معرفی و دانلود کتاب فجایع جنگ جهانی دوم

عکس جلد کتاب فجایع جنگ جهانی دوم
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فجایع جنگ جهانی دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فجایع جنگ جهانی دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فجایع جنگ جهانی دوم

کتاب فجایع جنگ جهانی دوم به قلم حمید عشقی، بر اساس اسناد، جنایات هر دو سوی این جنگ بزرگ تاریخی و عوارض ناشی از جنگ مانند قحطی و بیماری‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اگرچه تا به امروز مباحث زیادی در خصوص جنایات جنگ جهانی دوم در ایران مطرح گردیده است و صاحب‌نظران در خصوص آن بسیار گفته‌اند؛ اما جست و جویی در این زمینه نشان می‌دهد که در ایران تاکنون کتابی در این خصوص نگاشته نشده است. هدف از نگارش این اثر رفع این نقص بزرگ تاریخی است.

آنچه در این کتاب می‌خوانید به بسیاری از پندارها پایان می‌دهد. این که نازی‌ها تنها جنایت‌کاران جنگ نبودند و مردمان کشورهای بالکان، لهستان، اکراین، رومانی و مجارستان نیز در این کشتارها سهیم بودند، این که بمباران‌های هیروشیما و ناگازاکی تنها فجایع مخرب جنگ نبوده و حتی آمریکایی‌ها سوئیس را نیز بمب باران کردند، جنایات ژاپن در شرق دور کمتر از کشتار یهودیان اروپا نبوده و حمله به کشتی‌های مسافربری و... در این کتاب آورده شده است.

اخبار جنگ‌ها همیشه پر از درد و رنج است و آمار تلفات، روند صعودی توحش را که در انسان اوج می‌گیرد، نشان می‌دهد. نشانی از زیاده‌خواهی و سیاست بازی‌هایی که مردم ساده را تحریک به کشتن هم‌نوع خود می‌کند برای آن که عقیده خود را که شاید هم غلط باشد به زور بسط دهند.

نتیجه یک چیز مشخص است و آن هم کوه اجساد مردم بی‌گناه که نمی‌دانند چرا سلاخی شده‌اند و در جریان تاریخ فراموش می‌شوند، چون تاریخ را فاتحان می‌نگارند.

ماه می، یادآور پایان جنگ جهانی دوم در اروپا و سقوط آلمان نازی است. در این سال‌ها همیشه از جنایات متحدین سخن گفته شده و در این میان جنایت‌هایی که متفقین در این جنگ مرتکب شدند کمتر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، روایت‌های متعددی از جنایت‌های متفقین و متحدین در طول جنگ وجود دارد که با وجود انتشار آثار متعدد همچنان در نیمه تاریک تاریخ این جنگ قرار دارند.

آنچه در کتاب فجایع جنگ جهانی دوم می‌خوانید یک قطره از اقیانوس توحش و کشتار و بربریت و بی‌رحمی بشر در مقابل هم‌نوع خود در جنگ جهانی دوم است. کشتار غیر نظامیان و جنایات جنگی از ابتدای تاریخ بشر یکی از ابزار سلطۀ حاکمان در جنگ‌ها بوده و هست. در طول تاریخ هر ارتش مهاجمی پس از حمله و تسخیر شهرها و کشورها، دزدی و غارت و تخریب و کشتار و تعرض به مردم را نه فقط بدیهی، بلکه حق مسلم خود می‌دانستند. برای مثال تخمین زده می‌شود که چنگیز خان در طول حیات خود نزدیک به 30 میلیون نفر از مردم جهان را کشته باشد.

همچنین مطالعات ژنتیکی نشان می‌دهد نیم درصد از مردم جهان حامل ژن مغولی هستند که نشانگر میزان تعرض سربازان مغول به ملل مغلوب است؛ اما آنچه تعجب‌آور است این که با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر بسیاری از این دستاوردها را در جهت کشتار هم نوع خود به کار گرفت که در قرن بیستم نمودی آشکار یافته است.

در دهه دوم قرن بیستم، جنگ جهانی اول آغاز شد و ارتش عثمانی نسبت به کشتار و اخراج ارامنه در سطحی اقدام نمود که تا آن زمان سابقه نداشت. این کشتارها با بی‌تفاوتی جامعه جهانی مواجه شد. جنایات ارتش ژاپن در چین و ارتش ایتالیا در اتیویی نیز از این قاعده مستثنی نبود. هر دو کشور هدف بمب باران بیولوژیکی ارتش‌های ژاین و ایتالیا قرار گرفتند و باز هم هیچ‌کس بر ضد این اقدامات وحشیانه واکنشی از خود نشان نداد.

در بخشی از کتاب فجایع جنگ جهانی دوم می‌خوانیم:

در سال 1938 ظرفیت اردوگاه تکمیل شد و مسئولان مجبور شدند در قسمت شمال شرقی اردوگاه یک کمپ جدید بسازند. در سال 1941 در قسمت شمالی اردوگاه یک کمپ جدید ساخته شد که زندانیانی که تازی‌ها می‌خواستند آنان را ایزوله نمایند در آن نگهداری می‌شدند. زاکسنهاوزن همچنین محل اجرای عملیات برنهارد بود. عملیات برنهارد توسط سرویس جاسوسی آلمان نظارت و اجرا شد و در جریان آن نازی‌ها 12 تن از شاخص‌ترین و فنی‌ترین افراد در کار جعل اسکناس را در یک بلوک مجزا در زاکسنهاوزن گردآوری و اقدام به جعل پول انگلستان و آمریکا نمودند.

اجرا و نظارت بر این عملیات بر عهده یکی از قسران‌ اس اس به نام سرگرد برنهارد کروگر بود. پس از پیشروی ارتش سرخ به سوی برلین کروگر این افراد را به یکی از اردوگاه‌های اقماری ماترهاوزن در اتریش منتقل نمود. تنها چهار نفر از این افراد در پایان جنگ زنده ماندند. مدتی پس از آغاز جنگ، یک شهرک صنعتی در خارج از اردوگاه زاکسنهاوزن تأسیس شد و افراد اس اس زندانیان این اردوگاه را وادار به کار در این کارخانجات می‌کردند.

هدف از به کارگیری این افراد در صنایع، کسب سود شخصی بود؛ زیرا افراد اس اس در برابر دادن هر زندانی به کمپانی‌های متقاضی، مبلغی پول دریافت می‌کردند. مهم‌ترین کمپانی استفاده کننده از نیروی کار کارگران زاکسنهاوزن کمپانی هواپیماسازی هاینکل بود که بین شش تا هشت هزار زندانی از زاکسنهاوزن را در اختیار داشت. این افراد با کمترین امکانات بهداشتی و غذایی در مشاغل سخت و طاقت فرسا به کار گرفته می‌شدند. تعدادی از هواپیماهای ساخته شده در این کمپانی در جریان یرد استالینگراد سرنگون شد و آلمان ها مظنون شدند که زندانیان در کار ساخت این هواپیماها خراب کاری عمدی نموده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمات سامی ستیزی در آلمان و تأسیس اردوگاه‌های مرگ
فصل دوم: اردوگاه‌های مرگ و کار اجباری
فصل سوم: جنایات روس‌ها
فصل چهارم: بمب باران شهرها
فصل پنجم: جنایات شرق دور
فصل ششم: کشتارهای دسته جمعی
فصل هفتم: فاجعه در دریا و حمله به کشتی‌های غیر نظامی
فصل هشتم: کشتار ترحم‌آمیز
فصل نهم: مرگ و میر ناشی از قحطی‌های جنگ دوم جهانی
فصل دهم: تجاوزات در جنگ دوم جهانی
فصل یازدهم: سایر فجایع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فجایع جنگ جهانی دوم
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات470
زبانفارسی
شابک978-600-7633-27-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فجایع جنگ جهانی دوم

farzad fakham
۱۳۹۸/۱۲/۱
کتابی دردناک وبغایت ناراحت کننده ازخوی انسانهاست در برهه‌ای ازتاریخ انسانها به گرگ تبدیل میشوندچگونگی این دگردیسی همواره یک معماخواهدبودوحل موضوع حدفاصل انسان متمدن ا زوحشی مطالعه این کتاب شایدنیشتری باشد برای حل لویتانهای همه دوران‌ها و راهی برای آزادی و حاکمیت کامل حقوق انسانی
Karin
۱۴۰۱/۱۲/۳
شاید بتونم بگم کتابی هست که می‌تونه به ما کمک بکنه تا درک بهتری از مفهوم جنایت داشته باشیم، تلخ تر از اون، درک کردن اینکه جنگ‌ها می‌تونن حکومت هارو تا حد زیادی از انسانیت دور بکنن.
hosein rahmati
۱۴۰۰/۱۱/۳
وقایعی که ذکر شده واقعا متاثرکننده است و نشون میده انسان اگر بخواهد انسانیت خودش رو کنار بگزاره خیلی می‌تونه وحشتناک باشه، ولی در میزان این خشونت‌ها حرف هست.
مرتضی مهدیزاده
۱۴۰۰/۵/۳۰
بسیار از خواندن کتاب متاثر شدم
نشون میده بشر هر قدر هم متمدن و پیشرفته باشه باز هم خوی حیوانی را همیشه همراه خود داره و جزو جدایی ناپذیر انسان هست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب فجایع جنگ جهانی دوم

برای دریافت کتاب فجایع جنگ جهانی دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.