معرفی و دانلود کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی

عکس جلد کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی

کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی نوشته‌ی معصومه هاشمی اجاق به بررسی اوضاع اجتماعی و اقتصادی یکی از مخوف‌ترین کشورهای دنیا از زمان شکل‌گیری تاکنون می‌پردازد.

درباره کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی:

کتاب پیش رو مروری بر گذشته تا به امروز کشور کره شمالی دارد. در این کتاب به مسیر شکل‌گیری حکومت، رهبران و ویژگی‌های رفتاری و عملکرد آن‌ها در برابر ملت، کشور و دیگر کشورها پرداخته می‌شود.

دریافت اطلاعات، حصول آگاهی از کیفیت زندگی، اوضاع اجتماعی و اصولاً آگاهی از هر گونه رویداد داخلی از کشور کره شمالی با توجه به اینکه سیستم حاکم فعلی آن یکی از بسته‌ترین سیستم‌های حکومتی در سراسر کشورهای جهان محسوب می‌شود بسیار سخت است. به همین خاطر آنچه در این کتاب بدان اتکا می‌شود برگرفته از اعترافات جاسوسان بازداشت شده و مصاحبه‌های انجام شده از پناهجویان فراری آن کشور خواهد بود. همچنین از درگاه کلیه رسانه‌هایی که به هر روشی مثل انجام مصاحبه با کارشناسان، پناهجویان و یا اندک بازدید کنندگان این کشور گزارشی چاپ نموده‌اند استفاده شده است.

معصومه هاشمی اجاق در این کتاب، سعی دارد بدون نیاز به رجوع به آنچه تا امروز توسط افراد مختلف به شکل داستان مستند، بیوگرافی، اتوبیوگرافی و یا روایتی مبتنی بر حقیقت، منتشر شده است، بتواند دیدگاهی کلی از وضعیت اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی کشور کره شمالی را در اختیار شما قرار دهد؛ حقایقی که گاه وحشتناک، حیرت انگیز و غیر قابل باور به نظر می‌رسند.

به منظور شناخت و دریافت بهتر اطلاعات لازم است در مطالعه این کتاب و مقایسه مطالب و تصاویر منتشره این نکته را مد نظر قرار دهید که واقعیت فضای شهرهای کره شمالی با پایتخت آن کشور تفاوت بسیار دارد و خیلی از اطلاعات گردآوری شده از این کتاب بیشتر شامل نقص‌ها، کمبودها و نکات منفی اجتماعی و اقتصادی مربوط به شهرهایی به جز پایتخت است.

کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی مناسب چه کسانی است؟

اگر به تاریخ مخوف و رازآلود کشور کره شمالی علاقمند هستید، این کتاب برای شما اثری جذاب و درگیر کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی می‌خوانیم:

در پایان دهه‌ی 90 وضعیت اقتصادی مردم (علیرغم فراوان شدن غذا در بازارها) چنان ضعیف بود که به دلیل ناتوانی در امرار معاش فرزندان خود، آن‌ها را رها می‌کردند. در عامه به این فرزندان «کوچِبی» به معنای چلچه‌های آواره می‌گفتند. اکثر بچه‌های سرگردان برای فرونشاندن گرسنگی شان، ته مانده‌های سیگار را می‌کشیدند و شایع شده بود که (به دلیل قحطی و گرسنگی) بچه‌های سرگردان را کشته و گوشت آن‌ها را می‌خوردند. شدت درماندگی مردم در این زمان چنان بود که در اثر کشتن و خوردن سگ‌ها به سبب ارتزاق در سال 1996، سگ‌ها مانند بسیاری از جوندگان و پرندگان و خزندگان که شکار می‌شدند کمیاب شدند.

فروش آب لوله کشی، شستن صورت با آب و صابون و شستن صورت با آب لوله کشی بدون صابون، سقط جنین برای پزشکان، اجاره دادن ساعتی اتاق برای انجام بعضی امور، جمع کردن سیم‌های مسی خطوط برق، آب کردن لاستیک‌های قدیمی جهت تولید دمپایی، جمع آوری گیاهان داروئی، باز کردن ماشین آلات و سنگ فرش‌های کارخانجاتی که متروکه شده‌اند از مشاغل جدید در دوران قحطی است. در اثر قحطی مردم روی به جمع آوری صدف و جلبک دریایی کردند ولی حکومت به دلیل آنکه انحصار ساحل و ماهیگیری را در اختیار داشت ساحل را حصار کشی نمود تا مردم از این ترفند هم نتوانند برای سیر کردن شکم خود بهره ببرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تاریخچه شکل گیری کره شمالی و حکومت حاکمه
تاریخچه جنگ دو کره
دوران پس از جنگ
پرچم
گرایشات ایدئولوژیک
قدرت نظامی
وضعیت اقتصادی کشور (گذشته و حال)
بحران برق
وضعیت آموزش
وضعیت اجتماعی
وضعیت امنیتی
زنان
بخشی از عواقب محرومیت‌ها
بعضی از قوانین
بایدها و نبایدها (نوشته یا نانوشته!)
فرار، مهاجرت و پناهندگی
وضعیت مهاجران در کره جنوبی
اردوگاه‌های کار
گفتار پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی
نویسنده
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-7529-30-2
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی

سعید سلطانی
۱۴۰۱/۵/۱
توضیحات خوب و کاملی درباره دیکتاتوری خاندان سونگ میدهد
seyed reza Hoseini
۱۴۰۰/۱/۴
جالب نبود. مطالب خیلی پراکنده بود و نظم خاصی نداشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی

برای دریافت کتاب عجایب ناشناخته از امپراطوری کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.