معرفی و دانلود کتاب طراحی دستی طلا و جواهر

عکس جلد کتاب طراحی دستی طلا و جواهر
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دستی طلا و جواهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دستی طلا و جواهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی دستی طلا و جواهر

کتاب طراحی دستی طلا و جواهر تألیف لیلا مرادی اقبال، می‌کوشد مبانی طراحی و اصول دیزاین جواهرآلات را توضیح دهد و نحوه‌ی ترکیب‌بندی، پرسپکتیو، استفاده از نور و سایه و رنگ را در این طرح‌ها بیاموزد. این راهنما پس از مرور انواع سنگ‌های قیمتی و مراحل ساخت جواهرات و طلاها، به شما می‌آموزد که چطور انواع آویز، گردنبند، گوشواره و انگشتر را طراحی کنید.

درباره‌ی کتاب طراحی دستی طلا و جواهر

قرن‌هاست که انسان‌ها از جواهرآلات به‌عنوان وسایلی زینتی و تجملاتی استفاده می‌کنند. این وسایل عموماً از فلزات و سنگ‌هایی گران‌قیمت و ارزشمند مثل طلا، الماس و برلیان ساخته شده‌اند. نکته‌ی قابل‌توجه اینجاست که با وجود گستردگی و محبوبیت آلات زینتی، حرفه‌ی طراحی طلا و جواهر به نسبت مهجور بوده و عده‌ی خیلی کمی به آن مشغول هستند. دلیل این مسأله آن است که طراحی و دیزاین آن‌ها کار سختی است و به مهارت و دانش زیادی نیاز دارد. جواهرآلات معمولاً بسیار ظریف هستند، ضمن اینکه سنگ‌ها و فلزاتی که در آن‌ها به کار می‌روند هم خیلی گران‌قیمت و ارزشمندند. بنابراین پیاده‌سازی و اجرای هر طرحی ممکن است. بسیاری از این طرح‌ها ممکن است زیبا و درخشان باشند ولی بیشتر انتزاعی‌اند و امکان اجرای آن‌ها نیست. با این تفاسیر باید گفت، طراحی جواهر نیاز به تخصص و درک عمیقی دارد و نمی‌توان آن را با دیگر طرحی‌های هنری یکسان پنداشت. یکی از کتاب‌هایی که کمک می‌کند با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا کنید، کتاب طراحی دستی طلا و جواهر تألیف لیلا مرادی اقبال است. این اثر به مبانی و مفاهیم طراحی و دیزاین انواع جواهرآلات می‌پردازد و نشان می‌دهد که چطور می‌توان ایده‌های ذهنی خود را به بهترین شکل بر روی کاغذ پیاده کرد.

طراحان جواهر با ماهیت انواع سنگ‌ها و فلزات قیمتی کاملاً آشنا هستند و ارزش آن‌ها را درک می‌کنند. از سوی دیگر تا حدودی با فرآیند ساخت جواهر هم آشنایی دارند. یعنی می‌دانند که یک انگشتر یا گردنبند طی چه مراحلی ساخته می‌شود و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. دانستن این مسائل به طراح یا دیزاینر کمک می‌کند طرح‌هایش را واقعی‌تر بکشد و از انتزاع فاصله بگیرد. طراح برای خلق اثرش معمولاً چند مرحله را طی می‌کند: او ابتدا ایده‌هایش را به‌صورت اسکیس پیاده می‌کند، سپس از روی آن اتود می‌زند و درنهایت یک پیش‌طرح اولیه ازآنچه در ذهن دارد ارائه می‌دهد. پس از اینکه پیش‌طرح کشیده شده، سعی می‌کند جزئیات بیشتری به آن بیافزاید؛ مثلا به طرحش پرسپکتیو اضافه کند یا نور و سایه را در آن ترکیب کند. به این مرحله دیزاین کردن جواهر گفته می‌شود. دیزاین در حقیقت گام پایانی طراحی دستی است و شکل نهایی محصول را نشان می‌دهد. لیلا مرادی اقبال در کتاب طراحی دستی طلا و جواهر، تمام این مراحل را به تفکیک و به‌تفصیل تشریح می‌کند. او پس‌ازآنکه مفاهیم پایه‌ای و عناصر بصری طراحی جواهرآلات را توضیح داد، به موضوعاتی همچون ترکیب‌بندی، استفاده از نور و سایه، پرسپکتیو و سه نما و مبانی رنگ می‌پردازد و به خواننده می‌آموزد که چطور با کمک این عناصر طرح‌های بهتری خلق کند. نویسنده در ادامه به انواع سنگ‌های قیمتی و مراحل ساخت طلا و جواهر اشاره می‌کند تا مخاطبش با آن‌ها آشنا شود. او در فصول پایانی این کتاب نیز شیوه‌ی طراحی و دیزاین انگشتر، گردنبند، آویز و گوشواره را می‌آموزد.

کتاب طراحی دستی طلا و جواهر را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب طراحی دستی طلا و جواهر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به طراحی و دیزاین جواهرآلات علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب طراحی دستی طلا و جواهر می‌خوانیم

حجم عنصری است سه‌بعدی که از طول و عرض و ارتفاع یا عمق تشکیل شده است. احجام یا به‌صورت واقعی یا عینی بوده یا به‌صورت حجم مجازی است. حجم واقعی مانند وسایل پیرامون ما است، اما حجم مجازی وجود خارجی ندارد و طراح، تصویر حجم سه‌بعدی را بر روی صفحه کاغذ طوری با اصول ترسیمی طراحی می‌کند که بیننده، حجم را به‌صورت سه‌بعدی بر روی سطح دوبعدی ببیند. حجم مجازی در هنرهای تجسمی و طراحی طلا و جواهر با کمک سایه روشن، هاشور، بافت و یا استفاده از طیف و تنالیته رنگی نمایش داده می‌شود.

حجم عنصر اصلی کار طراحان طلا و جواهر است، ارزش و اهمیت حجم در طراحی و ساخت زیورآلات و طلا و جواهر بسیار مهم است. به‌ویژه که کاربردهای مختلف مواد، در ساخت و شکل‌پذیری و رنگ، بافت و جنسیت و ارزش‌های بصری احجام در زیورآلات مختلف از هر نوع ماده سازنده و یا طلا و جواهر با گوهرهای رنگی قیمتی و نیمه‌قیمتی مطرح می‌شود. حجم می‌تواند توخالی یا توپر باشد و به همین نسبت درون یا بیرون آن اهمیت پیدا می‌کند. به‌ویژه در هنر طراحی طلا و جواهر که در حجم‌های واقعی از جنس طلا و فلزات گران‌بها، محاسبه توپر بودن احجام بر قیمت تمام شده تأثیر بسزایی دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: مفاهیم پایه و مبانی طراحی و دیزاین طلا و جواهر
فصل دوم: عناصر بصری در طراحی طلا و جواهر
فصل سوم: ترکیب‌بندی و کیفیت‌های بصری
فصل چهارم: نور و سایه در طراحی طلا و جواهر
فصل پنجم: پرسپکتیو و مناظر و مزایا و سه نما
فصل ششم: مبانی رنگ و کاربرد رنگ در طراحی طلا و جواهر
فصل هفتم: معرفی سنگ‌های قیمتی و گوهرها و مشخصات آن‌ها
فصل هشتم: مفاهیم تخصصی و تئوری ساخت
فصل نهم: گوشواره
فصل دهم: طراحی انگشتر
فصل یازدهم: طراحی آویز و گردنبند
ضمائم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی دستی طلا و جواهر
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-218-519-0
موضوع کتابکتاب‌های فنی حرفه‌ای
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی دستی طلا و جواهر

فاطمه هادیان فر
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
واسه مبتدی‌ها خیلی خوبه به عنوان یه منبع پایه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب طراحی دستی طلا و جواهر

برای دریافت کتاب طراحی دستی طلا و جواهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.