معرفی و دانلود کتاب ضیافت

عکس جلد کتاب ضیافت
قیمت:
37000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ضیافت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ضیافت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ضیافت

کتاب ضیافت نوشتۀ افلاطون، رساله‌ای درباره عشق با حالت روایی و داستانی است. ضیافت یکی از مهمترین دیالوگ‌های افلاطون با موضوع اروس یا عشق است که در یکی از مهمانی‌های آتن، که سقراط نیز حضور داشته، اتفاق می‌افتد.

این دیالوگ از دیالوگ‌های سقراطی افلاطون است که در آن‌ها سقراط چهره اول آن است. این رساله به گونه روایتی‌‌ست که در بخشی از آن خواننده شاهد گفت و گوی بازیگران آن با یکدیگر است. تاریخ نگارش این رساله به درستی آشکار نیست ولی از قراین برمی‌آید که پس از سال ۳۸۵ (پیش از میلاد) نوشته‌ شده باشد.

آریستوکلس ملقب به افلاطون (Plato) یا پلاتون، دومین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ سه‌گانه یونانی (سقراط، افلاطون و ارسطو) است. افلاطون نخستین فیلسوفی است که آثار مکتوبی از او به جا مانده . همچنین بسیاری او را بزرگ‍‎ترین فیلسوف تاریخ می‌دانند. چیزی که بیش از نام خود افلاطون شهرت دارد و شاید عامل آشنایی عامه مردم با افلاطون است، مفهومی به نام عشق افلاطونی‌ست. ریشه این عبارت به همین کتاب بر می‌گردد.

ضیافت (Syposium) تعریف افلاطون از عشق است، چنانکه نام دیگر آن رساله‌ای در باب عشق است. افلاطون فیلسوفی پر سر و صداست. کسی که مجموعه گفته‌های سقراط را به نوشته تبدیل کرده است و همین کار باعث شده بسیاری تردید ببرند که سقراط شخصیتی زاده ذهن افلاطون است و اصلاً وجود خارجی نداشته است. از طرف دیگر برخی صاحب نظران و فلاسفه جدید معتقدند افلاطون فلسفه را از آنچه هدف اصلی‌اش بود دور کردند. به زعم آنان فلسفه برای این به وجود آمده بود تا انسان و جامعه را به خودآگاهی برساند و زندگی را برای نسل بشر لذت بخش بسازد. با همه این اوصاف کتاب ضیافت می‌تواند نگاهی جدید باشد به یکی از غنی‌ترین مفاهیم بشری، عشق.

در بخشی از کتاب ضیافت می‌خوانیم:

آپولودوروس به دوست خود گفت:

گویا موضوعى را که از من مى‌پرسى، هنوز به خاطر داشته باشم. چه من دیروز هنگامى که از فالِرون به شهر خود باز مى‌گشتم، در راه یکى از رفقایم به نام گلاکون که من را از پشتِ سر دیده بود، از دور به شوخى صدایم کرده و مرا نزد خود خواند. پس من ایستادم تا او رسید و گفت:

اى فالِرون، آیا ممکن است لحظه‌اى ایستاده از گفتگوهایى که درباره‌ى عشق در خانه‌ى آگاتون و با حضور سقراط و آلکیبیادس و چند نفر دیگر انجام شد برایم تعریف کرده و مرا از آن آگاه سازى. من بسیار مشتاقم تا حرف‌هایى را که درباره‌ى عشق گفته شده بشنوم. زیرا رفیق من فونیکس پسرِ فیلیپوس از آن باخبر بوده به من اظهار داشت و گفت که تو مى‌توانى آن داستان را واضح و به‌ طور مشروح بازگویى. پس لطف خود را از من دریغ مدار و شرح آن ماجرا را برایم حکایت کن. چه من تو را در نقل اخبارِ دوستانت راستگو یافته‌ام.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
سرگذشت و زندگانى افلاطون
اصل و نسب افلاطون
تعبیر خواب سقراط
مرگ سقراط
سفرهاى افلاطون
تأسیس نخستین آکادمى توسط افلاطون
حضور ارسطو در آکادمى
روش تدریس افلاطون
آثار افلاطون
ویژگى‌هاى رسائل افلاطون
چگونگى آثار افلاطون
بهترین شیوه تعلیم و تعلّم
خصایص کتاب‌هاى افلاطون
روش آموزه‌هاى سقراطى
ویژگى فلسفه افلاطون
کتاب ضیافت (مهمانى)
متن رساله ضیافت
پى‌گفتار از ناشر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ضیافت
نویسنده
مترجممحمدابراهیم امینی فرد
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-2575-00-0
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
37000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ضیافت

کوشا عابدینی نسب
۱۳۹۸/۲/۲۰
کتاب جالبی بود. احتمالا دوستان گمان می‌کنند کتابی فلسفی و خواندن آن خسته کننده خواهد بود. این طور نیست. کتاب در قالب گفتگو و داستان گونه است. رساله‌ای در باب معنای عشق. من خواندن آن را توصیه می‌کنم.
امیرمحمد
۱۴۰۲/۵/۲
تعریف‌های متفاوت و جالبی از عشق توسط افراد مختلف در ضیافت مطرح می‌شود ممکن است تمایز بین عشق عرفانی و زمینی این باشد که عشق زمینی نوعی پر کردن جای خالی نیاز هایمان باشد اما عشق عرفانی تمام نیاز‌ها را خنثی کند و کاملا انسان را متوجه و سر سپرده‌ی باور‌های عرفانی‌اش گرداند چرا که باور‌های عرفانی ماهیتی اصلاح کننده دارند و هدایت گر هستند مثل عشق عرفانی ارسطو اماعشق آلکبیادس نقص و خطا داشت
پویان سپهری
۱۴۰۱/۲/۳۱
ضیافت کتابیست در تشریح احوال عشق به قلم افلاطون آن فرزانه‌ی دنیای باستان. در این رساله چون دیگر آثارافلاطون شاهد نظرات و آموزه‌های حکیمانه‌ی سقراط هستیم که با شیوه‌ی آکادمیک معروف خود به روشنگری و شناخت می‌پردازد.
احاطه‌ی ژرفی که افلاطون در مباحثات فلسفی دارد شوق عظیمی در خواننده به وجود می‌آورد و البته سقراط و توصیف بدیعی که از عشق کرده شکوه و عظمت این کتاب را به نهایت می‌رساند.
Mina Tabar
۱۳۹۹/۲/۲۰
بهتره در قسمت معرفی کتاب قید بشه که صرفا به معرفی افلاطون و اثارش (زندگینامه) پرداخته میشه از زبان نویسنده، متی از کتابها و اثار افلاطون درش وجود ندارد فقط یک داستان کوتاه اورده شده. خسته کننده بود چون خیلی گزافه گویی شده بود خیلی کوتاه تر و در قالب متنی بهتری هم میشد به بررسی زندگینامه افلاطون پرداخت.
mohsen ebi
۱۳۹۹/۱/۱۴
عیدی خوبی بود, بعضی جاها فاصله بین لغات رعایت نشده بود, برای من هم دانش و تفکر در اون دوران خیلی جالب بود و هم این که همزمان با داستان صوتی پر که اون هم عیدی کتابراه بود داشتم مطالعه می‌کردم که نور علی نور شد مخصوصا قسمتای صحبت سقراط و بعد اون الکیبیادس. ممنون از کتابراه و ناشرانش بابت عیدی. این کتاب رو حتما بخونید
hamid babaei
۱۳۹۹/۱/۱۳
به طور خلاصه آثار افلاطون رو معرفی میکند که خیلی خوبه، بحث‌های مفیدی در باب عشق داره که خواندنش لذت بخش هست. لغات سنگین زیاد به کار برده شده که برای همه جذاب نیست. حیف این اثر زیبا که با اشکالات تایپ (فاصله گذاری لغات) باید بسازیم، امیدوارم اصلاح بشه. باید چندین بار بخونمش
مجید احمدی
۱۳۹۷/۳/۱۷
ضیافت یکی از کهن‌ترین آثار به جای مانده در باب عشق است که مطالعه آن خالی از لطف نیست
arman eghbali
۱۴۰۱/۴/۱۴
در این کتاب افلاطون به عشق نگاه فلسفی دارد.
و عشق را به سه دسته‌ی جنسی اگاهی و الهی تقسیم می‌کند. و در قالب نمایشنامه به نگارش درآمده است.
از نقل قول‌های جالب کتاب:
زئوس خدای خدایان انسان را به دو نیم تقسیم نمود و از آن پس هر انسانی به دنبال نیمه گم شده خویش است.
علی سمایی
۱۳۹۸/۲/۲۷
مطالعه این کتاب برای زیباشناسان پیشنهاد می‌شود و دامنه معنی را در زمینه زیبایی و خصوصیات انسان کامل می‌توانید توسعه دهید و از منظر یونان باستان ببینید. بی‌شک بر غنای افکار زیبایی و زیباشناسی‌تان خواهد افزود. در پناه خدای مهربان.
R Jafari
۱۴۰۰/۱۲/۹
روش‌ها و سخنان فیلسوفان بزرگی همچون سقراط و افلاطون روشنگر راه زندگیه. من سعادت این رو داشتم که این کتاب رو دوبار بخونم. کاش بصورت صوتی هم موجود بشه و حتی کتاب جمهوریت افلاطون رو هم از کتابراه تقاضا دارم تهیه کنن. ممنون
Ehsan Zohuri
۱۴۰۰/۲/۲۵
اون قدرها که تعریف می‌کردن کتاب شاقی نیست یک سری حرف‌های تکراری از یک سری آدم باستانی در مورد قلنبه کردن نقش عشق و خدای عشق در جهان. بسیار خسته کننده و بیشتر آدم رو از عشق زده می‌کنه تا به اون شوق ایجاد کنه.
منصوره میرزایی
۱۳۹۹/۱/۸
صبح که از خواب بیدار شدم داشتم به این فکر میکردم که لازمه بیشتر افلاطون رو بشناسم و کتاب هاش رو مطالعه کنم و الان که دیدم کتاب افلاطون رو گذاشتید خیلی جالب بود برام. ممنون از کتابراه
mohammadreza nasiri
۱۳۹۹/۱/۱
این کتاب اگه دقیق خوانده و درک شود بخش اعظمی از ان به زیبا شناسی در فلسفه مربوط میشه که کمک به زیبا شناسی درون و بیرون میشود
ایستاده در باران
۱۳۹۸/۹/۶
حس متفاوت. اگر این کتاب رو کنار عشقتون روی بالکن با خوردن قهوه تلخ تجربه کردید. نعمت بزرگی رو دارید. قدرشو بدونید. کلا قدر عاشقی رو بدونیم
Navid Melon
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بزرگان فلسفه دنیا میگویند اگر فقط همین یک کتاب را در مورد فلسفه مطالعه کنید چیز زیاد دیگری در مورد فلسفه از دست نمیدهید
مشاهده همه نظرات 71

راهنمای مطالعه کتاب ضیافت

برای دریافت کتاب ضیافت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.