معرفی و دانلود کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل

عکس جلد کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل

کتاب صور آگاهی نگون بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل نوشته‌ی فرزاد امینی شرح مفصلی‌ بر نظریه‌ی صیرورت روح و همچنین جدل رابطه‌ی ابژه و سوژه در فلسفه‌ی هگل است. این اثر معرفت‌شناختی، با نگاهی به کتاب «پدیدار‌شناسی روح» نوشته شده و مباحث جذابی در باب وجود و صورت‌های مختلف آگاهی را در خود جای داده است.

درباره‌‌ی کتاب صور آگاهی نگون‌بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل

کتاب‌ها و مقالات بسیاری در شرح و تفصیل فلسفه‌ی اندیشمند آلمانی، فردریش هگل نوشته‌ شده. برخی از این آثار قالبی تشریحی دارند و به بسط و گسترش اندیشه‌های او می‌پردازند اما برخی نوشته‌های دیگر، نگاه موشکافانه‌تری به نظریات هگل می‌افکنند و گاه نیز با تیغ نقد صحت و درستی آن را می‌آزمایند. کتاب صور آگاهی نگون‌بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل نوشته‌ی فرزاد امینی از حیث ماهیت هر دو مورد بالا را در بر می‌گیرد و در کنار آن که مخاطب را بهتر و بیشتر از قبل با دیدگاه و اندیشه‌های هگل آشنایی می‌دهد، از بررسی منتقدانه‌ی نظرات او نیز ابایی ندارد.

معرفی و دانلود کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل

موضوع اصلی کتاب صور آگاهی نگون‌بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل، یکی از نظریات پرسروصدای هگل در باب صیرورت روح است که به‌طور دقیق در کتاب «پدیدار‌شناسی روح» به آن پرداخته شده. نویسنده‌ی کتاب صور آگاهی نگون بخت، به طور مفصل، معنا و مفهوم این صیرورت را برای مخاطب امروزی شفاف‌تر می‌کند و در ادامه، مبحث جدل رابطه‌ی ابژه و سوژه را پیش می‌کشد. در امتداد همین بحث است که مقصود هگل از آگاهی نگون بخت آشکار می‌شود و تفاوت‌ دیدگاه او با سایر اندیشمندان این حوزه مشخص می‌گردد. نویسنده‌ی کتاب صور آگاهی، همچنین مبحث بی‌واسطه بودن شناخت از نگاه هگل طرح می‌کند و با تمرکز بر دیگر نظریات او و همچنین سایر تاریخ فلسفه، نقاط تزتزل این اندیشه را روشن‌تر می‌کند.

کتاب صور آگاهی نگون‌بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل دارای چهار فصل است: آنچه نیستی است: شیء محض- هستی محض؛ خودآگاهی، ستیز در رفع غیرِ فی‌نفسه؛ تعین شیء به‌مثابهٔ اندیشیدن؛ و درنهایت صور آگاهی نگون‌بخت و ستیز با غیریت، مباحث و موضوعات اصلی این کتاب خواندنی هستند. همچنین چاپ این اثر ارزشمند را انتشارات نیماژ برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی استخوان‌های روح

استخوان‌های روح، نام یک مجموعه کتاب تحقیقی و فلسفی‌ست که به همت انشارات نیماژ تهیه شده. این سری کتاب ارزشمند، مجموعه‌ای از اندیشه‌های فلسفی معاصر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و موضوعات متنوعی در باب سیاست، اخلاق، روان و جامعه را نیز در بر دارد. این مجموعه‌ی ده‌‌جلدی با دبیری روزبه صدرآرا گردآوری شده و یک منبع فشرده و جامع برای آشنایی با نظریات فلسفی اندیشندان غرب در دهه‌های اخیر است.

«فروید و غیر اروپایی‌ها»، «صور آگاهی نگون‌بخت»، و «مدرنیسم؛ پنج خوانش سیاسی» نام برخی از جلد‌های این سری کتاب نفیس است.

کتاب صور آگاهی نگون‌بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی آثار فلسفی و به‌ویژه آشنایان با نظریات هگل از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل می‌خوانیم

با تغییر مفهوم هستی، هستیِ آنچه هست نیز تغییر می‌کند. حقیقت همانا تعریف است. هستی، مفهومی است که دگرگون می‌شود و براساس دگرگون‌شدنِ مفهومش، آن چیزی می‌شود که در مفهوم، آن شده است. هستی آن چیزی نیست که هست، هستی آن چیزی است که مفهوم شده. هگل تا هنگامی که شیء، مفهوم (معقول) نشده، آن را واقعی نمی‌داند. فیلسوفی چون هگل که می‌خواهد «نظامِ دانش» را تبیین کند باید ابتدا به این بیندیشد که به‌عنوان اندیشمند در کنار اشیاء دیگر چیست. با خودآگاه‌شدن «من» به خودش، «من» در تزاحم و تعارض با شیء قرار گرفت و لازم بود از نو هستی را تعریف کند تا این تزاحم رفع شود.

با قضیه‌ی من می‌اندیشم پس هستم، به‌کلی حکم اشتراک معنوی مفهومِ وجود آشفته می‌شود. پس هستی را باید از نو تولید کرد تا بتوان هستی «من» و هستی «غیر» را با آن فهمید. تولد انسان مدرن با این دغدغه همراه بوده. تزاحم «هستیِ من» و «هستی غیرِ من» با بروز قوانینی خارج از قوانینِ هستیِ من آشکار می‌شود. خودآگاهی «من» به خودش، خواهان قوانین خود است. با برهم‌خوردن اصل اشتراک معنوی مفهوم وجود، صدق تمامی احکامی که صادق پنداشته می‌شود نیز مورد تردید قرار می‌گیرد.

در نظام اندیشه‌ی ماقبل دکارتی، هرآنچه هست، از آن جهت که هست در این وضع مشترک است؛ هر ساختاری از احکام و قوانین که بر هستی حاکم است، بر تمامی مراتب و صورِ گوناگون هستی نیز صادق است. از این‌رو اندیشه تعطیل می‌شود، چرا باید به چیزی اندیشیده شود که از پیش مقدر است. با این پرسش و پی‌بردن به بطالت اندیشه در وضع ماقبل دکارتی و با برهم‌خوردن نظم پیشین مراتبیِ هستی، اندیشه عامل فعل می‌شود و حیثیتِ سوبژکتیو می‌یابد. اراده از هستی سلب می‌شود و در «من» ایجاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آنچه نیستی است: شیء محض- هستی محض
1-1. یقین حسی- معرفت بی‌واسطه: بی‌واسطگیِ آنچه آن را دانستگی یا معرفت می‌پنداریم
2-1. اینِ محض، منِ محض: انفکاک مطلق و امتناع علم
3-1. دریافت یا شیء و فریب
فصل دوم: خودآگاهی، ستیز در رفع غیرِ فی‌نفسه
1-2. وضع فی‌نفسه به‌عنوان تعیّن و بطلان آن
2-2. تعین شیءِ جدید و جدال با حصر نومن (رفع و نفی فی‌نفسه)
3-2. تعیّن شیء در سه برهه‌ی خودآگاهی
1-3-2. میل و خواهش و حذف دیگری
فصل سوم: تعیّن شیء به‌مثابه‌ی اندیشیدن؛ آغاز موضوعیت انسان
فصل چهارم: صور آگاهی نگون‌بخت و ستیز با غیریت
منابع فارسی
منابع آلمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-367-828-6
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل

برای دریافت کتاب صور آگاهی نگون‌ بخت ذیل معنی صیرورت روح در هگل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.