معرفی و دانلود کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی: 20 قانون طلایی ازدواج موفق

عکس جلد کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی: 20 قانون طلایی ازدواج موفق
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی: 20 قانون طلایی ازدواج موفق

سیمون گرنت، نویسنده‌ی آمریکایی در کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی راهکارهایی را برای بهبود ارتباطات آموزش می‌دهد. تمرکز او در این کتاب بر روابط زناشویی است و همان‌طور که از عنوان فرعی آن پیداست، بیست قانون طلایی را برای حل مشکلات در بر دارد. نویسنده قصد دارد به خواننده یاد دهد که چطور باید با سختی‌ها کنار بیاید تا نوبت به چشیدن طعم شیرین‌ خوشی‌های ازدواج برسد.

درباره‌ی کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی

در دورانی زندگی می‌کنیم که اینترنت و ارتباط از طریق فضاهای مجازی، بیش از روابط حقیقی موردتوجه قرار می‌گیرند و این حادثه‌ای است که روابط را با مشکل مواجه کرده است. در این خصوص، سیمون گرانت (Simon Grant)، در کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی (Communication In Marriage)، به بررسی این معضل می‌پردازد و راهکارهایی را برای اجتناب از وقوع حوادث ناگوار میان زوج‌ها ارائه می‌دهد.

امکانات موجود در دنیای اینترنت بیش از هرچیز گریبان‌گیر روابط شده‌اند. افراد توانایی گوش دادن به یکدیگر را از دست داده‌اند و دیگر مشتاق برقراری مکالمه با دیگران نیستند. شاید این مشکل از اینجا ناشی می‌شود که سرعت بالای زندگی چنین امکانی را از افراد سلب کرده است. بر اساس تحقیقات، ازدواج موفق مستلزم برقراری رابطه‌ی متقابل و حقیقی میان افراد است. با‌این‌حال، زوجی که از طریق ایمیل با یکدیگر در ارتباطند، چگونه می‌توانند موفقیت ازدواج خود را تضمین کنند؟

این سؤالی است که سیمون گرانت در کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی پاسخ می‌دهد. او معتقد است اکنون که میان گوشی‌های موبایل و رسانه‌های اجتماعی گرفتار آمده‌ایم، چاره‌ای غیر از تقویت مهارت‌های ارتباطی خود نداریم. نویسنده با زبانی روان و ساده خواننده را به سمتی هدایت می‌کند که در جهت برقراری روابط عاطفی مؤثر رشد کند.

او کاملاً در جریان است که شروع یک زندگی جدید و تشکیل خانواده، میان درگیری‌های کاری و رخدادهای غیرمنتظره، کار دشواری است و افراد را دچار سردرگمی می‌کند. و این‌ موارد، تنها نمونه‌هایی از موانعی هستند که سدّ راه دوست داشتن و حمایت کردن از طرف مقابل قرار می‌گیرند. قوانین طلایی سیمون گرانت درباره‌ی نکات حیاتی‌ای است که میان زوج‌ها نادیده گرفته شده. او فصل اول کتاب خود را با موضوع اهمیت اولویت‌بندی آغاز می‌کند و با پیشروی در کتاب به مباحث عمیق‌تر و تخصصی‌تری هم وارد می‌شود.

به عقیده‌ی نویسنده‌ی کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی، تمامی روابط و به‌خصوص ازدواج از قوانینی برخوردارند که در صورت عدم پیروی از آن‌ها، در معرض نابودی قرار می‌گیرند. ازدواج، ترکیبی از تلخی‌ها و شیرینی‌هاست و در این حین دو طرف رابطه باید برای بقای آن تلاش کنند. درحقیقت، ازدواج قرار است مأمن امن و مطمئنی برای طرفین ایجاد کند. اما با توجه به آمار بالای طلاق به‌نظر می‌رسد که دستیابی به این هدف با شکست مواجه شده است. سیمون گرانت در این کتاب، تجربیات شماری از افراد در خصوص ازدواج را گرد هم آورده و در بیست قانون طلایی خلاصه کرده. او از طریق این توصیه‌ها به خواننده کمک می‌کند تا ازدواج خوبی را آغاز کند و اگر اکنون در مسیر اشتباهی قرار دارد، راه درست را نشانش می‌دهد. در نتیجه، نویسنده کتاب راهنمایی را فراهم کرده که در گرفتن بهترین تصمیم‌ها، به کمک زوج‌های متأهل می‌آید.

این کتاب توسط فروغ طافی و زینت ساربانی به فارسی ترجمه شده و انتشارات آپریس آن را به چاپ رسانده.

کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پیشنهادی مناسب برای کسانی است که در برقراری روابط موفق دچار مشکل هستند و قصد دارند مهارت‌های خود را در این راستا تقویت کنند.

با سیمون گرانت بیشتر آشنا شویم

سیمون گرانت کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی روان‌شناسی و روابط نوشته است. او در دو کتاب دیگر تحت‌عنوان مشترکِ مهارت برقراری روابط عاطفی، به مقوله‌ی ازدواج می‌پردازد و راهکارهایی را برای بهبود آن پیشنهاد می‌دهد. همچنین او در کتاب‌های «روش‌های تربیتی کودکان نوپا» و «فرزندپروری مثبت‌نگر» در خصوص بهترین روش‌های ایجاد ارتباطات تأثیرگذار میان والدین و کودکان صحبت می‌کند.

در بخشی از کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی می‌خوانیم

رنجش خاطر عبارت است از احساس ناخوشایند ناشی از رفتار یا بیانی ناعادلانه. اگرچه ممکن است مسأله کوچکی به نظر برسد اما می‌تواند باعث از بین رفتن خوشبختی شود و هر چه بیشتر باقی بماند بر طرف کردن آن دشوار‌تر است. رنجش خاطر ناشی از تمایلات عمدی برای فراموش نکردن دلخوری‌هایی است که همسر مرتکب شد‌ه‌ است. رنجش همانند افکاری تازه در حافظه هستند و ابراز هر گونه محبتی را دشوار می‌سازند. این چنین است که روز به روز و به تدریج خشم و تنفر جایگزین شادی می‌شود، حتی اگر همسرتان سعی در برقراری مکالمه داشته باشد و یا کاری انجام دهد که معمولاً باعث خوشحالی شما می‌شود، آن را عمداً نادیده می‌گیرید.

رنجش خاطر قاتل ازدواج است که به تدریج وارد زندگی می‌شود، بدون هیچ یک از زوجین برای آن آمادگی داشته باشند. اما به محض اینکه وارد زندگی شود، رشد می‌کند و تا جایی پیش می‌رود که تمام شادی و خوشبختی زندگی را می‌بلعد و در نهایت منجر به فقدان ارتباط می‌شود که می‌تواند هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها به طول بینجامد. رنجش به هر بخشی از رابطه می‌تواند آسیب بزند. هر چند گفته می‌شود اولین قربانی آن، ارتباط است و از آن پس بر احترام، اعتماد، صمیمیت و همچنین ظرفیت بخشش زوجین تأثیر می‌گذارد.

در این بخش از کتاب، بررسی خواهیم کرد که چگونه اجتناب از رنجش و تنفر می‌تواند به موفقیت کلی ازدواج کمک کند. این امر با توجه به ماهیت ناقص ما به عنوان انسان مورد توجه قرار می‌گیرد. در ابتدا ما به علائمی‌ خواهیم پرداخت که شناختن آن‌ها برای دانستن اینکه آیا همسرتان نسبت به شما احساس رنجش خاطر و خشم دارد یا خیر لازم است. در مرحله بعد بررسی می‌کنیم که برای جلوگیری از رنجش خاطر و تنفر در ازدواج چه کاری می‌توان انجام داد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
قانون طلایی شماره 1: اولویت‌بندی
قانون طلایی شماره 2: اظهار عشق واقعی
قانون طلایی شماره 3: عزت و احترام
قانون طلایی شماره 4: ارزش تعهد و وفاداری
قانون طلایی شماره 5: بخشش
قانون طلایی شماره 6: توبه و جبران
قانون طلایی شماره 7: اهمیت اعتماد
قانون طلایی شماره 8: اجتناب از خشم و تنفر
قانون طلایی شماره 9: صمیمیت زناشویی
قانون طلایی شماره 10: صداقت
قانون طلایی شماره 11: صبر و شکیبایی
قانون طلایی شماره 12: تخصیص وقت
قانون طلایی شماره 13: همکاری و کار گروهی
قانون طلایی شماره 14: کنترل خشم
قانون طلایی شماره 15: انعطاف‌پذیری
قانون طلایی شماره 16: تلاش و پشتکار
قانون طلایی شماره 17: محبت و مهربانی
قانون طلایی شماره 18: خودکنترلی
قانون طلایی شماره 19: اهمیت آرامش
قانون طلایی شماره 20: نقش والدگری
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت برقراری روابط عاطفی: 20 قانون طلایی ازدواج موفق
نویسنده
مترجمفروغ طافی، زینت ساربانی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-622-660195-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی

تقی کیانی
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتاب خوبی بود فقط مطالب کمی کلی ارایه شده و من دنبال کتابی هستم که موارد رفتار با همسر (زن) را موشکافانه تر توضیح دهد. ممنون از کتابراه. موفق باشید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی

برای دریافت کتاب مهارت برقراری روابط عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.