معرفی و دانلود کتاب پدیده‌های روحی: گزارش‌هایی از محافل و مشاهدات روحی

عکس جلد کتاب پدیده‌های روحی: گزارش‌هایی از محافل و مشاهدات روحی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پدیده‌های روحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پدیده‌های روحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پدیده‌های روحی: گزارش‌هایی از محافل و مشاهدات روحی

سید رضا جمالیان در کتاب پدیده‌های روحی حاصل بیست‌ سال مشاهدات و گزارش‌های خود از وقایع و محافل فراطبیعی و همچنین مصاحبه‌های خود با افرادی که مدعی قدرت‌های ویژه‌ یا مشاهدات فراطبیعی هستند را با مخاطب در میان می‌گذارد. این کتاب مجموعه‌ی کاملی از تجربیات مختلف در حوزه‌ی فراروان‌شناسی (Parapsychology) است.

درباره‌‌ی کتاب پدیده‌های روحی

شما به روح اعتقاد دارید؟ به سایر پدیده‌های ماوراءالطبیعه چطور؟ چه پاسختان به این سؤالات مثبت باشد و چه منفی، افراد زیادی تاکنون از سرتاسر دنیا مدعی ارتباط با ارواح، اجنه و سایر موجودات ماوراءالطبیعی شده‌اند و نکته‌ی عجیب‌تر آن که بسیاری از مشاهدات افراد در این زمینه، نقاط مشترک فراوانی با یکدیگر داشته است؛ تا جایی که این دسته تحقیقات، جایگاه ویژه‌ای در میان سایر تحقیقات برای خود باز کرده‌اند و امروزه به‌عنوان مقوله‌های «فراروان‌شناسی» شناخته می‌شوند. حال، رضا جمالیان در کتاب خود یعنی پدیده‌های روحی، نتایج مشاهدات و تجربیات خود در این خصوص را برایمان بازگو می‌کند.

شاید شما هم به کشف رموز اتفاقات غیرطبیعی علاقه‌مند باشید؛ یا در زمره‌ی کسانی قرار بگیرید که کودکی خود را میان داستان‌های مختلف از دنیای جن ‌و پریان گذرانده‌اند. نویسنده‌ی این کتاب از آن دسته افرادی است که به‌ واسطه‌ی حوادث و تجربیات مختلف، رشته‌تحقیقات ویژه‌ای در خصوص عوامل فرامادی و علوم متافیزیکی در زندگی خود آغاز کرد. رضا جمالیان در این خصوص به اولین یافته‌ها و مشاهدات خود در متون مذهبی اشاره می‌کند. صحبت از ارواح طیبه و ارواح خبیثه و همچنین روح فاقد جسم در برخی از این متون، نویسنده را به اکتشاف بیشتر در خصوص واقعیت داشتن یا نداشتن عوامل فرامادی وا داشت.

جمالیان در آغوش پدربزرگی عارف‌مسلک، مراتب اولیه‌ی آشنایی با آیین‌های مانوی و زرتشتی را طی کرد و طی سال‌های اقامت در کردستان و نزدیک شیراز، شاهد مناسک مذهبی مختلفی از اقوام گوناگون بود. او در جایی از کتاب خود درباره‌ی موجودات ماوراءالطبیعه می‌گوید: «انگار آن‌ها (از ما بهتران) را در همه‌جا در کنار خودمان می‌دیدیم یا حس می‌کردیم.» همین سوابق جمالیان را طی سال‌های بعد به ترجمه‌ی آثار مربوط به ارواح و حوادث ماورائی سوق داد. این تحقیقات کم‌کم به سمت مصاحبه با افرادی که ادعای شواهد غیرطبیعی داشتند کشیده شد. جمالیان با کسانی که مدعی قدرت‌های عجیب بوده‌اند ملاقات کرده و و برای درک بهتر ماجرا، پا به محافل و مجالس روحی مختلف گذاشته است. کتاب حاضر حاصل و چکیده‌ای از این اکتشاف و نحقیقات نویسنده است.

در طی فصل‌های متنوع کتاب پدیده‌های روحی، با داستان‌های مختلفی از خروج روح از بدن، معلق شدن اشیاء و افراد در هوا، ادراکات خارج حسی، ارتباط با ارواح و تجربه‌ی شرکت در محافل صوفیانه آشنا خواهیم شد. این کتاب همچنین ما را با دو نگرش افراطی در خصوص فراروان‌شناسی آشنا می‌کند و درنهایت، دیدگاهی معقول و منطقی‌تری به‌ ما ارائه می‌دهد.

کتاب پدیده‌های روحی اولین بار در سال 1398 و به همت انتشارات لیوسا به علاقه‌مندان ارائه شده است.

کتاب پدیده‌های روحی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جذاب به‌تمامی دوست‌داران تحقیق در علوم فراطبیعی و آشنایی با مقوله‌های فراروان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

[کتاب برای مطالعه‌ی بزرگسالان است.]

با سید رضا جمالیان بیشتر آشنا شویم

دکتر رضا جمالیان (متولد 1314) دکترای پزشکی خود را از دانشکده‌ی پزشکی تهران دریافت کرد. او همچنین دارای بورد تخصصی بیماری‌های عفونی از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تهران است. عمده‌ی فعالیت رضا جمالیان، به‌واسطه‌ی تحقیقات ویژه در خصوص درمان بر پایه‌ی هیپنوتیزم است. در همین راستا، جمالیان دوره‌ی آشنایی با هیپنوتیزم پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشکد‌ی دندان‌پزشکی دانشگاه بوستون آمریکا را پشت‌ِسر گذاشت‌ و همچنین آثار مختلفی در این خصوص، ازجمله «آموزش هیپنوتیزم بالینی» به انتشار رساند.

در بخشی از کتاب پدیده‌های روحی می‌خوانیم

ماجرایی را که می‌خواهم برای‌تان شرح بدهم به حدود بیست سال پیش بازمی‌گردد، به یک بعدازظهر داغ تابستانی. همسرم و دختر خواهرم در کنار میز آشپزخانه به صحبت نشسته بودند و در فضایی صمیمانه از هر دری سخن می‌گفتند، که می‌شنوند کسی محکم بر در می‌کوبد و از یکدیگر می‌پرسند چه کسی پشت در است و چه اتفاقی افتاده است؟ لحظاتی بعد، در کمال تعجب و شگفتی صدای باز شدن درِ منزل به گوششان می‌رسد و به دنبال آن، صدای پای فردی همراه با صدای عصایش را می‌شنوند. هراسان خودشان را به پشت پنجره‌ی آشپزخانه که مشرف به حیاط بوده می‌رسانند و در نهایت تعجب می‌بینند پیرمردی با مو و ریش سفید و عینک ذره‌بینی، عصازنان به طرف ساختمان می‌آید. پیرمرد از دور شبیه به پدر همسرم بوده که سال‌ها پیش از این واقعه فوت شده بوده است.

پیرمرد در برابر نگاه حیرت‌زده و آمیخته با ترس همسر و خواهرزاده‌ام وارد ساختمان می‌شود و به‌آرامی از برابر درِ آشپزخانه می‌گذرد و وارد اتاقی می‌شود که من از آن به عنوان اتاق کار استفاده می‌کردم و در آن جا به امور تألیف و ترجمه می‌پرداختم و پر از کاغذ و کتاب و دستنوشته‌های پراکنده بود. بعد از وارد شدن پیرمرد به اتاق، دیگر صدایی از او نمی‌شنوند. پس از مدتی، همسر و خواهرزاده‌ام که با تلقین به خود آرام‌تر شده بودند، از آشپزخانه خارج می‌شوند و از سر کنجکاوی و علاقه‌ی شدید به دیدار پدر احتمالی همسرم، پاورچین خودشان را به همان اتاق می‌رسانند، اما در را که باز می‌کنند، اثری از پیرمرد نمی‌بینند در‌حالی‌که اتاق درِ دیگری نداشت و پیرمردی با آن سن و سال قادر به خروج از پنجره نبود. بر ترس و وحشت آنان افزوده می‌شود و به گوشه‌ای از هال پناه می‌برند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
دو نگرش افراطی به مضامین فراروان‌شناسی
1. قدرت‌های خارق‌العاده‌ی روحی
در محضر یک بانوی جن‌گیر
یک عمر زندگی با اجنه
1- پریان ‌بازیگوش و شیطان
2- جن‌نمایی و کوچولوهای موتورسوار
شبحی در خانه
خاطره‌ی شرکت در یک سماع صوفیانه
مراسم خانقاهی در فرقه‌های چندخدایی
آتش افروختن به‌کمک نیروی ذهن
عبور از آتش و آتش‌پیمایی
عبور از آتش ایرانیان
آتش در متون کهن
مسدود شدن جای دکمه‌ها
2. روان‌سنجی
مفقود شدن پیرمرد روستایی
کشته شدن صاحب کت
تشخیص فلج بودن صاحب مو
شناسایی سنگ معبد
3. اشتراک در احساس
4. معلق شدن افراد و اشیا در فضا
معنی و مفهوم صعود به آسمان
نفی قوه‌ی جاذبه در متون صوفیانه
کودکی که به آسمان پرواز کرد
5. دوربینی یا نهان‌بینی
دوربینی و نهان‌بینی در فرهنگ ایران
ادراکات خارج از حسی
تجربیات دکتر بیورکم در زمینه‌ی دورنگری
پژوهش‌های یارل فاهلر
6. احساس خروج روح از بدن
اولین آشنایی من با احساس خروج روح از بدن
پرواز روح یا دوربینی
7. احضار ارواح و ارتباط با ارواح
1- ارتباط روحی به‌کمک هیپنوتیزم
2- ارتباط روحی از طریق نگارش خودکار
3- ارتباط با ارواح به‌کمک نعلبکی
4- ارتباط با ارواح به‌کمک میز چوبی
ارتباط با روح فروغ فرخزاد
شهریار روح مهربان
پرواز در ارتفاع هفتاد متری
در کنارِ میز ارتباط با ارواح
در اندوه روحِ گمشده
8. گزارش‌های علاقه‌مندان به مباحث فراروان‌شناسی
افسانه‌ی مائده
گنجینه‌ای از پدیده‌های فراروان‌شناسی
1- پیامد خوابیدن در خانه‌ی جن‌ها
2- پدیده‌ی سنگباران ارواح یا اجنه
3- جن در حمام زیرزمین بیمارستان
4- داستان تکراری اجتماع اجنه در حمام‌های عمومی
5- مشاهده‌ی یک شبح توسط دو نفر
6- تجربه‌های روحی یک دختر کوچک
7- بده و بستان با موجودات نامرئی
8- پرواز اشیا در هوا
9- مشاهده‌ی فردی که مرده بود
رؤیت مکررِ یک هاله‌ی نورانی
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پدیده‌های روحی: گزارش‌هایی از محافل و مشاهدات روحی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-340-211-9
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پدیده‌های روحی

اکرم ابراهیمی
۱۴۰۲/۱/۱۱
این کتاب بیشتر مبتنی بر روایات و رویدادها است و قصد شرح دادن و بسط دادن این پدیده‌های فراطبیعی را ندارد. حتی یک توضیح مختصر نیز درباره وقایع نخواهید دید. البته نویسنده در ابتدا تاکید می‌کند که سعی دارد هیچ گونه سوگیری نداشته و قضاوت را کاملا به خواننده واگذار کند. به نظرم این کتاب بیشتر برای تفکر و کردن در مورد پدیده‌های خارج از درک ما امکان وجود آن‌ها مفید است و نمی‌تواند ما را به نتیجه‌ای خاص سوق دهد.
رامین زارع
۱۴۰۲/۵/۶
خیلی توصیه نمیکنم. کتاب برای خواننده عام و بسیار دور از مسائل ماورایی میتواند کمی مفید باشد. توقع محتوا غنی تر و همچنین نگارش وزین تری از متخصصی که بنا به ادعای خودشان در طب و هیپنوتیزم دارای تجربه و دانش گران هستند داشتم.
بنظرم مطالب بهتر و مفیدتری در سایر کتب میتوان یافت. متاسفانه مطالعه این کتاب بیشتر اتلاف وقت بود. امیدوارم سایر آثار ایشان کمک کننده تر باشند
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتاب رو دوست نداشتم بیشتر شرح باورهای عامیانه و خرافاتی مردم در زمانهای مختلف بود و چندان ربطی به روح و روان بزرگ انسانی نداشت از پزشک متخصص بعید است که به این موضوع ها بپردازد کتاب گنگ بود و بعضی از ماجراها بدون نتیحه گیری رها میشدن هیچ چیز جالبی نداشت و به معلومات انسان نمی‌افزاید توصیه نمیکنم خواندن این کتاب را همراستا با نامش نیست
محمدرضااتحادی
۱۴۰۲/۲/۱۳
اول جذاب ولی از اواسط غیر مرتبط
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب پدیده‌های روحی

برای دریافت کتاب پدیده‌های روحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.