معرفی و دانلود کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها)

عکس جلد کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها)
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها)

کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها) به قلم سایه مهری و فاطمه نیک سیرت، راهکارهایی به شما ارائه می‌دهد تا بدانید در مراسم خواستگاری چگونه رفتار کنید و چه سوال‌هایی بپرسید.

یکی از رسم‌های دیرینه و پراهمیت بر پیمان زناشویی، خواستگاری است که از طرف مرد و به قصد انتخاب همسر و تشکیل خانواده انجام می‌گیرد. این رسم در تمام جوامع بشری جریان داشته و بنا به شخصیت و منش هر انسان متفاوت است. خواستگاری را به منظور پیشنهاد ازدواج از طرف مرد تعریف کرده‌اند و این رسم دیرینه ایجابی است از سوی مرد که با پذیرش زن صورت می‌گیرد.

با قبول این سنت قرار است یک عمر با هم زندگی کنید لذا به رفتار و گفتارها در جلسه خواستگاری دقت کنید. نه اینکه حواستان به گل قالی و مارک تلویزیون و پرده‌های قشنگ اتاق باشد. به طور مثال هنگام صحبت کردن حواستان باشد که طرف مقابلتان می‌تواند چهار جمله درست و حسابی بگوید یا خیر. اگر نمی‌تواند کلاً بیخیال شوید. شما نیز خودتان باشید و دروغ نگویید زیرا بالاخره یک روز دست‌تان رو می‌شود.

کسی توقع بیل گیتس بودن از شما ندارد زیرا با 25 سال سنی که دارید نهایتاً می‌توانید دو سال سابقه کار داشته باشید پس غلو نکنید. دخترها هم الکی کلاس نگذارند که هر روز 200 تا خواستگار دارند، تابلو می‌شوند.

مسائلی چون مهریه و تاریخ عقد و عروسی چیزی نیست که دختر و پسر با هم و بدون نظر خانواده‌ها به نتیجه برسند و موضوع مهم‌تر اینکه در جلسه اول قرار نیست راجع به این مسائل تصمیم‌گیری قطعی شود. پس اگر نظرتان درباره هم مثبت بود یکسری قرار و مدار در جلسه دو نفره‌تان بگذارید اما این مسائل را به جلسات بعدی و به خانواده‌ها موکول کنید.

در بخشی از کتاب عجایب هشت‌گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها) می‌خوانیم:

رزمایش که نمی‌خواهیم برگزار کنیم. قصد هم نداریم به خانواده داماد نشان بدهیم که ببینید ما چقدر فامیل داریم. پس همان خانواده خودتان کفایت می‌کند. حالا اگر پدر بزرگ و مادربزرگ هم بودند، بد نیست.

نشد که نشد. اصلاً خواستگاری به این معناست که دو طرف همدیگر را می‌بینند، صحبت می‌کنند و بعداً نظر خودشان را اعلام می‌کنند حالا به هر دلیلی پسر، نظرش موافق نبوده یا خانواده‌اش قبول نکرده‌اند، دنیا که به آخر نرسیده است. چیزی که زیاد است، پسر خوب.

از دیگر مسائلی که خیلی اهمیت دارد این است که چگونه خانواده‌ها دختر و پسر خود را مورد حمایت قرار می‌دهند برای نمونه چه طور فرزند خود را خطاب می‌کنند، چه موقع فرصت صحبت را به وی می‌دهند؟ آیا وسط حرف دختر یا پسر خود می‌پرند؟ چه طور به دختر یا پسر خود احترام می‌گذارند این موضوعات باید حتماً مورد توجه قرار بگیرند.

دکتر طهرانی افزود: گاهی خانواده‌ها جلسه خواستگاری را در یک مرحله و گاهی در دو جلسه برای شناخت هر چه بیشتر انجام می‌دهند. بعضی خانواده‌ها فکر می‌کنند بهتر است دختر و پسر در این مراسم با یکدیگر صحبت کنند و این موضوع بلامانع است و مشکلی به وجود نمی‌آورد چیزی که بسیار حائز اهمیت است این است که دو طرف بعد از یک یا دو جلسه باید به ارزیابی اولیه نسبت به هم برسند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
سوال بپرسید
حرف‌هایتان را یکی کنید
به خودتان برسید
مرام داشته باشید
دروغ نگوییم
جدایی یا وصال دو روی سکه عقاید
حرف‌هایتان را یکی کنید
خوش‌ رو و خوش برخورد باشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها)
نویسنده،
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-622-6201-55-1
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها)

Yass Nili
۱۳۹۹/۱/۹
سلام مطالب خیلی تکراری بود بابتش هزینه هم گذاشتید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها)

برای دریافت کتاب عجایب هشت گانه خواستگاری (ویژه خانم‌ها) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.