معرفی و دانلود کتاب طراحی و معماری کامپیوتر

عکس جلد کتاب طراحی و معماری کامپیوتر
قیمت:
57000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و معماری کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و معماری کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی و معماری کامپیوتر

کتاب طراحی و معماری کامپیوتر نوشته‌ی علی طوفان زاده مژدهی و مهسا محمدی، در 5 فصل جهت آمادگی دانشجویان رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات در آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به رشته تحریر درآمده است.

کتابی که پیش رو دارید اولین کتاب چاپ شده معماری و طراحی کامپیوتر به عنوان منبع درسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. یکی از دلایل اصلی برای تهیه این کتاب عدم وجود یک ترجمه واحد جهت آمادگی در آزمون‌های تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان دانشگاه‌هاست.

جهت ترجمه کتاب طراحی و معماری کامپیوتر (Computer organization and design) سعی شده از بهترین واژه‌ها استفاده شود و به شدت از ابداع واژه‌های جدید در آن پرهیز شده است. این اثر از کتاب مرجع معماری و طراحی کامپیوتر به قلم پرفسور پترسون و هنسی ویراست پنجم برگرفته شده و مطالب آن با توجه به آخرین سر فصل‌های تعیین شده برای دانشجویان رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات تهیه و تنظیم شده است.

در بخشی از کتاب طراحی و معماری کامپیوتر می‌خوانیم:

برنامه‌نویسان می‌خواهند حافظه سریع و بزرگ باشد چرا که سرعت حافظه اغلب کارایی را شکل می‌دهد، ظرفیت سایر مشکلات مورد حل را محدود می‌کند و هزینه حافظه امروز، عمده قیمت کامپیوتر را تشکیل می‌دهند، معماران کامپیوتر دریافتند که آن‌ها می‌توانند به این تقاضای پیچیده با یک سلسله مراتب حافظه بپردازند، که در آن سریع‌ترین، کوچک‌ترین و گران‌ترین حافظه از برای هر بیت در بالای سلسله مراتب آهسته‌ترین، بزرگترین و ارزان‌ترین در ازاء هر بیت در پایین آن قرار دارد. ما از ایکون یک مثلث لایه‌ای شده برای نمایش سلسله مراتب حافظه استفاده کرده‌ایم. این مشکل، سرعت، قیمت و سایز را نشان می‌دهد: هر چقدر نزدیک به راس باشد، هر بیت حافظه گران‌تر و سریع‌تر است. هر چقدر قاعده لایه وسیع‌تر باشد حافظه بزرگتر می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فناوری و تجریدهای کامپیوتری
فصل دوم: دستورالعمل‌ها: زبان کامپیوتر
فصل سوم: حساب برای کامپیوترها
فصل چهارم: پردازنده
فصل پنجم: بزرگ و سریع: بهره‌برداری از سلسله مراتب حافظه
پیوست: سؤالات تستی همراه پاسخ‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی و معماری کامپیوتر
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات سبز رایان گستر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-600-416-436-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی و معماری کامپیوتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی و معماری کامپیوتر

برای دریافت کتاب طراحی و معماری کامپیوتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.