معرفی و دانلود کتاب عاشق پیشه

عکس جلد کتاب عاشق پیشه
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عاشق پیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عاشق پیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عاشق پیشه

داستان عشق، دلداگی، دوری و رنج! کتاب عاشق پیشه نوشته‌ی لاما ولید خالد عیسی، روایت عشق سوزان دختری به نام حنین به پسرخاله‌اش، آسر است. حنین که از کودکی کنار آسر بزرگ‌شده به‌شدت به او عشق می‌ورزد. اما به خاطر شرایط زندگی از او دور می‌شود و این مساله رنج زیادی را بر قلبش وارد می‌کند..

درباره‌ی کتاب عاشق پیشه

حنین دختر جوان عاشقیست که از کودکی شیفته‌ی پسرخاله‌اش آسر شده و این عشق تا دوران بزرگسالی او ادامه دارد. حنین و آسر دوران کودکی را با شادی و خوشی کنار یکدیگر می‌گذارنند اما چند سال بعد که بزرگ‌تر می‌شوند، آسر برای کار به شهر دیگری می‌رود و این‌چنین بین آن‌ها فاصله می‌افتد. اما این فاصله، نه‌تنها آتش عشق حنین را کم‌فروغ نکرده، که او را بیش از پیش به آسر مشتاق می‌کند.

راوی اصلی رمان عاشق پیشه (آیله لحلب)، حنین است که قصه‌ی عشقش را نسبت به آسر روایت می‌کند. لاما ولید خالد عیسی نویسنده‌ی این رمان، از شیوه‌ی روایی پیچیده‌ای استفاده می‌کند که بعضی اوقات به سبک روایت سیال ذهن نزدیک می‌شود. روای داستان که شکست‌خورده و بی‌قرار است، گاهی پراکنده‌گویی می‌کند و همزمان آسر، مادرش، خاله‌اش یا دیگران را خطاب قرار می‌دهد. در داستان نامه‌های حنین به پسرخاله‌اش را هم می‌بینیم. نامه‌هایی که در سنین مختلف نوشته و شیفتگی‌اش را نسبت به او ابزار کرده. نویسنده به خوبی همه‌ی این تکه‌های پراکنده را کنار هم گذاشته و روایتی یکپارچه خلق کرده است. جذابیت دیگر داستان لحن عاشقانه و تغزلی آن است که در بخش‌هایی به شعر تبدیل می‌شود.

رمان عاشق‌پیشه از آثار معاصر ادبیات عرب محسوب می‌شود. ادبیات داستانی عرب از اواخر دهه‌ی 1980 و با جایزه‌ی نوبل نجیب محفوظ در دنیا معروف شد. کشورهای عربی تا پیش از این بیشتر با شعرشان شناخته می‌شدند و شاعران بزرگ آن‌ها مثل نزار قبانی، ادونیس و محمود درویش بسیار سرشناس بودند. اما داستان‌نویسی عرب همواره مهجور و زیر سایه‌ی شعر آن بود و کمتر کسی آن را می‌شناخت. از دهه‌ی 1960 و همگام با جنبش‌های استقلال‌طلبانه و ظهور دولت‌های دموکراتیک بود که ادبیات این کشورها به سمت مدرن شدن حرکت کرد. نویسندگان آن دوره سعی کردند از ادبیات روز دنیا الهام بگیرند و آن‌ها را با ایده‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود ادغام نمایند. نتیجه‌ی این روند ظهور نویسندگانی جوان و قدرتمندی مثل غاده‌السلمان و غسان کنفانی بود که کم‌کم کل ادبیات عرب را متحول کردند. بعد از محفوظ، توجه غرب به داستان، داستان کوتاه و رمان عرب‌زبان بیشتر جلب شد و سعی کرد کتاب‌های بیشتری از آن‌ها را ترجمه کند. طی چند دهه‌ی گذشته نویسندگان زیادی از این کشورها ظهور کرده، کتاب‌های مهمی را خلق کردند و جوایز زیادی را به دست آوردند.

کتاب عاشق پیشه از جمله آثار ادبی نسل جدید نویسندگان عرب است. این کتاب را سارا محمودی ترجمه و انتشارات آناپل به چاپ رسانده است.

کتاب عاشق پیشه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های عاشقانه و ادبیات عرب علاقه دارید، می‌توانید این رمان را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب عاشق پیشه می‌خوانیم

بعد از گذشت چهار سال از تولد من همه چیز طبق مراد پیش رفت و سال‌ها به سلامتی و عافیت گذشت. عقربه‌های ساعت مرا زجر نمی‌داد چون من آن را در درون خویش و با دقت می‌شنیدم. هر روز ساعت شش از خواب بیدار می‌شدم بدون نیاز به هشدار، همیشه می‌ترسیدم که دیر برسم، با اینکه نیازی به زور رسیدن هم نبود. با این حال بچه‌ها مراقب من بودند انگار به متهم نگاه می‌کردند مراقب دستانم بودند که وقت نداشتم آن‌ها را سه مرتبه بشویم و ناخن‌هایم که نمی‌توانستم آن‌ها را داخل صابون بکنم و چشمانم که آن‌ها را پنج بار هم نشستم و مژه‌هایم که مقداری کمی از آب به آن آسیب می‌رسانید.

همیشه می‌ترسیدم که مادرم مرا رها کند، از این‌رو به سمت اتوبوس می‌دویدم بدون اینکه موهایم را با کش مو محکم ببندم و این بافته‌های مو روی صورتم مرا اذیت می‌کرد. خیلی خوشحال بودم که خاله‌ام مرا به مهد کودک می‌برد و برمی‌گرداند. با اینکه او هم مرا آزار می‌داد؛ روی آسفالت پیاده‌رو کورکورانه راه می‌رفت و به خطوط سیمانی کنار خیابان می‌خورد، با اینکه اساسا زنی منظم و با فرهنگ بود و در همه مراحل تحصیل خویش همیشه منظم و قانون‌مند بود. او اکنون معلم است و همه دانش‌آموزان او را دوست دارند. خلق‌وخوی آرامی دارد و کمتر از سن خویش به‌نظر می‌آید. حقیقتا نمی‌دانم چرا شانس تا کنون در خانه او را نزده است.
خاله مرام با مادربزرگم در خانه‌ی بزرگی زندگی می‌کنند. از زمان فوت پدربزرگ دایی معین و دخترش دنیا، که سه سال دارد، هم به جمع آن‌ها پیوسته‌اند و با هم زندگی می‌کنند.

دایی من هم بعد از جداشدن از همسرش که زندگی فرزندش را در مقابل هیچ و پوچ فدا کرد به این خانه آمدند. حقیقتا هیچ‌چیز ارزش این را ندارد که مادری دور از دخترش زندگی کند، دختری که آرزو داشت همیشه در کنار مادرش باشد. حالا مادر چگونه می‌تواند راحت زندگی کند درحالی‌که فرزندش محصور در نگاه‌های ترحم‌آمیز این و آن است.

فهرست مطالب کتاب

عاشق پیشه
فصل اول: باید غمگین باشی
فصل دوم: وعده عشق جزئی از دین است
فصل سوم: قلب تنها
فصل چهارم: گمان کرد جدایی در پیش است
فصل پنجم: خیالی بود و بگذشت
فصل ششم: فراتر از فرصت‌ها
فصل هفتم: عشق
فصل هشتم: «نه تو معشوقه من هستی و نه خدای ما یکی است» 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عاشق پیشه
نویسنده
مترجمسارا محمودی
ناشر چاپیانتشارات آناپل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-94209-4-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عاشق پیشه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عاشق پیشه

برای دریافت کتاب عاشق پیشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.