معرفی و دانلود کتاب غذا، عشق، خانواده: راهنمایی کاربردی برای بهبود تغذیه کودک

عکس جلد کتاب غذا، عشق، خانواده: راهنمایی کاربردی برای بهبود تغذیه کودک
قیمت:
۳۴۰۰۰ 17000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غذا، عشق، خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غذا، عشق، خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غذا، عشق، خانواده: راهنمایی کاربردی برای بهبود تغذیه کودک

کتاب غذا، عشق، خانواده به قلم مایا آدام که برای اولین بار به فارسی ترجمه شده، راهنمایی عملی درباره‌ی تغذیه‌ی کودکان و نوزادان است. در واقع، این اثر خواندنی هر آن چیزی‌ست که شما در رابطه با غذا و رشد فرزندانتان دغدغه‌‌ی آن را دارید. همچنین با استفاده از این کتاب جذاب،‌ غذاهایی ساده و سالم جهت تهیه برای کودکانتان خواهید آموخت.

درباره کتاب غذا، عشق، خانواده:

ما همه از تاثیر و اهمیت به سزای غذا در زندگی روزمره‌ی خود آگاهیم. وعده‌های غذایی علاوه بر تأمین انرژی لازم برای رشد و نمو، راهی برای برقراری ارتباط خانواده‌ها و همچنین محفل ایمنی‌ست که کودکان می‌توانند در آن مهارت‌های ارتباطی را بیاموزند، نگرانی‌های‌شان را با خانواده درمیان بگذارند و مهارت‌های اجتماعی درخوری را کسب کنند. با این وجود، به نظر می‌رسد تعداد کمی از خانواده‌ها واقعا توجه لازم را به این موضوع دارند. ما با خرید یک لباس با اندازه‌ی اشتباه، معمولاً می‌توانیم به فروشگاه مراجعه و آن را تعویض کنیم. ولی وقتی نوبت به غذا می‌رسد این مساله برگشت‌ناپذیر است، چرا که با انتخاب‌های غلط غذایی، سال‌ها طول خواهد کشید تا از عوارض جبران ناپذیر آن خلاص شویم و درگیر عوارض جانبی آن‌ها‌ نشویم.

مایا آدام (Maya Adam) در کتاب شگفت‌انگیز غذا، عشق، خانواده (Food Love Family) به کاوش در جنبه‌های مختلف تغذیه‌ی سالم برای خانواده‌ها در سرتاسر جهان پرداخته است. در واقع می‌توان غذا، عشق، خانواده را چکیده‌ای از تمام یافته‌های مهم علمی اخیر و توصیه‌های بالینی دانست که به شما کمک می‌کند گزینه‌های غذایی سالم را با توجه به منابع موجود انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌هایی که دو چندان بر جذابیت این اثر می‌افزاید و آن را از باقی آثار در این زمینه متمایز می‌سازد، پیشنهادهای عملی و مثال‌های ملموس نویسنده از زندگی واقعی‌ست. راهکارهای این کتاب به‌راحتی در زندگی واقعی قابل اجرا است.

گرچه شاید مشکل ما ریشه‌ای پیچیده داشته باشد، اما راه حل آن لزوما پیچیده نیست. حالا وقت آن رسیده که دوباره آشپزی را شروع کنیم، کنترل غذای مصرفی خود را به دست بگیریم و انتخاب کنیم که غذای باکیفیت را وارد رژیم غذایی خانواده‌ی خود کنیم. نویسنده در انتهای کتاب غذا، عشق، خانواده چند دستور غذایی به شما پیشنهاد داده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و در کنار فرزندانتان از این لحظه‌های سرنوشت‌ساز لذت ببرید.

تأثیر تبلیغات و بازاریابی غذا بر روی کودکان،‌ شیوه‌های رسیدگی به حساسیت‌های غذایی، چاقی مفرط در کودکان، نگرانی در مورد پایداری زیست‌محیطی در فرایند تولید مواد غذایی و در نهایت اهمیت تغذیه پیش‌زادی و بسیاری از موارد دیگر از جمله مسائلی‌ست که با مطالعه‌ی این اثر از آن آگاه می‌شوید. این کتاب همچنین درباره نهارهای مدرسه‌ای در سراسر دنیا صحبت می‌کند و نقش وعده‌های غذایی در محیط خانگی را مورد بحث قرار می‌دهد.

کتاب غذا، عشق، خانواده مناسب چه کسانی است؟

اگر از آن دسته والدین دلسوزی هستید که برای روش تغذیه‌ی کودک و رژیم غذایی فرزندتان، همچون دیگر جنبه‌های زندگی او اهمیت قائل هستید، این کتاب مناسب شماست. نه تنها والدین، بلکه تمام کسانی که در بحث مراقبت از کودک نقش دارند، باید کتاب غذا، عشق، خانواده را مطالعه کنند تا بتوانند در فرآیند رشد کودک تصمیم‌های به‌موقع بگیرند. این اثر برای دانشجویان رشته‌های مرتبط به تغذیه و سلامت کودک نیز سودمند است.

در بخشی از کتاب غذا، عشق، خانواده می‌خوانیم:

غذا علاوه بر تأمین انرژی لازم برای رشد و نمو، نقش‌های مهم دیگری نیز در زندگی کودکان ما ایفا می‌کند. وعده‌های غذایی راهی برای برقراری ارتباط خانواده‌ها و محفل ایمنی‌ست که کودکان می‌توانند در آن مهارت‌های ارتباطی را بیاموزند، نگرانی‌های‌شان را با خانواده درمیان بگذارند و مهارت‌های اجتماعی درخوری را کسب کنند. از طریق غذا، سنت‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند و کودکان یاد می‌گیرند که از کجا آمده‌اند، چه کسانی هستند و به عبارتی چه کسانی می‌خواهند باشند.

البته، همۀ غذاها به یک میزان موجب رشد و نمو صحیح کودکان نمی‌شوند. با این که کودکان قطعاً به انرژی به شکل کالری نیاز دارند، اینکه این کالری‌ها از چه منبعی تأمین می‌شوند نیز مهم است. بدن در حال رشد هم به تعادل مناسب عوامل سازندۀ خاص و هم به انرژی برای ساخت نیاز دارد. هنگام ساخت خانه، کیفیت مواد اولیه مهم است. همین امر در مورد مواد اولیه (غذا) صدق می‌کند که در رشد و تکامل کودک نقش دارند. برای اینکه قیاس را بهتر متوجه شویم باید پا را فراتر نهیم، وقتی پیمانکاری خانه‌ای می‌سازد، می‌داند که شالودۀ آن باید مستحکم باشد، در غیراین صورت خانه بی‌ثبات خواهد بود و در برابر فشارها یارای مقاومت نخواهد داشت. خانه باید توسط اجزای کوچک اما ضروری مانند پیچ‌ و میخ‌های با کیفیت خوب و محکم در کنار هم قرار بگیرد. می‌توانیم ویتامین‌ها و مواد معدنی را همچون این میخ‌ها در نظر بگیریم که هر چند به مقادیر بسیار کمی از آن‌ها نیاز است، اما برای سلامتی فرزندان‌مان بسیار ضروری‌اند.

سرانجام برای اینکه خانه‌ای به خانه تبدیل شود باید سرشار از عشق شود. غذای کودکان‌مان نیز باید با عشق تهیه شود. به عنوان مثال وقتی با انتخاب بیش از حد غذاهای فرآوری‌شده، وظیفۀ تغذیه فرزندان خود را به عهدۀ دیگران می‌گذاریم، از کیفیت مواد اولیۀ موجود برای تقویت سلامتی آن‌ها صرف‌نظر می‌کنیم. به طور کلی، تولیدکنندگان مواد غذایی فرآوری شده علاقۀ فراوانی به سودآوری دارند و در مقابل علاقۀچندانی به سلامتی طولانی‌مدت مصرف‌کنندگان محصولاتشان ندارند. عکس این امر زمانی صادق است که والدین یا سرپرست مهربان یک وعدۀ غذایی خانوادگی را با استفاده از مواد اولیه غذایی کامل درست می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیشگفتار
فصل اول: جامعه و تغذیۀ کودک
فصل دوم: به راه شیری خوش آمدید: مقدمه‌ای بر تغذیۀ نوزاد
فصل سوم: ماجرای همیشگی: معرفی غذاهای جامد به کودکان سرتاسر جهان
فصل چهارم: چگونه غذا به رشد کودکان کمک می‌کند
فصل پنجم: آموزش طعم و مزه:
فصل ششم: الگویی برای شام خانوادگی
فصل هفتم: تبلیغ مواد غذایی برای کودکان
فصل هشتم: حساسیت غذایی، عدم تحمل، و بیماری سلیاک
فصل نهم: چاقی دوران کودکی
فصل دهم: درآمدی بر غذاهای دوستدار محیط‌زیست
فصل یازدهم: تغذیه پیش از تولد
فصل دوازدهم: دعوت برای عمل - فقط بپز!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غذا، عشق، خانواده: راهنمایی کاربردی برای بهبود تغذیه کودک
نویسنده
مترجمسحر صالحی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7458-70-1
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۰۰۰ 17000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غذا، عشق، خانواده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غذا، عشق، خانواده

برای دریافت کتاب غذا، عشق، خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.