معرفی و دانلود کتاب طعم تلخ سکوت

عکس جلد کتاب طعم تلخ سکوت
قیمت:
120000 تومان - 12.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طعم تلخ سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طعم تلخ سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طعم تلخ سکوت

روایت عاشقانه‌هایی پر فراز و فرود میان مارال و ایرج که در یک بیمارستان شکل می‌گیرد و به اوج می‌رسد. کتاب طعم تلخ سکوت نوشته‌ی میترا شیرانلی روایت عشق میان پرستار و پزشکی است که از یک جنس نیستند اما می‌خواهند یکی شوند.

درباره‌ی کتاب طعم تلخ سکوت

رمان عاشقانه‌ی طعم تلخ سکوت روایت دختری به نام مارال است که پس از پایان تحصیلاتش در رشته‌ی پرستاری برای کار پا به یک بیمارستان می‌گذارد و در آنجا با یک پزشک متخصص قلب و عروق به نام دکتر ایرج بهنود آشنا می‌شود که این آشنایی مقدمه‌ی آغاز عشقی میان آن‌ها می‌شود.

رمان با روایت نخستین روز کاری مارال آغاز می‌شود؛ او جایگزین مسن‌ترین پرستار بیمارستان که حالا بازنشسته شده، است و در همان روز نخست با پزشکی آشنا می‌شود که هم بسیار برازنده است و هم از نظر خانوادگی بسیار ثروتمند است. آن‌ها پس از مدتی به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند اما تفاوت سطح خانوادگی‌شان از نظر مارال یک مانع بزرگ برای به هم رسیدن است.

دکتر ایرج بهنود که در سنین کودکی پدرش را از دست داده است، با مادر مسنش زندگی می‌کند؛ مادری که برای ازدواج پسرش سخت‌گیری‌های زیادی به خرج می‌دهد و باعث شده که او تا کنون ازدواج نکند. ایرج از سویی به مارال علاقه‌مند شده و از سوی دیگر باید مادرش را به ازدواج با این دختر راضی کند؛ موضوعی که به سادگی میسر نیست.

در کتاب طعم تلخ سکوت نوشته‌ی میترا شیرانلی، ادامه‌ی روایت با ماجرای علاقه‌مند شدن ایرج و مارال به یکدیگر دنبال می‌شود اما مارال که از اختلاف طبقاتی خانواده‌ی خود و ایرج آگاهی دارد تلاش می‌کند خود را از او دور نگه دارد؛ اگرچه در نهان دلش با دکتر است اما با رفتار و صحبت‌هایش باعث می‌شود تا ایرج از او دلخور شده و اینگونه تظاهر کند که مارال را فراموش کرده است.

کتاب طعم تلخ سکوت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب طعم تلخ سکوت نوشته‌ی میترا شیرانلی برای علاقه‌مندان به رمان فارسی به‌ویژه آن دسته از افرادی که داستان‌های عاشقانه را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنند مناسب است.

با میترا شیرانلی بیشتر آشنا شوید

میترا شیرانلی متولد 1358 نویسنده‌ و مترجم ایرانی است. گرایش بیشتر داستان‌های این نویسنده، رمان‌های عاشقانه و رمانتیک است. او همچنین در حوزه‌ی ترجمه‌ی داستان‌های جنایی فعالیت می‌کند. از این نویسنده تا کنون پنج کتاب منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «پاییز بی‌مهر»، «نیلوفرهای مردابی»، «شهرزادم باش» و «عروس ناخواسته» اشاره کرد. او همچنین کتاب «هفت جنایت مرموز» نوشته‌ی جیمز هادلی چیس را ترجمه و روانه‌ی بازار نشر کرده است.

در بخشی از کتاب طعم تلخ سکوت می‌خوانیم

مارال کلید را در قفل انداخت و وارد خانه شد. همه جا را سکوت فراگرفته بود. سوز سرد زمستان مجال ایستادن به او نداد و به ناچار با عجله وارد خانه شد. چای آماده بود و جلوی سماور یاد داشتی با این عنوان به چشم می‌خورد:

«دخترم سلام، خسته نباشی. منو عمه رفتیم بهشت زهرا. تا شب برمی‌گردیم، چای آماده‌ست، غذا هم حاضره. خداحافظ.»

خط پدرش بود. لبخندی زد و برای تعویض لباسش به اتاقش رفت. وقتی برگشت فنجانی چای برای خودش ریخت و کنار بخاری کهنه و قدیمی نشست. نگاهی پیرامون خانه کوچک‌شان انداخت. وسایل خانه عبارت بودند از دو تخته فرش کهنه و رنگ و رو رفته، یک کمد زهوار در رفته و چند تکه لوازم فرسوده و یک تلویزیون کوچک.

با خود فکر کرد:

- اگه جاویدی منو به جای سودابه انتخاب می‌کرد خیلی بد می‌شد. اگه با خانواده‌ش می‌اومدن خواستگاری حتماً با دیدن این خونه و زندگی فقیرانه‌ی ما می‌رفتن و پشت سرشونم نگاه نمی‌کردن.

از این اندیشه به شدت غصه‌دار شد. این مسأله را مانعی بزرگ برای ازدواجش می‌دید. خواستگار زیاد داشت اما به هیچ‌کدام اجازه نداده بود که قدم به خانه‌شان بگذارند. چون این مسأله رنجش می‌داد. خانه را دوست داشت. حیاط نُقلی و کوچک آن، خاطرات با مادر بودن را برایش زنده می‌کرد. اما ظاهر خانه و وسایل قدیمی و کهنه آن را مایه آبروریزی می‌دانست. حقوق بازنشستگی پدر هم تقریباً کم بود و حقوق خودش هم کمک هزینه خرج و مخارج خانه بود. تا قبل از این چندان به این قضیه اهمیت نمی‌داد. اما با پیش آمدن قضیه‌ی خواستگاری یاشار از سودابه مثل این که تازه از خواب بیدار شده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طعم تلخ سکوت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات412
زبانفارسی
شابک978-622-99195-2-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
120000 ت - 12.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طعم تلخ سکوت

F
۱۴۰۲/۳/۱۷
خوب بود ولی نمیشه گفت عالی یکم بچه گانه بود بعضی رفتار‌ها در کل بد نبود میتونست بهتر هم باشه
Nafise Saeedi
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
به نظر من کتاب ضعیفی بود و موضوع تکراری
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب طعم تلخ سکوت

برای دریافت کتاب طعم تلخ سکوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.