معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگ کره

عکس جلد کتاب صوتی جنگ کره
قیمت:
۶۸۰۰۰ 47600 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ کره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ کره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگ کره

جنگ‌ها همواره نقاط عطف حائز اهمیتی در تاریخ سیاسی جهان به شمار می‌روند. مطالعه‌ی آن‌ها برای ما بینش سیاسی و تاریخی عمیق و دقیقی به ارمغان می‌آورد. کتاب صوتی جنگ کره اثر مایکل وی. آزکان درباره‌ی یکی از جنگ‌هایی نوشته شده است که به نظر می‌رسد پروپاگاندای غرب سعی دارد عامدانه آن را به فراموشی بسپارد. گفتنی است شورای نویسندگان ویسکانسین جایزه‌ی کتاب غیرداستانی برگزیده برای نوجوانان را به این اثر اختصاص داد.

درباره‌ی کتاب صوتی جنگ کره

بسیاری از ما از جنگ کره که در فاصله‌ی سال‌های 1950 تا 1953 به وقوع پیوست، اطلاعات عمومی چندانی نداریم. نبردی خونین و کشتاری گسترده با حدود سه میلیون نفر قربانی غیرنظامی که بعدها به آن لقب «جنگ فراموش‌شده» داده شد. شاید علت این فراموشی را باید در نتیجه‌ی جنگ جست‌وجو کرد: این نخستین نبردی بود که آمریکا در آن شکست می‌خورد. مایکل وی. آزکان (Michael V. Uschan) در کتاب جنگ کره (The Korean War) به ابعاد گوناگون این جنگ، از پیشینه‌ها و آغاز تا سرانجام آن می‌پردازد.

کره‌ی جنوبی به حمایت سازمان ملل متحد و ایالت متحده‌ی آمریکا در یک سو، و کره‌ی شمالی با پشتیبانی دولت چین و حکومت سوسیالیستی شوروی در سوی دیگر، در خاک کره به مصاف یکدیگر رفتند. نبردی که تحلیل‌گران آن را نتیجه‌ی مستقیم و بی‌واسطه‌ی دوپاره شدن کره پس از جنگ جهانی دوم می‌دانستند. این کارزار از جهت دیگری نیز در تاریخ سیاسی جهان دارای اهمیتی ویژه است. چرا که برای نخستین بار بود که جنگ سرد بین کمونیسم و دموکراسی‌های غربی به یک درگیری نظامی گرم تبدیل می‌شد. به بیان دیگر در این جنگ کمونیست‌ها رویاروی دموکرات‌ها در میدان جنگ قرار گرفتند و طرفین نبرد هر دو تن به خشونتی عریان دادند.

پیشینه‌ها و چگونگی آغاز شرایط جنگی، دگردیسی پیکار از جنگ سرد به جنگ گرم، حضور و نقش فاجعه‌آمیز چین در میدان نبرد، اختلاف در آمریکا بر سر کره، برقراری صلح و چگونگی انعقاد پیمان خاتمه‌ی جنگ، مسائلی است که آزکان در کتاب جنگ کره به‌شکل مفصل به آن‌ها می‌پردازد و در پایان هر بخش مستندات و توضیحات اضافه‌برسازمانی را تحت عنوان ضمائم در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان دربرگیرنده‌ی 86 مجلد از نویسندگان مختلف درباره‌ی نقاط عطف تاریخ جهان از ابتدای ثبت تاریخ به‌دست بشر تاکنون است. در هر جلد از این مجموعه کوشیده شده است که پرداخت مفصل و جامعی درباره‌ی موضوع انتخاب‌شده صورت بگیرد. مخاطب اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند. «انگلستان عصر ویکتوریا»، «پیدایش هند نوین»، «تاریخ پرستاری»، «جنگ ویتنام»، «انقلاب کشاورزی»، «ساخت بمب اتمی» و «تاریخ برده‌داری» عناوین برخی از کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ جهان هستند که به همت انتشارات ققنوس ترجمه و منتشر شده‌اند.

کتاب صوتی جنگ کره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعات سیاسی و تاریخی و همچنین تاریخ جنگ‌های جهان علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید. همچنین این کتاب و دیگر جلدهای مجموعه‌ی تاریخ جهان را به نوجوانان کنجکاوی که می‌خواهند در راستای افزایش اطلاعات عمومی‌شان قدم بزرگی بردارند، پیشنهاد می‌کنیم.

با مایکل وی. آزکان بیشتر آشنا شویم

مایکل وی. آزکان در 1948 متولد شد و در دانشگاه ویسکانسین تحصیل کرد. این نویسنده‌ی اتریشی-آمریکایی که اکنون یکی از اعضای شورای نویسندگان ویسکانسین به شمار می‌رود، به مدت 20 سال به‌عنوان گزارشگر و سردبیر در خبرگزاری یونایتد پرس مشغول به کار بود و همکاری با آسوشیتدپرس و بنیاد کتابخانه‌ی عمومی فرانکلین را نیز در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. او در سال‌های 2002 و 2005 برای نگارش کتاب‌های «جنگ کره» و «زندگی یک سرباز آمریکایی» موفق به کسب جایزه‌ی کتاب غیرداستانی برگزیده برای نوجوانان به انتخاب شورای نویسندگان ویسکانسین شد. «چین از جنگ جهانی دوم به بعد» در کنار «جنگ کره» دو کتابی هستند که از این نویسنده به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی جنگ کره می‌شنویم

هری اس ترومن رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری یکم ژوئن سال 1950 با کمال غرور اعلام کرد که جهان از پنج سال گذشته تا کنون بیش از همیشه به صلح واقعی نزدیک شده است. ودیم راس یکی از دو سرهنگی که کره را در امتداد مدار 38 درجه به دو تکه تقسیم کرده و حال رئیس بخش خاور دور در وزارت امور خارجه بود، دربیستم ژوئن گزارش داد که در آن کشور هیچ نشانه‌ای دال بر آغاز عن‌قریب جنگ دیده نمی‌شود. اما فقط پنج روز پس از ارزیابی خوش‌بینانه‌ی راس، کره‌ی شمالی به کره‌ی جنوبی حمله کرد. اتفاقی که جهان را درست مانند یورش ژاپن به پرلهاربر در 9 سال پیش از آن تاریخ حیرت‌زده و غافلگیر کرد.

شاید در آن صبح 25 ژوئن سال 1950 شخصی که بیش از دیگران مات و متحیر شده بود، سروان جوزف آر داریگو، مشاور نظامی آمریکایی مستقر در مدار 38 درجه در کائسون در 60 کیلومتری شمال غربی سئول بود. داریگوی غرق خواب دم صبح با صدای انفجار گلوله‌های توپخانه و برخورد ترکش‌ها به خانه‌اش از خواب خوش پرید. این افسر سی‌ساله سراسیمه لباس بر تن کرد و سوار بر جیپ خود به سوی مرکز شهر حرکت کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
پیشگفتار: جنگی که پیروز نداشت
30 دقیقه
فصل اول: آغاز جنگ سرد
9 دقیقه
ضمائم فصل اول
38 دقیقه
فصل دوم: جنگ سرد در کره داغ می‌شود
8 دقیقه
ضمائم فصل دوم
37 دقیقه
فصل سوم: کره‌ی شمالی جهان را غافلگیر می‌کند
6 دقیقه
ضمائم فصل سوم
36 دقیقه
فصل چهارم: پیروزی در اینچئون، بروز فاجعه با ورود چین به جنگ
8 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
37 دقیقه
فصل پنجم: اختلاف در آمریکا بر سر جنگ کره
11 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
36 دقیقه
فصل ششم: برقراری صلح و پایان جنگ
11 دقیقه
ضمائم فصل ششم
35 دقیقه
فصل هفتم: نتیجه؛ جنگی بدون صلح
7 دقیقه
ضمائم فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگ کره
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ 47600 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگ کره

نوید
۱۴۰۱/۹/۲۶
با سلام وعرض ادب
جدا از اجرا و خوانش زیبای کتاب، متن خیلی کلی، تیتر وار و روایت اخباری از موضوع داشت.
من شخصا خیلی به تاریخ علاقمند هستم و عطش شنیدن تاریخ منو به سمت این نوع کتابها میکشه ولی واقعا نمیشه زیاد چیز یاد گرفت از این کتاب. کلی گویی و رد شدن سریع از حوادث خیلی کمرنگ کرد اتفاقات رو. ساده بگم اصلا شناختی از این جنگ برای من بوجود نیاورد. باید بگردم دنبال منبع دیگه ای.
iman babaei
۱۴۰۲/۲/۹
کتابی خلاصه و حاوی اطلاعات مفید از جنگ کره است. اما ای کاش حاوی اطلاعات از وقایع نگاران روس یا چینی هم بود، اگر چه تاریخ نویسان کره شمالی مجبورند فقط روایات رسمی حکومتی را انعکاس دهند
محمدرضا جوادی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کتابی کامل از لحاظ اطلاعات سیر وقایع و نیز بیانی عالی که اگر علاقمند به تاریخ به وجود آمدن و تقسیم کره و نیز جنگ سرد باشید به تمام زوایای آن به شکلی زیبا و کامل میپردازد.
Javad Ranjbarzadeh
۱۴۰۱/۸/۱
تا وقتی به جزئیات یک حادثه تاریخی واقف نشوی سخت است که منشا حوادث را درک کنی، این کتاب با ذکر جزئیات مفید و خلاصه‌وار منشا و آعاز و پایان یک جنگ ناتمام را بررسی می‌کند.
علی لوافیان
۱۴۰۱/۱۰/۸
کتابی بسیار مفید و پر از اطلاعات درباره‌ی حلقه‌های مفقوده‌ی تاریخ جنگ کره
عبدالحمید ...
۱۴۰۳/۱/۴
جنگی خانمان سوز که سه سال شبه جزیره‌ی کره رو درگیر خودش کرد
مهدی نیک بخش
۱۴۰۲/۸/۲۴
عالی بود و واقعا باعث شد نکات خوبی یاد بگیرم
هادی نصرآبادی
۱۴۰۱/۹/۳
خیلی از آمریکا در این کتاب به میان آمده تا کره
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگ کره

برای دریافت کتاب صوتی جنگ کره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.