معرفی و دانلود کتاب صور خیال

عکس جلد کتاب صور خیال
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صور خیال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صور خیال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صور خیال

کتاب صور خیال، مجموعه‌ای از فیلمنامه‌های منصور کامکار است که تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد نوشتار این نویسنده را دربردارد. این کتاب می‌تواند برای سازندگان فیلم‌های کوتاه، بسیار کارآمد باشد؛ هرچند که روایات جذاب، قالب نوشتاری و پرداخت‌های آن، هر خواننده‌ای را جذب می‌کند. شایان ذکر است که این کتاب هم مثل سایر آثار منصور کامکار، تسلط و دانش او در زمینه‌ی ادبیات را به نمایش می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صور خیال

فیلمنامه‌ها یکی از انواع پرطرفدار ادبیات نمایشی به‌شمار می‌روند و نسخه‌های کوتاه آن برای افرادی که از علاقه‌مندان این حوزه هستند، بسیار مناسب است. منصور کامکار در کتاب صور خیال، مجموعه‌ای از فیلمنامه‌های کوتاه خود را منتشر کرده است که سبکی جدید و جذاب را از او به نمایش ‌می‌گذارند. این کتاب، از 7 اثر مجزا تشکیل شده که عناوین آن‌ها به‌ترتیب، «دایره را در نیست»، «مرده‌شوی»، «سو-داج-سو»، «در زندگی زخم‌هایی هست»، «مردآزما»، «راه‌پله» و «واو» نام دارند.

این نویسنده‌ی معاصر، از قالب نگارشی و شیوه‌هایی برای پرداخت روایات خود استفاده کرده که بسیار منحصربه‌فرد و گیراست. زبان ساده و بی‌پیرایه و خلاقیت در نگارش روند داستانی از جمله ویژگی‌های کتاب صور خیال به‌شمار می‌رود.

«دایره را در نیست»، که اولین فیلم‌نامه‌ی این مجموعه است، بر اساس یکی از اشعار یدالله رویایی نوشته شده که از تسلط نویسنده بر عرصه‌ی ادبیات حکایت می‌کند. داستان این فیلم‌نامه حول محور مردی ماهیگیر و خانواده‌ی او می‌چرخد. قهوه‌چی، نوازنده‌ی دوره‌گرد و چند مرد دیگر که در قهوه‌خانه حضور دارند هم در این اثر ایفای نقش می‌کنند. این روایت در خطه‌ی شمالی کشور اتفاق می‌افتد و مطابق با ماهیت فیلم‌نامه، گفت‌وگومحور است. دیگر روایت‌های این مجموعه هم به همین صورت پیش می‌روند و شما را با خود همراه می‌کنند. کتاب پیش‌رو گزینه‌ی بسیار مناسبی برای همه‌ی علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی و فیلمنامه است و از خواندن آن لذت خواهند برد.

شایان ذکر است که کتاب صور خیال از تصویرسازی‌های ارزشمندی برخوردار است که متناسب با قالب نوشتاری و مضامین فیلم‌نامه‌ها، توسط فرناز پورسپهری طراحی شده‌اند. این کتاب را نشر آواژ اولین‌بار در سال 1401 منتشر کرد.

کتاب صور خیال برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به خواندن فیلمنامه، از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد. همچنین اثر پیش رو می‌تواند برای سازندگان فیلم‌های کوتاه هم بسیار جذاب و کارآمد باشد.

با منصور کامکار بیشتر آشنا شویم

منصور کامکار، نویسنده و شاعر معاصر فارسی در سال 1373 متولد شده و تاکنون موفق به انتشار 3 کتاب شده است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «کلمه‌های پراکنده» و «کبوترنامه»، اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صور خیال می‌خوانیم

خارجی _ مقابل خانه‌ی کمال _ شب
کمال و زبیده کنار آتش نشسته‌اند. سکوت است.
تصویر خندان جمال که دارد پوست خرگوش را می‌کند و برای کباب آماده‌اش می‌کند.
گاهی صدای زوزه‌ی شغالی سکوت را می‌شکند. کمال بی‌تفاوت است و حتی به زبیده نگاه هم نمی‌کند و مشغول کندن پوست خرگوش است.

زبیده: این‌همه راه نیومدم که خرگوش کباب کردنت رو ببینم آقا کمال؛ یه کلمه جواب بده... میای یا نه؟
کمال زیر‌چشمی نگاهی به او می‌کند و به کارش ادامه می‌دهد.
زبیده: حق داری بی‌محلی کنی. ولی گور بابای من، جسد داداش بیچاره‌ات مونده رو زمین، کمال.
کمال پوزخندی از سر تمسخر می‌زند.

زبیده: (با خشم) آره بخند. بایدم بخندی. جای من نیستی که بفهمی بالای سر جنازه‌ی روزمین‌مونده‌ی شوهرت بهت بگن صیغشون بشی تا شوهرت رو بشورن و بذارن خاکش کنی یعنی چی. چهار ساله ول کردی اومدی تو این بیابون که چیو به کی ثابت کنی کمال؟ تو الان باید طلبکار باشی یا من؟ به‌جای اینکه یه کار درست و درمون پیدا کنی و بیای خواستگاریم، جا زدی آقا کمال! تو زبیده رو به جمال نباختی! به خودت باختیش.
کمال با ناراحتی و عصبانیت خرگوش را سیخ می‌کند و روی آتش می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

دایره را در نیست
مرده‌شوی
سو-داج-سو
در زندگی زخم‌هایی هست...
مردآزما
راه‌پله
واو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صور خیال
نویسنده
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-8698-89-0
موضوع کتابفیلمنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صور خیال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صور خیال

برای دریافت کتاب صور خیال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.