معرفی و دانلود کتاب جنگ کره

عکس جلد کتاب جنگ کره
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ کره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ کره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ کره

جنگ کره، جنگ ترومن یا جنگ فراموش‌شده، همه نام‌های گوناگون جنگی هستند که در 25 ژوئن 1950 شروع شد. با مطالعه‌ی کتاب جنگ کره متوجه می‌شوید این جنگ چگونه شروع شد، توصیفی جاندار از این نبرد وحشیانه و سهمگین می‌خوانید و درک می‌کنید که چگونه در سال 1953، با اعلام آتش‌بس، این جنگ به پایان رسید. مایکل وی. آزکان به خاطر نگارش این اثر جایزه‌ی کتاب برگزیده برای نوجوانان را از آن خود کرد.

درباره‌ی کتاب جنگ کره

تقسیم کردن یک کشور بزرگ به دو بخش، بعد از جنگ جهانی دوم امری عادی به حساب می‌آمد. آمریکا و شوروی به دو قدرت مهم دنیا تبدیل شده بودند و حال قصد داشتند کشورهایی را که زمانی متحدین در اختیار داشتند، بین خودشان تقسیم کنند. بزرگ‌ترین جنگ‌هایی که در دوران جنگ سرد اتفاق افتاد، نتیجه‌ی همین قدرت‌طلبی‌ها بود. استالین در شوروی می‌خواست که همه‌ی کشورهای جهان پرچم سرخ برافرازند و کمونیست شوند. آمریکایی‌ها هم بیم داشتند که چنین اتفاقی بیفتد و به هر کاری دست می‌زدند که مانع گسترش کمونیسم شوند. در این میان کشورهایی چون کره و ویتنام، قربانیان بزرگ جنگ سرد بودند. مایکل وی. آزکان (Michael V Uschan) در کتاب جنگ کره (The Korean War)، نبرد قدرت‌ها را در یک کشور آسیایی به تصویر می‌کشد.

جنگ کره اولین جنگی بود که آمریکایی‌ها را به زانو درآورد. پس تعجبی ندارد که افراد کمی درباره‌ی این جنگ می‌دانند؛ زیرا همگان می‌خواستند این جنگ را فراموش کنند. اگر از مردم بپرسید که چرا سرزمین کره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده، احتمالاً تعداد کمی جواب شما را بدهند. اگر سؤال کنید که چرا این دو کشور با وجود هم‌جوار بودن، از زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند، باز هم به نتیجه‌ی قبلی را می‌گیرید. با مطالعه‌ی کتاب جنگ کره، به جواب هر دو سؤال می‌رسید و دوران تاریک جنگ سرد را بیشتر درک می‌کنید. مایکل. وی آزکان از همان ابتدا با جست‌وجوی علت‌های شروع جنگ کره است. او جنگ سرد را عامل اصلی شروع این جنگ می‌داند و در فصل اول روابط بین آمریکا و شوروی را بررسی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب جنگ کره

کره از چند قرن پیش تحت سلطه‌ی ژاپن بود و پس از جنگ جهانی دوم و شکست ژاپن، مردم کره تصور می‌کردند که بالاخره استقلال پیدا کرده‌اند و می‌توانند دولتی جدید تشکیل دهند. اما آغاز جنگ سرد، آرزوهای آنان را بر باد داد. در فصل دوم کتاب جنگ کره می‌خوانید که چگونه کمونیست شدن کشور چین در دو نیمه شدن کره، نقش مهمی داشت. کره در سال 1945 به دو بخش تقسیم شد؛ سربازان آمریکایی به کره‌ی جنوبی رفتند و کمونیست‌ها اداره‌ی کره‌ی شمالی را به دست گرفتند. وقتی کره‌ی شمالی به کره‌ی جنوبی حمله کرد، مردم جهان در بهت و حیرت فرورفتند. در آن‌ زمان رئیس‌جمهور آمریکا، هری اس. ترومن، اعتقاد داشت که کره‌ی شمالی با تحریک استالین حمله را آغاز کرده است. اما پس از افشای اسناد محرمانه ثابت شد که رهبر کره‌ی شمالی، کیم ایل سونگ، به‌تنهایی تصمیم به حمله گرفته بود. حتی استالین به کیم گفته بود که توقع هیچ کمکی از جانب او را نداشته باشد. کیم ایل سونگ سرخود عمل کرد و ترومن نیز، دقیقاً همین کار را کرد. یک‌دندگی و کله‌شقی این دو شخص، به جنگی تمام‌عیار تبدیل شد که مایکل وی‌. آزکان آن را در فصل سوم کتاب جنگ کره شرح داده است.

در فصل چهارم ژنرال داگلاس مک‌آرتور، قهرمان جنگ جهانی دوم و فرمانده‌ی نیروهای آمریکا در ژاپن، وارد میدان جنگ می‌شود. او مصمم بود که آمریکایی‌ها را در این جنگ به پیروزی برساند و باز هم افتخارات بیشتری نصیب خود کند. اما وقتی چین تصمیم گرفت در جنگ کره دخالت کند، تمام استراتژی‌های این ژنرال پیر به هم ریخت. فصل پنجم به اختلاف نظر آمریکایی‌ها درباره‌ی جنگ کره اختصاص دارد. مردم آمریکا دیگر از تصمیم‌های ترومن حمایت نمی‌کردند و سرانجام مک‌آرتور از سمت خود برکنار شد. مایکل. وی آزکان در این فصل توضیح می‌دهد که سیاست‌مداران آمریکایی مانند جوزف مک‌کارتی و ترومن چه نقشی در جنگ کره داشتند. وقتی آمریکایی‌ها متوجه شدند که سربازان هیچ انگیزه‌ای برای ادامه‌ی جنگ ندارند، تلاش کردند که صلح را برقرار کنند. در فصل ششم وضعیت سربازان آمریکایی در جبهه‌ی جنگ کره را می‌خوانید. زمانی که رهبران جدیدی بر شوروی و آمریکا مسلط می‌شوند، شرایط برای آتش‌بس نیز مهیا می‌شود. جنگ کره‌ در سال 1953 به پایان رسیده بود ولی بسیاری از مردم از خانواده‌هایشان هیچ خبری نداشتند. تا سال 2000، چندین هزار کره‌ای در جست‌وجوی عزیزان خود بودند.

در فصل هفتم کتاب جنگ کره توضیح داده می‌شود که این جنگ چگونه بر اوضاع کلی جهان تأثیر گذاشت. دو کشور کره‌ی شمالی و جنوبی نابود شده بودند. آمریکا می‌خواست کره‌ی جنوبی را احیا کند و توانست این کشور را به یکی از قدرت‌های اقتصادی تبدیل کند. بسیاری هنوز هم امیدوارند که روزی کره‌ی شمالی و جنوبی با یکدیگر متحد شوند.

معرفی و دانلود کتاب جنگ کره

گفتنی است که مایکل وی. آزکان در سال‌های 2002 و 2005 بعد از نوشتن کتاب‌های «جنگ کره» و «زندگی یک سرباز آمریکایی» جایزه‌ی کتاب غیرداستانی برگزیده برای نوجوانان به انتخاب شورای نویسندگان ویسکانسین را از آن خود کرد. انتشارات ققنوس کتاب جنگ کره را با ترجمه‌ی سهیل سُمّی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب جنگ کره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ جنگ سرد علاقه دارید و می‌خواهید بدانید چگونه کره به دو بخش تقسیم شد، کتاب جنگ کره را بخوانید.

در بخشی از کتاب جنگ کره می‌خوانیم

بذرهایى که در نهایت میوه تلخ جنگ سرد و جنگ کره را به بار آورد، در جنگ جهانى دوم پاشیده شده بود. این بذر، ویرانى و نابودى چشمگیرى بود که از پىِ هولناک‌ترین جنگ جهانى قرن بیستم به بار آمده بود. به استثناى ایالات متحده، که تقریبا از ویرانى‌هاى جنگ جهانى دوم مصون ماند، متفقینِ پیروز براى شکست دادنِ آلمان و ژاپن بهاى بسیار سنگینى پرداختند. گرچه ساختارهاى اقتصادى و اجتماعى این دو کشور به واسطه جنگ زمینى و بمباران‌هاى ویرانگر هوایى، از جمله پرتاب دو بمب اتمى بر خاک ژاپن، نابود و متلاشى شد، بریتانیاى کبیر، فرانسه و دیگر کشورهاى اروپایى، و نیز کشورهاى آسیایى و حوزه‌ی اقیانوس آرام همچون فیلیپین، کره و چین هم دچار مصیبت‌هایى مشابه شدند. روبرت کِلىِ مورخ در اثر خود به نام «شکل‌گیرى گذشته‌ی آمریکا» بخشى از شرایط هولناک پس از جنگ را تشریح کرده:

«اروپا دچار فروپاشى شده بود. راه‌هاى آهن، کارخانه‌ها، مراکز مولّد برق، مراکز بانکدارى، موجودى سرمایه‌ها، مزارع و بازارها، همه و همه به‌واسطه‌ی جنگ کاملاً نابود شده بودند. دولت‌هاى کشورهاى اروپایى هر یک با تجربه‌ی بحران‌هاى پیاپى، و تحت فشار نیازهاى میلیون‌ها پناهنده، در کمال یأس و استیصال تلاش مى‌کردند که مردم گرسنه و قحطى‌زده را سیر کنند و در عین حال، نمى‌توانستند در هیچ کجاى جهان به سرمایه دست یابند.»

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ جنگ کره
پیشگفتار: جنگى که پیروز نداشت
1: آغاز جنگ سرد
2: جنگ سرد در کره داغ مى‌شود
3: کره‌ی شمالى جهان را غافلگیر مى‌کند
4: پیروزى در اینچون، بروز فاجعه با ورود چین به جنگ
5: اختلاف در آمریکا بر سر جنگ کره
6: برقرارى صلح و پایان جنگ
7: نتیجه: جنگى بدون صلح
یادداشت‌ها
براى مطالعه‌یی بیش‌تر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ کره
نویسنده
مترجمسهیل سمی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-964-311-779-5
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگ کره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگ کره

برای دریافت کتاب جنگ کره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.