستان کوتاه تشکیل شده است که سیروس همتی و تقی همتی‌نیا آن‌ها را به نگارش در آورده‌اند. عناوین این داستان‌ها از این قرار است: «آقای هاله»، «الله توپوننن پول توهسون»، «دده»، «رمان»، «مکان»، «آخرین وداع»، «یزله»، «فرمول آبی»، «خججه سلطان»، «ننه سلطان» و «بازارچه مکاره». همان‌طور که از عناوین داستان‌های این کتاب می‌توان حدس زد، داستان‌ها توأمان طنزآمیز و جدی‌اند. سیروس همتی توانسته است با تصویر کردن موقعیت‌هایی ویژه، طنزی ناب را در برابر مخاطب قرار دهد.

شکل عبارات و جملاتی که در کتاب یزله آورده شده‌اند، یادآور تجربه‌های سیروس همتی در نوشتن دیالوگ در نمایشنامه است. این مسئله باعث شده داستان‌های این کتاب، بدون حاشیه‌سازی و ورود به بازی‌های زبانی رایج، واقعیت را به مخاطب ارائه دهند و او را درگیر سازند. ازطرف دیگر، نثری که این نویسنده در کتاب یزله به کار برده، بسیار تصویری و قابلِ لمس است و مخاطب به‌راحتی می‌تواند داستان را پیش چشم خود تصور و تصویر کند.

کتاب یزله، توسط انتشارات نیستان منتشر شده. نسخه‌ی صوتی این کتاب را همین انتشارات، با گویندگی نویسنده تهیه کرده است.

کتاب صوتی یزله برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ایرانی از شنیدن کتاب صوتی یزله لذت خواهند برد. همچنین، شنیدن این کتاب صوتی به کسانی که به داستان‌های اجتماعی و طنز علاقه دارند نیز توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی یزله می‌شنویم

صورتش را به صورت هرا نزدیک کرد. رخ‌به‌رخ. عطش، بیابان تنش را خشک کرده بود. درست دو قدم مانده به آب، هرا پس کشید.

- کجا بودی این همه مدت، مرد؟

- نمی‌فهمم.

- خودت رو به اون راه نزن.

- کدوم راه، زن؟

- من زنت نیستم.

هرا چون گربه‌ی ایرانی مرد را بازی می‌داد. سگ چموش ول‌کن نبود. وقتی هرا در سه‌کنجی اتاق گیر افتاد، زنگوله‌اش را بالا برد.

- صداش در بیاد، جلدی هرکول میاد بالا.

سگ، لاجرم چهارزانو نشست. هرا در آستانه‌ی در اتاق قرار گرفت.

- خدافظ.

مرد با خود غرولند کرد. هرا در را بست. مرد سریع کنار میز مطالعه نشست. گوشی همراهش را برداشت تا با پیامکی خانواده‌اش را از دل‌نگرانی در آورد. اما گوشی آنتن نمی‌داد. از تقلا دست کشید. شروع کرد به نوشتن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
26 دقیقه
آقای هاله
7 دقیقه
الله توپوننن پول توهسون
8 دقیقه
دده
59 دقیقه
رمان
6 دقیقه
مکان
6 دقیقه
آخرین وداع
7 دقیقه
یزله
9 دقیقه
فرمول آبی
36 دقیقه
خججه سلطان
12 دقیقه
ننه سلطان
26 دقیقه
بازارچه مکاره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یزله
نویسنده
راویسیروس همتی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یزله

منصوره الوند آذری
۱۴۰۲/۹/۱
نمیخوام واکنش منفی بدم ولی لذت نبردم خصوصا صدای راوی اصلا برای من خوب نبود. داستان‌های کتاب یزله یه جور عجین شدن با فقر و فلاکت رو نشون میداد که واقعا تو زندگی امروزه اینقدر خوب لمس میشه دیگه کتاب که در موردش باشه یه جورایی سوهان روحه
با تشکر از تیم خوب کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یزله

برای دریافت کتاب صوتی یزله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.