معرفی و دانلود کتاب غرور و تعصب

عکس جلد کتاب غرور و تعصب
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب نوشته‌ی جین آستن، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات محسوب می‌شود. شخصیت اصلی داستان یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌پردازی‌ها در ادبیات جهان را دارد. این کتاب در گروه صد اثر برتر جهان قرار گرفته و درباره‌ی دختری از طبقه‌ی متوسط است که مردی مغرور و ثروتمند دلباخته‌اش می‌شود.

رمان غرور و تعصب (Pride and Prejudice) از زمان انتشارش در قرن نوزدهم تا به امروز، برای هر خواننده‌ای، با هر زبان، ملیت و فرهنگی، جذاب و خواندنی بوده است و جزو آثار ماندگار ادبیات کلاسیک جهان به شمار می‌رود. تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه‌ی انگلیسی از این کتاب در جهان به فروش رسیده است که البته روزبه‌روز بر این رقم افزوده می‌شود. در سال 2005، فیلمی اقتباسی از روی این کتاب ساخته شد که نشان از جذابیت این اثر برای مخاطبان مدرن دارد.

کتاب را از آغاز تا پایان بخوانید و خود را جای شخصیت‌های آن بگذارید. ببینید آیا می‌توان بدون پیش‌داوری درباره‌ی دیگران قضاوت کرد یا نه؛ ببینید در چالشی که جین آستن (Jane Austen) برای مردم کل دنیا به وجود آورده است شما چقدر پیروز میدان هستید.

آغاز ماجرا بدین شکل است؛ بینگلی که مردی ثروتمند و جذاب است به همسایگی خانواده‌ی بنت می‌آید. خانم بنت به صورت کاملاً جدی در جست‌وجوی همسری مناسب برای دخترانش است. او 5 دختر دارد و شخصیت اصلی داستان با نام الیزابت دومین دختر این خانواده است. خانم بنت آقای بینگلی را گزینه‌ی مناسبی برای دختران خود می‌داند و دائماً تلاش می‌کند که توجه آقای بینگلی را جذب کند.

آقای بینگلی که مرد جذاب، اجتماعی و خوش‌صحبتی است با دختر بزرگ خانواده وارد روابط عاشقانه می‌شود و الیزابت هم با دوست آقای بینگلی یعتی دارسی آشنا می‌شود. این دو با هم دائماً جروبحث و اختلاف دارند تا این‌که بالاخره به هم علاقه‌مند می‌شوند. جین آستن به دنبال این است تا در این کتاب خود مانند یک روانشناس عمل کند و با استفاده از روابط خانوادگی و اجتماعی شخصیت‌ها را بررسی کند و به سختی‌های روابط بپردازد.

کتاب غرور و تعصب علاقه‌ی بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرده و همواره در فهرست بهترین رمان‌های جهان قرار داشته است. این داستان یکی از پرطرفدارترین رمان‌های ادبیات انگلستان محسوب می‌شود و راه را برای داستان‌های ادبیات مدرن همراه ساخته است. ادامه‌ی علاقمندی به این کتاب منجر به سازگاری‌های چشمگیر و فراوانی رمان‌ها و داستان‌هایی برگرفته از شخصیت‌های آستن شده است.

جین آستن را بیشتر بشناسیم:

جین آستین، داستان‌سرای انگلیسی، در شانزدهم دسامبر 1775، در استیونتون، همپشر، چشم به جهان گشود. شش رمان پرآوازه دارد که در آنها امتیازات طبقه‌ی اشرافی و ثروتمند انگلستانِ اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم را نقد می‌کند و سخنانی کنایه‌آمیز، گهگاه طنز، تند و تیز، غم‌انگیز، رسا و به‌ویژه روان‌شناسانه به‌زبان می‌آورد. بیشتر طرح‌ داستان‌های آستین به وابستگی زنان به ازدواج و جست‌وجوی امنیت اقتصادی و اجتماعیِ پایدار مربوط می‌شود، گرچه آستین هرگز خودش ازدواج نکرد.

پس از انتشار عقل و احساس (1811)، غرور و تعصب (1813)، منسفیلد پارک (1814) و اما (1814)، جین آستین به شهرتی بی‌سابقه دست یافت. جین آستین نوشتن را از نوجوانی آغاز کرد. قبل از انتشار آثارش، بارها بازبینی‌شان می‌کرد. پیش از مرگ، مشغول نوشتن رمانِ سندیتون بود که قسمت‌های پراکنده‌ای از آن در دست است. زندگی جین آستین تقریباً در انزوا سپری شد و بیشتر اوقات مشغول نوشتن بود. از نظر منتقدان، نبوغِ وی دو جنبه دارد: طنزی قدرتمند و شناخت عالی از اخلاقیات و روحیات آدمی.

در بخشی از کتاب غرور و تعصب می‌خوانیم:

خانم بنت، با کمک دخترانش هر‌چه تلاش کرد که از زیر زبان شوهرش حرف بکشد، فایده‌ای نداشت. چون آقای بنت جواب درست‌وحسابی درباره‌ی آقای بینگلی نمی‌داد. آنها شیوه‌های گوناگونی را به‌کار بستند: با سؤال‌های آشکار، فرضیاتِ زیرکانه و تصورات دور از ذهن. ولی آقای بنت اسیرِ آن ترفندها نشد و خانم‌ها در نهایت مجبور شدند تا به اخبارِ دستِ دومِ بانو لوکاس، همسایه‌شان بسنده کنند. گزارش او خیلی جذاب بود. سِر ویلیام خیلی از آقای بینگلی خوشش آمده بود. آقای بینگلی مردی بسیار جوان، فوق‌العاده خوش‌قیافه و بی‌نهایت تودل‌برو بود و مهم‌تر از همه، اینکه قرار بود با افراد زیادی از نزدیکانش در مهمانی بعدی حضور داشته باشد. دیگر چه چیزی بهتر از این! علاقه به رقص، گامی اساسی به‌سوی عاشق‌شدن بود و دلگرمی‌های زیادی برای تسخیرِ قلب آقای بینگلی به وجود آمد.

خانم بنت به شوهرش گفت: «اگر روزی ببینم که یکی از دخترهایم در ندرفیلد به سروسامان رسیده و باقی دخترها هم ازدواجی به‌همان اندازه خوب داشته باشند، دیگر آرزویی نخواهم داشت.»

بعد از چند روز، آقای بینگلی با آقای بنت ملاقات کرد و حدود ده دقیقه با او در کتابخانه نشست. امیدوار بود که فرصتی پیش بیاید تا نیم‌نگاهی هم به آن بانوان جوانی داشته باشد که در وصف زیبایی آنها چیزهای زیادی شنیده بود. ولی فقط پدرشان را دید. دخترها خوش‌اقبال‌تر از آقای بینگلی بودند، چون می‌توانستند از پنجره‌ی بالاییِ اتاق ببینند که آقای بینگلی کُت آبی‌ بر تن دارد و سوار بر اسبی سیاه است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرور و تعصب
نویسنده
مترجمنوید اصلانی
ناشر چاپیانتشارات سفیر قلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-600-7435-71-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرور و تعصب

خاطره اسماعیل نژاد
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
رمان سرگذشت زندگی ۵ دختر یک خانواده است که دوران جوانی ونوجوانی را سپری می‌کنند. مادر زنی ساده که فقط دغدغه ازدواج دخترانش را دارد و پدر هم کمی سهل انگار و بی توجه به اتفاقات درون خانواده است
به نظر نویسنده با توجه به زمان نگارش کتاب و جامعه آن زمان در توصیف اخلاق و منش افراد خیلی توضیح داده، با و
توجه به فراز نشیب داستان و رخدادها اما جذابیت لازم را ندارد و انگار از وسط‌های داستان می‌توان حدس زد که بالاخره این عشاق بهم میرسند.
و در این کتاب اختلاف طبقاتی و تاثیر آن در روند ازدواج با قلم و نگرش نویسنده در خصوص موثر ندانستن آن وتاثیر فراوان عشق ودلدادگی در بهم رسیدن انسان‌ها‌ی عاشق ومعشوق بهم دیده می‌شود.
با مطالعه دو رمان از جین استن می‌توان فهمید که این نویسنده سعی دارد اثر اختلاف طبقاتی ان هم از نظراقتصاد وسرمایه را در مقابل عشق دل دادگی کم رنگ نماید وانسان‌های عاشق را در نبرد باپول فاتح بداند.
Deneris Soan
۱۳۹۹/۱۲/۱
کتاب فوقالعاده‌ای بود و من به شخصه فکر میکنم اگر منظور نویسنده و معنی کتابو بفهمید خیلی خوب درکش میکنید و میفهمید کتاب عالی ایه و نشون میده که نویسنده چه قلم قوی داشته و این که تونسته شخصیت الیزابت رو انقدر خوب دربیاره به نظرم عالیه و از نظر من این یکی از فمنیست‌ترین کتابهای جهانه و این که الیزابت اولش با وجود همه چی درخواست دارسی رو رد کرد نشونه‌ی روح و افکار قوی نویسنده در اون زمانه که هیچ زنی نمیتونست در برابر این چیزا مقاومت کنه و روحیه فمنیستی رو قشنگ به تصویر کشیده
z
۱۴۰۱/۸/۱۶
به نظرم برای یه کتاب بیش از حد خاله‌زَنَک بود انگار با نویسنده نشستی سبزی پاک میکنی و اون برات تعریف میکنه😄 کمی هم زیاده گویی داشت؛ درباره یه موضوع ساده کلی توضیح میداد.. اما خب مثلا برای آشنایی با اوضاع اون زمان بدک نبود و اینکه شجاعت الیزابت برای مخالفت با ازدواجی فقط به خاطر منافع مالی، واقعا و برای من لذت بخش جذاب بود شخصیت پردازی‌ها هم خوب بود اما در کل به نظرم بیشتر از یکبار ارزش خوندن نداره، چیز خاصی به آدم اضافه نمیکنه
elnaz nourshid
۱۳۹۹/۶/۲۷
شجاعت الیزابت و تعصبی که نسبت به خانواده‌اش دارد و غرور اقای دارسی داستان زیبایی را شکل می‌دهد. داستان ممکن است کمی کلیشه‌ای به نظر برسد اما با توجه به زمانی که در آن نوشته شده کتابی جنجالی به شمار می‌رود. حتی امروزه هم خیلی از دختران ما شجاعتی که الیزابت از خود نشان داد را ندارند. کتاب ما را از قضاوت کردن اشخاص و انتخاب انها فقط به علت موقعیتشان منع می‌کند. خواندن این کتاب را به همه توصیه میکنم.
حکیمه نظری
۱۳۹۹/۲/۲۳
نویسنده خیلی خوب تفاوت احساسات و رفتار در دختر‌ها رو در قالب پنج خواهر که با هم زندگی می‌کنند نشون داده بود و هر کدوم از دختر‌ها شخصیت خاص خودش رو داشت. رمان جذابی بود به نظرم. اینکه چقدر جالب و واقعی انواع قضاوت‌های درست و اشتباه رو مطرح کرده بود و خیلی خوب به ناتوانی و تسلیم دربرابر فراموشی عشق واقعی حتی در افراد مغرور و پر ادعا پرداخته بود خیلی جالب بود.
شکوفه عسل علیزاده
۱۳۹۹/۱/۲
داستانی عاشقانه که بارها خواننده را در مسیر غرور گمراه می‌کنه اما در واقعیت حکومتِ ارجحِ عقل به قلب را نشان می‌دهد و جسارت در گفتن عاشقت نیستم به یک نفر و نمایان سازی دوست داشتن، عشق و محبت به دیگری. بسیار جذاب.
نازنین ک
۱۳۹۹/۱/۴
سر خوندن کتاب اعصابم مدام خرد میشد که هدف غایی هر دختری رو صرفا پیدا کردن شوهر نشون داده بود! البته شاید در اون زمان واقعا اینجوری بوده ولی فکر نمیکردم اینقدر خاله‌زنک‌طور باشه کتاب😅 البته کتاب بدی نیست ولی اونجور که معروف شده هم قشنگ نیست!
سمانه اسفندیاری
۱۴۰۰/۶/۴
وقتی آدم کتاب میخونه انتظار داره چیزی به دانسته هاش اضافه بشه اما این کتاب رو اگر نمی‌خوندم هم چیزی از دست نمی‌دادم. کتاب بیخودی بود. انقد که ازش تعریف می‌کردن جالب نبود. همش دنبال شوهر بودن شخصیتها. مردها هم خاله زنک تر از زنها. خوشم نیومد یا حداقل من به این سبک کتاب نیاز ندارم.
Tarane
۱۴۰۲/۲/۶
از خوبیاش بخوام بگم اینه که کلا شخصیت الیزابت رو خیلی دوست داشتم منطقی بودنش و شجاعتش در پذیرفتن تغییر دیدگاهی که داشت ستودنی بود. اما خب در کل داستان خیلی جذابی نیست و اینکه بعضی از شخصیت‌ها میتونستن نقش کمتری داشته باشن تا حوصله خواننده سر نره و کسل کننده نباشه مثل شخصیت آقای کالینز
شلغم سخنگو
۱۳۹۹/۸/۲
این رمان واقعا عالیه
در عین عاشقانه بودن رمان زننده نیست گویا و واضح بودن همه چیز واقعا جذابش کرده و جاهایی با تصور بخش‌هایی از اون واقعا از خنده روده بر میشید
فیلمش هم خیلی خوبه
اونوهم ببینید
واااقعا عالیه
مرسی کتابراه
ا
۱۴۰۳/۱/۳۰
کتابی زیبا در سبک ادبیات کلاسیک به قلم جین آستن این کتاب مخصوص افرادی است که از خواندن ادبیات کلاسیک و کلیشه‌های ان لذت میبرند و دوست دارند به حال و هوای دوران کلاسیک منتقل شوند
در رابطه با کتاب میتواند گفت داستان بیش از حد وقفه و کش امده ولی باز هم داستان زیبایی است
Samaneh Hooshmandi
۱۴۰۰/۶/۶
داستان باتوجه به شخصیتهای ساخته شده بسیار عالی پیش رفته. اینکه ۴۰۰سال پیش تفکر جوامع غرب حول محور ازدواج بوده کمبود کتاب و جوامعشون نیست. اکثرجامعه ما همین الان هم درحد ۴۰۰صد سال پیش غرب نوع رفتار و صحبت کردن درست رو نمیدونیم متاسفانه
پریسا معتمدی
۱۳۹۹/۱/۹
من تا صفحه 170 بیشتر نتونستم بخونم. بنظرم خیلی بیخود بود. و جز اینکه زود قضاوت نکنیم چیز دیگه‌ای نداشت. از اول تا اخر هی دنبال شوهر میدویدن و هی رفتارای اونا رو تفسیر میکردن. اصلا و اصلا جذاب نبود نمیدونم چطور انقدر معروف شده
مریم میری
۱۴۰۱/۱۰/۹
نه میشه گفت خیلی جذاب بود نه میشه گفت وقت تلف کردنه
من دفعه اول خوندم زیاد خوشم نیومد. وقتی فیلمش رو دیدم دوباره کتاب رو خوندم احساس کردم بهتر ارتباط برقرار میکنم با شخصیتهای داستان
Alma Koochek
۱۴۰۰/۷/۱۸
کتاب کلاسیک، توقع عشقها و روابط امروزی رو نباید داشته باشیم، کل داستان حول این محور میچرخه که خانمها ازدواج کنن و دنبال همسر مناسب باشن اما حال و هوای اون موقعها روابطشون بسیار جالبه
مشاهده همه نظرات 60

راهنمای مطالعه کتاب غرور و تعصب

برای دریافت کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.