معرفی و دانلود کتاب صوتی یک چاه و دو چاله

عکس جلد کتاب صوتی یک چاه و دو چاله
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک چاه و دو چاله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک چاه و دو چاله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک چاه و دو چاله

کتاب صوتی یک چاه و دو چاله خودزندگینامه‌ای از جلال آل احمد است که در آن شرحی موجز از سرگذشت خود ارائه می‌کند. این کتاب صوتی در دو بخشْ وقایع مهم تاریخی را از نگاه جلال تصویر می‌کند و به عقاید او در عالم سیاست و ادبیات می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی یک چاه و دو چاله

«در عالم قلم رسم است که هرکس در جوال‌رفتن با گنده‌تر از خود، اعلام ورود می‌کند؛ خیلی‌های دیگر این کار را کرده‌اند. خود من هم؛ اما یادم نبود که در این ولایت هرکدامِ ما خشت‌هامان را هم با خاک چینه‌ی دیگران می‌زنیم. چینه را می‌کوبیم _یعنی پایش را خالی می‌کنیم و بعد که فروریخت خاکش را سرند می‌کنیم و یک دو سطل آب از لب جو_ و قالب را هم که به کمر آویخته داریم و ده خشت بزن و تازه برای چه؟ برای حفاظت لانه موشی که سرپوش خودخواهی جوانک‌های تازه‌ازتخم‌درآمده است.»

چند سطری که آمده، بخشی از خودزندگینامه‌ی جلال آل احمد است. ما اندیشه و عقاید ادیبان را همیشه از خلال آثارشان خوانده‌ و با سرگذشت آن‌ها از میان روایات دیگران آشنا شده‌ایم. همیشه این فرصت فراهم نمی‌شود تا نگاهی بی‌واسطه به زندگی چهره‌های شاخص ادبیات بیندازیم، اما درمورد جلال آل احمد (Jalal Al-e-Ahmad) خوش‌شانس بوده‌ایم. جلال این نیاز را احساس کرده تا از خود و با زبان خود بنویسد و ما را به تماشای زوایایی پنهان از زندگی‌اش دعوت کند. کتاب صوتی یک چاه و دو چاله این فرصت را در اختیارمان می‌گذارد تا با سرک کشیدن به زندگیِ شخصی نویسنده‌ای نام‌آشنا، از آنچه بر او رفته است آگاه شویم و اندیشه‌ی جاری در قلمش را درک کنیم.

جلال آل احمد چه برای موافقان و چه برای مخالفانش وزنه‌ی سنگینی به حساب می‌آید. او در خانواده‌ای مذهبی تربیت یافت و بنا بود راه پدرش را برود و طلبه شود، اما به‌ناگاه از همه چیز روی برگرداند و در خانواده‌ی روحانیِ خود به‌عنوان فردی لامذهب شناخته شد. چنین جسارتی از فردی که تازه دبیرستان را تمام کرده، آن هم با پولی که از سیم‌کشی و چرم‌فروشی حاصل می‌کرده، جلال را به شخصیتی آینده‌دار تبدیل می‌کند. او در کتاب صوتی یک چاه و دو چاله از داستان تولدش پس از هفت دختر در خانواده‌ای مذهبی شروع می‌کند و به قصه‌ی تحصیلِ شبانه‌اش در دارالفنون دور از چشم پدر می‌رسد و ماجرای وارد شدنش به حزب توده و طرد شدنش از خانه را با صراحت تعریف می‌کند. در حین شنیدن داستانی جذاب و گیرا، ما فرصت این را پیدا می‌کنیم که اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران را در میانه‌ی دهه‌های بیست تا چهل از نظر بگذرانیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی یک چاه و دو چاله

جلال آل احمد سرگذشتش را در کتاب صوتی یک چاه و دو چاله در دو بخش روایت می‌کند: «یک چاه و دو چاله» و «مثلاً شرح احوالات». این کتاب برای نسل‌های جوان‌تر غنیمتی است تا بیشتر با ادبیات و سیاست دوران جلال آشنا شوند و مختصری از تاریخ سرزمین خود را بازشناسند. دیدنِ وقایع تاریخی از دریچه‌ی نگاه فردی مثل جلال که زمانی عضو حزب توده و مدیر داخلی ماهنامه‌ی تئوریک حزب بوده و پس از سه سال از این حزب جدا شده و در جریان‌های مهم تاریخی ایران نظیر واقعه‌ی 28 مرداد حضوری فعال داشته، برای هر مخاطب ایرانی امری درخور توجه است.

نشر صوتی جیحون اقدام به انتشار این اثر کرده و نسخه‌ی متنی آن نیز توسط نشر ارس به چاپ رسیده است.

کتاب صوتی یک چاه و دو چاله برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگینامه‌ای و به‌خصوص دوست‌داران جلال آل احمد، از این کتاب استقبال فراوانی خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی یک چاه و دو چاله می‌شنویم

در همین ایام بود که داریوش آن طنز تندِ اِی _ جی _ باس را نوشت و آورد که در کتاب‌ ماه چاپش کنم. سیمین و من دیدیمش و نپسندیدیم؛ چراکه فخری را آزرده بود. قرار بود اصلاحش کند که مجله توقیف شد و من رفتم سفر و گلستان هنوز بغض کرده است، به خیال اینکه ما را هم در نوشتن آن طنز دستی بوده. چاله‌ی دوم را وثوقی در این راه کند، شاید به غیرعمد و حتماً به قصد محبتی. با شماره‌ی مخصوص که برای صاحب این قلم داد. مرا در آن شماره سوار بر خر مرادی کردند که عبارت از خودبینی بود و انگی روی کپلِ آن خر زدند که انگِ بچه‌مدرسه‌ای‌ها بود و این نیز از این قلم به دور بود و به دور باد. حالا می‌گویم چرا.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
25 دقیقه
یک چاه و دو چاله - قسمت اول
22 دقیقه
یک چاه و دو چاله - قسمت دوم
23 دقیقه
یک چاه و دو چاله - قسمت سوم
17 دقیقه
مثلاً شرح احوالات

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک چاه و دو چاله
نویسنده
راویمحمد ولیان
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک چاه و دو چاله

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک چاه و دو چاله

برای دریافت کتاب صوتی یک چاه و دو چاله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.