معرفی و دانلود کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

عکس جلد کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

کمتر کسی‌ست که به آسمان اسرارآمیز شب نگاهی بیندازد و برای یک‌بار هم که شده این سؤال را از خود نپرسد: آیا در سیارات دیگر هم حیات وجود دارد؟ کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی به دنبال یافتن پاسخ این پرسش، از اتفاقات جذاب جهان اخترشناسی در سال‌های اخیر سخن خواهد گفت. پروفسور آوی لوئب، نویسنده‌ی این اثر پرفروش نیویورک تایمز، عجایب شگفت‌انگیزی را از دل آسمان شب به دست شما خواهد داد و همچنین جوابی متفاوت به پرسش درباره‌ی موجودات فرازمینی آماده خواهد کرد!

درباره‌‌ی کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه‌‌‌ی حیات هوشمند فرازمینی

هیچ‌ تصویری در طبیعت، اعجاب‌برانگیز‌تر از چهره‌ی آسمان شب نیست؛ تصویری که میلیاردها راز را در دل خود جای داده و بشر نیز با این علم محدود و اندک خود همچنان انگشت‌به‌دهان اسرار آن مانده است. بااین‌حال، انسان پرسشگر هرگز از تلاش برای دست یافتن به این سؤال بزرگ و هیجان‌انگیز دست نکشیده: «آیا فرازمینی‌ها وجود دارند؟» کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه‌‌‌ی حیات هوشمند فرازمینی (Extraterrestrial : the first sign of intelligent life beyond Earth)، نوشته‌ی آوی لوئب (Avi Loeb)، اخترشناس بزرگ دانشگاه هاروارد، سفری‌ست هیجان‌انگیز به دل این پرسش بزرگ و البته بستری‌ست برای نظریات تازه درباره‌ی وجود حیات میان‌ستاره‌ای.

معرفی و دانلود کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

آوی لوئب در کتاب فرازمینی‌ها از آخرین نتایج تحقیقات خود درباره‌ی وجود فرازمینی‌ها پرده برمی‌دارد و رازهای مهمی درباره‌ی وجود زندگی در کهکشان را با مخاطب خود در میان می‌گذارد. نویسنده در نظرات علمی تازه‌ی خود، به وجود یک تکنولوژی بیگانه اشاره می‌کند که اخیراً به سمت کهکشان راه شیری آمده و آن را رصد کرده است. ماجرای این نظریه‌ی بحث‌برانگیز به سال 2017 برمی‌گردد؛ درست در سالی که یک وسیله‌ی ناشناخته در رصد‌خانه‌ای در هاوایی مشاهده شد، و نکته‌ی عجیب‌تر این که آن شی ناشناخته، تکه‌ای از یک سیارک یا ستاره نبود و احتمالاً خبر از یک فناوری فرازمینی می‌داد! تماشای این وسیله‌ی ناشناخته بیش از چند ثانیه طول نکشید، اما همین موضوع، نظریات مربوط به وجود موجودات فرازمینی را به کل زیر و رو کرد! حال آوی لوئب، در کتاب خود یعنی فرازمینی‌ها: نخستین نشانه‌‌‌ی حیات هوشمند فرازمینی، موضوع مشاهده‌ی این جسم عجیب را به طور مفصل بررسی می‌کند، از تأثیرات باورنکردنیِ وجود فرازمینی‌ها بر روی آینده‌ی زمین و بشر می‌گوید، و ما را به دل داستان پرهیجان این شیٔ فرازمینی که از کهکشان ما دیدن کرده می‌برد! کتاب فرازمینی‌ها یک بازنگری جدی به تمام تصوراتی‌ست که پیش از این درباره‌ی دنیای پررمز و راز آسمان داشته‌ایم. این کتاب به مخاطبان خود کمک می‌کند تا بار دیگر و این بار از دریچه‌ای تازه و نو به اتفاقات اعجاب‌برانگیزی که در دل آسمان شب رخ می‌دهد، بنگرند!

این کتاب اولین‌بار در سال 2021 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر انشارات مازیار و ترجمه‌ی خوب جمیل آریایی، به دست دوست‌داران دنیای ستارگان رسید.

جوایز و افتخارات کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه‌‌‌ی حیات هوشمند فرازمینی

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب هفته‌نامه‌ی ناشران
  • پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال
  • بهترین کتاب سالِ سایت آمازون
  • برنده‌ی جایزه‌ی نویسندگی علوم ادبی ویلسون

نکوداشت‌های کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه‌‌‌ی حیات هوشمند فرازمینی

  • یک پژوهش وسوسه‌انگیز و کاوشگرانه در مورد احتمالات زندگی موجودات بیگانه. (Kirkus Reviews)

  • کتابی تأمل‌برانگیز و هیجان‌آور. نویسنده از ما می‌خواهد بلندپروازانه فکر کنیم و انتظار غیرمنتظره‌ها را داشته باشیم! (آلن لایتمن، نویسنده)

  • خوب است که نسبت به ایده‌های جسورانه شک داشته باشیم. اما باز گذاشتن ذهن به روی احتمالات جسورانه و اندیشیدن به پیامدهای آن‌ها نیز مهم است. کتاب آوی لوئب شما را بر آن می‌دارد تا از امکان زندگی هوشمند در جای دیگر جهان بیندیشید. (شان کارول، نویسنده)

  • آوی لوئب به عنوان یک دانشمند پرشهرت در جهان و یک متفکر نوآور، ذهن شما را به روی برخی از مهم ترین سؤالاتی که ما انسان‌ها با آن روبرو هستیم باز می‌کند و شما را متقاعد می‌سازد که کنجکاوی علمی، کلید موفقیت ما در آینده است. (آن وویچیکی، از فعالان حوزه‌ی بیوتکنولوژی)

کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه‌‌‌ی حیات هوشمند فرازمینی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هیجان‌انگیز را به دوست‌داران دنیای پراسرار آسمان و البته پرسشگران همیشگی درباره‌ی موجودات ناشناخته پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی می‌خوانیم

داده‌ها به ما می‌گویند که اوموآموا دیسک نورانی نازکی در چارچوب استاندارد محلی سکون است و همین‌که با کشش گرانشی خورشید رویارو می‌شود، از مسیری که گرانش به تنهایی تعیین می‌کند منحرف می‌شود و این کار را بدون این‌که گاز قابل رؤیتی از خود خارج کند یا تجزیه شود، انجام می‌دهد.

چکیده‌ی آنچه از این داده‌ها برداشت می‌کنیم این است که اوموآموا به لحاظ آماری نوعی اخراجی نامتعارف بوده است.

با استفاده از احتمالات بسیار محافظه‌کارانه که تنها بر اساس شکل، دوران، روشنایی باشند، احتمال شکل گرفتن شیئی طبیعی چون اوموآموای دنباله‌دارگونه، یک در میلیون است. اگر تلاش کنیم تا چنان ترکیب آن را توضیح دهیم که بتوانیم انحراف فراتر از گرانش خورشیدی بر اثر خروج گاز را توجیه کنیم که برای ابزارمندی‌های ما قابل‌رؤیت نبود، آن وقت با نوعی شیء طبیعی روبرو هستیم که احتمال شکل‌گیری‌اش یک در چند هزار است. لیکن ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. به یاد داشته باشید که آهنگ اسپین اوموآموا تغییر نمی‌کرد و این ویژگی نیز بسیار نامتعارف بود. با در نظر گرفتن اتلاف جرم زیاد اوموآموا بر اثر شتاب غیرگرانشی‌اش، شاید از هر هزار دنباله‌دار یکی اسپین‌اش را بتواند ثابت نگه دارد. اگر اوموآموا یکی از این دنباله‌دار‌های نادر باشد، با این حساب، احتمال شکل‌گیری آن یک در میلیارد می‌شود.

این عامل را نیز باید در نظر بگیریم که اوموآموا تکان‌های ناگهانی نداشته است. اگر خروج طبیعی گاز و تجزیه در کار بود که به طریقی برای ابزارمندی‌های ما قابل‌رؤیت نبود، این پیشران‌های طبیعی اوموآموا می‌بایست اثر یکدیگر را خنثی می‌کردند. حال اگر این عامل، رویداد دیگری با احتمال یک در هزار باشد، آنگاه احتمال هستی اوموآموا یک در هزار میلیارد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مصاحبه با نویسنده
مقدمه
1. پیشاهنگ
2. مزرعه
3. ناهنجاری‌ها
4. استار‌چیپ‌ها
5. فرضیه‌ی بادبان نوری
6. صدف‌های دریایی و شناورهای میان‌ستاره‌ای
7. از کودکان بیاموزیم
8. بی‌کرانگی
9. فیلترها
10. اخترباستان‌شناسی
11. شرط‌بندی اوموآموآ
12. دانه‌ها
13. تکینگی‌ها
نتیجه‌گیری
سخن پایانی
قدردانی‌ها
یادداشت مترجم
نمایه
منابع برای مطالعه‌ی بیشتر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-7061-25-3
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۶/۱۸
نگارش این کتاب از نظر ترجمه و دستور زبان فارسی چندان قابل فهم نبود، جای فاعل، فعل، مفعول نادرست چیده شده بود. نویسنده خیلی حاشیه روی کرده در یک کلام با چند مدرک معتبر می‌تواند اثبات کند که فرازمینی‌ها واقعیت دارند یا خیر، من نصف بیشتر کتاب را خوندم کششی برای خوندن بقیه‌ی کتاب ندارم. با تشکر
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی

برای دریافت کتاب فرازمینی‌ها: نخستین نشانه حیات هوشمند فرازمینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.