معرفی و دانلود کتاب صوتی کتاب خوان

عکس جلد کتاب صوتی کتاب خوان
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتاب خوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کتاب خوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کتاب خوان

کتاب صوتی کتاب خوان، نوشته‌ی برنهارد شلینک، رمانی عاشقانه و اجتماعی در مورد عشق پسری آلمانی به زنی مسن‌تر از خودش در آلمان پس از جنگ جهانی دوم است. این اثر، اولین کتاب آلمانی‌ست که در صدر کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفته است و توسط نشریه‌ی اشپیگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ادبیات آلمان معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی کتاب خوان

در ادبیات پس از جنگ جهانی دوم آلمان، اصطلاحی وجود دارد که نامِ طولانی‌ای بر خود دارد: Vergangenheitsbewältigung. این اصطلاح که ترجمه‌ی تحت‌اللفظی آن «مبارزه برای غلبه بر چیزهای منفی گذشته» یا «از پس گذشته بر آمدن» است، به گرایش‌های ادبی و آکادمیکی اشاره دارد که مباحثات و مناظرات مربوط به اشتباهات و مسئولیت جمعی مردم آلمان در قرن بیستم را در بر می‌گرفتند. مردم آلمان و خصوصاً نسل‌های جوان‌تر، به دنبال یافتن پاسخی برای این پرسش بودند که چگونه ملتی چون آلمان توانسته بود دست به جنایاتی فجیع مانند هولوکاست و کشتار اقلیت‌های نژادی بزند. نوشته‌های افرادی چون گونتر گراس و زیگفرید لنتس، از بهترین نمونه‌های این دسته از آثار به‌شمار می‌روند. از نظر بسیاری از منتقدین ادبی، کتاب صوتی کتاب خوان (The Reader)، نوشته‌ی برنهارد شلینک (Bernhard Schlink)، را نیز می‌توان در شمار این آثار قرار داد که به خوبی جنبه‌های اخلاقی و روان‌شناختی ملت آلمان را به تصویر می‌کشد.

ماجرای رمان کتاب خوان، با خاطرات کودکیِ پسربچه‌ای 15 ساله به نام مایکل برگ شروع می‌شود. مایکل در راه بازگشت به خانه، دچار حالت تهوع می‌شود و زنی میانسال که مسئول تراموای آن منطقه است، او را می‌بیند و به خانه می‌برد. مایکل تا چند ماه در بستر بیماری می‌ماند و پس از آنکه سلامتی‌اش را باز می‌یابد به توصیه‌ی مادرش برای تشکر و قدردانی از زن، که هانا اشمیت نام دارد به خانه‌اش می‌رود. بین این دو، پیوندی عاطفی برقرار می‌شود و آن‌ها علی‌رغم تفاوت سن، با هم رابطه برقرار می‌کنند. هانا از مایکل می‌خواهد برایش کتاب‌های کلاسیک، چون اودیسه‌ی هومر و بانو و سگش نوشته‌ی آنتون چخوف را بخواند و مایکل برای او نقش کتاب خوان را بازی می‌کند. بااین‌حال، رابطه‌ی آن‌ها آن‌قدرها هم خوب پیش نمی‌رود و هانا در مواقعی از نظر کلامی و جسمی، با مایکل بدرفتاری می‌کند. مایکل هم در مقابل، رابطه‌اش را با هانا کمتر می‌کند تا اینکه یک روز زن برای همیشه و بدون هیچ ردی از خودش از شهر می‌رود.

در ادامه‌ی رمان صوتی کتاب خوان، مایکل در دانشگاه در رشته‌ی وکالت تحصیل می‌کند و با اینکه هنوز هم به هانا فکر می‌کند، مسیر زندگی خود را پیدا کرده است. اما ناگهان هانا دوباره به شکلی که پیش‌بینی‌اش را نمی‌کرد وارد زندگی او می‌شود و پرسش‌های اخلاقی و فلسفی زیادی برای مایکل به وجود می‌آورد.

کتاب صوتی کتاب خوان پس از انتشار بحث‌ها و تحلیل‌های زیادی را ایجاد کرد و چاپ آن بسیار جنجال‌برانگیز بود. بااین‌حال، بسیاری از منتقدین آن را اثری فاخر در رابطه با مسئولیت نسل‌های پس از جنگ جهانی دوم در قبال جنایت‌های رخ داده در زمان جنگ، قلمداد کردند و در کلاس‌های ادبیات آلمانی و ادبیات هولوکاست آن را مورد بررسی ویژه‌ای قرار می‌دهند. این کتاب توسط مهدی سجودی مقدم ترجمه شده و انتشارات مهر اندیش آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی تایماز رضوانی، آزاده رادمهر و رفیعه پوستی تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب کتاب خوان

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز.
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی دوبلین (1999).
  • انتخاب شده به عنوان 1000 رمانی که باید قبل از مرگ بخوانید توسط نشریه‌ی گاردین.
  • انتخاب شده به عنوان یکی از 100 رمان آلمانی توسط بینندگان شبکه‌ی ZDF (2004).
  • برنده‌ی جایزه‌ی هانس فالادا (1998).

نکوداشت‌های کتاب کتاب خوان

  • یک رمانِ از نظر فرمی زیبا، ناراحت‌کننده و از نظر اخلاقی ویرانگر. (لس‌آنجلس تایمز)
  • رمان کتاب‌خوان مرزها را درمی‌نوردد و مستقیماً با قلب انسان سخن می‌گوید. (نشریه‌ی نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • برنهارد شلینک داستان خود را با صراحت و سادگی فراوان تعریف می‌کند. (نیویورک تایمز)
  • فراموش‌نشدنی و تسخیرکننده. (نشریه‌ی اِل)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب کتاب خوان

نمایشنامه‌نویس انگلیسی، دیوید هر (David Hare) فیلمنامه‌ای بر اساس رمان کتاب خوان نوشت و این فیلم‌نامه پایه‌ای برای ساخت فیلمی به همین نام به کارگردانی استیون دالدری (Stephen Daldry) شد. در این فیلم، کیت وینسلت (Kate Winslet) در نقش هانا و دیوید کراس (David Kross) و بازیگر مشهور بریتانیایی ریف فاینز (Ralph Fiennes که البته به فارسی رالف فینز هم تلفظ می‌شود) به ترتیب در نقش جوانی و میانسالی مایکل برگ نقش‌آفرینی کردند. بسیاری از منتقدین، داستان و پیام این فیلم را نپسندیدند ولی نقش‌آفرینی‌های کیت وینسلت و دیوید کراس را ستودند. در نهایت، فیلم در جوایز اسکار در بخش‌های «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی» و «بهترین فیلم‌برداری» نامزد و در بخش «بهترین بازیگر زن» برنده‌ی اسکار شد.

کتاب صوتی کتاب خوان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آلمان و داستان‌های مرتبط با جنایات جنگی آلمان علاقه‌مندید، شنیدن رمان صوتی کتاب خوان به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی کتاب خوان می‌شنویم

هیچ چیزی از دروغ‌هایی که برای سفرم با هانا به پدر و مادرم گفتم یادم نمی‌آید؛ ولی بهایی را که مجبور شدم بپردازم تا آخرین هفته‌ی تعطیلات را تنهایی در خانه بمانم یادم می‌آید. خاطرم نیست پدر و مادرم و برادر و خواهر بزرگ‌ترم کجا رفتند. گیر کار، خواهر کوچکم بود. قرار بود برود پیش خانواده‌ی یکی از دوستان. اما اگر من در خانه می‌ماندم، او هم به طبع در خانه می‌ماند. پدر و مادرم اینطوری میل‌شان نبود. این بود که من هم باید می‌رفتم و پیش یکی از دوستانم می‌ماندم. به آن موقع‌ها که نگاه می‌کنم، به نظرم خیلی جالب می‌رسد که پدر و مادرم حاضر بودند مرا بگذارند و بروند. یک بچه‌ی 15 ساله، یک هفته تنها در خانه. آیا متوجه روحیه‌ی استقلالی که از زمان آشنایی با هانا در من رشد کرده بود، شده بودند؟ یا اینکه حواس‌شان به این واقعیت بود که من علی‌رغم ماه‌ها بیماری در درس و مشقم قبول شدم و حالا به نظرشان می‌رسید که مسئولیت‌پذیر‌تر و قابل‌اطمینان‌تر از چیزی هستم که تا آن موقع از خودم نشان داده بودم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
بخش اول، فصل اول تا چهارم
26 دقیقه
بخش اول، فصل پنجم تا هفتم
24 دقیقه
بخش اول، فصل هشتم و نهم
26 دقیقه
بخش اول، فصل دهم و یازدهم
32 دقیقه
بخش اول، فصل دوازدهم تا پانزدهم
12 دقیقه
بخش اول، فصل شانزدهم و هفدهم
34 دقیقه
بخش دوم، فصل اول تا چهارم
34 دقیقه
بخش دوم، فصل پنجم تا هشتم
30 دقیقه
بخش دوم، فصل نهم تا یازدهم
26 دقیقه
بخش دوم، فصل دوازدهم تا چهاردهم
20 دقیقه
بخش دوم، فصل پانزدهم تا هفدهم
28 دقیقه
بخش سوم، فصل اول تا چهارم
29 دقیقه
بخش سوم، فصل پنجم تا هشتم
21 دقیقه
بخش سوم، فصل نهم و دهم
16 دقیقه
بخش سوم، فصل یازدهم و دوازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کتاب خوان
نویسنده
مترجممهدی سجودی مقدم
راویتایماز رضوانی، آزاده رادمهر، رفیعه پوستی
ناشر چاپیانتشارات مهر اندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کتاب خوان

Nahid Ghovanloo
۱۴۰۲/۶/۱
خیلی داستان عجیبی بود تمام چهارچوبهای ذهنی درباره خوب و بد، خیر و شر، بخشش یا انتقام رو بهم میریزه فصل اول فوق العاده جذاب بود و قابل درک فصل دوم تمام حس زندگی رو از من گرفت و حتی با افکار و قضاوتهای خودم دچار چالش شدم و در نهایت فصل سوم که به خوبی و زیبایی داستان رو به پایان میرسونه همیشه گفتم با تایماز رضوانی کتاب جادو میکنه و این اجرا هم بینظیر بود صدای نقش هانا به نظرم اصلا مناسب نبود بیشتر معرف یک کاراکتر گیج و همیشه سرخوش بود تا یک زن با پیچیدگیهای شخصیتی هانا حتما این کتاب رو دوباره باید بخونم شاید تکلیفم باخودم درباره وقایع و آدمها و تاثیر حوادث و اجبار روی آن‌ها روشن بشه ممنونم برای این کتاب عالی
Sanaz Nasiri
۱۴۰۲/۷/۳
کتاب و فیلم انقدر دقیق مثل هم بود لذت بردم از کتاب و حس هانا اشمیت که گاهی یک کمبود که تقصیر خودشم نبوده چجوری میتونه سرنوشت یک نفر رو تا به کجا‌ها برسونه بخاطر حفظ نقص هامون یا کمبودامون یعنی مجازاتی بالاتر برای خودمون قائل میشم تا شرع و عرف
راحله پیوندی
۱۴۰۲/۶/۲
کتاب متفاوت و جالبی بود ابتدای کتاب من را به یاد کتاب لولیتا انداخت ولی جلوتر که رفتیم داستان کاملا متفاوت بود این کتاب داستان خیلی جذابی نداره ولی بقدری ادبیات این کتاب منحصر بفرده که آدم رو جذب میکنه
و صد البته گوینده کتاب هم بی تاثیر نبود
سحر کشاورز
۱۴۰۳/۱/۲
اگر در کلیت ماجرا بخوایم نظر بدیم خوب عاشق شدن با اختلاف سنی برای ما با کلیشهامون تعجب برانگیزه اما امان از آخر کتاب شما رو تا چند روز در گیر میکنه:)
شیما شریفیان
۱۴۰۲/۹/۳
کتاب آرام ولی در عین حال با خط داستانی پر کششی بود که در عین سادگی داستان شنونده وسوسه به شنیدن ادامه می‌شد و البته خوانش خوب هم بی تاثیر نبود ممنون از کتابراه
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۸/۲۷
کلا در کتاب غرق شدم، فوق العاده داستان جذاب و عجیبی بود. راوی بسیار زیبا و با انرژی روایت کرده بود. پایان عجیب و غیرقابل باوری داشت.
Naz Gol
۱۴۰۲/۱۰/۲
کتاب و داستانی بسیار متفاوت بود، اجرای آقای رضوانی خیلی خوب، فقط بعضی قسمت‌ها خیلی داد میزدند، ولی در کل جالب بود
اخوان
۱۴۰۲/۸/۲۱
خوب بود و قابل شنیدن... انسان‌ها موجودات خیلی پیچیده‌ای هستند. ابعاد وجود ما ادم‌ها به سادگی قابل دسترسی نیس.
zeinab fallah
۱۴۰۲/۸/۱
کتاب جالبی بود. برای شخصی مثل من که کتاب صوتی را از متنی بیشتر دوست دارد، همذات پنداری در احتیاج به خواندن ایجاد شد
Black Onyx
۱۴۰۲/۶/۲۷
زیاد اهل رمان‌های عاشقانه نیستم ولی این یکی واقعا محشر بود. تا مدتها زهنم رو درگیر خودش کرد
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۹/۶
بسیار زیبا بود.. با عشق گوش دادم و لذت بردم
سپاس از شما و آقای رضوانی خوش صدا
پريا رضايي
۱۴۰۲/۷/۱۸
فیلمشو دیده بودم و بنظرم جذاب بود کتابشم خوبه شنیدنش خالی از لطف نیست
رویا حق شناس
۱۴۰۲/۸/۸
خیلی قشنگ بود و بخوبی نویسنده داستان تمام کرد
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کتاب خوان

برای دریافت کتاب صوتی کتاب خوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.