معرفی و دانلود کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی: مقدماتی و پیشرفته

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی: مقدماتی و پیشرفته

مخاطبان با مطالعه‌ی کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی، به تکنیک‌های ساخت انواع زیورآلات فلزی پی می‌برند و نکات مهمی را در رابطه با اصول زیورسازی از طریق فلزات می‌آموزند. جان سارتین در این کتاب آموزشی به مخاطبان خود نشان می‌دهد که چه فلزهایی برای ساخت زیورآلات و جواهرات مناسب هستند و چطور می‌توان آن‌ها را به اشکال دلخواه در‌آورد.

درباره‌ی کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی

اگرچه هنوز برای محققان مشخص نشده که اولین زیور دنیا در چه کشوری و دقیقاً در چه زمانی ساخته شده اما شواهد و آثار به‌جامانده از قرون گذشته نشان می‌دهند که به‌یقین، انسان‌ها از هزاران سال پیش به زیورسازی و ساخت زیورآلات متنوع علاقه داشته‌اند. صدف‌ها، انواع سنگ‌ها و فلزات مواد اولیه‌ای بوده‌اند که انسان‌ها از دیرباز به کمک آن‌ها دست به خلق زیورآلات منحصربه‌فردی زده‌اند. در این بین، فلزات به دلیل استحکام بالای خود، قابلیت ذوب شدن و دوام زیادی که دارند، همواره مورد توجه زیورسازان بوده‌اند. امروزه نیز با استفاده از فلزات گوناگونی چون طلا، نقره، مس، برنج و... زیورآلات زیبایی ساخته می‌شوند که هم زنان و هم مردان می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

ساخت و همچنین طراحی زیورآلات و جواهرات خود یک تخصص است که به آموزش آگاهانه و مهارت‌های متنوعی نیاز دارد. تاکنون کتاب‌های فراوانی با هدف آموزش تولید زیور، در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته‌اند. کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی (The Complete Photo Guide to Making Metal Jewelry) نیز در زمره‌ی همین آثار قرار می‌گیرد. جان سارتین (John Sartin) در این راهنمای جامع به مخاطبان خود می‌آموزد که چگونه می‌توانند زیور مورد نظرشان را ابتدا طراحی کنند و سپس با کاربرد انواع فلزات، آن را به حالت دلخواه خود دربیاورند. اگر شما هم به‌عنوان طراح و تولیدکننده‌ی زیورآلات در حال فعالیتید یا هنوز قدم به این عرصه نگذاشته‌اید اما تمایل دارید با روش ساخت جواهرات آشنا شوید، تهیه و خواندن کتاب حاضر را به شما توصیه می‌کنیم.

اثر حاضر هفت فصل را دربرمی‌گیرد. در فصل نخست، ضمن معرفی فلزات گرانبها و کاربردی در حوزه‌ی جواهرسازی، نروش اندازه‌گیری انواع فلزات و سنجش آن‌ها شان داده شده است. نویسنده در فصل دوم، شرح کاملی را از مهارت‌های لازم برای ساخت جواهرات عرضه کرده. مهارت‌هایی از جمله سوراخ‌کاری، سوهان‌کاری، اره‌کاری، پرداخت‌کاری و... در همین فصل برایتان تشریح می‌شود و در فصل سوم، روش اتصال قطعات فلزی به کمک لحیم‌کاری آموزش داده شده است.

جان سارتین فصل چهارم کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی را به معرفی روش‌های طرح انداختن روی فلزات اختصاص داده‌ است. طرح‌های چکشی و سطحی موضوعات اصلی این فصل محسوب می‌شوند. مخاطبان با مطالعه‌ی فصل پنجم می‌آموزند که چگونه شکل مورد نظر خود را روی فلزات پیاده کنند. ایجاد حالت مقعر، محدب یا مخروطی در همین فصل شرح داده شده است. مخراج‌کاری و ساخت قاب برای فلزات در فصل ششم آموزش داده شده و در هفتمین فصل نیز پروژه‌هایی با موضوع ساخت و طراحی حلقه، دستبند، آویز و گوشواره مطرح شده‌اند که مخاطبان می‌توانند با انجام آن‌ها هم سطح مهارت خود را ارتقا بدهند و هم میزان یادگیری‌شان را بسنجند.

در صفحات پایانی کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی، بخشی با عنوان ضمائم قرار گرفته که نکته‌های مربوط به اندازه‌گیری مته، حلقه و موضوعاتی از این قبیل را به‌طور خلاصه، در جداولی به مخاطبان ارائه کرده است. کتاب حاضر گزینه‌‌ی بسیار خوبی برای افرادی است که می‌خواهند گام‌به‌گام مراحل تولید جواهرات فلزی را بیاموزند و در آینده از این طریق به خلق آثار هنری و کسب درآمد بپردازند. این اثر با برگردان فاطمه افضلی، مهدی خدایی، حبیب اله رستگاری و کاوه نبی از سوی مؤسسه‌‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران در اختیارتان قرار می‌گیرد.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

در نکوداشت‌ کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی

  • خواننده به کمک تصاویر دقیق و دستورالعمل‌های مفصل کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی با تکنیک‌های ساخت زیورآلات فلزی آشنا می‌شود. (باربارا جیکوبز)

کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به‌عنوان طراح و تولیدکننده‌ی زیورآلات فعالیت دارند و علاقه‌مندان حوزه‌ی جواهرسازی، بهتر است سری هم به کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی و نکته‌های آموزنده‌ی آن بزنند.

در بخشی از کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی: مقدماتی و پیشرفته می‌خوانیم

سوهان‌کاری

همواره پس از اتمام فرایند برش‌کاری یک فلز لبه‌های برش کاملا زبر و دارای اعوجاج هستند. سوهان زدن، اولین گام در مرحله‌ی پرداخت لبه‌ها است. این مرحله مستقل از کیفیت و صافی مطلوب نهایی است و بایستی همیشه انجام گیرد. در صورتی که راهنمایی‌های زیر را دنبال کنید، سوهان زدن، ساده‌ترین و آسان‌ترین مهارت قابل یادگیری است. اول این که قطعه را محکم نگه دارید دوم، سوهان زدن را تنها در یک جهت انجام دهید.

جهت انتخابی باید به گونه‌ای باشد که در هنگام کار سوهان از شما دور شود. برای سوهان زدن لبه‌ها و قسمت‌های انحنادار به ترتیب از سوهان تخت و نیم گرد استفاده شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار مؤلف
پیشگفتار مترجمین
ملاحظات ایمنی
فصل اول: مقدمه‌ای بر فلزات و جواهرات
فصل دوم: مهارت‌های اصلی
فصل سوم: اتصال‌دهی
فصل چهارم: ایجاد طرح روی فلزات
فصل پنجم: شکل‌دهی فلزات
فصل ششم: مخراجکاری
فصل هفتم: پروژه‌ها
ضمائم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی: مقدماتی و پیشرفته
نویسنده
مترجمفاطمه افضلی، مهدی خدایی، حبیب اله رستگاری، کاوه نبی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات251
زبانفارسی
شابک978-622-218-133-8
موضوع کتابکتاب‌های فنی حرفه‌ای
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۰۰۰۰ ۹۹,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی

برای دریافت کتاب طراحی و ساخت جواهرات فلزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.