معرفی و دانلود کتاب انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی

عکس جلد کتاب انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی

با مطالعه‌ی کتاب انقلاب اطلاعات افراد و اختراعاتی که دنیای دیجیتال امروزی را به وجود آورده‌اند بهتر می‌شناسید و از تاریخچه‌ی ظهور اینترنت آگاه می‌شوید. تمرا بی‌. اور که کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی آموزش تاریخ و تأثیر شبکه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان نوشته، خلاصه‌ای مختصر و کم‌حجم را به مخاطبان عرضه کرده است.

درباره کتاب انقلاب اطلاعات

کسانی که در قرن بیست‌ویکم به دنیا آمده‌اند، احتمالاً نمی‌دانند که زندگی بدون رسانه‌های اجتماعی، گوشی‌های هوشمند و حتی اینترنت چگونه بوده است. اما زمانی بوده که کامپیوترها یک اتاق بزرگ را اشغال می‌کرده‌اند، گوشی‌ها آن‌قدر بزرگ بوده‌اند که در دست جای نمی‌گرفتند، شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت، اینترنت این‌چنین در دسترس نبود و هزاران چیز دیگر. زمانی که کامپیوترها به وجود آمدند و اشتراک‌گذاری سریع اطلاعات میسر شد، انقلاب اطلاعات شکل گرفت. و جالب این‌جاست که این انقلاب فناورانه، از دهه‌های 60 و 70میلادی به وجود آمد و چنین فراگیر شد. تمرا بی‌. اور (Tamra B Orr) در کتاب انقلاب اطلاعات (The Information Revolution) بیشتر از این عصر و دگرگونی‌هایش برای ما می‌گوید.

زمانی برای پیدا کردن جواب سؤالاتمان باید به کتابخانه می‌رفتیم و با اخبار روزنامه و تلویزیون از آخرین رویدادهای دنیا آگاه می‌شدیم. اما امروز بدون هیچ زحمتی و با تایپ کردن چند کلمه در گوگل، می‌توانیم پاسخ سؤالات خود را پیدا کنیم. تمرا بی. اور در فصل اول کتاب، درباره‌ی اولین فناوری‌هایی که به پدید آمدن کامپیوتر کمک کردند، صحبت می‌کند. باز هم جنگ سرد و تقابل میان شوروی و آمریکا در تسریع روند اختراع این دستگاه تأثیری مهم داشت. در فصل دوم کتاب انقلاب اطلاعات می‌خوانیم که چگونه کامپیوترها در طول زمان پیشرفت کردند و به چیزی که امروز هستند تبدیل شدند.

معرفی و دانلود کتاب انقلاب اطلاعات

در سومین فصل از کتاب، تمرا بی. اور به‌سراغ به وجود آمدن ایده‌ی اینترنت می‌رود. در این دوره از انقلاب اطلاعات، همه چیز خیلی سریع‌تر از آن چیزی که بود پیش رفت و فقط در عرض پنج سال، بسیاری از مردم کشور آمریکا از کامپیوتر استفاده می‌کردند. فصل چهارم به ایجاد شبکه‌ی جهانی وب، ظهور موتورهای جست‌وجو و به وجود آمدن کسب‌وکارهای اینترنتی می‌پردازد. در آخرین فصل از کتاب نیز می‌خوانید که چگونه اینترنت زندگی کنونی ما را تحت‌تأثیر قرار داده است. گفتنی است که کتاب انقلاب اطلاعات، در سال 2019 به چاپ رسیده است.

تمرا بی‌. اور نویسنده‌ای آمریکایی است که پس از سال‌ها فعالیت در زمینه‌ی نشر کتاب، بیش از 400 عنوان کتاب برای رده‌های سنی متفاوت به نگارش درآورده. بیشتر کتاب‌های منتشرشده‌ی او مرتبط با حوزه‌ی تاریخ و آموزش تاریخ به نوجوانان هستند. وی به‌خاطر نوشتن کتابی درباره‌ی خشونت در مدارس، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب غیر داستانی کتابخانه‌ی عمومی نیویورک شده است.

انتشارات ققنوس کتاب انقلاب اطلاعات را با ترجمه‌ی پریسا صیادی به انتشار درآورده است.

درباره مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب انقلاب اطلاعات مناسب چه کسانی است؟

اگر به موضوع فناوری اطلاعات علاقه دارید و تاریخچه‌ی ایجاد علم کامپیوتر و داده برایتان جالب است، کتاب انقلاب اطلاعات را برای مطالعه انتخاب کنید.

در بخشی از کتاب انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی می‌خوانیم

به‌هرحال، داستان به شبی در سال 1937 برمی‌گردد. آتاناسف بعد از سر کشیدن چند لیوان نوشیدنی در یک کافه، جواب مسئله به ذهنش خطور کرد و آن را روی دستمال‌سفره‌ای نوشت. همان‌طور که جین اسمایلی در کتابش، با عنوان مردی که کامپیوتر را اختراع کرد: زندگینامه‌ی جان آتاناسف پیشگام دیجیتال، نوشت، «کسی نمی‌داند که آیا او واقعاً پاسخ را روی دستمال‌سفره نوشت یا نه، اما پاسخ چنان قدرتمند به ذهنش هجوم آورد که شاید حتی نیاز به نوشتن آن نبود. او همان موقع به منزل بازگشت، و سپس با کمک یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی ایده‌اش را عملی کرد.» این ماشین از قطعاتی الکترونیکی به نام خازن برای نمایش اعداد دودویی مورد علاقه‌ی آتاناسف استفاده می‌کرد. خازن با شارژ مثبت برای نمایش عدد «1» و با شارژ منفی برای نمایش عدد «صفر» استفاده شد. برای جلوگیری از کم شدن مقدار شارژ تعیین‌شده باید در دوره‌های زمانی مشخص، سیگنال‌های الکتریکی از میان آن‌ها عبور می‌کرد، این تکنیک که جاگینگ نامیده می‌شود، هنوز هم در تراشه‌های حافظه‌ی کامپیوتر استفاده می‌شود. آتاناسف به مدت دو سال با دستیارش کلیفورد ای. بری که از دانشجویانش بود در زمینه‌ی ساخت وسیله‌ای محاسباتی کار کرد. در اکتبر 1939 آن‌ها یک نمونه ساختند و آن را اِی‌بی‌سی (کامپیوتر آتاناسف‌ بری) نامیدند.

چند سال بعد آن‌ها اختراعشان را کامل‌تر کردند. اِی‌بی‌سی نهایی به اندازه‌ی یک یخچال حدوداً 300 کیلوگرمی بود و 15 ثانیه طول می‌کشید یک محاسبه را انجام دهد. در اِی‌بی‌سی از 300 لامپ خلأ (نوعی خازن برای کنترل پالس‌های الکتریکی) استفاده شده بود.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهای مهم در حوزه‌ی انقلاب اطلاعات
پیشگفتار: پایان دوره‌ی «نمی‌دانم»
1: رویکرد حساب‌شده
2: پیشرفت کامپیوترها
3: سواری مجانی در بزرگراه اطلاعات
4: دسترسی همگانی رایگان
سخن پایانی: عصر جدید اطلاعات فوری
یادداشت‌ها
برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی
نویسنده
مترجمپریسا صیادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-040337-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انقلاب اطلاعات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انقلاب اطلاعات

برای دریافت کتاب انقلاب اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.