معرفی و دانلود کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی

عکس جلد کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۴۳,۲۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی

کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی نوشته‌ی امیر موسوی میرکلائی، مفهوم کمپین تبلیغاتی را تعریف می‌کند، انواع آن را توضیح می‌دهد و از پیش‌نیازها و برنامه‌ریزی برای اجرای آن می‌گوید. این راهنما با مرور چند کمپین تبلیغاتی موفق در دنیا، به خوانده یاد می‌دهد که چگونه برای این پروژه نیازسنجی کند، مخاطب و بازار را بشناسد، استراتژی‌های درست بازاریابی را پیش بگیرد و محتوایی خلاقانه و جذاب طراحی کند.

درباره‌ی کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی

تبلیغات بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مدرن و امروزی هستند. تاجایی‌که تصور شهری بدون بیلبورد و تراکت و تلویزیون و اینترنت و روزنامه‌ی بدون آگهی غیرممکن است. نکته‌ی قابل‌توجه اینجاست که این روند در چند دهه‌ی گذشته رشد کرده و همه‌گیر شده. برخی تحقیقات حاکی از آن است که یک شهروند آمریکایی روزانه در معرض تقریباً 5000 آگهی قرار دارد درحالی‌که در دهه‌ی 1970 این رقم حدوداً یک‌دهم امروز بود. توسعه‌ی اینترنت، شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی، بیشتر شدن تعداد کانال‌های تلویزیونی و افزایش نشریات ازجمله دلایل اصلی این اتفاق هستند. این قبیل آمارها نشان می‌دهند که تبلیغات تا چه میزان با زندگی شخصی و روزانه‌ی مردم آمیخته شده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما اگر از زاویه‌ی دید تولیدکننده یا به عبارت بهتر، بازاریاب به این جریان نگاه کنیم، ماجرا متفاوت خواهد بود.

گسترش و تنوع بسترهای تبلیغاتی هم می‌تواند جنبه‌ی مثبت داشته باشد و هم منفی. کارشناس تبلیغات می‌تواند از فرم‌ها و بسترهای مختلف بهره ببرد و تبلیغاتش را عرضه کند. ولی از آن‌سو، حجم زیاد تبلیغ می‌تواند بر ضد خود عمل کند و مخاطب را بی‌توجه سازد! ضمن اینکه شیوه‌های تبلیغات هم کاملاً تغییر کرده‌اند. در این شرایط کدام روش بازاریابی را می‌توان انتخاب کرد؟ یا از کدام کانال می‌توان بهتر بهره برد؟ کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی نوشته‌ی امیر موسوی میرکلائی از مفهومی به نام کمپین تبلیغی صحبت می‌کند و می‌کوشد آن را توضیح دهد. این کتاب انواع کمپین‌ها را نام می‌برد و پیش‌نیاز و سازوکار آن‌ها را تشریح می‌کند.

امروزه تقریباً همه بر این عقیده هستند که تبلیغات یک علم است. این بدان معناست که نمی‌توان بی‌هدف و بدون بررسی محصول را به مخاطب عرضه کرد. در این حوزه، باید بر بازاریابی و هنر اشراف داشت و کاملاً رسانه را شناخت. کارشناس تبلیغات باید استراتژیستی قوی باشد و بداند که با چه شیوه‌ای تبلیغش را عرضه کند. آن‌چنان‌که مشخص است، تبلیغ مفهومی خطی و تک‌بعدی نیست، بلکه در برخورد با آن با زنجیره‌ای از عناصر روبه‌روییم. یعنی برای تبلیغ نه از یک مدیوم و یک شیوه، که باید از چندین فرم بهره برد. به عبارت بهتر، باید کمپین‌های مؤثری را به راه انداخت. بر همین اساس، امیر موسوی میرکلائی در کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی در مورد انتخاب استراتژی، تعامل با رسانه‌ها و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کمپین صحبت می‌کند. او به مخاطب یاد می‌دهد که چطور بازار را بررسی کند و مخاطب را بشناسد و محتوایی جذاب و مخاطب‌پسند خلق کند.

کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید در صنعت تبلیغات وارد شوید یا حتی می‌خواهید دانشتان را در این رشته بیشتر کنید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی می‌خوانیم

گروه دوم شرکت‌ها بر‌خلاف گروه اول تلاش می‌کنند، که تحقیقات بازار را به‌عنوان معیار اجرای استاندارد کمپین تبلیغاتی، مورد استفاده قرار دهند. انجام دقیق مراحل تحقیق و توجه به نتایج آن، فارغ از این که مطلوب یا نامطلوب باشد، فلسفه‌ی این شرکت‌ها‌ست. در نظر آن‌ها تحقیقات بازار جایگاه مهمی دارد، اما باید با احتیاط از آن استفاده شود؛ نباید دستور بدهد و نباید نادیده گرفته شود. چنین شرکت‌هایی عموماً، خودشان ساختار تحقیقات بازار دارند و گزارش‌های دوره‌ای تهیه می‌کنند و در اختیار تیم‌های مختلف قرار می‌دهند.

تجربه‌ی فعالیت در حوزه‌ی تبلیغات، به مؤلف نشان داده که بیشتر شرکت‌های ایرانی، جزء گروه اول هستند. آن ها تلاش می‌کنند که از تحقیقات بازار ، به عنوان ابزاری برای راستی آزمایی نظرات و ایده‌هایشان بهره گیرند و بدیهی است که این روش ریسک اجرای پروژه‌ها را افزایش می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ماهیت کمپین تبلیغاتی
1-1: تعریف کمپین تبلیغاتی
2-1: انواع کمپین‌های تبلیغاتی
فصل 2: پیش‌نیاز‌های کمپین تبلیغاتی
1-2: برنامه بازاریابی جامع
2-2: نیازسنجی برای کمپین تبلیغاتی
3-2: تکمیل فرم تعریف پروژه
فصل 3: شناخت مسأله و تحقیقات بازار
1-3: ضرورت تحقیقات بازار
2-3: آشنایی با روش تحقیق علمی
3-3: انواع روش تحقیق علمی
4-3: روش تحقیق در تبلیغات
5-3: تعیین صورت مسأله و هدف تحقیق
6-3: بخش‌بندی بازار
7-3: مخاطب‌شناسی
8-3: شناخت و تحلیل رقبا
فصل 4: استراتژی ارتباطی
1-4: ارتباطات بازاریابی
2-4: پیام ارتباطی
فصل 5: ایده‌پردازی و تولید محتوای خلاقانه
1-5: تعریف خلاقیت و ضرورت آن در تبلیغات
2-5: مسیر دست‌یابی به مفهوم خلاقانه
3-5: جاذبه‌های خلاقانه تبلیغ
4-5: قالب‌های اجرایی
5-5: یک نمونه‌ی واقعی از فرآیند ایده‌پردازی
فصل 6: برنامه‌ریزی رسانه‌ای
1-6: تعریف رسانه و برنامه‌ریزی آن
2-6: آشنایی با انواع رسانه‌ها
3-6: جزئیات برنامه‌ریزی رسانه
4-6: چالش‌های برنامه‌ریزی رسانه
فصل 7: چند کمپین تبلیغاتی موفق
1-7: معیارهای عمومی کمپین‌های موفق
2-7: نمونه‌های موفق
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-622-218-317-2
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۴۸۰۰۰ ۴۳,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی

برای دریافت کتاب طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.