معرفی و دانلود کتاب ظهور داعش: تروریسم در عصر جدید

عکس جلد کتاب ظهور داعش: تروریسم در عصر جدید
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ظهور داعش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ظهور داعش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ظهور داعش: تروریسم در عصر جدید

کارولین کنون تاریخچه‌ای مختصر و کوتاه از حکومت اسلامی عراق و سوریه در کتاب ظهور داعش آورده است. او در این کتاب زندگی افرادی چون اسامه بن‌لادن،‌ ابومصعب زرقاوی و ابوبکر بغدادی را بررسی می‌کند، چگونگی تشکیل حکومت داعش و اقداماتش را توضیح می‌دهد و نهایتاً به عقاید این گروه تروریستی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب ظهور داعش

بسیاری از مورخان معتقدند که داعش از گروه القاعده به وجود آمده و ابومصعب زرقاوی آن را شکل داده است. او می‌خواست جنگی تمام‌عیار میان سنی‌ها و شیعیان راه بیندازد و سپس در تمام کشورهای جهان، یک خلافت اسلامی ایجاد کند. زرقاوی در سال 2006 کشته شد؛ اما ابوبکر بغدادی بخشی از آرزوی او را در سال 2014 محقق کرد. درست همان سالی که داعش بر شمال عراق و شرق سوریه تسلط یافت. کارولین کنون (Caroline Kennon) در کتاب ظهور داعش (The Rise of ISIS)، خلاصه‌ای از اقدامات این گروه تروریستی مخوف را شرح می‌دهد که چهره‌ی مسلمانان را در سراسر جهان، خدشه‌دار کرد.

در قرن بیست‌ویکم، زمانی که اقدامی تروریستی در جهان صورت می‌گرفت، چند ساعت بعد گروه القاعده یا داعش مسئولیت آن را بر عهده می‌گرفت. آن‌ها اعمال دهشتناک و وحشیانه‌ی خود را به هیچ‌وجه پنهان نمی‌کردند و می‌کوشیدند به جهانیان نشان دهند پیروی نکردن از قواعد آن‌ها، چه عواقبی در پی دارد. در فصل اول زندگی‌نامه‌ی مختصری از بن‌لادن و ابومصعب زرقاوی می‌خوانید. کارولین کنون بخشی از اقدامات این دو فرد را در این بخش بررسی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب ظهور داعش

بعد از بمباران شدن مخفیگاه زرقاوی، دولت و مردم مخالفت خود را با القاعده‌ی عراق نشان دادند. جانشین زرقاوی به نام ایوب مصری، نام القاعده‌ی عراق را به دولت اسلامی عراق (ISI) تغییر داد. او شخصی به نام ابوعمر بغدادی را امیرالمؤمنین این دولت خواند و اندک‌اندک، فعالیت‌های تروریستی گروه جدید را شروع کرد. در فصل دوم کتاب ظهور داعش می‌خوانید که چگونه فعالیت‌های مصری و ابوعمر، داعش کنونی را شکل داد. کارولین کنون در فصل سوم به‌سراغ ابراهیم عواد بدری یا همان ابوبکر بغدادی می‌رود. این شخصیت همان کسی بود که با جذب پیروان بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، حکومت داعش یا حکومت اسلامی عراق و سوریه (ISIS) را تشکیل داد.

فصل چهارم اختصاص به زمانی دارد که داعش به سوریه و عراق حمله می‌کند. اما چرا ابوبکر بغدادی این دو کشور را برای اشغال کردن انتخاب کرده بود؟ کارولین کنون معتقد است که ناآرامی در این دو کشور و اوضاع سیاسی بی‌ثبات، باعث شد که افراد زیادی از سوریه و عراق به داعش بپیوندند. بغدادی بعد از تصرف بخش‌هایی از سوریه، شهر موصل عراق را در عرض یک روز به تصرف درآورد و خطبه‌ی مشهورش را در مسجد این شهر ایراد کرد. او در این خطبه خود را خلیفه‌ی همه‌ی مسلمانان خواند و آغاز حکومت داعش را رسماً خطاب به همه‌ی جهان اعلام کرد.

اگر برایتان این سؤال پیش آمده که چگونه افراد زیادی به این گروه تندرو می‌پیوستند، فصل پنجم کتاب ظهور داعش را بخوانید. اگر درباره‌ی منبع درآمد این حکومت وحشتناک پرسش‌هایی دارید، کاترین کنون در فصل ششم کتاب به این سؤال مهم پاسخ داده. در خلال این دو فصل، شرح برخی از فجایعی که داعش در جهان آفریده، آمده است.

معرفی و دانلود کتاب ظهور داعش

کتاب ظهور داعش در سال 2017 منتشر شده است؛ در نتیجه وقایع سا‌ل‌های بعد مانند مرگ ابوبکر بغدادی و پایان داعش در این کتاب نیامده. این اثر هفتاد‌وششمین جلد مجموعه‌ی تاریخ جهان به شمار می‌آید و انتشارات ققنوس آن را با ترجمه‌ی پریسا صیادی روانه‌ی بازار کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب ظهور داعش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید درباره‌ی گروه داعش اطلاعاتی مختصر به دست آورید، کتاب ظهور داعش را بخوانید.

در بخشی از کتاب ظهور داعش: تروریسم در عصر جدید می‌خوانیم

خلیفه از نظر پیروانش نماینده‌ی قدرت سیاسی و معنوی است. سنی‌ها براندازی آخرین خلافت پس از جنگ جهانی اول را پایان قدرت سیاسی مسلمانان و پیروزی بزرگی برای غرب می‌دانستند. هدف اصلی جهادی‌های امروزی جنگ برای احیای خلافت است. بیشتر آنان، از جمله بن لادن، آن را هدفی دست‌نیافتنی می‌دانستند. ابوبکر بغدادی و داعش با اعلام خلافت نشان دادند که باور عمومی را می‌شود نادیده گرفت و نباید از غرب ترسید. بغدادی سرزمین‌هایی را تصرف و آن را قلمرو خود اعلام کرد، و به بسیاری از جهادی‌ها ثابت کرد که این هدف چندان دور از دسترس نبوده است. وقتی خلافت اعلام شد، یک جهادی توییت کرد: «دولت اسلامی هیچ مرزی ندارد، و به اذن خداوند فتوحاتش ادامه خواهد یافت.»

پس از این‌که بغدادی خلافتش را اعلام کرد، بیلبوردهایی در سراسر عراق و سوریه پدیدار شد با این عبارات: «لااله‌الا‌الله» و «دولة اسلامی: خلافة علی منهاج النبی». این عبارات روی سکه‌هایی که داعش ضرب می‌کرد هم حک شد، ضرب سکه به این دلیل بود که پیوندهای خود را با حکومت وقت بگسلند. با وجود گستردگی خلافت، اما همه‌ی جهادی‌ها دولت اسلامی را خلافت واقعی و برحق نمی‌دانستند. برخی معتقد بودند این ادعا نامشروع است؛ چون بیشتر رهبران مسلمان آن را تأیید نمی‌کردند. تنها افراد در قدرت که بغدادی را در مقام خلیفه به رسمیت شناختند رهبران ارشد خود دولت اسلامی بودند. رهبران القاعده به جای انکار بغدادی، به طور ضمنی سرکرده‌ی طالبان را خلیفه‌ی حقیقی عنوان کردند.

با وجود این، داعش و خلیفه‌ی خودخوانده‌ی آن پیروان وفادار بسیاری در سراسر جهان پیدا کردند. یک تونسی جهادی جوان می‌نویسد: «به همه‌ی برادرانم در تونس که در قلبشان آرزوی جهاد دارند پیام می‌دهم که خلافت برقرار شده است ... این نعمت بزرگی است.»

فهرست مطالب کتاب

رویدادهای مهم قبل و بعد از ظهور داعش
پیشگفتار: خاستگاه داعش‌
1: بن‌لادن، زرقاوی و القاعده‌ی عراق
2: مصری و تشکیل دولت اسلامی
3: ابوبکر بغدادی
4: سوریه، موصل و تشکیل خلافت
5: خلافت و آمدن آخرالزمان
6: تأثیرات ویرانگر داعش
سخن پایانی: داعش در سراسر جهان
یادداشت‌ها
برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ظهور داعش: تروریسم در عصر جدید
نویسنده
مترجمپریسا صیادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-04-0323-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ اسلام، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ظهور داعش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ظهور داعش

برای دریافت کتاب ظهور داعش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.