معرفی و دانلود کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT)

عکس جلد کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT)
قیمت:
۳۳۰۰۰ 16500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT)

کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT) نوشته‌ی کتایون بناساز با ارائه راهکارهایی کارآمد و سریع به شما کمک می‌کند تا با استفاده از ضربه تراپی مشکلات و احساسات منفی خود را از بین ببرید.

درباره کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT):

ریشه‌ی "ضربه تراپی" از طب سوزنی و سنتی چین آمده و نام فارسی واژه‌ی Tapping است. در طب سوزنی در نقاط خاصی که در راه‌های انرژی (مریدین‌ها) قرار دارند، سوزن وارد می‌کنند و معتقدند که با این کار، انسداد راه‌های انرژی بدن که عامل بسیاری از بیماری‌هاست باز می‌شود و بیماری مذکور بهبود می‌یابد.

البته طب سوزنی چینی بیشتر بر بهبود بیماری‌های جسمی و فیزیکی تاکید دارد و مسائل عاطفی و احساسی در درجه‌ی دوم اهمیت هستند. اما بعد‌ها یک دانشمند آمریکایی این روش را بر روی مشکلات احساسی و عاطفی نیز به کار برد و به نتایج چشمگیری دست یافت. او به جای وارد کردن سوزن در بدن بیمارانش، نقاط طب سوزنی را با دست فشار می‌داد. بعد از او دانشمندان دیگری هم این روش را بر روی مشکلات رفتاری بیماران‌شان به کار گرفتند و به نتایجی قابل توجه دست یافتند. البته این بار جملات تاکیدی ویژه‌ای را نیز به آن اضافه کردند.

در نهایت یک روانشناس آمریکایی به نام دکتر "راجر کالاهان" این روش را به طور ساختاری بر روی مشکلات روانی بیمارانش به کار برد و به نتایج سریع و کار آمدی دست یافت. او دریافت که این روش بر بیمارانی که دچار اضطراب و ترس‌های بی‌مورد و بیمار‌گونه (فوبی) هستند تاثیرات به سزایی دارد. او متوجه شد که با این کار گاه ناراحتی‌های روانی نظیر ترس، به طور دایمی و همیشگی از بین می‌روند.

دکتر کالاهان دریافته بود که تحریک تنها تعداد محدودی از نقاط طب سوزنی می‌تواند به سرعت در بهبود ناراحتی‌های روانی و فیزیکی بیماران موثر واقع شود. او در پژوهش‌های خود دریافت که برای بهبود مشکلات احساسی مختلف باید بر نقاطی به خصوص و با ترتیبی به خصوص ضربه وارد کرد و هم زمان جملاتی ویژه را نیز تکرار کرد. البته شیوه‌ی کالاهان نیز بر اساس همین ضربه زنی بر بدن با ترتیبی ویژه بر نقاطی به خصوص، به وجود آمد. شیوه‌ی او یک روش کاملا تخصصی بود که تنها افراد متخصصی که اغلب زیر نظر او تعلیم می‌دیدند، قادر به انجام آن بودند و عموم مردم نمی‌توانستند از آن بهره ببرند و در واقع بیشتر یک روش درمانی به حساب می‌آمد نه "خودیاری".

سرانجام یکی از شاگردان برجسته‌ی دکتر کالاهان، به نام گری گریگ، در دهه‌ی 90 میلادی، ضربه تراپی را به شکلی تغییر داد که عموم مردم بتوانند آن را بر روی خود به کار گیرند و در واقع آن را به روشی "خود‌یار "، برای رهایی از بسیاری ناراحتی‌های عاطفی و احساسی که خود ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌های جسمی بودند، تبدیل کرد. او روش خود را "ای اف تی" نامید. شیوه‌ی او آن پیچیدگی‌های تخصصی دکتر کالاهان را نداشت و اغلب بسیار سریع انجام می‌شد و به نتیجه می‌رسید.

کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT) مناسب چه کسانی است:

این کتاب برای همه کسانی که دچار اضطراب و ترس‌های بی‌مورد هستند، مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT) می‌خوانیم:

در اوایل جوانی (بلافاصله پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان و گرفتن دیپلم)، هیپنوتیزم و بیشتر ”خود هیپنوتیزم” را نزد اساتید با تجربه آموختم. در آن زمان "خود هیپنوتیزم" روشی جدید و رمز آلود، برای “خودیاری” و درمان، محسوب می‌شد. اکثر افراد با شنیدن نام هیپنوتیزم می‌ترسیدند! زیرا اولا: می‌ترسیدند به خواب هیپنوتیکی بروند و دیگر بیدار نشوند! دوم: می‌ترسیدند، همان گونه که در فیلم‌ها نشان می‌دهند، وقتی به خواب می‌روند کاملا ”کنترل” خود را از دست بدهند و ”راز”‌های زندگی‌شان را فاش کنند! که البته امروزه همه می‌دانند که هیچ یک از این ”افسانه”‌ها درست نیستند. چرا که هنگام فرو رفتن به خواب هیپنوتیکی (خواب مصنوعی) نه کنترل‌مان را از دست می‌دهیم و نه آن قدر از خود بی‌خود می‌شویم که ”راز”‌های‌مان را فاش کنیم! در موارد استثنایی نیز که برخی از معدود افراد، به این درجه از عمق هیپنوتیزم فرو می‌روند، هرگز بدون کسب اجازه‌ی قبلی از آنان، سوالی خصوصی توسط پزشک یا هیپنوتیزور متعهد، پرسیده نمی‌شود.

اگر شما پزشک یا متخصص هیپنوتیزم هستید و یا تنها تسلط کافی بر ”خود هیپنوتیزم”، به عنوان روشی ”خودیار” دارید، با ترکیب آن با "بی‌تی‌تی" می‌توانید به نتایج چشم‌گیری در امر درمانی و خودیاری، دست یابید. در این جا فرض بر این است که شما قبلا با مراحل ”هیپنوتیزم” و ”خودهیپنوتیزم” آشنایی کافی دارید و دیگر لزومی به تکرار آن‌ها نیست. (در غیر این صورت می‌توانید به منابع مربوطه مراجعه کنید)

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
1- تاریخچه‌ی ضربه تراپی
2- بی تی تی (ضربه تراپی به شیوه‌ی بناساز) چیست؟
3- طریقه‌ی ساختن جملات ترکیبی (- و +)
4- هنگامی که "بی. تی. تی" موثر واقع نمی‌شود، چه باید کرد؟
5- احساسات و عواطف هم معنی
6- شدت سنجی
7
بخش 2: بی تی تی پلاس‌ها BTT +
1- بی تی تی + خود هیپنوتیزم
2- هیپنوتیزم (خود هیپنوتیزم) چیست؟
3- بی تی تی + خود هیپنوتیزم
ادامه‌ی تمرین: با ”بی تی تی "
ان ال پی + بی تی تی
بی تی تی + آروماتراپی: بهار نارنج
بخش 3
1- منطقه ایمن درون
2- محدوده‌ی راحتی
3- منطقه ایمن درون
روش تشخیص منطقه ایمن درون
بخش 4
1- خود شناسی با (شناخت سایه‌ها + بی تی تی)
2- تمرین: شناسایی سایه ها
3- فهرست 50 تایی از انواع "سایه"ها: (تست)
4- اجازه‌ی حضور به ویژگی‌های بد وجود
بخش 5: تقویت اعتماد به نفس
1- تقویت اعتماد بنفس با تکنیک‌های دو دقیقه‌ای "‌بی‌تی‌تی‌" (ضربه تراپی به روش بناساز)
2
بخش 6: قورباغه ات را با روش "بی تی تی"، خیلی سریع قورت بده!
1- "جذابیت" 2 دقیقه ای!
2
ترک سیگار با تکنیک‌های 2 دقیقه‌ای "بی تی تی" (‌ضربه‌تراپی به روش بناساز)
بخش 7: از حال بد به حال خوب با ضربه تراپی
1- از حال بد به حال خوب با "بی تی تی" (ضربه تراپی به روش بناساز)
2- ازحال بد به حال خوب، در هنگام بیماری‌های مهلک به روش "بی تی تی" (ضربه تراپی به روش بناساز)
3- از حال بد به حال خوب به روش "بی تی تی" (‌ضربه‌تراپی به شیوه‌ی بناساز)، هنگام رویدادهای روزمره‌ی زندگی مانند "گیر کردن در راه بندان"

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-289-980-4
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۳۰۰۰ 16500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT)

محمد رضا ماجد
۱۴۰۱/۱۲/۱
کتاب خوبی هست باید با باور به آن عمل کنیم تا شاهد به نتیجه رسیدن باشیم
رقیه برجی
۱۴۰۲/۶/۲۹
خیلی خلاصه بود باید بهتر مطالب ارائه میشد
Marjan
۱۴۰۲/۲/۵
من خودم ماسیس هستم. و این کتاب خیلی مفید هست
بهار دوران
۱۴۰۱/۲/۹
این تکنیک شمارو به خواسته هاتون میرسونه
علی محمدی
۱۴۰۱/۲/۲
خوب بود برای مبتدی‌ها روان بود
عصمت باقری
۱۴۰۱/۱۲/۱
عالییی بسیار خوب
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT)

برای دریافت کتاب ضربه تراپی تکمیلی به شیوه بناساز (BTT) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.