معرفی و دانلود کتاب گاو بنفش

عکس جلد کتاب گاو بنفش
قیمت:
49900 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گاو بنفش

ست گودین در کتاب گاو بنفش سعی دارد به شما آموزش دهد که با طراحی و فروش محصولات جدید بازار خود را گسترش دهید و رویکردهای متغیر را با تجارت‌تان منطبق کنید. این کار باعث تضمین ماندگاری شرکت و البته نوآوری آن در آینده خواهد شد.

امروزه سختی‌های زیادی برای آغاز یک کسب و کار جدید وجود دارد. زیرا در هر بخشی که بخواهید کار خود را راه‌اندازی کنید، قبلاً افرادی آن را امتحان کرده‌اند و امکان دارد دارای اسم و رسمی هم باشند. خیلی از آن‌ها رقیب نمی‌خواهند. بنابراین اگر دست خالی و با ایده‌های تکراری دست به عمل بزنید، امکان شکست در کسب و کار شما وجود دارد. البته این فکر هم درست نیست که چون قبلاً عده‌ای مشغول به کار شده‌اند، باید دست روی دست گذاشت و هیچ قدمی برنداشت. قطعا راه‌حلی وجود دارد.

نظریه‌ی گاو بنفش به شما یاد می‌دهد که باید متفاوت عمل کنید. تفاوتی که منجر می‌شود شما در ذهن مشتری بمانید و او را تشویق کنید در میان انتخاب‌های زیاد و گوناگون بازار کالای شما را انتخاب کند. در واقع شما باید خلاقیت داشته باشید و چیزی به مخاطبان خود اهدا کنید که بقیه حتی به ذهنشان هم خطور نکرده است! اگر تمام محصولات و خدمات بازار شبیه به یکدیگر باشند مشتری به سراغ ارائه‌کننده‌‌های پرسابقه و معروف می‌رود و به خودش حتی زحمت بررسی کالای شما را هم نمی‌دهد. شیوه‌های قدیمی بازاریابی دیگر اهمیتی ندارند. تنها راه نجات محصولتان در این بازار شلوغ این است که تبلیغات خود را خلاقانه آغاز کنید.

ست گودین (Seth Godin)، رهبر بازاریابی، در کتاب گاو بنفش (Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable) همه دست اندرکاران ایجاد، طراحی یا فروش را ملزم می‌کند که از شیوه‌های جدید برای تبلیغات کالاهای خود استفاده کنند. با مطابقت روش‌های جایگزین در تجارت‌تان، شما و شرکت‌تان نجات خواهید یافت و یک روز دیگر فرصت نوآوری خواهید داشت. شما باید یگانه باشید، شما باید گاو بنفش باشید. او همچنین معتقد است که با توجه به اهمیت و روش‌های متمایزسازی برند، برای دستیابی موفقیت در یک کسب‌ و‌ کار، تبلیغات کافی نیست؛ بلکه شما باید یک تفاوت جدی با بقیه رقیبانتان داشته باشید. با خواندن این کتاب از تمام تبلیغات چند میلیون دلاری خلاص خواهید شد.

ست گودین را بیشتر بشناسیم:

ست گودین سخنران ملی افتخاری بوده و نویسندگی چهار اثر پرفروش در دنیا را برعهده داشته است. او چند شرکت موفق را خودش راه‌اندازی و مدیریت می‌کند. او سالیان زیادی در بخش بازاریابی فعالیت کرده و در کتاب گاو بنفش از راهکارهای خودش بهره برده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب گاو بنفش:

- به‌ جای تلاش برای استفاده از فناوری و تخصص‌تان به منظور تولید محصولی بهتر برای مشتریان معمولی، تلاش کنید مصرف‌کنندگان خود را تشویق کنید تا رفتارشان را به گونه‌ای تغییر دهند که موجب کارکرد بهتر محصولتان شوند.

- اگر آینده محصولی بی‌همتا به نظر نمی‌رسد اگر نمی‌توانید آینده‌ای را تصور کنید که در آن بار دیگر افراد مجذوب محصولتان می‌شوند وقت آن رسیده است که درک کنید بازی عوض شده است. به جای سرمایه‌گذاری روی کالای مرده، سودها را برای ایجاد کاری جدید سرمایه‌گذاری کنید.

- شرکت شما از چه شیوه‌هایی استفاده می‌کند که شامل پیروی از رهبر می‌شود؟ اگر شما آن فعالیت‌ها را محدود کنید و کار بسیار متفاوتی به‌جای آن‌ها انجام دهید، چه؟ با داشتن این آگاهی که با درجا زدن به جایی نمی‌رسید، فهرست شیوه‌هایی را تهیه کنید که با متفاوت بودن می‌توانید به هدفتان دست یابید.

- چه چیز را می‌توانید ارزیابی کنید؟ این کار برای‌تان چه هزینه‌ای دارد؟ نتایج را با چه سرعتی می‌توانید در دست داشته باشید؟ اگر از پس مخارجش برمی‌آیید، امتحانش کنید. «اگر کاری را ارزیابی کنید، پیشرفت خواهد کرد.»

در بخشی از کتاب گاو بنفش می‌خوانیم:

یکی از راه‌های درک یک پروژه بزرگ این است که ببینید در دنیای واقعی چه چیز موجب موفقیت می‌شود و کشف کنید موفقیت‌های گوناگون چه نقطه اشتراکی دارند.

با این حال این مسئله در رابطه با بازاریابی بسیار گیج کننده است. بین متل 6 و فور سیزنز چه نقطه‌ اشتراکی می‌تواند وجود داشته باشد؟ به‌ جز اینکه هر دو موفقیتی چشمگیر را تجربه و در زمینه هتل‌داری رشد کرده‌اند، در بقیه موارد کاملاً متفاوت‌اند یا وال مارت و نیمن مارکوس که هر دو در یک دهه رشد کردند یا نوکیا (که هر سی روز یک‌بار سخت‌افزارش را تغییر می‌دهد) و نینتندو (که پنجاه سال است همان بازی‌های پسرانه را بازاریابی می‌کند).

این کار مانند رانندگی با نگاه به آینه عقب است. البته همه آن‌ها موفق بوده‌اند؛ اما آیا به ما کمک می‌کنند که پیش‌بینی کنیم فردا چه چیز موفق می‌شود؟

آنچه همه این شرکت‌ها مشترک دارند این است که هیچ چیز مشترکی ندارند. آن‌ها از دیگران مجزا هستند، روی لبه‌ تیغ‌اند، بسیار سریع یا بسیار آرام، بسیار قیمتی یا بسیار ارزان قیمت، بسیار بزرگ یا بسیار کوچک.

دنبال کردن راه آن‌ها دشوار است، چون پیشرو هستند: کاری بی‌همتا انجام داده‌اند و آن کار بی‌همتا اکنون انجام شده است. اگر شما هم آن را انجام دهید، دیگر بی‌همتا نیست.

فهرست مطالب کتاب

موارد ناکافی
مورد جدید
کلمات بزرگ‌نمایی‌ شده و اظهارات جسورانه
پیش از بازاریابی، در طول دوره و پس از بازاریابی
بهترین چیزها پس از خردکن نان
آیا متوجه انقلاب شدید؟
چرا به گاو بنفش نیاز دارید
مرگ مجموعه صنایع تلویزیونی
چه چیز باعث موفقیت می‌شود؟
چرا مجله‌ وال استریت این‌قدر مرا آزار می‌دهد
نکته مورد نظر آگاه‌سازی نیست
هدف و راه رسیدن به آن
بررسی موردی: بالارفتن؟
بررسی موردی: تاید چه باید بکند؟
سوء‌تفاهم بزرگ
چه کسی گوش می‌دهد؟
چه کسی اهمیت می‌دهد؟
همه‌ مشتری‌ها یکسان نیستند
قانون اعداد بزرگ
بررسی موردی: چیپ کونلی
مشکل موجود با گاو بنفش
پیروی از رهبر
بررسی موردی: صندلی آیرون
تصویرسازی، سودآوری و گاو بنفش
بررسی موردی: بهترین نانوای جهان
بازاریاب‌های عمده از ارزیابی متنفرند
بررسی موردی: لاجیتک
در دنیای گاوها چه کسی برنده است
بررسی موردی: پادشاه جدید کیوی
فواید گاو بنفش بودن
بررسی موردی: قصاب ایتالیایی
وال استریت و گاو بنفش
نقطه‌ مقابل «بی‌همتابودن»
مروارید در بطری
تقلید متناقض
هفتادودو آلبوم گروه پرل جم
بررسی موردی: کوراد
همان‌جا بنشینید، لازم نیست کاری انجام دهید
بررسی موردی: خدمات پُست ایالات متحده
در جست‌وجوی اوتاکو
بررسی موردی: داچ بوی چطور به رأس تجارت رنگ رسید
روند پیشروی و برنامه‌ریزی
قدرت شعار تبلیغاتی
بررسی موردی: هگن داز در برونکس ویل
آنچه مردم می‌خرند (و درباره‌اش سخن می‌گویند!) را بفروشید
مشکلات مصالحه
بررسی موردی: موتورولا و نوکیا
چرخه‌ جادویی گاو بنفش
امروزه بازاریاب‌بودن به چه معناست
دیگر نمی‌توان گفت: بازاریابان، اکنون ما طراح هستیم
آیا برای بی‌همتا  بودن لازم است متعصب باشید؟
بررسی موردی: مک‌دونالد در فرانسه
اما در مورد کارخانه چه باید کرد؟
مشکل ارزان‌ قیمت بودن
بررسی موردی: هال‌مارک چه باید بکند؟
وقتی گاو بنفش دنبال کار می‌گردد
بررسی موردی: تریسی ناشر
بررسی موردی: رابین واترز موضوع را درک کرده است
بررسی موردی: آن‌قدر محبوب که دیگر کسی به آن جا نمی‌رود
آیا مسئله احساسات است؟
حقایق واقعی
طوفان فکری
نمک خسته‌کننده نیست؛ هشت راه دیگر برای به‌کارانداختن گاو بنفش
اورول چه می‌گفت؟
اطلاعات بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گاو بنفش
نویسنده
مترجمبهار صادقیان
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-220-096-1
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
49900 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گاو بنفش

arnosh kt
۱۴۰۲/۸/۲۴
کتاب خوبی بود مخصوصا براب کسانی که میخوان نواوری در صنایع داشته باشند
اینطوریه که شما کاملا با راه و روش ایجاد یه کسب و کار جدید آشنا میشید و کاملا با مفاهیمی که در کتاب به انها اشاره شده میتونید توی هر کاری که میخواید شروع کنید موفق بشید
هدف کلی کتاب اینه که شما نیاز یه ایده خلق کنید و برای هر
محصول و خدمتی که میخواید ارائه بدید از صفر شروع کنید و میتونید از چیز‌هایی که در دنیا وجود داره استفاده کنید
مثلا مک دونالد برای فروش سیب زمینی یا هر محصولی محصولش رو عوض نکرد فقط نوع ارائه محصول رو عوض کرد
یعنی توی هر کاری که میخواید بکنید شما با کارتون یک جمله دیگر بسازید
سید محمود محسن اصل
۱۴۰۱/۷/۱۱
اکثر صاحبان کسب و کار روش‌های قدیمی رو تا الان در پیش گرفتن و از اینکه در کسب و کار و فروششان پیشرفتی حاصل نیست، گلایه‌مند‌اند. جوامع مختلف در مرور سالها، طرز تفکر و رفتار آن‌ها تغییر کرده. بنابراین روش تفکر آن‌ها برای خرید نیز تغییر فراوانی کرده.
پس مطمئنا باید روشهای فروش و بازاریابی را مطابق و
با تفکر جامعه تغییر داد تا به نتایج مطلوب برسیم.
کتاب گاو بنفش یک منبع اطلاعاتی خوب در این زمینه محسوب میشود که با ارائه دادن راهکار‌های نوین میتواند در کسب کار شما تغییرات مثبت ایجاد کند.
Mitra M
۱۴۰۰/۶/۱۸
وقتتون بخیر و شادی
در این کتاب ارزشمند روش‌های برنامه ریزی و استراتژی‌های فروش به طور کامل توضیح داده شده، که به نظر من بیشتر برای مدیران فروش و سرمایه گذاری کاربرد داره تا فروشندگان، ولی در اصل ذهن رو باز میکنه و روش‌های جدیدی رو اموزش میده که یادگیریشون بسیار مفید و ارزشمند و در اینده‌ی فروشندگان بزرگ و مدیران فروش بسیار کاربردی خواهد بود.
Miran Da
۱۴۰۲/۸/۲۱
نگارش این کتاب مربوط به بیست سال پیش است و از نظر علمی مطلبی کهنه دارد اما اگر به عنوان یک بازاریاب بخواهیم به آن نظر داشته باشیم مفید بود چون مثالهای فراوانی را مطرح کرده. قرار گرفتن تیم بازاریابی هم تراز تولید کنندگان در ابتدای فرآیند تولید, مطلب بارز این کتاب است
لطیف حنضلی
۱۴۰۱/۹/۷
این کتاب به ما یاد میدهد که چگونه هنر و تخصص خود را به کار بست و دیگران را از این نعمت و موهبت هشیار نمود، مثل حرکت آن آشپز که به شکل حرفه‌ای غذایی را درست کرده و به شکل متهورانه و ماهرانه با یک دست روی آن نمک پاشید
Saleh Haqiqat
۱۴۰۰/۱/۷
باسلام، در کله کتاب از برند‌ها و اشخاص و داستان‌های نقل می‌کند که برای ایرانیان ملموس نیست. من واقعا 2 3 بار هر فصلو خوندم...
ولی بلاخره از هر کتابی می‌شود چیزی یاد گرفت، بی همتا باشید
میثم حسینی
۱۴۰۱/۴/۱۰
گاو بنفش برای کسی که به فکر ایجاد یه محصول خاص و پرفروش هست مناسبه. و مثالهای زیادی از محصولات خاص که در زمان خودشون بینظیر بودن رو معرفی میکنه و میتونه الهام بخش باشه
anahid Arya
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
گاو بنفش
کتاب خیلی عالیه برای کسانی که ایده‌ای دارند، بازاریاب هستند یا به دنبال راه اندازی کسب و کار هستند این کتاب دیدتان را به این چیزا عوض میکنه
مهندسی بیمه مهندسی بیمه
۱۴۰۱/۴/۳
نگاه انسانها به موضوعات مختلف وراههای رسیدن به آنهاست که تفاوت‌ها را مشخص می‌کنه کتاب گاو بنفش به ما یاد میده همیشه از یه زاویه چیه دیکته نباید نگاه کرد
جواد قربانی
۱۳۹۹/۶/۱۹
من تا صحفه 75خوندم تا اینجاش عالی بود مچکرم از ترجمه گرش اخه چند جایی دیگه گشتم ترجمه گرش خیلی بد نوشته بود واقعا ممنونم از برنامه شما و مترجم
حسین شمس
۱۳۹۹/۱/۶
کتاب خوبی هست من از خوندنش لذت بردم فراموش نکنید تمام این جور کتاب‌ها عمل کردن اون هست ک برای شما بازدهی دارد
علی محمدی
۱۳۹۸/۱۲/۱۰
موضوع اشاره ریزی به حسن کلید ساز داره
الهام عباس زاده
۱۴۰۱/۲/۱
فعلا تمومش نکردم اما بنظرم هرکتابی یه دیدهگاهی به آدم میده این کتاب هم کلی دیدگاه و البته کلی ایده برام داشت
سامان نقاش کرمانشاهی
۱۴۰۰/۱/۱
ترجمه به شدت نامفهمومی داره که به نظر میرسه که مترجم در زمینه موضوع کتاب سررشته‌ای نداشته
جلال دوگونچی
۱۳۹۹/۹/۱۵
همه کار میکن اما کار تو باید مثل گاو بنفش بین گاو سیاه سفید جلوه بیشتر، متفاوتتری داشته باشه.
مشاهده همه نظرات 48

راهنمای مطالعه کتاب گاو بنفش

برای دریافت کتاب گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.