معرفی و دانلود کتاب غرور و تعصب

عکس جلد کتاب غرور و تعصب
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب به قلم جین آستن، از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات است که شخصیت اصلی داستان یعنی الیزابت، یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌پردازی‌ها در ادبیات جهان را داراست. این رمان در گروه صد اثر برتر جهان قرار گرفته و داستان دختری از طبقه‌ی متوسط را به تصویر می‌کشد که مردی مغرور و ثروتمند دلباخته‌اش می‌شود.

با مطالعه کتاب غرور و تعصب (Pride and Prejudice) که یک نمونه‌ی عالی از رمان‌های کلاسیک است، می‌توان با فرهنگ انگلستان در سده‌ی نوزده آشنا شد و از داستانی عاشقانه و دلچسب لذت برد. با هر زبان، ملیت و فرهنگی، اگر به رمان‌های عاشقانه علاقه‌مندید، حتما این کتاب را مطالعه کنید.

این کتاب جزو آثار ماندگار ادبیات کلاسیک جهان است که تا به امروز بیش از 20 میلیون نسخه‌ی انگلیسی از آن در جهان به فروش رسیده که البته هر روز بیش از پیش بر این رقم اضافه می‌شود. در سال 2005، فیلمی اقتباسی از روی این کتاب نیز ساخته شد که نشان از جذابیت این اثر برای مخاطبان مدرن دارد.

کتاب را تا پایان مطالعه کنید و خودتان را جای شخصیت‌های آن بگذارید. ببینید آیا می‌توان بدون پیش‌داوری در مورد دیگران قضاوت کرد یا خیر. ببینید در چالشی که جین آستن (Jane Austen) برای تمامی مردم دنیا به وجود آورده شما چقدر می‌توانید پیروز میدان باشید.

داستان از آن جا شروع می‌شود که آقای بینگلی که مردی بسیار ثروتمند است به همسایگی خانواده‌ی بنت می‌آید. خانم بنت به صورت کاملاً جدی در پی یافتن همسری مناسب برای دخترانش است. او پنج دختر دارد و شخصیت اصلی داستان که الیزابت نام دارد، دومین دختر اوست. خانم بنت آقای بینگلی را گزینه‌ی مناسبی برای دختران خود می‌داند و دائماً تلاش می‌کند که توجه آقای بینگلی را به آن‌ها جلب کند.

بینگلی مردی بسیار جذاب، اجتماعی و خوش‌صحبت است که با دختر بزرگ خانواده‌ی بنت وارد روابط عاشقانه می‌شود و الیزابت نیز با دوست آقای بینگلی یعنی دارسی آشنا می‌شود. الیزابت و دارسی مرتب با یکدیگر بحث و اختلاف دارند تا این‌که در نهایت به هم علاقه‌مند می‌شوند. جین آستن در پی این است تا در این کتاب خود مانند یک روانشناس عمل کند و با استفاده از روابط خانوادگی و اجتماعی شخصیت‌ها را بررسی کند و به سختی‌های روابط بپردازد.

این کتاب علاقه‌ی تعداد زیادی از خوانندگان را به خود جلب کرده و همیشه در فهرست بهترین رمان‌های جهان قرار داشته است. این داستان یکی از پرطرفدارترین رمان‌های ادبیات انگلستان است.

جین آستن را بیشتر بشناسیم:

جین آستین، داستان‌سرای انگلیسی، در سال 1775، در استیونتون، متولد شد. شش رمان معروف را به رشته‌ی تحریر درآورد که در آن‌ها امتیازات طبقه‌ی اشرافی و ثروتمند انگلستانِ اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم را نقد می‌کند و سخنانی کنایه‌آمیز، تند و تیز، غم‌انگیز، گهگاه طنز، رسا و به خصوص روان‌شناسانه به‌ زبان می‌آورد. بیشتر طرح‌ داستان‌های آستین به وابستگی زنان به ازدواج و جست‌ و جوی امنیت اقتصادی و اجتماعیِ پایدار مربوط می‌شود، گرچه آستین هرگز خودش ازدواج نکرد.

پس از انتشار کتاب‌های عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما، جین آستین شهرتی بی‌سابقه پیدا کرد. او نوشتن را از نوجوانی آغاز نمود. پیش از انتشار آثارش، بارها بازبینی‌شان می‌کرد. پیش از مرگ، مشغول نوشتن رمانِ سندیتون بود که قسمت‌های پراکنده‌ای از آن در دست است. زندگی جین آستین تقریباً در انزوا سپری شد و بیشتر اوقات مشغول نوشتن بود. از نظر منتقدان، نبوغِ وی دو جنبه دارد: طنزی قدرتمند و شناخت عالی از اخلاقیات و روحیات آدمی.

در بخشی از کتاب غرور و تعصب می‌خوانیم:

الیزابت از دیدن اینکه جِین به سلامت و زیبایی همیشه بود، خوشحال شد؛ اما در آن ملاقات کوتاهِ یک‌شبه فرصت کمی برای صحبت داشتند. الیزابت بقیه‌ی سفر تا هانسفورد را قبراق و سرحال سپری کرد. سرانجام نگاهش به خانه‌ی کشیش بخش افتاد. باغ در سراشیبی جاده بود و خانه به شکل دل‌انگیزی داخل آن قرار داشت.

شارلوت با خوشحالی از الیزابت استقبال کرد. آقای کالینز با خوشامدگویی دورودرازش مدتی آن‌ها را کنار دروازه نگه داشت. الیزابت در شگفت بود که چطور دوستش می‌توانست با چنین شریکی، برای تمام عمر این‌قدر بشاش باشد. مشخص بود که شارلوت از خانه‌ی کوچکش لذت می‌برد و چیزهای کوچکی یافته بود که بیشتر روز آقای کالینز را بیرون خانه نگه می‌داشت. به همان اندازه واضح بود که همسایه‌شان آن‌ها را سرگرم نگه می‌داشت. آقای کالینز گفت: «ما هفته‌ای دو بار توی رُزینگز شام می‌خوریم. مطمئنم بانو کاترین نام شما رو نیز توی هر دعوت‌نامه میاره.»

روز بعد کالسکه‌ی بانو کاترین جلوی خانه نگه داشت. خانم و آقای کالینز باعجله برای خوشامدگویی رفتند. دختر بانو کاترین خشک و رسمی روی صندلی نشسته بود و داخل نمی‌آمد.

الیزابت وقتی از پنجره بیرون را نگاه کرد، لبخند زد. «کج‌خلق به نظر می‌رسه. همسر کاملی برای دارسی می‌شه.»

خانم و آقای کالینز کنار دروازه ایستادند تا با دوشیزه دو بورگ صحبت کنند. سِر ویلیام درست در درگاه خانه ایستاد و هر وقت دوشیزه دو بورگ آن‌ طرف را نگاه می‌کرد، برایش تعظیم می‌نمود. ماریا از یک پنجره به پنجره‌ای دیگر می‌دوید تا دید بهتری داشته باشد. بالاخره کالسکه راه افتاد.

شارلوت گفت که روز بعد همگی در رُزینگر شام خواهند خورد. آقای کالینز از اینکه چطور رفتار کنن، برایشان سخنرانی دورودرازی کرد. وقتی آن‌ها رسیدند، سِر ویلیام از شدت بهت، زبانش بند آمد. ماریا مثل خرگوشی زیر سایه‌ی یک شاهین به نظر می‌رسید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بِنِت‌ها
فصل دوم: آقای دارسی
فصل سوم: اقامت در نِدِرفیلد
فصل چهارم: غرور
فصل پنجم: داستان ویکهَم
فصل ششم: مهمانی رقص نِدِرفیلد
فصل هفتم: بهم خوردن دو ازدواج
فصل هشتم: دارسی به رُزینگز می‌آید
فصل نهم: دارسی خواستگاری می‌کند
فصل دهم: لیدیا به برایتون می‌رود
فصل یازدهم: پِمبِرلی
فصل دوازدهم: عروسی یکی از بِنِت‌ها
فصل سیزدهم: بینگلی از راه می‌رسد
فصل چهاردهم: محبت واقعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرور و تعصب
نویسنده
مترجمبهارک قهرمان
ناشر چاپیانتشارات دادجو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-6210-81-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرور و تعصب

محسن قاسمی
۱۴۰۲/۱/۱۳
این کتاب بطور خلاصه نوشته شده که البته من بعد از این کتاب، نسخه کاملش رو هم خوندم.
کتاب داستان خوب و پر کشش و جذابیه و به همین دلیل هم هست که چندین فیلم یا سریال هم ازش ساخته شده. البته بیشتر بحث کتاب روی دو شخصیت اصلی اون می‌چرخه که شخصیت هر دو و بخصوص مرد داستان رو خیلی انسانی معرفی میکنه.
در
کل ولی کتاب داستان یعنی سرگرمی و به پرواز در آوردن تخیل و به همین دلیل هم هست که خواندنش سریع انجام میشه.
Sarah S
۱۴۰۱/۶/۱۴
بعد از اتمام خواندن، این کتاب تبدیل به یکی از ۵ کتاب مورد علاقه‌ام شد. بی نهایت از خواندن این کتاب لذت بردم.
این کتاب باعث علاقه مندی من به ادبیات کلاسیک شد و باعث شد که بقیه آثار این نویسنده رو هم تهیه کنم.
(مهم‌ترین برداشت من از این رمان عاشقانه: پیش داوری و تکبر بی جا و بی موردی که ما از دیگران داریم مانع از واقع بینی ما میشه.)
آمین
۱۴۰۲/۲/۵
متن کتاب خلاصه‌ شده س و ترجمه در بیشتر موارد منظور رو نمیرسونه، درکل مانع نشد که تا آخر نخونم. موضوع جالبی بود و رفت و برگشت آدمها و بازنگری و کسب اطلاعات و عدم توجه به امواج منفی مخالفان آن‌ها رو به نتیجه مطلوب رسوندو حتما نسخه کاملش رو میخونم ممنون کتابراه عزیز
امیره خادم پیر
۱۴۰۰/۲/۲۵
کتاب غرور و تعصب یکی از رمان‌های خوبی بود که در طول زندگی خواندم. از مترجم این اثر صمیمانه سپاسگزارم که با ترجمه خوب و روان خود من رو از خوندن رمان‌های خارجی دلسرد نکرد. یکی از بزرگ‌ترین معضلات ترجمه آثار خارجی، متن غیر روان است که در این اثر وجود نداشت.
فاطنه پاکدل
۱۴۰۱/۳/۲۷
کتاب معروفی هست ولی به نسبت معروفیتش اینقدر خاص نبود برای من میآنه بود نمیتونم بگم زیبا بود سلیقه‌ها فرق داره ولی از نظر یه فرد ۴۵ساله انتظار کتابی بآمحتوآی سنگین تر و زیباتر داشتم
محدثه صاحبقران
۱۳۹۹/۳/۲۳
این یکی از بهترین رومان‌های که تا به حال خوندم حساب می‌شه به نظرم جین آستن یکی از بهترین نویسنده‌ای رمان حساب می‌شه بخصوص کتاب غرور و پیش داوری یا همان غرور و تعصب
کاربر mm
۱۴۰۲/۱/۱
من فیلم غرور و تعصب رو دیده بودم. با خوندن کتاب قسمت‌هایی که تو فیلم دیده بودم یادآوری میشد.
واقعا رمان قشنگی بود. مرسی کتابراه
urban planning
۱۳۹۹/۲/۱۸
عجب ترجمه افتضااااااااااااااحی یعنی از سر و ته کتاب زده شده قشنگ نصف کرده کتاب اصلی انقدر که از سر و تهش زده شده 😐
Ati t
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتاب خوبیه برای دو ساعت مطالعه و سرگرم شدن! قبلا فیلمش رو دیدم به نظرم فیلمش قشنگ تر از کتابشه
Khadijeh Alaee
۱۳۹۹/۳/۷
کتاب غرور و تعصب تعریف کردن نداره چون نویسندش جین آستن خودش فوق العاده است
شکیبا صادقی
۱۳۹۹/۱۱/۱۰
عالی بود و اول کتاب رو بخونید و بعد فیلمش رو ببینید لذت ببرید
رامین صالحی
۱۳۹۹/۲/۱۱
رمان زیبایی ست بخصوص ان غرور لیزی و اقای دارسی☆
ماهور مرادی
۱۳۹۹/۱/۳۰
قبلا این کتاب رو خوندم. رمان خوبیه.
Tolouenasr
۱۴۰۲/۹/۱۷
فیلم این کتاب خیلی زنده تر و جذاب‌تر از خود کتاب بود....
د.ن.غ
۱۴۰۱/۶/۱۸
کتاب خیلی خلاصه شده بود و مطالب پراکنده زیاد داشت.
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب غرور و تعصب

برای دریافت کتاب غرور و تعصب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.