معرفی و دانلود کتاب عشق عاقلانه: از روز اول آشنایی تا بعد از ازدواج

عکس جلد کتاب عشق عاقلانه: از روز اول آشنایی تا بعد از ازدواج
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عشق عاقلانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عشق عاقلانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عشق عاقلانه: از روز اول آشنایی تا بعد از ازدواج

آیا راه‌حل یک ازدواج بدون شکست را می‌دانید؟ فرزاد میراحمدی کتاب عشق عاقلانه را به‌منظور آموزش مهارت‌های ازدواج برای زوج‌هایی نوشته که می‌خواهند رابطه‌ای سالم از نظر عاطفی و منطقی داشته باشند. این اثر روان‌شناختی به زوج‌ها و جوان‌های در آستانه‌ی ازدواج کمک می‌کند به درکی صحیح از نوع رابطه‌ی مشترک، مسئولیت‌ها، وظایف و احترام متقابل برسند و یک زندگی مشترکِ سرشار از عشق، محبت، شادی، آرامش، هیجان و موفقیت را تجربه کنند.

درباره‌ی کتاب عشق عاقلانه

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر درصد طلاق در زوج‌های جوان افزایش یافته و بیش از نیمی از جدایی‌ها نیز مربوط به ازدواج‌هایی با عمر کم‌تر از پنج سال هستند. پژوهشگران معتقدند مهم‌ترین دلیل این مسئله، ازدواج ناآگاهانه است و همین موضوع نیز منجر به ناسازگاری و اختلاف می‌شود؛ ازاین‌رو روانشناس‌ها و مشاوران خانواده به جوانان پیشنهاد می‌کنند که آموزش‌های پیش از ازدواج را جدی بگیرند. کتاب عشق عاقلانه نوشته‌ی فرزاد میراحمدی، به‌عنوان اثری جامع و آموزشی درباره‌ی معیارها و ملاک‌های انتخاب صحیح همسر، اثری تمرینی برای آگاه‌شدن از مسئولیت‌های فردی و مشترک، چگونگی مواجهه با مسائل و مشکلات پیش رو و فهم درست از مهارت‌های ارتباطی است. نویسنده در فصل اول کتاب، ابتدا به پنج نیاز اصلی که هر فردی در زندگی‌اش به دنبال آن است، اشاره می‌کند: نیاز به بقا (میل جنسی، داشتن سرپناه، پیداکردن شغل، افزایش درآمد، نگرانی از آینده)، نیاز به قدرت و پیشرفت، نیاز به عشق و تعلق خاطر، نیاز به آزادی، و نیاز به تفریح و لذت. او سپس بهترین ازدواج را برآمده از رابطه‌ای می‌خواند که در آن نیاز زن و شوهر به بقا در حد متوسط، نیاز به عشق و تعلق خاطر زیاد، نیاز به قدرت و آزادی کم، و نیاز به تفریح بالا باشد.

فرزاد میراحمدی در ادامه‌ی کتاب عشق عاقلانه، به‌صورت عینی جزئیات مهم در دوره‌ی آشنایی تا زمان ازدواج و پس از آن را مطرح می‌کند و به‌عنوان نمونه توضیح می‌دهد که در زمان آشنایی درباره‌ی چه محورهایی باید گفت‌وگو کرد، پیشینه‌ی خانوادگی و ویژگی‌های شخصیتی چگونه موردتوجه و بررسی قرار گیرند، نوع ارتباط بین دو نفر چگونه باشد و روابط اجتماعی و مسائل فرهنگی و اقتصادی را چطور باید موردتوجه قرار داد. او سپس نشانه‌هایی را برای ارزیابی شخصیت طرف مقابل در دوره‌ی آشنایی ارائه می‌کند که با پیگیری آن‌ها می‌توان فهمید آیا آن فرد مناسب ازدواج است یا خیر. در ادامه نیز نویسنده شرایط لازم و کافی برای داشتن آمادگی ازدواج، تفاوت میان عشق سالم و وابستگی ناسالم، شناخت ویژگی‌های کلی مردها و زن‌ها، و تفاوت‌های آن‌ها، روش‌های حمایت‌گری، شیوه‌های برخورد در زمان مشاجره برای حل اختلاف‌ها، راهکارهای افزایش عزت‌نفس، صمیمیت و عشق در رابطه‌ی عاطفی و عوامل تقویت‌کننده‌ی رابطه را با زبانی ساده توضیح می‌دهد. کتاب عشق عاقلانه نوشته‌ی فرزاد میراحمدی را انتشارات ذهن موفق منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب عشق عاقلانه

  • کتاب عشق عاقلانه به کمک خوانندگان می‌آید تا بتوانند با قدرت و مهارت، سنگ بنای رابطه‌ی عاطفی خود را بنا کنند همچنین می‌توانند به کمک این کتاب راهنما، پس از ازدواج با آگاهی بیشتری نسبت به یکدیگر پیش بروند. (زهرا فتاحی نویسنده‌ی کتاب شخصیت‌شناسی بر اساس آرکتایپ‌ها)
  • کتاب ارزشمند عشق عاقلانه به زبانی ساده و روان توصیه‌هایی مؤثر و راهگشا برای قبل از تعهد و ازدواج به شما ارائه می‌دهد. همچنین به شما در شناخت بیش‌تر و بهتر از خود و یکدیگر کمک می‌کند و شفاف‌سازی موضوعات ذهنی و گفت‌وگوی فعالانه در مورد موضوعات اساسی در زندگی مشترک را با کمک این کتاب می‌آموزید. (اسماعیل اسدپور، متخصص مشاوره و زوج‌درمانگر)

کتاب عشق عاقلانه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به جوان‌های در آستانه‌ی ازدواج و زوج‌هایی که در تلاش برای بهبود رابطه‌ی عاطفی و زندگی مشترک خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

با فرزاد میراحمدی بیشتر آشنا شویم

فرزاد میراحمدی متولد 1357 است و به‌عنوان روانشناس و مشاور فعالیت می‌کند. او بیش از 10 سال در حوزه‌ی روابط عاطفی، قبل و بعد از ازدواج پژوهش و تدریس کرده و تاکنون چندین کتاب در حوزه‌ی روان‌شناسی و مشاوره نوشته است. ازجمله بهترین کتاب‌های او می‌توان به «طرح‌واره‌های شخصیتی»، «ذهن آبی در جست‌وجوی هدف»، «سیاست‌های زنانه به سبک هِرا» و کتاب حاضر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب عشق عاقلانه می‌خوانیم

در ابتدای رابطه ممکن است شما در مرحله شیفتگی باشید. در این مرحله هورمون‌ها و سیگنال‌های شیمیایی خاصی ترشح می‌شوند که چشم عقل را می‌بندند و شما شیفته طرف مقابل می‌شوید. اکسی توسین معروف‌ترین ماده‌ای است که در این مرحله نقش مهمی دارد. شما هیجان زده هستید و هیچ توصیه‌ای را بر نمی‌تابید. اگر در نگاه اول یا در قرار اول رفتارش، بویش، لبخندش یا حتی خشمش شما را به وجد آورده است، بدانید که در ورطه شیفتگی هستید. در این مرحله اگر به همان میزانی که شما شیفته او شده‌اید او شما را تحویل نگیرد، دیوانه می‌شوید و به هر دری می‌زنید که کمی او را ببینید یا حرفی بزنید. اگر او هم در مرحله شیفتگی باشد حس خوبی خواهید داشت ولی هنوز هیچ کدام از شما در موقعیتی نیستید که بتوانید تصمیم به یک رابطه بلندمدت بگیرید. در این مرحله اکسی توسین شما را جسور می‌کند و شما خطرات و علایم تهدیدکننده را نمی‌بینید.

ممکن است دلباخته کسی شوید که با هیچ کدام از ارزش‌ها و نیازهای شما، که در درس‌های قبل گفته‌ایم، هماهنگ نباشد. شاید حتی مخالف تمام ارزش‌های شما باشد، ولی شما او را می‌خواهید حتی به قیمت فدا کردن نیازها، ارزش‌ها و باورهایتان. در این مرحله نظر دیگران مثل شمشیری است که بر سر شما فرود می‌آید و می‌خواهید از هر طریقی با کسانی که شما را نصیحت می‌کنند روبرو نشوید. اگر بتوانید از این مرحله به سلامت عبور کنید و اجازه دهید کمی عقلتان هم راهنمای مسیرتان باشد بعد از چند ماه به مرحله اعتماد کردن می‌رسید. در این مرحله کمی هورمون‌ها ته‌نشین شده‌اند و شما می‌توانید واقعیت‌ها را ببینید. در این مرحله خیلی از چیزهایی که باعث جذب شما به سمت او شده، اکنون باعث تضاد و بحث شما می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه دکتر زهرا فتاحی
چرا این کتاب را نوشتم؟
مقدمه
سوالات پرتکرار پسرها و دخترهای دم بخت
چند قرار بین من و شما
چرا لازم است این کتاب را بخوانید؟
اگر کتاب را نخوانید چه می‌شود؟
خواندن این کتاب چه چیزی به زندگی و آگاهی شما اضافه می‌کند؟
فصل اول: آستین‌ها را بالا بزنید
فصل دوم: پاروها را آماده کنید!
فصل سوم: برافراشتن بادبان‌ها
فصل چهارم: وارد جزیره عشق شوید!
فصل پنجم: ملکه‌وار آغاز کنید
فصل ششم: قهرمانانه به سوی ملکه بیایید
فصل هفتم: به سرزمین غریبه‌ها نزدیک شوید
فصل هشتم: با شهامت از دره‌ها عبور کنید
فصل نهم: مراقب گلدان‌ها باشید!
فصل دهم: آشیانه‌ای از جنس عشق بسازید
فصل یازدهم: پل‌ها را خراب نکنید
فصل دوازدهم: برای عشق از عصای جادویی استفاده کنید
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عشق عاقلانه: از روز اول آشنایی تا بعد از ازدواج
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ذهن موفق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-622-97526-6-1
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عشق عاقلانه

ودود صحرائـی⁠✯⁠ᴗ⁠✯دلارام
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
واقعا کتاب خوبیه، دید من رو نسبت به عشق، ازدواج، و... بازتر کرد، من به همه پیشنهاد میکنم که این کتاب رو بخونن.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب عشق عاقلانه

برای دریافت کتاب عشق عاقلانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.