معرفی و دانلود کتاب فروش فوق العاده: وقتی درباره خرید عاقلانه و هوشمندانه یاد گرفتیم

عکس جلد کتاب فروش فوق العاده: وقتی درباره خرید عاقلانه و هوشمندانه یاد گرفتیم
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فروش فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فروش فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فروش فوق العاده: وقتی درباره خرید عاقلانه و هوشمندانه یاد گرفتیم

با کتاب فروش فوق العاده، هوش مالی و سواد اقتصادی فرزندان خود را بالا ببرید! علی رنجبر نویسنده‌ی محبوب کودکان، با زبانی ساده و روایتی داستانی، مفاهیم مهمی مثل پس‌انداز، ارزش و کاربرد پول را به خردسالان خواهد آموخت. داستان با تولد ایلیا، پسربچه‌ای مدرسه‌ای آغاز می‌شود که قرار است دوستانش با یک کادوی ویژه او را برای جشن تولد غافلگیر کنند!

درباره‌‌ی کتاب فروش فوق‌العاده

خیلی از ما اولین اصول سواد مالی را با پس‌انداز کردن پول در قلک‌های سفالی خود آموخته‌ایم، و هنوز هم از یادآوری لحظه‌ی شکستن قلک و شمردن پول‌های جمع‌شده سر ذوق می‌آییم! حقیقت آن است که هیچ‌چیز به اندازه‌ی آموزش اصول اولیه در دوران کودکی، سنگ‌بنای رفتار و نگرش آینده‌ی افراد را محکم نخواهد کرد. یکی از همین آموزش‌های کاربردی و مهم، یادگیری استفاده‌ی صحیح از دارایی و اندوخته‌ی مالی است. علی رنجبر، نویسنده‌ی کودکان که تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی آموزش به زبان شیرین داستان دارد، اکنون در کتاب فروش فوق‌العاده، آموختن اصول اولیه‌ی سواد مالی را سوژه‌ی خود قرار داده تا روایت قصه‌ای جذاب، مفهوم پس‌انداز و خرید عاقلانه را به مخاطبان خردسال بیاموزد.

تولد ایلیا، پسر‌بچه‌ی کوچک داستان، نزدیک است؛ اما او خبر ندارد که دوستانش برای این روز چه نقشه‌ای کشیده‌اند! لیلا، خواهر ایلیا، و دیگر دوستانش می‌خواهند او را در این روز با یک هدیه‌ی ویژه غافلگیر کنند! آن‌ها می‌خواهند این هدیه، بهترین کادویی باشد که ایلیا تا آن روز در زندگی‌اش دیده! با‌این‌حال، شاید پول همه‌ی آن‌ها برای خریدن یک کادوی خاص کافی نباشد. برای همین هم دوستان ایلیا تصمیم می‌گیرند تا برای برگزاری تولد دوستشان، از پس‌انداز‌های خود استفاده کنند؛ چراکه همگی با مفهوم پس‌انداز آشنا هستند و قلک‌های مخصوصی برای جمع کردن پول خود دارند. به این ترتیب، در روز موعود، همه‌ی بچه‌ها یک‌جا جمع می‌شوند تا سهم خود از خرید کادوی تولد ایلیا را محاسبه کنند.

مخاطب خردسال در این کتاب با دوستان ایلیا همراه می‌شود و نکات جالبی درمورد جمع و تفریق مالی و حساب‌وکتاب می‌آموزد. اما آموزش‌های جذاب کتاب فروش فوق‌العاده به این‌جا ختم نمی‌شود! چراکه دوستان ایلیا تصمیم دارند برای خریدن کادوی او از یک فرصت ویژه استفاده کنند و به‌سراغ فروشگاهی بروند که شرایط فروش فوق‌العاده دارد. آن‌ها می‌خواهند خرید هوشمندانه‌تری داشته باشند و به‌شکل عاقلانه‌تری از پس‌انداز خود استفاده کنند. در ادامه‌ی داستان، مخاطبان با مفهوم فروش فوق‌العاده آشنا و متوجه می‌شوند چرا فروشگاه‌ها گاهی کالاهای خود را با تخفیف می‌فروشند. همچنین بخش‌های بعدی داستان فروق فوق العاده مفاهیم متنوع و آموزنده‌ی زیادی در راستای بالا بردن درک اقتصادی خواننده‌ی خردسال در بر دارد؛ آشنایی با دسته‌بندی کالاها به مصرف شدنی ‌و نشدنی و آشنایی با مفهوم تاریخ اتقضای کالا نیز گوشه‌ای از مفاهیم آموزشی این کتاب هستند.

در نهایت، کتاب فروش فوق‌العاده، یک نمونه‌ی آموزشی کامل و یک راهکار خلاقانه‌ی عالی برای آموختن الفبای اولیه‌ی سواد و هوش مالی به کودکان است. این کتاب نیز مثل همان قلکی که بسیاری از ما در کودکی پس‌انداز کردن را با آن تجربه کردیم، به بالا بردن هوش مالی مخاطب خردسال کمک می‌کند و بیش از هرچیز، ارزش و اهمیت دارایی و نحوه‌ی خرج کردن آن را می‌آموزد. این کتاب با تلاش نشر نظری به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب فروش فوق‌العاده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده، یک نمونه‌ی عالی و گیرا برای آموختن اصول اولیه‌ی مفاهیم اقتصادی به کودکان است.

در بخشی از کتاب فروش فوق العاده: وقتی درباره خرید عاقلانه و هوشمندانه یاد گرفتیم می‌خوانیم

ایلیا گفت پدر من هم در مورد فروش فوق العاده فروشگاه‌های پوشاک به من توضیح داده بود.

مانی سوال کرد فروشگاه‌های پوشاک؟ لباس‌های نو که خراب نمی‌شوند و یا از بین نمی‌روند که در فروش فوق العاده با قیمت کمتر به فروش برسند.

ایلیا گفت: بله خراب نمی‌شوند ولی لباس‌ها فصل مربوط به خود را دارند یعنی در نزدیکی ما فروشگاه‌ها لباس‌های زمستانی را در آخر فصل زمستان در فروش فوق العاده با قیمت مناسب‌تر میفروشند و یا در اواخر تابستان لباس‌های تابستانی باقی مانده در مغازه را با قیمت فروش فوق العاده به فروش می‌گذارند.

یاسمن گفت: گاهی اوقات در مورد اسباب بازی هم فروش فوق العاده داریم، و آن زمانی است که محصولات جدید می‌آید و فروشندگان مجبور هستند که محصولات قدیمی خود را هر چه زودتر بفروشند، به همین خاطر حاضرند با قیمت‌های پایین‌تر این کار را انجام دهند.

در این روش مردم بیشتر خرید می‌کنند و این محصولات به اتاق‌های ما وارد می‌شوند و ما از این محصولات استفاده و نگهداری خواهیم کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فروش فوق العاده: وقتی درباره خرید عاقلانه و هوشمندانه یاد گرفتیم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات16
زبانفارسی
شابک978-600-289-589-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فروش فوق العاده

masud gol
۱۴۰۲/۸/۱۷
سلام من خودم به عقل این نویسنده شک بزرگی کردم فکر کنم توهم داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فروش فوق العاده

برای دریافت کتاب فروش فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.