معرفی و دانلود کتاب آن سوی زندگی: درمان طلاق عاطفی با رویکرد شادکامی

عکس جلد کتاب آن سوی زندگی: درمان طلاق عاطفی با رویکرد شادکامی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آن سوی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آن سوی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آن سوی زندگی: درمان طلاق عاطفی با رویکرد شادکامی

زینت ساربانی و فروغ طافی در کتاب آن سوی زندگی سعی دارند با بیانی جامع، قواعد کلی یک زندگی زناشویی موفق را از منظر «رویکرد درمانی شادکامی فوردایس» به‌ بررسی بنشینند و به‌موازات آن، با بررسی علل و عوامل طلاق عاطفی، به زوج‌ها در داشتن یک زندگی هدفمند و شاد و گذر از الگوهای نادرست رفتاری کمک کنند. کتاب حاضر شما را به سوی یک زندگی سرشار از شادی و خوشبختی راهنمایی می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب آن سوی زندگی

اگر شما هم با مصائب یک زندگی زناشویی پرچالش دست به گریبانید یا به‌طور دقیق‌تر با نتایج یک جدایی عاطفی دست‌وپنجه نرم می‌کنید؛ اگر مفهوم شادکامی مدت‌هاست که از رابطه‌ی شما رخت بربسته و دیگر اثری از «سازگاری» در رفتار خود و همسرتان نمی‌یابید، این‌جا همان‌جایی‌ست که باید توقف کنید. زینت ساربانی و فروغ طافی، در کتاب آن سوی زندگی، درمورد یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های درمان طلاق عاطفی یعنی «رویکرد درمانی شادکامی» نکته‌های مفیدی برایتان خواهند گفت.

حتماً این موضوع را شنیده‌اید که پس از چند سال زندگی زنا‌شویی، دیگر خبری از خوشی‌های سابق رابطه‌ی عاطفی نیست یا به بیانی دیگر، با گذشت زمان، هر رابطه‌ای هرقدر هم که عاشقانه باشد، رو به سردی خواهد رفت. این همان نقطه‌‌ی تفاوت بین بسیاری از روابط موفق و ناموفق است. گروهی از زوجین، خود را برای قواعد و الگوهای یک رابطه در درازمدت آماده می‌کنند و گروه دیگر، با از دست دادن شور و شوق روزهای اول، به سمت جدایی عاطفی سوق داده می‌شوند. اما زوج‌هایی که در دسته‌ی اول قرار دارند، حقیقتاً چه روشی را برای موفق نگه داشتن رابطه‌ی خود، آن هم در سال‌های طولانی به کار می‌بندند؟ این همان سوال و دغدغه‌ای‌ست که سال‌ها فکر پژوهش‌گران و روان‌شناسان را به خود مشغول کرده.

هدف این پژو‌هش‌ها به‌طور کل دست‌یابی به یک الگو برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق در درازمدت است؛ زندگی‌ای که در آن بتوان به میزان متناسبی از سازگاری و همدلی میان افراد خانواده یافت. از سوی دیگر، روابط زناشویی ناموفق نیز از یک سری قواعد ناسالم و الگوهای اشتباه پیروی می‌کنند که آشنایی و پرهیز از آن‌ها نیز همان‌قدر، به داشتن یک زندگی شاد کمک خواهد کرد. کتاب آن سوی زندگی، در ابتدا تعریف کاملی از رویکرد درمانی شادکامی فوردایس به مخاطب ارائه خواهد کرد و پس از بررسی اهمیت و عوامل موثر بر شادکامی، موضوع را به سمت چالش‌های رابطه سوق خواهد داد.

در فصل‌های بعدی کتاب آن ‌سوی زندگی به ‌موضوعات مهمی از جمله: مراحل طلاق عاطفی، ریشه‌ و عوامل موثر در آن، روابط جنسی زناشویی، افسردگی ناشی از طلاق عاطفی و و تأثیر شادکامی بر افسردگی ناشی از طلاق خواهد پرداخت. سپس کتاب بحث خود را سمت «سازگاری و شادکامی» در رابطه‌ی زناشویی می‌برد و مخاطب را با موضوعات مختلفی ماند علت ناسازگاری زن و شوهرها، ویژگی‌های افراد رضایتمند از زندگی، شادکامی و روابط جنسی زناشویی، اختلالات و در نهایت تأثیر شادکامی بر روابط جنسی زناشویی آشنا می‌کند. این‌ها تنها بخشی از فصل‌های متنوع و جذاب کتاب آن‌ سوی زندگی هستند. نویسندگان در این صفحات و در کنار ده‌ها موضوع مفید دیگر، گام‌به‌گام با مخاطب همراه می‌شوند تا به نسخه‌ای شفاف برای کمک به حل طلاق عاطفی دست یابند. با این کتاب جذاب همراه باشید.

کتاب آن‌ سوی زندگی اولین‌بار در سال 1398 و به همت نشر آپریس در دسترس علاقه‌مندان حوزه‌ی خانواده و ازدواج قرار گرفته است.

کتاب آن سوی زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به روان‌شناسی و حوزه‌های خانواده و زندگی زناشویی، همچنین مشاورین و زوج‌هایی که برای داشتن یک زندگی پرنشاط در تلاش‌اند، پیشنهاد می‌شود.

با زینت ساربانی و فروغ طافی بیشتر آشنا شویم

زینت ساربانی و فروغ طافی دو پژوهشگر در زمینه‌ی روان‌شناسی هستند. عمده‌ی تحقیقات ایشان پیرامون زندگی زناشویی بوده و هر دو در ترجمه‌ی آثار روان‌شناختی تبحر بالایی دارند. به‌عنوان نمونه می‌توان به کتاب «مهارت برقراری روابط عاطفی‏‫: ۲۰ قانون طلایی ازدواج موفق» از سایمون گرانت اشاره کرد که با ترجمه‌ی این پژوهشگران به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب آن سوی زندگی می‌خوانیم

نظریه‌های شناختی اساساً بر افسردگی تمرکزیافته‌اند. در این نظریه‌ها، افسرده شدن ناشی از تفسیر منفی و مأیوس از رویدادهای زندگی شناخته می‌شود. یکی از پرنفوذ‌ترین این نظریه‌پردازان به نام، آرون بک افکار منفی مردمان افسرده را در سه‌طبقه قرار می‌دهد و آن‌ها را مثلث سه‌گانه‌ی شناخت می‌نامد: منفی اندیشی درباره خویش، درباره‌ی تجارب کنونی و درباره آینده، منفی اندیشی درباره‌ی خویش به‌صورت بی‌ارزشی و ناشایست دانستن خویشتن است. منفی اندیشی درباره‌ی آینده به‌صورت یأس و ناامیدی است: به خاطر ناشایستگی‌ها و نارساهایی که شخص در خود شناسایی می‌کند، تغییر و بهبود را نامیسر می‌داند (ژاور و ورکسا، 2008).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلفین
فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: رویکرد درمانی شادکامی فوردایس
تعریف شادکامی
اهمیت شادکامی
عوامل مؤثر بر شادی و نشاط
آموزش شادمانی طبق مدل فوردایس
فصل سوم: طلاق عاطفی
مراحل طلاق عاطفی
طلاق عاطفی چه زمانی رخ می‌دهد؟
ریشه طلاق عاطفی
عوامل تسهیل‌کننده در طلاق عاطفی
عوامل مؤثر در طلاق عاطفی
اثرات طلاق عاطفی بر زندگی زناشویی
طلاق عاطفی و سازگاری زناشویی
طلاق عاطفی و روابط جنسی زناشویی
طلاق عاطفی و رضایت از زندگی زناشویی
فصل چهارم: شادکامی و افسردگی ناشی از طلاق عاطفی
افسردگی
تاریخچه‌ افسردگی
ملاک‌های تشخیص اختلال افسردگی براساس DSM-5
نظریه‌های تبیین علل افسردگی
نظریه زیستی
نظریه روانکاوی
نظریه‌های شناختی
تحریف‌های شناختی
سایر نظریات
افسردگی و جنسیت
افراد در معرض خطر افسردگی
افسردگی ناشی از شکست عاطفی
تأثیر شادکامی بر افسردگی ناشی از طلاق عاطفی
فصل پنجم: شادکامی و سازگاری زناشویی
مفهوم سازگاری
فرایند سازگاری
سازگاری زناشویی
روش‌ها و اشکال سازگاری
علت ناسازگاری زن و شوهرها
سازگاری و ناسازگاری در خانواده ایرانی
عیب‌جویی
عصبانیت و غرور
خودبرتربینی
تأثیر شادکامی بر سازگاری زناشویی
فصل ششم: شادکامی و رضایت از زندگی
ویژگی‌های افراد رضایتمند از زندگی
نظریه‌های رضایت از زندگی
رضایت از زندگی شکست عشقی
تأثیر شادکامی بر رضایت از زندگی
فصل هفتم: شادکامی و روابط جنسی زناشویی
روابط جنسی
عوامل تهدیدکننده روابط جنسی زوجین
ناسازگاری زناشویی
باورها و نگرش‌های نادرست
اختلالات جنسی
بیماری‌های جسمی و روانی
همسرآزاری
تأثیر شادکامی بر روابط جنسی زناشویی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آن سوی زندگی: درمان طلاق عاطفی با رویکرد شادکامی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-6601-22-1
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آن سوی زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آن سوی زندگی

برای دریافت کتاب آن سوی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.