معرفی و دانلود کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

عکس جلد کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم
قیمت:
۳۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

ما همیشه قادر نیستیم به‌تنهایی از خود در برابر آسیب‌ها محافظت کنیم، به‌خصوص اگر در رابطه‌ای سمی گرفتار شده باشیم. کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم همان نیروی کمکی است که احتیاج داریم. آنا وایلی همچون مادری دل‌سوز کنارمان خواهد بود تا از آزار فرد خودشیفته رهایی یابیم و کنترل زندگی‌مان را دوباره در دست گیریم.

درباره‌ی کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

آیا هنوز به فردی که به شما آسیب جسمی، روانی یا عاطفی زده، احساس دل‌بستگی می‌کنید؟ آیا به شما آزار رسانده اما همچنان نمی‌توانید رهایش کرده یا دیگر به او فکر نکنید؟ اگر جوابتان به این سؤالات مثبت است، احتمالاً دلیلش پیوند عاطفی ناشی از تروماست. پیوند عاطفی ناشی از تروما زمانی اتفاق می‌افتد که فرد مورد سوء‌استفاده یا آزار‌دیده، دل‌بستگی ناسالم به شکنجه‌گری پیدا می‌کند که او را مورد سوء‌استفاده یا آزار قرار داده است. این شکل از دل‌بستگی اغلب در یک دوره‌ی زمانی در روابط اتفاق افتاده و از طریق چرخه‌ی مکررِ سوء‌استفاده، تشدید می‌شود. کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم (Recovery from Narcissistic Abuse) بر این نوع روابط و آسیب‌های ناشی از آن تمرکز دارد، آنا وایلی (Anna Wiley) به فردِ آسیب‌دیده کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های خاص، از چرخه‌ای که در آن گرفتار شده نجات پیدا کند.

معرفی و دانلود کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

یکی از انواع خاص و شناخته‌شده‌ی پیوند عاطفی ناشی از تروما، سندرم استکهلم است. سندرم استکهلم به حس ارتباط و دل‌بستگی میان فرد اسیر یا آزاردیده با اسیرکنندگان یا آزاردهندگانش اشاره دارد. عشقی که قربانی در پیوند عاطفی ناشی از تروما احساس می‌کند، اغلب با عشق واقعی اشتباه گرفته می‌شود، چون در هر دوی این حالت‌ها، شدت احساسات بسیار زیاد است. بااین‌حال تمایزشان در این است که عشق واقعی و صادقانه هرگز به شما آسیب نمی‌زند و دردآفرین نیست اما هدف زیربنایی در پیوند عاطفی ناشی از تروما، آسیب ‌زدن و نگه ‌داشتن شما در چرخه‌ای از سوء‌استفاده و آزار است. سوء‌استفاده‌ی مکرر باعث شکل‌گیری حافظه‌ای معیوب و ذهنی غیرمتمرکز می‌شود و وقتی به پیوند عاطفی ناشی از تروما تبدیل می‌شود، می‌تواند شما را در تله‌ی ناسازگاری روانی و اتکا به شکنجه‌گرتان گرفتار کرده و در همان وضعیت نگه دارد.

شاید اکنون به این فکر می‌کنید که چطور مطمئن شوم در پیوند عاطفی ناشی از تروما گرفتار هستم؟ کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم پیشنهاد می‌کند این سوالات را از خودتان بپرسید: آیا اغلب از فردی که از شما سوءاستفاده می‌کند یا آزارتان می‌دهد طرفداری می‌کنید؟ آیا تمایلی به ترک شرایط بدی که در آن هستید، ندارید؟ آیا از خانواده یا دوستانی که سعی در کمک به شما دارند فاصله می‌گیرید؟ آنا وایلی تمام این نشانه‌ها را تحلیل می‌کند تا بتوانید با دقت کافی شرایطتان را ارزیابی کنید.

ترک هر رابطه‌ای دشوار است، اما ترک روابط سمی که به پیوند عاطفی ناشی از تروما منجر شده‌اند، بسیار سخت‌تر است. پیوند عاطفی ناشی از تروما برای سلامت روانی و عاطفی خطرناک است و اگر نشانه‌های آن را تجربه کرده‌ باشید حتماً می‌دانید که به چرخه‌ای پایان‌ناپذیر و طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود. آنا وایلی در کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم راجع به روش‌های رهایی از این پیوند عاطفی ناسالم صحبت خواهد کرد. البته باید در نظر داشته باشید که این رهایی بلافاصله رخ نمی‌دهد. شکل‌گیری این قبیل پیوندها زمان می‌برد و طبعاً شکستن آن‌ها هم زمان‌بر است. بااین‌حال، وقتی بدانید که دقیقاً با چه‌چیزی سر‌وکار دارید، می‌توانید کنترل زندگی‌تان را مجدداً به دست گرفته، چرخه‌ی سوء‌استفاده را متوقف کرده و از این رابطه‌ی سمی خلاص شوید.

به زعم آنا وایلی، تمام کردن رابطه با یک خودشیفته ممکن است شما را دچار سردرگمی زیادی کند. در عمق وجودتان می‌دانید که تقصیر شما نبوده ولی همچنان احساس گناه می‌کنید. می‌دانید که این رابطه آسیب‌رسان و مخرب بوده، اما در مرحله‌ی بمباران عشقی احساس بسیار خوبی داشتید و نمی‌توانید لحظات خوشی را که گذراندید، فراموش کنید. اگر هنوز در پیوند عاطفی ناشی از تروما گیر کرده‌اید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای رهایی از یک سوء‌استفاده‌گرِ خودشیفته از آن‌ها استفاده کنید. چند راهکاری که کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم عنوان می‌کند از این قرار است: پذیرش و اذعان به رفتار سوءاستفاده‌گرانه و آسیب‌رسان، تعیین حدومرزهای خود، تمرینات خودمراقبتی و پس گرفتن خود واقعی‌تان.

اعتیاد به روابط سمی، شبیه اعتیاد به مواد است چون باعث ایجاد احساس سرخوشیِ آمیخته با حس ناامیدی و استیصال می‌شود. کسانی که از اعتیاد به مواد یا الکل رنج می‌برند، روش‌های مختلفی را برای شکستن چرخه‌ی اعتیاد امتحان می‌کنند. یکی از این روش‌ها، قطع یا حذف کامل ماده‌ی اعتیادآور است که به آن «ترک ناگهانی به روش بوقلمون سرد» می‌گویند. آن‌ها به‌جای اینکه کم‌کم و به‌تدریج خودشان را از این ماده‌ی اعتیادآور جدا کنند، به‌طور ناگهانی مصرف مواد را متوقف می‌کنند. افراد ممکن است این کار را انجام دهند چون باور دارند این کار آسان است، یا به این دلیل که تصور می‌کنند ترک سریع‌ و ناگهانی مواد، اعتیادشان را سریع‌تر از بین می‌برد. بااین‌حال، رنج و ناراحتی ناشی از ترک ناگهانی به روش بوقلمون سرد می‌تواند شدید باشد. به‌دلیل توقف ناگهانی، بدن ممکن است واکنش فیزیکی منفی نشان دهد که می‌تواند باعث درد شدید و بیماری جدی شود. بسیاری از علائم ترک مواد با علائم مرتبط با شکستن پیوندهای عاطفی ناشی از تروما همخوانی دارند.

درحالی‌که ترک ناگهانی اعتیاد به روش بوقلمون سرد برای مصرف‌کنندگان مواد توصیه نمی‌شود، متأسفانه کاری است که قربانیان آزار و سوءاستفاده باید انجام دهند. به عقیده‌ی کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم هیچ راهی برای خلاص شدن از شر یک رابطه‌ی مخرب به‌صورت تدریجی و آهسته‌ وجود ندارد. آنا وایلی با دل‌سوزی تمام در همه‌ی مراحل کنار شما خواهد بود و به شما یاد خواهد داد که چگونه از احساس دل‌بستگی به آزارگرتان شرم نکنید، صبور باشید و عشق و محبتی را که مدت‌ها نثار فردی خودشیفته کرده‌اید، به خود مبذول دارید.

این اثر از سوی انتشارات اندیشه آگاه و با ترجمه‌ی امیر دانا منتشر شده است.

کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم گرفتار چرخه‌ی مکرر سواستفاده هستید یا فردی را می‌شناسید که گرفتار رابطه‌ای سمی است، این کتاب می‌تواند راه نجات باشد.

در بخشی از کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم می‌خوانیم

درحالی‌که ترک ناگهانی اعتیاد به روش بوقلمون سرد برای مصرف‌کنندگان مواد توصیه نمی‌شود، متأسفانه کاری است که قربانیان آزار و سوءاستفاده باید انجام دهند. می‌دانیم که قربانیان به‌طور متوسط هفت بار به رابطه برمی‌گردند و اکنون می‌دانیم که هربار شجاعت ترک رابطه را پیدا می‌کنند، باید به روش بوقلمون سرد عمل کنند. اصرار برای بازگشت به رابطه‌ی آسیب‌رسان می‌تواند شدید و حتی دردناک باشد و اگر قربانی آگاه نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که برای جلوگیری از درد و رنج ناشی از ترک رابطه، دوباره به آن بازگردد. هیچ راهی برای خلاص شدن از شر یک رابطه‌ی مخرب به‌صورت تدریجی و آهسته‌ وجود ندارد. سوءاستفاده یا کاملاً کنترل کل زندگی‌تان را به دست می‌گیرد یا اصلاً نقشی در زندگی شما ندارد. افراد آزارگر، به‌ویژه آن‌هایی که تمایلات خودشیفتگی دارند، نیاز دارند که قربانیانشان کاملاً مطیع بوده و آماده باشند تا دست از همه‌چیز خود بکشند. به‌این‌ترتیب آن‌ها کنترل قربانی را به دست می‌گیرند و حد وسط برایشان معنایی ندارد.

ترک ناگهانی رابطه به روش بوقلمون سرد کار بسیار دشوار اما بسیار ضروری است. برای اینکه از این رابطه‌ی سمی بیرون بیایید، باید «ماده‌ی مخدر» که در اینجا آزارگرتان است را از زندگی‌تان حذف کنید.بااین‌حال، اینکه باید این کار را انجام دهید به این معنی نیست که باید آن را به‌تنهایی انجام دهید. خود را به سلاح دانش مجهز کنید تا بتوانید علائم ترک را بشناسید و قوی بمانید. با خواندن این کتاب، قدم بزرگی در بالا بردن توانایی انجام این کار برداشته‌اید و خواه قبلاً موقعیت سمی را ترک کرده باشید یا نه، خودتان را به ابزارها و تکنیک‌های لازم مسلح می‌کنید تا با پیوند عاطفی آسیب‌رسانی که شما را در موقعیتی آزاردهنده نگه داشته، مقابله کنید. به‌دنبال افرادی باشید که بتوانید به آن‌ها اعتماد کرده و اجازه دهید تا در طول دوران بهبودی از شما حمایت کنند. کمکی را که از یک منبع مطمئن ارائه می‌شود، بپذیرید و هر زمان به کمک نیاز دارید، درخواست کمک کنید. در این صورت حتماً از این مرحله‌ی سخت به‌خوبی عبور خواهید کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه
بخش اول: پیوند عاطفی ناشی از تروما چیست؟
بخش دوم: نظریه‌ی ترومای ناشی از خیانت
بخش سوم: پیوند عاطفی ناشی از تروما چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
بخش چهارم: گس‌لایتینگ یا احمق‌انگاری
بخش پنجم: مبانی روان‌شناسی تاریک در اغواگری
بخش ششم: مبانی روان‌شناسی تاریک در یک رابطه
فصل دوم: تشخیص مشکل
بخش اول: چگونه پیوند عاطفی ناشی از تروما را تشخیص دهیم
بخش دوم: آزمون پیوند عاطفی ناشی از تروما
بخش سوم: هفت مرحله‌ی شکل‌گیری پیوند عاطفی ناشی از تروما
بخش چهارم: پیوند عاطفی ناشی از تروما در مقابل عشق واقعی
بخش پنجم: چرخه‌ی دائمی سوءاستفاده
فصل سوم: تاکتیک‌ها و سیر تکامل تروما
بخش اول: کنترل از طریق آرمانی‌سازی و بی‌ارزش‌سازی
بخش دوم: ناهماهنگی شناختی و خطرات پیوند عاطفی ناشی از تروما
بخش سوم: سندرم استکهلم و پیوند عاطفی ناشی از تروما در روابط توأم با خودشیفتگی
بخش چهارم: وقتی تروما به اختلال استرس پس از سانحه تبدیل می‌شود
بخش پنجم: خودشیفته‌ها چگونه از پیوند عاطفی ناشی از تروما و تقویت متناوب استفاده می‌کنند
فصل چهارم: پیروز شدن و رهایی‌ یافتن
بخش اول: درهم‌شکستن پیوند عاطفی ناشی از تروما
بخش دوم: ده گام برای بهبودی
بخش سوم: چگونه بر یک فرد خودشیفته غلبه کنیم
بخش چهارم: ترک ناگهانی رابطه با آزارگر به روش بوقلمون سرد
بخش پنجم: چگونگی غلبه کردن بر پیوند عاطفی ناشی از تروما: بهبودی و التیام
بخش ششم: چه زمانی کمک بخواهیم
بخش هفتم: قرار عاشقانه بعد از ترک یک پیوند عاطفی ناشی از تروما
بخش هشتم: مطالعات موردی و مثال‌ها
متداول‌ترین سؤال و جواب‌ها
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم
نویسنده
مترجمامیر دانا
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-8029-09-2
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

سها مرادی
۱۴۰۲/۱۱/۸
خیلی کتاب خوبیه. واقعا خودم دارم چنین شرایطی رو که توصیف کرده در زندگیم تجربه میکنم. واقعا این کتاب بهم کمک کرد تا نقاط ضعف رابطه ام رو بشناسم و بتونم چنین فرد سمی رو در زندگیم بشناسم و تا دیر نشده برایش اقدام کنم. ممنونم از کتابراه
elham dehghan
۱۴۰۳/۱/۵
بسیار عالی و کاربردی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم

برای دریافت کتاب غلبه بر روابط سمی و ناسالم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.