معرفی و دانلود کتاب پول و عقل: باورهای اشتباه درباره‌ی پول و روش‌هایی برای هوشمندانه‌تر خرج کردن

عکس جلد کتاب پول و عقل: باورهای اشتباه درباره‌ی پول و روش‌هایی برای هوشمندانه‌تر خرج کردن
قیمت:
۱۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول و عقل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول و عقل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول و عقل: باورهای اشتباه درباره‌ی پول و روش‌هایی برای هوشمندانه‌تر خرج کردن

«عادت‌های بد مالی‌تان را کنار بگذارید و هوشمندانه‌تر خرج کنید!»... دن آریلی و جف کرایسلر در کتاب پول و عقل توصیه‌هایی را گرد آورده‌‌اند که به شما در راستای اصلاح رفتارهای زیان‌بار اقتصادی، یاری می‌رساند. ویژگی جذاب این کتاب، به تصریح اغلبِ خوانندگان، زبان شیرین، مفرح و غیررسمیِ آن است.

درباره کتاب پول و عقل

فکر کردن درباره‌ی پول اغلب دیوانه‌کننده است. البته نه به این خاطر که ما پول را دوست نداریم (اصلاً مگر می‌توان کسی را پیدا کرد که پول را دوست نداشته باشد؟!)؛ بلکه به این دلیل که با فکر کردن به پول، معمولاً به یاد حماقت‌های مالی خود می‌افتیم. بله، قطعاً شما ما را بابت استفاده از واژه‌ی «حماقت» می‌بخشید. چرا که احتمالاً، در دل تصدیق می‌کنید که رفتار مالی و تصمیمات اقتصادی اغلب ما، دست‌کم در بیشتر مواقع، تنها با صفت «احمقانه» قابل توصیف است! اما خب، چندان جای نگرانی نیست. چرا که با پیروی از توصیه‌هایی ساده، می‌توان به اصلاح رفتار اقتصادی امیدوار بود، و به قول معروف، درست خرج کردنِ پول را یاد گرفت. دن آریلی و جف کرایسلر در کتاب پول و عقل (Dollars and Sense)، سخاوتمندانه شمار قابل توجهی از این قبیل توصیه‌ها را در اختیار شما گذاشته‌اند!

کتاب پول و عقل، اخیراً، در سال 2017 به انتشار رسیده است. اگرچه ظرف همین چندساله، توانسته توجه طیف وسیعی از خوانندگان را به خود جلب کند. یکی از دلایل محبوبیت این اثر، بی‌شک لحن طنزگونه و مفرح، و زبانِ گرم و صمیمیِ آن است. دلیل اصلی اقبال به این کتاب امّا، اساساً مطالب فوق‌العاده مفید و کاربردیِ مطرح‌شده در آن به شمار می‌رود؛ مطالبی که ضمن افزودن بر دانش اقتصادی مخاطب، اطلاعاتی جالب توجه را نیز، در باب تاریخچه و آینده‌ی پول کاغذی، در اختیار وی می‌نهند.

اصل حرف نویسندگان کتاب پول و عقل این است که اغلب افراد، به درستی یاد نگرفته‌اند که چطور منابع مالی خود را مدیریت کنند؛ در نتیجه، هر اندازه هم که به سختی کار کنند و به خیال خود، هوشمندانه به جمع‌آوری پس‌انداز مشغول شوند، در نهایتِ امر، حساب بانکی خود را چندان که باید و شاید، پر و پیمان نمی‌یابند. دن آریلی و جف کرایسلر بر این باورند که معضل مطرح‌شده را می‌توان با توجه به نکاتی ساده اما حیاتی حل و فصل نمود. مثلاً در یکی از بخش‌های جذاب کتاب پیش رو، دو نویسنده‌ی نامبرده، ضمن بحث درباره‌ی تفاوت استفاده از پول نقد و کارت اعتباری، این سوالِ کمی عجیب و غریب را مطرح می‌کنند: «آیا فرقی دارد که خریدهای خود را با استفاده از پول نقد انجام دهیم، یا با کارت اعتباری؟» به ظاهر میان این دو فرقی نیست. چرا که در هر صورت به یک میزان خرج خواهیم کرد. آریلی و کرایسلر اما، این نکته‌ی شگفت‌انگیز را یادآوری می‌کنند که اغلب افراد، «وقتی کارت می‌کشند بیشتر خرج می‌کنند، راحت‌تر خرید می‌کنند و دست‌ودل‌بازتر انعام می‌دهند!» باری، این فقط یک نمونه از بی‌شمار نکته‌ی این‌چنینی‌ست که در کتاب پیش رو مطرح شده؛ نکاتی که در عین دور از ذهن به نظر رسیدن، در شکل دادن به رفتار مالی ما بسیار حائز اهمیت به شمار می‌روند.

کتاب پول و عقل ذیل سه بخش و هجده فصل تنظیم گشته است. ترجمه‌ی فارسی این اثر بر عهده‌ی مرضیه حسین‌پور بوده، و انتشار آن به همت نشر «مون» میسر شده است.

نکوداشت‌های کتاب پول و عقل

- کتاب پول و عقل راهنمایی جذاب، ارزشمند و مفرح است که در آن توصیه‌ها و حکایات آموزنده‌ی فراوانی ارائه شده است. (Publishers Weekly)

- کتاب پول و عقل اثری پرجنب‌وجوش و خواندنی است؛ رساله‌ای مردم‌پسند و سرگرم‌کننده که با زبانی ساده، روش‌های مدیریت سرمایه را به مخاطب آموزش می‌دهد. (Kirkus Reviews)

- راهنمایی جذاب و خواندنی در باب پول و نحوه‌ی مدیریت آن. خواندنش را به شدت توصیه می‌کنم. (Library Journal - starred review)

- اگر می‌خواهید نحوه‌ی مدیریت منابع مالی خود را یاد بگیرید، حتماً کتاب پول و عقل را بخوانید. دن آریلی و جف کرایسلر در این اثر رفتار اقتصادی صحیح را به شیواترین شکل ممکن به شما آموزش داده‌اند. (Washington Post)

کتاب پول و عقل مناسب چه کسانی است؟

اگر در زمره‌ی افرادی قرار دارید که در نحوه‌ی مدیریت سرمایه‌ی خود نیازمند دریافت راهنمایی و مشاوره‌اند، به هیچ وجه فرصت مطالعه‌ی کتاب پول و عقل، اثر مشترک دن آریلی و جف کرایسلر، را از دست ندهید.

با دن آریلی و جف کرایسلر بیشتر آشنا شویم

دن آریلی (Dan Ariely) متولد سال 1967 و زاده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکاست. تحصیلات آکادمیک وی در سه رشته‌ی فیزیک، فلسفه و روانشناسی پی گرفته شده. آریلی در سالیان اخیر، به عنوان متخصص روانشناسی در دانشگاه «دوک» به تدریس مشغول بوده است. از وی آثاری چند در حیطه‌ی روانشناسی و اقتصاد به انتشار رسیده که از میانشان می‌توان به چهار کتابِ «پول و عقل»، «انگیزش»، «بی‌منطقی‌های هر روز ما» و «پشت پرده‌ی ریاکاری» اشاره کرد. گفتنی است که دن آریلی نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، و یکی از پنجاه روانشناس برتر سال 2018 است.

جف کرایسلر (Jeff Kreisler) طنزنویسی پرافتخار، استندآپ کمدینی مطرح و نویسنده‌ی عناوینی خواندنی در حیطه‌ی اقتصاد رفتاری‌ست. کتاب «پول و عقل» بهترین اثر ترجمه‌شده از کرایسلر به زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب پول و عقل می‌خوانیم

سوزان تامکینز، عمه سوزانِ کسی است و کم‌وبیش همۀ ما یکی از این عمه سوزان‌ها داریم. عمه سوزان زنی دوست‌داشتنی و واقعاً خوشبخت است و هروقت برای خودش و بچه‌هایش خرید می‌کند، برای برادرزاده‌هایش هم هدیه می‌خرد. عمه سوزان عاشق خرید از فروشگاه‌های جِی‌سی‌پنی۲ است. از بچگی همراه والدین و پدربزرگ و مادربزرگش به آن جا می‌رفت و در پیدا کردن اجناس تخفیف‌خورده حسابی کارکشته بود. همیشه تخفیف‌های خوبی به تورش می‌خورد. سرگرم‌ هم می‌شد. طبقات پاساژ را زیر پا می‌گذاشت و بیشترین درصد تخفیف را پیدا می‌کرد و آن‌قدر خوشحال می‌شد که انگار گنج کشف کرده است.

این اواخر عمه سوزان برادرزاده‌هایش را هم با خودش به فروشگاه می‌برد و ژاکت‌های زشت و لباس‌های سایز نامناسب را بهشان قالب می‌کرد چون «هیچ آدم عاقلی تخفیف‌هایی به این خوبی را رد نمی‌کند!» بچه‌ها خوششان نمی‌آمد ولی او حسابی کیف می‌کرد. کشف بهترین تخفیف‌ها در جِی‌سی‌پنی تا مدت‌ها یکی از بزرگ‌ترین هیجان‌های زندگی عمه سوزان بود.

تا اینکه روزی ران جانسون، مدیر جدید فروشگاه‌های جِی‌سی‌پنی، کلک همۀ تخفیف‌ها را کند و در عوض، قیمت‌های جدیدی را اعمال کرد که به‌قول خودش «منصفانه و عادلانه» ‌بودند. دیگر از تخفیف ویژه و حراج فصل و یکی بخر دوتا ببر خبری نبود.

سوزان اول بدجور غصه‌دار شد، بعد خونش به جوش آمد و دیگر پایش را در جِی‌سی‌پنی نگذاشت. حتی با دوستانش گروه آنلاینی به نام «از ران جانسون متنفریم» تشکیل داد. فقط سوزان نبود که چنین احساسی داشت. بسیاری از مشتری‌ها دیگر به جِی‌سی‌پنی نرفتند. اوضاع فروشگاه‌ها وخیم شد، اوضاع سوزان وخیم شد و اوضاع ران جانسون هم وخیم شد. در واقع اوضاع همۀ ژاکت‌های بی‌ریخت هم وخیم شد: دیگر خریدار نداشتند. پس اوضاع چه‌کسی بهتر شد؟ برادرزاده‌های سوزان.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول. پول چیست؟
1. شرط نبندید
2. شانس در می‌زند
3. مسئلۀ ارزش
بخش دوم. چگونه ارزش را به شیوه‌هایی برآورد می‌کنیم که هیچ ربطی به ارزش ندارند
4. فراموش می‌کنیم همه‌چیز نسبی است
5. بخش‌بندی می‌کنیم
6. طاقت درد نداریم
7. به خودمان اعتماد می‌کنیم
8. برای داشته‌هایمان بیش از حد ارزش قائل می‌شویم
9. نگران تلاش و انصافیم
10. فریفتۀ جادوی کلمات و تشریفات می‌شویم
11. انتظاراتمان را بیش از حد جدی می‌گیریم
12. خویشتن‌دار نیستیم
13. بیش از حد بر پول تأکید می‌کنیم
بخش سوم. پس چه‌کار کنیم؟
اصلاح وضعیت به‌کمک تفکر ناقص
14. پولتان را بگذارید همان‌جایی که عقلتان می‌گوید
15. نصیحت رایگان
16. خودتان را کنترل کنید
17. ما در برابر آن‌ها
18. دست نگه دارید و فکر کنید
سپاسگزاری
دربارۀ نویسندگان
یادداشت‌ها
توضیحات
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول و عقل: باورهای اشتباه درباره‌ی پول و روش‌هایی برای هوشمندانه‌تر خرج کردن
نویسنده،
مترجممرضیه حسین پور
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-5914-00-1
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول و عقل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پول و عقل

برای دریافت کتاب پول و عقل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.