معرفی و دانلود کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی

عکس جلد کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی
قیمت:
۲۲۵۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی

کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی، پاسخگوی نیاز افرادی است که به‌دنبال روش‌هایی نوین برای تعامل با نسل بعدی پردازنده‌ها به صورت موازی هستند. این کتاب را سی. سیوا رام مورتی و وی. راجارامان، یکی از شخصیت‌های ترازاول دنیای برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی به رشته تحریر درآورده‌اند. کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، راهنمایی است سودمند برای تمامی علاقه‌مندان علوم کامپیوتر و فناوری‌های جدید.

درباره‌ی کتاب معماری و برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی

کتاب معماری و برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی (PARALLEL COMPUTERS)، اطلاعات گسترده‌ای برای تعامل و کدنویسیِ پردازنده‌های جدید فراهم کرده است. جالب است بدانید پردازنده‌های جدید، عموماً ساختاری موازی دارند. جالب‌تر اینکه این ساختار، باعث افزایش سرعت پردازش اطلاعات در دستگاه‌‌های رایانه‌ای می‌شود. زمانی این پردازش به‌درستی انجام می‌شود که برنامه‌‌نویسی دقیق و حساب‌شده‌ای در کار باشد. اینجاست که کتاب معماری و برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی، خودنمایی می‌کند. کتابی که با آن روبه‌رو هستیم، در چندین فصل، تمامی اطلاعات لازم برای برنامه‌نویسی و آشنایی با معماری کامپیوترهای موازی را فراهم می‌کند. سی. سیوا رام مورتی (C Sivia Ram Murthy) و وی. راجارامان، (V. Rajaraman)، نویسنده‌های این کتاب در فصل نخست به ارائه‌ خلاصه‌ای از تاریخچه‌ پردازش رایانه‌ای اشاره کرده‌‌اند. در فصل دوم با مفهوم پارتیشن‌بندی‌ کردن و تقسیم یک وظیفه به چندین کار کوچک‌تر آشنا می‌شویم. وقتی از تفکیک کار در دستگاه‌های رایانه‌ای صحبت می‌کنیم، منظور تخصیص، زمان‌بندی و اهمیت انجام کارها در حین پردازش‌های موازی در رایانه‌هاست. از آنجایی که پردازنده‌های مدرن، قلب دستگاه‌های رایانه‌‌ای امروزی به‌حساب می‌آیند، مطالعه‌‌ی کتاب معماری و برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی برای تعامل بهتر با این پردازنده‌ها، ضروری است.

معرفی و دانلود کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی

انجام موازی‌کاری در سطح دستورات رایانه‌ای، چگونگی استفاده از این دستورها برای تعامل با پردازند‌ه‌های مدرن و آشنایی با معماری کامپیوترهای موازی، به‌عنوان اطلاعات سودمند دیگری به‌حساب می‌آیند که در این کتاب به‌آن‌ها اشاره می‌شود. این کتاب اطلاعات جالبی درباره‌ی معماری پردازنده‌های چندین بیلیون ترانزیستوری مطرح می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید، این پردازنده‌ها روز‌به‌روز جای خود را در صنایع مختلف باز کرده‌اند. این پردازنده‌ها که کارشناسان رایانه به‌ آن IA-64 هم می‌گویند، دست مهندسان را برای اجرای دستورهای پیچیده و موازی باز می‌گذارد. آشنایی با دیدگاه‌های برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی و توضیحی مختصر درباره‌ی تعامل سیستم‌عامل‌ها با کامپیوترهای موازی را می‌توان به عنوان اطلاعات دیگری دانست که در فصل‌های پایانی کتاب معماری و برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی به آن‌ها اشاره می‌شود. آخرین فصل این کتاب نیز درباره‌ی ارزیابی کارایی کامپیوترها موازی صحبت می‌کند.

قدرت‌الله سپیدنام، مترجم خوش‌آوازه‌ای که کتا‌ب‌های ارزشمندی در حوزه‌ دانش رایانه ترجمه کرده، وظیفه برگردان این اثر را بر عهده گرفته است. سپیدنام ید طولایی در ترجمه کتاب‌‌های علوم کامپیوتر دارد. در نتیجه با کتابی خوش‌خوان روبه‌رو هستیم که اطلاعات علمی را با زبانی ساده و خوش‌فهم در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. انتشارات علوم رایانه، چاپ کتاب معماری و برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی را انجام داده است.

کتاب معماری و برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی برای چه کسانی مناسب است؟

رشته‌های مختلف سخت‌افزاری و علوم رایانه، مخاطبان اصلی کتاب به حساب می‌آیند. از طرف دیگر از آنجایی که بسیاری از گرایش‌های علوم رایانه‌ای به دانشی میان‌رشته‌ای تبدیل شده، مطالعه کتاب معماری و برنامه‌نویسی کامپیوترهای موازی برای تمامی علاقه‌مندان دانش‌های نوین پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی می‌خوانیم

اجرای خط لوله با پیش‌بری ثبات در شکل 14-3 (الف) دیده می‌شود. ملاحظه می‌کنید که دستور LD مقدار R2 را فقط در انتهای سیکل 5 ذخیره می‌کند. بنابراین دستور ADD فقط جمع را در سیکل 6 می‌تواند اجرا کند. دستور MUL نیز ابتدا به تأخیر می‌افتد زیرا R3 آماده نیست و در سیکل بعدی به‌دلیل مشغول بودن واحد اجرایی معوق می‌شود. دستور بعدی SUB، هرچند به هیچ یک از دستورات قبلی وابسته نیست به‌دلیل آماده نبودن واحد اجرا به تأخیر می‌افتد. سخت‌افزار پش‌بری ثبات، تأخیر خط لوله را حذف نکرده است. با این وجود، یک روش زمان‌بندی نرم‌افزاری هم وجود دارد که تأخیر را کاهش می‌دهد و در بعضی موارد آن را کلاً حذف می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: حل موازی مسائل
فصل سوم: موازی‌کاری سطح دستور
فصل چهارم: ساختار کامپیوترهای موازی
فصل پنجم: الگوریتم‌های موازی
فصل ششم: برنامه‌نویسی موازی
فصل هفتم: تبدیل کامپایلرها برای کامپیوترهای موازی
فصل هشتم: سیستم‌های عامل برای کامپیوترهای موازی
فصل نهم: ارزیابی کارایی کامپیوترهای موازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی
نویسنده،
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات414
زبانفارسی
شابک978-964-8996-00-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۵۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی

برای دریافت کتاب معماری و برنامه‌ نویسی کامپیوترهای موازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.