معرفی و دانلود کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف: گزیده بخش‌های مربوط به مسی و مارادونا

عکس جلد کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف: گزیده بخش‌های مربوط به مسی و مارادونا
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف: گزیده بخش‌های مربوط به مسی و مارادونا

کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف، نوشته‌ی جاناتان ویلسون، به بخش‌هایی از تاریخ فوتبال آرژانتین می‌پردازد که به زندگی دیگو مارادونا و لیونل مسی مربوط می‌شود. نویسنده‌ی این کتاب در ضمن بیان تاریخ فوتبال به برخی مسائل اجتماعی و سیاسی کشور آرژانتین نیز می‌پردازد. او تلاش می‌کند تا فوتبال را در بستر جامعه و فرهنگ به مخاطب بشناساند.

درباره‌ی کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف

آرژانتین کشوری است که مردمش با فوتبال پیوندی ناگسستنی دارند. از این کشور به عنوان زادگاه اسطوره‌های فوتبال جهان یاد می‌شود. جاناتان ویلسون (Jonathan Wilson)، نویسنده‌ی آرژانتینی، تحت تأثیر این وجهه‌ی برجسته‌ی کشور خویش، تاریخ فوتبال آرژانتین را که تاریخی پر اتفاق و مهم است تدوین کرده و در کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف (Angels With Dirty Faces: The Footballing History of Argentina) به مخاطبان ارائه کرده است. جاناتان ویلسون نویسنده‌ای ورزشی است که نوشته‌هایش عموماً به فوتبال اختصاص دارند. کتاب «وارونه کردن هرم: تاریخ تاکتیک در فوتبال» مشهورترین کتاب او در ایران است.

کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف، دایرةالمعارف فوتبال آرژانتین است. نویسنده در این کتاب به زندگی فوتبالیست‌های مشهوری مانند دیگو مارادونا (Diego Maradona)، گابریل باتیستوتا (Gabriel Batistuta)، خوان رومان ریکلمه (Juan Román Riquelme)، سرخیو آگوئرو (Sergio Agüero)، لیونل مسی (Lionel Messi) و... می‌پردازد. البته این کتاب صرفاً به بیان زندگی‌نامه‌ی فوتبالیست‌ها محدود نیست. جاناتان ویلسون در ضمن بیان تاریخ فوتبال و زندگی فوتبالیست‌ها به واقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و تاریخی آرژانتین نیز می‌پردازد. به همین خاطر، کتاب او به یکی از کتاب‌های مرجع آمریکای جنوبی با موضوع فوتبال تبدیل شده است.

معرفی و دانلود کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف

کتاب حاضر، گزیده‌ای از کتاب جاناتان ویلسون است. حمید نیکوئی، مترجم کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف، بخش‌هایی از متن اصلی را که در مورد لیونل مسی و دیگو مارادونا نوشته شده بوده، به فارسی ترجمه و به مخاطب ارائه کرده است. گرچه در مقدمه‌ی کتاب وعده داده است که در آینده نسخه‌ی کامل کتاب جاناتان ویلسون را به فارسی برگرداند. او این بخش از نسخه‌ی اصلی کتاب را به خاطر «پاسداشت بزرگ‌ترین فوتبالیست عصر حاضر، یعنی لیونل مسی» به صورت جداگانه در نشر گلگشت به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خرد ورزش

خرد ورزش، مجموعه‌ای از کتاب‌های نشر گلگشت است که تا امروز سه عنوان از آن به چاپ رسیده. مجموعه‌ی خرد ورزش قصد دارد تا ورزش را نه فقط به عنوان یک فعالیت حرفه‌ای، بلکه در بافت تاریخی، اجتماعی و فرهنگی به مردم معرفی کند. دو عنوان از سه کتاب منتشرشده از این مجموعه، زندگی‌نامه‌هایی هستند که با تاریخ، اجتماع و سیاست گره خورده‌اند و یک عنوان، کتابی است که مستقیماً و بدون تنیده شدن در بافت داستانی، به ارتباط فوتبال و جامعه می‌پردازد. کتاب‌های منتشرشده‌ی مجموعه‌ی خرد و ورزش:

  • کتاب گارد راس قذافی، نوشته‌ی الکس اومی.
  • کتاب وقتی به فوتبال می‌اندیشیم، به چه می‌اندیشیم، نوشته‌ی سایمون کریچلی.
  • کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف، نوشته‌ی جاناتان ویلسون.

نکوداشت‌های کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف

  • تاریخ فوتبال آرژانتین واقعاً سابقه‌ی تأثیرگذاری از این کشور است. یک مطالعه‌ی قابل‌اعتماد و جالب! (تام هالند، روزنامه‌ی ایوینینگ استاندارد)
  • تاریخ دقیق فوتبال آرژانتین. (بری گلِندِنینگ، روزنامه‌ی گاردین)
  • برانگیزاننده.. ویلسون چشمان تیزی برای دیدن جزئیات دارد و فهم قابل‌اعتمادی. او مطمئناً از ورزش می‌نویسد؛ از تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها. اما در عین حال درباره‌ی پرسش‌های جامعه و سیاست هم حرف می‌زند. (مجله‌ی کرکوس ریویوز)

کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به ورزش، خصوصاً فوتبال علاقه‌مندند، و در عین حال می‌خواهند فوتبال را به عنوان پدیده‌ای اجتماعی و فرهنگی بشناسند، مناسب است.

در بخشی از کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف: گزیده بخش‌های مربوط به مسی و مارادونا می‌خوانیم

آرژانتین با تیمی مستعد و سازمان یافته راهی جام جهانی 2006 شد. آن‌ها با تفاضلِ گل کمتر نسبت به برزیل به‌عنوان تیم دوم از منطقه کونمبول صعود کرده بودند و تیمی منظم، با ترکیبی از بازیکنان تکنیکی - هجومی بسته بودند. ساختار تیمی آرژانتین پِکِرمن مهم‌تر از هر چیزی، دقیقاً به‌گونه‌ای بود که نمایش‌هایی باب طبع مردم آرژانتین ارائه می‌کرد؛ یک نسخه‌ی اصیل از فوتبال آرژانتینی با خاویر ماسچرانو به‌عنوان بازیکن کلاسیک پست شماره‌ی 5 در جلوی چهار مدافع، استبان کامبیاسو و مکسی رودریگز و یا لوچو گونزالس به‌عنوان دو پیستون کناری و خوان رومان ریکلمه احیاکننده‌ی پست کلاسیک شماره‌ی 10 در پشت هِرنان کرِسپو و خاویر ساویولا. تنها نگرانی واقعی گروه بسیار سختی بود که آرژانتین در آن قرارگرفته بود، با هلند، ساحل عاجِ آینده‌دار که چهار ماه پیش با کمی بداقبالی در ضربات پنالتی در بازی فینال جام ملت‌های آفریقا به مصرِ میزبان باخته بود و صربستان و مونته‌نگرویی که تنها با یک گل خورده به جام جهانی صعود کرده و به لطف تغییر در رتبه‌بندی فیفا در قرعه‌کشی از سید یک تیم اروپایی به یک تیم آسیایی یا کونکاکاف تنزل پیداکرده بود.

هنگامی‌که آرژانتین بازی‌ها را با یک برد راحت 2-1 مقابل ساحل عاج در هامبورگ شروع کرد، نگرانی‌ها از میان‌ رفته بودند. وقتی جام جهانی شروع شد و صربستان و مونته‌نگرو اولین بازی گروهش را با نتیجه 0-1 به هلند باخت. شاید دیگر اصلاً آن تیمی نبود که در زمان انجام قرعه‌کشی به نظر می‌آمد، اما هنوز هیچ‌کسی انتظار نداشت که آرژانتین چنین بلایی سرشان بیاورد. در طول 6 دقیقه آرژانتین جلو افتاد؛ ساویولا از روی زمین توپی را به داخل محوطه‌ی جریمه به‌سوی رودریگز فرستاد تا گل اول را به ثمر برساند. اگرچه گل دوم بود که شاید به‌عنوان بزرگترین گل از روی کار تیمی، در تاریخ جام‌های جهانی در یادها بماند؛ حرکتی با 26 پاس که با پشت پای کرسپو از لبه‌ی محوطه جریمه برای شلیک کامبیاسو به حد اعلاء خود رسید. پس از اینکه شوت ساویولا توسط دروازه‌بان به‌طور ناقص مهار شد رودریگز با ضربه‌ای دومین گلش را درست پیش از پایان نیمه‌ی اول به ثمر رساند.

فهرست مطالب کتاب

فرشتگانی با صورت‌های کثیف
مقدمه مترجم
دومین رجعت
رشد اسطوره
لیست در جوراب
در تب‌وتاب طلا
مسی و مسیحا
دردسرهای خانگی
ناکامی مداوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف: گزیده بخش‌های مربوط به مسی و مارادونا
نویسنده
مترجمحمید نیکوئی
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-648924-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف

برای دریافت کتاب فرشتگانی با صورت‌های کثیف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.