معرفی و دانلود کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق: راهنمای تسهیلگران

برای دانلود قانونی کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق: راهنمای تسهیلگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق: راهنمای تسهیلگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق: راهنمای تسهیلگران

بروس فیشر در کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق: راهنمای تسهیلگران به افرادی که تصمیم نهایی خود را برای جدایی و اتمام رابطه زناشویی خود گرفته‌اند کمک کند تا بهتر با شرایط جدید کنار بیایند.

در جامعه‌ی امروز مدل جدیدی از رشد فردی رو به گسترش است. رشدی که مردم به دنبال آن هستند، بخشی از هشیاریِ در حالِ گسترش انسان نسبت به نیاز به رشد است. مردم خواهان اطلاعات، راهنمایی و حمایت هستند تا به واسطه‌ی آن بتوانند تصمیماتی عالی درباره‌ی نحوه‌ی زندگی خود اتخاذ کنند. این یعنی آنان خواهان روابط سالم، والدگری بهتر، داشتن معنایِ بیشتر و قبولِ مسئولیت زیادتر در زندگی هستند که خود آن را خلق کرده‌اند. سمینارِ بازسازی بخشی از این نهضت است.

بروس فیشر (Bruce Fisher) بازخوردهای متفاوتی را از دیگران درباره‌ی الگوی آموزشی دریافت کرده‌ که به آن برچسبِ روانشناسی بازاری داده شده. او در کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق (Facilitator's manual for rebuilding when your relationship ends) به واکاوی این بازخوردها پرداخته و الگوی آموزشی را تشریح می‌کند. برخی اعتقاد دارند که این رویکرد، روشی سطحی از مداخله است. مدل آموزشی توسط بسیاری از متخصصین به درستی درک نشده است. البته شاید ویژگی‌های مدل آموزشی ترس را در دل برخی افراد زنده کرده است، چرا که به نظر می‌رسد این روش مؤثرتر و ارزان‌تر از درمان‌های سنتی باشد.

سازمان‌هایِ تخصصی، مانند سازمانِ درمانگران ازدواج و خانواده آمریکا برای الگوی آموزشی دستورالعمل اخلاقی مشخصی ندارد. در حوزه مداخلات، برای مدل‌های آموزشی هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد.

جنبش دیگری که در جامعه‌ی امروز در حال وقوع است، تأکید بر داوطلبان است. افراد داوطلب می‌شوند تا شغلی جدید یا مهارت‌های ِشغلی را بیاموزند. این افراد اغلب در محیطی داوطلب می‌شوند که ازنظر آن‌ها جالب‌تر از شغلِ کنونی آن‌هاست. بسیاری می‌خواهند کاری انجام دهند تا برایِ ساختنِ دنیایی بهتر به دیگران کمک کنند. داوطلبی، بُعد تازه و جدیدی به زندگیِ آن‌ها می‌دهد.

این الگویِ آموزشی تجربه‌ای را در داوطلبی ایجاد می‌کند که شفابخش و رشد دهنده است و در فرد حس رضایت ایجاد می‌کند. افراد بیش از ده ساعت در هفته را فقط برایِ تجربه کردن این اتفاق می‌گذرانند. همیشه به‌ اندازه‌ی کافی افرادی هستند که بدون دریافتِ دستمزد داوطلب شوند و همیشه لیستِ انتظاری از افرادِ مشتاق وجود دارد. داوطلب شدن و الگویِ آموزشی هر دو در یک مسیر هستند.

الگوی آموزشی خدماتِ بیشتری ارائه می‌دهد. مدل آموزشی می‌تواند بخشی از نیازهایی که سیستم سلامت و درمان با آن مواجه است را پاسخ گوید. این مدل بخشی از جنبشی است که به افراد می‌آموزند به‌جای آنکه از یک مقامِ مسئول سرمشق بگیرند، خود مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرند. آموزش بهتر از نادانی است. عشق بهتر از ترس است. حقیقت می‌تواند شما را آزاد کند.

هدف بروس فیشر از نگارش کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق آن است تا آگاهی و استفاده از الگویِ آموزشی را توسعه دهد. این موضوع شامل توسعه‌ی موارد حقوقی برایِ توضیحِ دقیق‌ترِ الگویِ آموزشی نیز می‌شود. همچنین هدف او آموزشِ این الگو در مدارس عالی‌رتبه را نیز شامل می‌شود تا فارغ‌التحصیلانِ آینده و معلمان با چگونگیِ ارائه سمینارهایِ آموزشی آشنا شوند.

در بخشی از کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق می‌خوانیم:

من به وجود ارتباطی میان روابط رشد دهنده و رفتارهای انطباقی پی برده‌ام. بسیاری اوقات پیش‌آمده که در روابط عاشقانه‌ی پیشین خود احساس کرده‌ایم که گیر افتاده‌ایم آن‌هم درحالی‌که یکی از رفتارهای انطباقی خود را انجام می‌داده‌ایم. ما نسبت به کارهایی که انجام می‌دادیم آگاهی نداشتیم و همسرمان هم با رفتار انطباقی خود، رفتار انطباقی ما را تقویت می‌کرد. در بسیاری از موارد دلیل اینکه رابطه‌ رشد دهنده جدید به ما احساس خیلی خوبی می‌دهد این است که به ما کمک می‌کند تا از رفتارهای انطباقی گذشتۀ خود رهایی یابیم. این موضوع در کتاب ارتباط دوباره، به‌طور کامل بسط داده‌شده است.

وقتی در حال نگارش این فصل بودم، تصمیم مهمی گرفتم. کتاب زرد قدیمیِ من تحت عنوان «وقتی روابطتان پایان یافت»، که ممکن است بسیاری از افراد آن را نشناسند، فصلی داشت که برای افرادی بود که به‌ تازگی از هم جداشده بودند و حالا داشتند دوباره اجتماعی می‌شدند و قرارهای عاشقانه می‌گذاشتند. ازآنجاکه ممکن است افراد به کتاب اصلی دسترسی نداشته باشند، من آن خشت‌های ارتباطی را در صفحه‌ی بعد برای کسانی که قرارهای عاشقانه‌ی خود را آغاز کرده‌اند، دوباره نوشته‌ام.

مفهومِ دیگری که معرفیِ آن مفید خواهد بود، مفهوم حدود و مرز‌هاست. بسیاری از افراد هرگز درباره‌ی محدودیت‌ها فکر نکرده‌اند درحالی‌که این مفهوم، مفهومی مفید و کاربردی است. نبودنِ حدود و مرز‌ها، درد و رنج عاطفی افراد را در هنگام پایان دادن به روابط، افزایش می‌دهد.

"زندگی در زمان حال" موضوعی است که در فصل بازسازی بدان اشاره‌شده است. آیا مردم بلد هستند که چطور در زمان حال زندگی کنند؟ آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اند که درگذشته زندگی می‌کنند یا در آینده؟ زمانی که من در رساله‌ی دکترای خود از سیاهه جهت‌گیری شخصیت استفاده می‌کردم، آموختم که بسیاری از افرادی که اخیراً از یکدیگر جداشده‌اند، به‌جای اینکه خود، محور فعالیت‌هایشان باشند، دیگران را محور قرار می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
پیشنهاداتی برای چگونگیِ استفاده از جزوه تسهیلگر
خشت‌های بازسازی
جلسه‌ی اول: طرح درس سمینارِ «بازسازی»
جلسه اول
خلاصه و مروری بر ده جلسه
برگه‌ی اطلاعات فردی
توصیفی از سمینار آموزشی
آنچه باید در مورد ترتیب موضوعاتِ جلسات ده‌گانه بدانید
سازگاری
جلسه‌ی دوم: برنامه‌ای برای سمینار «بازسازی»
سوگ
خشم
خود ارزشمندی
انتقال
صداقت
گشودگی
عشق
روابط

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازسازی زندگی پس از طلاق: راهنمای تسهیلگران
نویسنده
مترجمفرامرز آسنجرانی، مصطفی بلقان آبادی، پرستو مهدی پور، محمد دلاورنقابی
ناشر چاپیانتشارات آریا نقش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات259
زبانفارسی
شابک978-600-97822-3-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰ 7500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق: راهنمای تسهیلگران

برای دریافت کتاب بازسازی زندگی پس از طلاق: راهنمای تسهیلگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.