معرفی و دانلود کتاب فراتر از افسردگی: راهنمای تشخیص و درمان افسردگی و اضطراب در بارداری و پس از زایمان

عکس جلد کتاب فراتر از افسردگی: راهنمای تشخیص و درمان افسردگی و اضطراب در بارداری و پس از زایمان
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فراتر از افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فراتر از افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فراتر از افسردگی: راهنمای تشخیص و درمان افسردگی و اضطراب در بارداری و پس از زایمان

کتاب فراتر از افسردگی، اثری از شوشانا اس. بنت و پک ایندمن است که به افسردگی پس از زایمان در زنان اشاره دارد. این اختلال، سالانه میلیون‌ها مادر را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. افسردگی پس از زایمان در صورت تشخیص داده نشدن، ممکن است اثرات جبران‌ناپذیری بر روی زندگی و روحیات مادران داشته باشد. به همین خاطر آگاهی مادران در این مورد ضرورت دارد. کتاب حاضر، به ارائه‌ی نمونه‌هایی از مشکلات و افسردگی پسازایمان و راه‌حل برون‌رفت از این بحران می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب فراتر از افسردگی

در تمامی فرهنگ‌ها و سنت‌ها مادر شدن، متعالی‌ترین جایگاهی است که یک زن در زندگی می‌تواند تجربه کند؛ اما چنانچه یک زن تصمیم به مادر شدن بگیرد، مسیر پیچیده و دشواری بر سر راه او خواهد بود. این مسئله، تنها مربوط به تغییرات جسمی دوران بارداری نیست؛ بلکه تحولات شدید هورمونی ممکن است موجب ایجاد وضعیتی بحرانی و دشوار برای زنان شود و تمام زندگی آن‌ها را تحت‌شعاع قرار دهد. طبق آمارهای ارائه‌شده، افسردگی پس از زایمان، سالانه میلیون‌ها زن را درگیر خود می‌کند. خوب است بدانید که دو باور غلط در رابطه با افسردگی وجود دارد: اول اینکه زنان تصور می‌کنند این افسردگی تنها برای آن‌ها رخ داده و دوم اینکه افسردگی آن‌ها قرار است همیشگی باشد.

کتاب فراتر از افسردگی (Beyond the Blues)، نوشته‌ی شوشانا اس. بنت (Shoshana S. Bennett) و پک ایندمن (Pec Indman) است که به مسئله‌ی افسردگی پس از زایمان در زنان توجه دارد. در این کتاب، با یک آمار تکان‌دهنده روبه‌رو می‌شوید: طبق پژوهش‌های انجام‌شده 1.9% تا 82% از زنان در کشورهای در‌حال‌توسعه و 5.2% تا 74% نیز در کشورهای توسعه‌یافته از این اختلال رنج می‌برند. در این صورت، راه‌حل چیست؟ چگونه می‌توانیم جلوی بروز این بحران را بگیریم یا دست‌کم آن را کنترل کنیم؟

دلایل دقیق افسردگی پس از زایمان هنوز برای محققان ناشناخته است. تغییرات هورمونی در دوران بارداری و پس از آن ممکن است بر خلق‌و‌خوی زنان اثرگذار باشد. شوشانا اس. بنت و پک ایندمن در کتاب فراتر از افسردگی، به دوره‌‌ی دشوار زندگی برخی مادران می‌پردازند که با وجود گذرا بودن، گاه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد؛ بااین‌حال، راهکارهایی برای عبور از سد این دوران معرفی شده است.

کتاب حاضر، منبع جامعی است که اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی روند بارداری و روزهای پس از زایمان ارائه می‌دهد. آشنایی با این اطلاعات در کنار مطالبی که پیرامون روان‌درمانی، داروها و درمان‌های مکمل و جایگزین در این کتاب وجود دارد، برای هر مادری ضروری است. آگاهی حاصل از مطالعه‌ی این کتاب تا حد زیادی از افسردگی و اختلالات پس از زایمان جلوگیری خواهد کرد.

کتاب فراتر از افسردگی از یک سرآغاز، هفت فصل و یک پیوست تشکیل می‌شود. در طی این فصل‌ها، نویسندگان گوشه‌هایی از داستان زندگی خود، خرده‌روایت‌هایی از تجربیات زنانی که به افسردگی پسازایمان مبتلا شدند، همچنین نکاتی درمورد بیماری‌های روحی و روانی برآمده از دوران بارداری و زایمان و نیز وظایفی که همسران، دوستان و خانواده‌ی مادران جوان بر عهده دارند، مطرح می‌کنند.

این اثر توسط زینت ساربانی و فروغ طافی ترجمه شده و در سال 1399 از سوی انتشارات آپریس به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب فراتر از افسردگی

  • درک و خواندن این کتاب آسان است. آموزنده و مختصر نیز هست. ابزاری ارزشمند برای پزشکان و مراجعان. (جویس آ. ونیز، رییس سابق مؤسسه‌ی افسردگی پس از زایمان، دستیار مراقبت خانواده‌ی پرینستون)

  • مختصر و در‌عین‌حال آموزنده! راهنمایی مفید برای پزشکان پرمشغله یا مادران آشفته‌حال. (والریه راسکین)

  • یک راهنمای ضروری برای درک و درمان افسردگی پیش و پس از زایمان. این کتاب نه‌تنها هدیه‌ای به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی است، بلکه فرصتی‌ست برای خانواده و دوستان مادرانی که از این اختلالات ویرانگر دوران افسردگی رنج می‌برند. ( چریل تاتانو بک، پروفسور دانشگاه کانکتیکت، دانشکده‌ی پرستاری همیاری مقیاس غربالگری افسردگی پس از زایمان)

کتاب فراتر از افسردگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به زنانی که قصد بارداری دارند، مادرانی که به‌تازگی زایمان را تجربه کرده‌اند و همسرانشان پیشنهاد می‌شود.

با شوشانا اس. بنت و پک ایندمن بیشتر آشنا شویم

دکتر شوشانا اس. بنت، روانشناس و نویسنده آمریکایی و دارای مدرک دکترای مشاوره‌ی بالینی است. وی رئیس سابق سازمان حمایت بین‌المللی پس از زایمان و همچنین رئیس سابق سازمان ایالتی کالیفرنیا، یعنی اتحاد سلامت پس از زایمان است. همچنین به‌مدت پانزده سال، به‌عنوان مربی در زمینه‌ی آموزش ویژه، رشد اولیه‌ی کودکی، درمان‌های توان‌بخشی و روانشناسی فعالیت می‌کرد. دکتر شوشانا اس. بنت، مهمان برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی آمریکا بوده است.

دکتر پک ایندمن، با مدرک دکترای مشاوره، درمانگر ازدواج و خانواده است. دکتر ایندمن به‌عنوان دستیار پزشک خانواده در دانشگاه جانز هاپکینز آموزش دیده و در بخش خانواده و مراقبت‌های بهداشتی زنان مشغول به کار بوده است. او سپس تحصیلات خود را ادامه داده و کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت را از دانشگاه سانتا کلارا دریافت کرده است. این نویسنده، سرانجام دوره‌ی دکترای خود را در رشته‌ی مشاوره در دانشگاه سان فانسیسکو به پایان رساند. دکتر ایندمن رئیس کمیته‌ی آموزشی حمایت بین‌المللی پس از زایمان و دبیر سابق سازمان ایالتی کالیفرنیا است.

در بخشی از کتاب فراتر از افسردگی می‌خوانیم

من و همسرم هنری با خوشحالی منتظر تولد فرزند اولمان بودیم. از زندگی مشترک لذت می‌بردیم و برای بچه‌دار شدن با دقت برنامه‌ریزی کرده بودیم. هر دو در خانواده‌های سالم و پایدار با سیستم ارزشی محکمی بزرگ شده و افرادی تحصیل‌کرده و موفق در شغل‌هایمان بودیم. همسرم یک متخصص منابع انسانی بود و من معلم آموزش ویژه بودم. سال‌ها با کودکان کار کرده بودم، اولین باری که از کودکی مراقبت کردم ده‌ساله بودم. به‌خاطر مراقبت از کودکان کاملاً احساس اطمینان می‌کردم و تصویری که از آینده داشتم، شامل بچه‌دار شدن بود.

به خود می‌بالیدم که فردی متکی به خود هستم و حتی در شرایط دشوار می‌توانم اوضاع را به‌خوبی مدیریت کنم. هنری از خانواده‌ای با 5 فرزند آمده بود و همیشه برای داشتن خانواده‌ای بزرگ برنامه‌ریزی می‌کرد. برنامه‌های متفکرانه‌ی بسیاری برای آینده داشتیم و مشتاقانه منتظر بودیم تا پدر و مادر شویم. در دوران بارداری چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی احساس فوق‌العاده‌ای داشتم. بعد از کلاس‌های زایمان من و هنری برای این رویداد بزرگ احساس آمادگی می‌کردیم. اگرچه در این کلاس‌ها هیچ اشاره‌ای به حالات خلقی و روانی دوران بارداری یا بعد از زایمان نشده بود. این کلاس‌ها همه درباره‌ی راهبرد‌های تنفس و اینکه چه چیزی را باید در ساک بیمارستان قرار دهیم به ما اطلاعات می‌دادند. در بالای هر برگه‌ی یادداشتی که مربی به ما می‌داد، این کلمات نقش بسته بود: «لطفا دارو مصرف نشود» و فرض بر این بود که هر زنی تصمیم به شیردهی خواهد گرفت.

من 5 روز و نیم درد مقدماتی زایمان (درد زایمان واقعی اما بی‌حاصل) را تحمل کردم. در طول این روزها از فرط ناراحتی نمی‌توانستم بخوابم. یک روز دیگر نیز به همین شکل سپری شد. هنوز هم در مرحله‌ی مقدماتی بودم. نوزاد نچرخیده (به پهلو) و به پشت بود. موقعیتی که باعث زایمان سخت شد.

فهرست مطالب کتاب

نظرات متخصصین و درمانگران بنام در مورد کتاب فراتر از افسردگی
پیشگفتار
مقدمه
سرآغاز
فصل اول: داستان ما
فصل دوم: بیماری‌های روانپزشکی دوران بارداری و زایمان
فصل سوم: زنان مبتلا به اختلالات روان در دوران بارداری و زایمان
فصل چهارم: همسران
فصل پنجم: خواهران، برادران، خانواده و دوستان
فصل ششم: کارکنان بهداشت و سلامت
فصل هفتم: درمان
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فراتر از افسردگی: راهنمای تشخیص و درمان افسردگی و اضطراب در بارداری و پس از زایمان
نویسنده،
مترجمزینت ساربانی، فروغ طافی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-743043-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فراتر از افسردگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فراتر از افسردگی

برای دریافت کتاب فراتر از افسردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.