معرفی و دانلود کتاب فرارهای عاشقانه

عکس جلد کتاب فرارهای عاشقانه
قیمت:
۷۰۰۰۰ 35000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرارهای عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرارهای عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرارهای عاشقانه

در کتاب فرارهای عاشقانه مخاطب هفت داستان به‌هم‌پیوسته‌ی کمیک - تراژیک از برنهارد شلینک، نویسنده‌ی مطرح آلمانی‌زبان، خواهید بود. عشق و گناه و فراموشی، درونمایه‌های اصلی این هفت داستان خواندنی را تشکیل می‌دهند. گفتنی است که این اثر، یکی از عناوین پرفروش ادبیات آلمان در سال 2000 به شمار می‌رود.

درباره کتاب فرارهای عاشقانه

برنهارد شلینک یکی از نویسندگان نام‌آشنای ادبیات معاصر آلمان است. این داستان‌نویس خلاق از اواخر دهه‌ی هشتاد میلادی در قامت نویسنده‌ای صاحب سبک و متفاوت عرض اندام نمود، و ظرف سال‌های آتی، با انتشار داستان‌های کوتاه و بلندی که هر یک، وجهی خاص از هنر نویسندگی او را در معرض نمایش می‌گذاشتند، برای خود نامی در میان محافل ادبی دست‌وپا کرد.

عمده‌ی آثار داستانی برنهارد شلینک از وقایع تاریخی و اجتماعی زادگاهش، آلمان، الهام گرفته‌اند. او در داستان‌های کوتاه و رمان‌های مشهور خود، از جمله «دروغ‌های تابستانی» و «آسمان خیس»، راوی دردهای ملتی بوده که در فاصله‌ی زمانی کوتاهی، دو جنگ ویرانگر و خانمان‌سوز را تجربه نمودند و در دوران صلح، مرارت‌های زیادی را برای مرهم نهادن بر زخم‌های خویش متحمل شدند.

یکی از تازه‌ترین آثار برنهارد شلینک، کتابی است با عنوان فرارهای عاشقانه (Liebesfluchten). این اثر که مجموعه‌ای متشکل از هفت داستان به‌هم‌پیوسته است، نخستین بار در سال 2000 روانه‌ی بازار کتاب شد. شلینک در داستان‌های کتاب فرارهای عاشقانه به روایت احساسات سرکوب‌شده‌ی هموطنان آلمانی خویش پرداخته است؛ احساساتی متناقض نظیر خشم، غرور، پشیمانی و تقصیر. آدم‌هایی که در این هفت داستان تصویر شده‌اند، مردان و زنانی غریب، با تمایلاتی پنهانی‌اند که هر یک به نوع خود، زیر کوله‌بار مشکلات شخصی و اجتماعی کمر خم نموده‌اند. با این همه، به کل از امکان نیل به رستگاری نومید نشده‌، و به همین خاطر، از تلاش و تقلا دست نشسته‌اند.

نخستین داستان کتاب فرارهای عاشقانه «دختری با مارمولک» نام دارد. در این داستان، مخاطب سرگذشت پسرکی خواهیم بود که با تماشای تصویر دختری در یک تابلوی نقاشی، به او دل باخته و عزم خویش را برای یافتنش جزم می‌کند! مرور فرازهای آغازین این داستان کمیکِ عاشقانه خالی از لطف نیست: «تابلو تصویر دخترکی بود با یک مارمولک که به هم خیره شده بودند. به هم نگاه می‌کردند، شاید هم نه. دخترک غرق در رؤیا چشم دوخته بود به مارمولک و مارمولک با چشمانی سرد و بی‌روح زل زده بود به دخترک. دخترک روی صخره‌ای پوشیده از خزه لم داده بود روی شکم و چنان غرق رؤیا بود که انگار اصلاً آن‌جا حضور نداشت. سکوتش مارمولک را هم تحت‌تأثیر قرار داده بود و به نظر می‌آمد او هم خشکش زده. سرِ مارمولک بالا بود و زبانش آویزان. مادر اسم این نقاشی را گذاشته بود: دختر جهوده...»

سایر داستان‌های کتاب پیش رو به ترتیب «خیانت»، «دیگری»، «نخودفرنگی‌های شیرین»، «ختنه»، «پسر» و «زنی در پمپ‌بنزین» نام دارند.

کتاب فرارهای عاشقانه توسط هنگامه ایرانی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب فرارهای عاشقانه

  • برنهارد شلینک یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های ادبیات امروز آلمان است؛ نویسنده‌ای با درکی عمیق، نگاهی کنجکاو و جست‌وجوگر و بی‌اندازه زیرک و باهوش. او روشن و دقیق می‌نویسد و نثرش از شکوه و عظمت برخوردار است. (میشاییل کروگر، فرانکفورتر نویه پروسه)

کتاب فرارهای عاشقانه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات مدرن آلمان و دوست‌داران داستان‌های عاشقانه، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب فرارهای عاشقانه از برنهارد شلینک به شمار می‌روند.

با برنهارد شلینک بیشتر آشنا شویم

برنهارد شلینک (Bernhard Schlink) به سال 1944 در گروس‌دورن‌برگِ آلمان متولد شد. او داستان‌نویسی مطرح و حقوق‌دانی برجسته است. شلینک نخستین رمان خود را در سال 1987، با همکاری والتر پوپ به انتشار رساند. این رمان که «خویشتن‌داوری» نام داشت، اثری جنایی بود که نام خالق خود را در میان کتاب‌خوانان آلمانی‌زبان بر سر زبان‌ها انداخت. پس از انتشار این اثر، شلینک چند داستان جنایی دیگر نیز منتشر نمود. تا اینکه با انتشار رمانی با عنوان «کتاب‌خوان»، در قامت نویسنده‌ای جهانی عرض اندام کرد. کتاب‌خوان به حدود چهل زبان مهم دنیا ترجمه شد؛ در سال 1995 جایزه‌ی کتاب سال را از آن نویسنده کرد؛ و اولین رمان آلمانی‌زبانی لقب گرفت که به صدر پرفروش‌ترین عناوین داستانی نیویورک تایمز راه پیدا نموده است. همچنین، گفتنی است که در سال 2008 فیلمی سینمایی نیز با اقتباس از این اثر ساخته شد.

برنهارد شلینک در تمام طول دوران نویسندگی‌اش، از کار به عنوان حقوق‌دان دست نکشید و برای سال‌های متمادی کرسی استادی رشته‌ی حقوق دانشگاه هومبلدتِ برلین را برای خود حفظ نمود.

«بازگشت»، «فرارهای عاشقانه»، «آسمان خیس» و «دروغ‌های تابستانی» از دیگر کتاب‌های مشهور این داستان‌نویس پرآوازه به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب فرارهای عاشقانه می‌خوانیم

وقتی دبیرستانش تمام شد و منتظر بود تا دیپلم بگیرد به شهر بزرگی در همسایگی‌شان سفر کرد. یک ساعت و نیم با قطار در راه بود. در سال‌های گذشته هم می‌توانست به این شهر سفر کند؛ برای کنسرت، تئاتر یا دیدن نمایشگاه، اما هرگز این کار را نکرده بود. بچه که بود یک‌بار با پدر و مادرش رفته بودند به آن شهر و آن‌ها کلیسا، شهرداری، دادگستری و پارک بزرگ وسط شهر را نشانش داده بودند. بعد از عوض کردن خانه دیگر مسافرت نرفتند؛ نه با او، نه بی‌او. خودش هم هیچ‌وقت به این فکر نیفتاده بود که تنها سفر کند، و وقتی به این فکر افتاد که پول نداشت. پدر کارش را به دلیل مصرف الکل از دست داده بود و پسر هم مجبور شد در کنار تحصیل در دبیرستان این‌جا و آن‌جا کار کند و پولش را به پدر و مادرش بدهد.

حالا که دبیرستانش تمام شده بود و می‌خواست شهرشان را ترک کند، خودش را برای ترک پدر و مادر هم آماده می‌کرد؛ می‌خواست آن‌ها را به حال خودشان بگذارد. می‌خواست وقتی کار می‌کند و پولی به دست می‌آورد آن را برای خودش خرج کند. به شهر که رفت، اتفاقی، به موزه‌ی هنرهای مدرن برخورد. ساختمان موزه توجهش را عمیقاً جلب کرد. واردش شد. ساختمان موزه معجون غریبی بود از مُدرنیسم و سردی و بی‌روحی خانه‌های غارمانندی که کارهای چرندی روی درها و پنجره‌هایش آویزان بود. تابلوهای موزه مربوط بود به دوره‌های امپرسیونیسم تا فوویسم. همه را با دقت فراوان و علاقه‌ی کم تماشا کرد و رسید به تابلویی از رنه دالمان. تابلو در ساحل نام داشت و موضوعش صخره، ساحل شنی و دریا. روی صخره دخترکی روی دست‌هایش ایستاده بود و پاهایش در هوا بود. دخترک برهنه و زیبا بود و یک پای چوبی داشت. نه این‌که پایش چوبی باشد، نه.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دختری با مارمولک
خیانت
دیگری
نخودفرنگی های شیرین
ختنه
پسر
زنی در پمپ بنزین
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرارهای عاشقانه
نویسنده
مترجمهنگامه ایرانی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات314
زبانفارسی
شابک978-622-01-0929-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۰۰۰۰ 35000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرارهای عاشقانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرارهای عاشقانه

برای دریافت کتاب فرارهای عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.