معرفی و دانلود کتاب عاقلانه خرج کردن: پول چیست و راه‌ و روش درست خرج کردن چگونه است؟

عکس جلد کتاب عاقلانه خرج کردن: پول چیست و راه‌ و روش درست خرج کردن چگونه است؟
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عاقلانه خرج کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عاقلانه خرج کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عاقلانه خرج کردن: پول چیست و راه‌ و روش درست خرج کردن چگونه است؟

دن آریلی و جف کرایسلر با نگارش کتاب عاقلانه خرج کردن در کنارتان هستند تا هم باورهای نادرست شما را در مورد ماهیت پول و نحوه‌ی خرج کردن آن اصلاح کنند و هم نکاتی را به شما بیاموزند که موجب بهبود رفتارهای مالی‌تان خواهند شد. در دنیای امروزی که روابط اقتصادی اشکال پیچیده‌ای به خود گرفته‌اند، اگر می‌خواهید بهترین انتخاب‌های مالی را داشته باشید و بهترین روش‌های هزینه کردن را بیاموزید، مطالعه‌ی این راهنمای کاربردی را از دست ندهید.

درباره‌ی کتاب عاقلانه خرج کردن

شاید شنیدن کلمه‌ی «پول» باعث بشود توجهتان صرفاً به روش‌های به دست آوردن آن یا کسب درآمد جلب شود. در این بین، کمتر کسی ممکن است به یاد نحوه‌ی خرج کردن آن بیفتد! متأسفانه بسیاری از افراد موفق و ثروتمند بیش از آن‌که با نحوه‌ی صحیح هزینه کردن آشنا باشند، روش‌های پول درآوردن را یاد گرفته‌اند. شک نکنید چنین افرادی یا به‌زودی ورشکست می‌شوند، یا بدون این‌که پیشرفت کنند تنها می‌توانند همیشه مقدار محدودی از ثروت را در اختیار داشته باشند. می‌بینید که اهمیت درست خرج کردن پول، هرگز کمتر از اهمیت دستیابی به پول نیست. بااین‌حال، چه تعداد کتابی را می‌شناسید که بر آموزش روش هزینه کردن متمرکز شده باشند؟ قطعاً کتاب‌های زیادی نیستند. ممکن است حتی تعدادشان از انگشتان یک دست هم فراتر نرود. کتاب عاقلانه خرج کردن (Dollars and Sense)، اثر کاربردی و سودمند دن آریلی (Dan Ariely) و جف کرایسلر (Jeff Kreisler) از معدود کتاب‌هایی محسوب می‌شود که راه و روش درست هزینه کردن را به شما آموزش می‌دهد. کافی است تا انتها با بیان طنزآمیز نویسندگان، پیشنهادات عملی آن‌ها و نمونه‌های فراوانی که برایتان مطرح می‌کنند، همراه باشید.

کتاب حاضر، سه بخش کلی و مباحث متنوعی را دربرمی‌گیرد. بخش اول آن ماهیت پول را به‌طور کامل برایتان روشن می‌کند. با وجود این‌که سال‌هاست با کاربرد پول آشنایید و برای رفع نیازهای گوناگون خود از آن بهره می‌برید ولی باید بگوییم، احتمالاً هنوز با معنای پول، آن‌طور که لازم است آشنا نشده‌اید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از مطالب بخش اول کتاب سرسری نگذرید و آن‌ها را به دقت مطالعه کنید. در همین فصل، نویسندگان به شما گوشزد می‌کنند که هرگز نباید اسیر پول شوید. در واقع این شما هستید که باید پول را در اختیار بگیرید، نه این‌که اجازه بدهید پول کنترل شما را به دست بگیرد. پس از مرور مطالب مقدماتی، در بخش دوم می‌آموزید که بسیاری از باورهایتان نسبت به پول و ارزش‌گذاری‌ها نادرست بوده و لازم است در مورد برخی از آن‌ها تجدید نظر کنید. نسبی بودن ارزش‌ها، تصور غلطی که معمولاً افراد در مورد دارایی‌هایشان دارند، جادوی کلام و کلمات، اهمیت سطح انتظارات فرد و... موضوعاتی هستند که در دومین بخش کتاب مورد تحلیل قرار می‌گیرند. هنگام مطالعه‌ی این بخش آماده باشید تا هر آن، باورهای پیشین شما فرو بریزند و عقاید جدید و منطبق با واقعیت، جایگزین آن‌ها شوند.

معرفی و دانلود کتاب عاقلانه خرج کردن

بخش سوم بیش از دو بخش قبلی، جنبه‌ی کاربردی دارد و به شما می‌آموزد چطور باید به‌درستی هزینه‌هایتان را پرداخت کنید. زیادی اهمیت دادن به قیمت‌ها، داشتن کنترل بر خود، پرهیز از عجله و موضوعاتی از این قبیل که بیشتر جنبه‌ی روان‌شناختی دارند تا اقتصادی، نکته‌هایی هستند که نویسندگان برای مدیریت بهتر خریدهایتان به شما می‌آموزند.

دن آریلی و جف کرایسلر در جای‌جای کتاب، برای درک بهتر مطالب از نمونه‌های واقعی یا به عبارت دیگر، از تجربه‌ها، دیده‌ها و شنیده‌های خود کمک گرفته‌اند تا مطالب را به سریع‌ترین شکل ممکن در ذهنتان نهادینه کنند و به شما یاری برسانند تا کاربرد عملی هر کدام از نکات را بهتر درک کنید. از سوی دیگر، در سراسر کتاب کوشیده‌اند آموزه‌های خود را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کنند. زیرا مفاهیم و موضوعات مربوط به اقتصاد و رفتارهای اقتصادی به اندازه‌ی کافی پیچیده هستند. به همین خاطر، نویسندگان در تلاش بوده‌اند با پرهیز از جملات و توضیحات ثقیل، درک و دریافت مباحث را برایتان بسیار راحت‌تر کنند. مطالعه‌ی این کتاب به گفت‌و‌گو با دو دوست صمیمی شباهت دارد که از سر دلسوزی، تصمیم گرفته‌اند نتیجه‌ی سال‌ها تحقیق و تجربه‌ی خود را به صورت یک‌جا، در اختیارتان قرار دهند.

اگر شما هم قصد دارید برخی از عادات نادرست خود را در زمینه‌ی خرج کردن پول ترک کنید و رفتارهای معقول را جایگزین آن‌ها کنید، همچنین اگر قصد دارید با بهره‌گیری از تکنیک‌های کاربردی، در عین ثروت‌اندوزی، از به هدر رفتن ثروت‌ خود جلوگیری کنید، خواندن کتاب عاقلانه خرج کردن، هوشمندانه‌ترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید. اثر حاضر، با برگردان بابک حافظی و به کوشش نشر ترجمان علوم انسانی، در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نکوداشت‌های کتاب عاقلانه خرج کردن

  • راهنمایی اثربخش! کتابی خیره‌کننده‌ و خنده‌دار، پُر از توصیه‌ها و داستان‌هایی که درک موضوعات پیچیده را برایتان آسان خواهند کرد. مطالب فراوانی را با خواندن این کتاب می‌آموزید. (هفته‌نامه‌‌ی ناشران)
  • کتابی که به شما نشان می‌دهد چطور افرادی که به نظرتان دوراندیش هستند، با رفتارهای احمقانه‌‌ی خود، در واقع جیبشان را از پول تهی می‌کنند. اثری مخاطب‌پسند و سرگرم‌کننده در مورد این‌که چطور می‌شود پول‌هایتان را آگاهانه‌تر و با زیرکی بیشتری مدیریت کنید. (Kirkus Review)
  • راهنمایی خیره‌کننده برای انجام بهترین تصمیم‌گیری‌ها در مورد پول! کتابی که خواندن آن را شدیداً به شما توصیه می‌کنم. (مجله‌ی کتابخانه)
  • اگر قصد دارید در تصمیم‌گیری‌های مالی خود عملکرد بهتری داشته باشید، کتاب عاقلانه خرج کردن را حتماً بخوانید. کاری که نویسندگان آن انجام می‌دهند، آموزش دادن اقتصاد رفتاری است. (واشنگتن پست)

کتاب عاقلانه خرج کردن برای چه کسانی مناسب است؟

چنان‌چه شما هم قصد دارید رفتارهای مالی خود را کنترل کرده و سروسامانی به عادت‌های خود و تصورات نادرستتان در مورد خرج کردن پول بدهید، مطالعه‌ی کتاب عاقلانه خرج کردن را به شما توصیه می‌کنیم. اثری که نگاهتان را نسبت به پول و استفاده کردن از آن دگرگون خواهد کرد.

در بخشی از کتاب عاقلانه خرج کردن: پول چیست و راه‌ و روش درست خرج کردن چگونه است؟ می‌خوانیم

وینی دل رِی رِی عاشق خوب زندگی‌کردن است، اتومبیل‌های پرسرعت، تخفیف، تفریح. او فکر می‌کند در هر کار عجیب‌وغریبی خِبره است. در مُدگرایی کسی به گرد پایش نمی‌رسد، هنوز چیزی مُد نشده او خبردار می‌شود و خوراکش امتحان‌کردن چیزهای جدید است. اگر چیزی لقب «بهترین» را کسب کند، تا یکی از آن را نخرد و پُزش را ندهد آرام نمی‌گیرد. درواقع، اگر جنسی به‌عنوان «عالی» شناخته نشود اصلاً طرفش نمی‌رود. نه اینکه خیلی پول‌دار باشد، نه، اما آن‌قدر پول دارد که خیالش از این بابت راحت باشد که مجبور نیست زندگی‌اش را با کالاها و تجربه‌های بی‌کیفیت هدر دهد.

او همیشه کت‌وشلوار آرمانی می‌پوشد، یعنی بهترین لباس. این کت‌وشلوارها حس خوبی به آدم می‌دهند. خیلی هم شیک‌اند. این کت‌وشلوار او را آدم موفقی نشان می‌دهد، موضوعی که در شغلش، به‌عنوان معامله‌گر املاک تجاری، تابه‌حال خیلی به او کمک کرده است.

او امروز سوار بر ماشین جدیدش، تسلای مدل اس، دارد می‌رود تا قرارداد ملکی را امضا کند. ماشینش بهترین ماشین دنیاست؛ بدون آلاینده، پرسرعت، حسودکورکُن. او هر سال یا هر دو سال ‌یک‌بار یک خودرو لوکس جدید کرایه می‌کند. قبل از اینکه پشت فرمان تسلای مدل اس بنشیند کلی مطلب راجع‌به آن خوانده بود، ولی وقتی دلش رفت که یک دورِ امتحانی با آن زد. آن جا بود که توانست آن قدرت، خوش‌دستی و کنترل‌پذیری‌ای که آن‌همه درباره‌اش خوانده بود را لمس کند. همان‌طور که قبلاً خیالش را در سر پرورانده بود، می‌توانست نگاه خیره‌ی مردم را ببیند و پچ‌پچ‌های آن‌ها را بشنود. این ماشین همانی بود که باید باشد.

فهرست مطالب کتاب

معرفی نویسندگان
مقدمه
بخش اول: پول چیست؟
1: مواظب باشید اسیرش نشوید
2: وقتی شانس در خانه‌تان را می‌زند
3: یک ارزش پیشنهادی
بخش دوم: چگونه ارزش‌گذاری‌های ما هیچ ربطی به ارزش ندارد
4: فراموش می‌کنیم که همه‌چیز نسبی است
5: ما جداسازی می‌کنیم
6: ما از درد فرار می‌کنیم
7: ما از خودمان مطمئنیم
8: ما ارزش دارایی‌مان را دست بالا می‌گیریم
9: سرمان برود پول زور به کسی نمی‌دهیم
10: ما به جادوی کلمات و آیین‌ها باور داریم
11: ما انتظاراتمان را دست بالا می‌گیریم
12: گاهی از خود بی‌خود می‌شویم
بخش سوم: خب حالا چه کار کنیم؟ بنا را روی همین افکار معیوب می گذاریم
13: ما زیادی به قیمت اهمیت می‌دهیم
14: پولت را همان‌جایی بگذار که فکر و ذکرت هست
15: یک نصیحت مجانی
16: خودتان را کنترل کنید
17: یک طرف ما ایستاده‌ایم و طرف دیگر آن‌ها
18: درنگ کنید و بیندیشید
تقدیر و تشکر
پی نوشت ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عاقلانه خرج کردن: پول چیست و راه‌ و روش درست خرج کردن چگونه است؟
نویسنده،
مترجمبابک حافظی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-5734-12-8
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عاقلانه خرج کردن

توفیق صبحی
۱۴۰۳/۱/۴
به نظر من کتاب خوبی نبود و زیاد مسایل کش میده و طولانی کرده و من دوست نداشتم بخصوص با این قیمت. باز هر کسی نظری داره کتاب بهتر هستن این موضوع خوب توضیح میدن
resa
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
نقد و شرح و توضیح عالی از نحوه خرج کردن و نحوه عملکرد مغز و احساس ما در حین خرج کردن. به نظر من توصیه میکنم حتما بخونید.
صدرا فتح‌نژاد
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
همانطور که در مقدمه و ابتدای کتاب آورده به بررسی چند فکر درباره‌ی کنترل و مدریت انتخاب‌های خریدن و خرج کردن می‌پردازد.
Mohammadreza
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کمک بسیاری در پیشرفت داره
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب عاقلانه خرج کردن

برای دریافت کتاب عاقلانه خرج کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.