معرفی و دانلود کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک)

عکس جلد کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک)
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک)

مجموعه‌ای از دوازده فیلم‌نامه‌ٔ کوتاه که می‌توانند به آثار سینمایی جذابی تبدیل شوند! کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک) با نظارت محمدرضا قلی پور و توسط ذهن خلاق تعدادی از دانشجویان رشته‌ی فیلمنامه‌نویسی تألیف شده است.

درباره‌ی کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک)

منتشر شدن فیلمنامه‌ی فیلم محبوب یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان حرفه‌ای سینما رخ دهد. خواندن متن فیلمی که عاشقانه آن را دوست دارید یا نقشی مهم در کودکی شما ایفا کرده است، لحظاتی لذت‌بخش برایتان خلق می‌کند. به همین دلیل، بعضی اشخاص حتی سال‌ها برای انتشار اثری خاص انتظار می‌کشند. اما دنیای سینما روی دیگری هم دارد: مطالعه‌ی فیلمنامه‌ای که تاکنون ساخته نشده و تصور آنچه که در مقابل دوربین خلق می‌شود. کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک) اثری از جنس دوم است، مجموعه‌ای از فیلمنامه‌های کوتاه که تحت نظارت محمدرضا قلی پور به تحریر درآمده‌ و دانشجویان رشته‌ی فیلمنامه‌نویسی آن‌ها را تألیف کرده‌اند.

دو ویژگیْ کتاب پیش‌روی شما را به یکی از آثار خواندنی ادبیات سینمایی ایران تبدیل می‌کند: اول، حضور نویسندگانی که نامی شناخته شده ندارند و دوم، تنوع در موضوعات. با اینکه هیچکدام از دوازده نویسنده‌ تجربه‌ای حرفه‌ای در زمینه‌ی فیلمنامه‌نویسی نداشته‌اند، خروجی کار آن‌ها تحسین‌برانگیز است. همچنین زمان، شخصیت و شرایط متفاوتی در که در قسمت‌های مختلف به تصویر کشیده می‌شود می‌تواند خوانندگانی با سلایق گوناگون را به خود جلب کند. در پایان باید گفت فیلمنامه‌های این اثر شاید آنقدرها که باید از پختگی و انسجام برخوردار نباشند، اما هر یک قابلیت تبدیل به فیلمی درخشان را دارند و امیدواریم که به زودی، آن‌ها را بر پرده‌ی سینما ببینیم.

اسامی نویسندگان مجموعه به ترتیب عبارتند از: «محمد ابوطالبی، مرضیه اردستانی، ناصر باغشاهی، زینب جعفری یوسفی، نازی حیدری، عباس دهقان‌نیری، ژینا رهبر، مونا سیدی‌کیا، وحید شکوریان، مهناز طاحونه‌چی، بهناز عطوفی و مهرشاد فردوسی.»

کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک) مناسب چه کسانی است؟

دوستداران ادبیات نمایشی مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با محمدرضا قلی پور بیشتر آشنا شویم

محمدرضا قلی پور فارغ‌التحصیل رشته هنرهای نمایشی است و در حوزه‌های مختلف این هنر فعالیت می‌کند. او کارگردانی و نویسندگی آثاری مانند «گربه ماهی»، «سگ‌خوری»، «کات کبود» و «نفت و خاک» را به عهده داشته است. از کتاب‌های منتشرشدهٔ او نیز می‌توان به «رژهٔ پنگوئن‌ها»، کاربینی» و «عروسی روی خرده‌شیشه‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک) می‌خوانیم

آقای معماری کنار پنجره‌ی آشپزخانه ایستاده است. با اینکه از بیرون صدای تظاهرات، تیراندازی و آمبولانس به گوش می‌رسد، همچنان با خونسردی پیپ می‌کشد و منظره‌ی بیرون را تماشا می‌کند. مینا، همسر آقای معماری، با عجله به آشپزخانه می‌آید. صدای انفجار مهیبی از بیرون شنیده می‌شود. هر دو از ترس روی زمین می‌نشینند. پیپ از دست معماری افتاده و دو تکه می‌شود.

مینا- [زیر میز آشپزخانه پناه گرفته است] خدا ازت نگذره معماری. داشتم راحت زندگیمو می‌کردم. منو هوایی کردی ورداشتی آوردی وسط میدون جنگ.

معماری خونسرد کف آشپزخانه نشسته و پیپ را آماده می‌کند.

معماری- می‌خواستی هوایی نشی عزیزم. خونه‌ی ویلایی مبله رو دیدی با تموم وسایل آمریکایی، دهنت آب افتاد. به بنده امر کردی که «اینجا رو نگه دار و خونه شهرک غرب رو بکوب»، حالا هم پای لرزش بشین. [با نیشخند] ساواکیه انگار یه چیزی می‌دونست اینجا رو نصف قیمت داد و رفت اونور آب.

صدای تیراندازی از فاصله‌ی بسیار نزدیک شنیده می‌شود.

مینا [عصبانی] اون پنجره‌ی بی‌صاحاب رو ببند. انگار تا یه تیر نخوریم، راحت نمی‌شی آقای زرنگ.

نیما در حال حاضر شدن برای بیرون رفتن، وارد آشپزخانه می‌شود.

نیما- کی داره تیر می‌خوره؟ سلام عرض شد. اینجا چه خبره؟

معماری- [راضی و مغرور] ممنون از تعریفت عزیزم. چرا که نه؟ پس زرنگی به چی می‌گن؟ مِلک به این طلایی رو مفت از چنگ یارو در آوردم، دیروز هم رفتم شمال و تموم آپارتمان‌هامو با یه توپ پارچه پرده‌ای مسکونی‌شون کردم و یه در حفاظ و یه قفل محکم، تا ببینم کی تو این اوضاع شیرتوشیر می‌تونه تصرفشون کنه؟ حالا هم صبر می‌کنم، آب‌ها که از آسیاب افتاد، دوباره کارم رو شروع می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
عنصر پنجم
مسبب
بهمن سال 57
تهران، مرکز شهر
کوه غم
روز روشن
مژه
فصل زرد
دنیای رنگی
سراب
از عشق تا تصویر
لبخند تلخ
Satan

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک)
نویسنده
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات43
زبانفارسی
شابک978-600-8698-31-9
موضوع کتابفیلمنامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک)

برای دریافت کتاب پاورقی: مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه (شماره یک) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.