معرفی و دانلود کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا

عکس جلد کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا
قیمت:
۲۲,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا

الیستر هامفریز مجموعه‌ی آموزنده‌اش را با کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا، به ‌اتمام می‌رساند. «تام» در اثر حاضر به قدیمی‌ترین قاره‌ی دنیا، آسیا، پا می‌گذارد و از آنجا راهی خانه می‌شود. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه آرزوها و تخیلات خود را به خاطراتی ارزشمند و تجربیاتی مثال‌زدنی تبدیل کرده است.

درباره‌ی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا

چیزی نمانده تا تام به یک جهانگرد واقعی تبدیل شود. جهانگرد کوچکی که دور دنیا را با دوچرخه‌اش طی کرده است و حالا به پایان سفر نزدیک می‌شود. الیستر هامفریز (Alastair Humphreys)، نویسنده‌ی کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا (Riding Home through Asia)، با آخرین جلد مجموعه‌ی خود، ماجرای سفرهای تام را به سرانجام می‌رساند، اما قبل از بازگشت به زادگاه او وارد قاره‌ی آسیا می‌شود. با این حال، او همچنان در حال کشف مناظر جدید، ملاقات با شخصیت‌های عجیب‌وغریب و مواجهه با رویدادهای هیجان‌انگیز است.

کتاب پیش‌رو با استقامت تام میان برف سنگین سیبری آغاز می‌شود. او که سخت درحال رکاب زدن است، از سرما می‌لرزد و احساس خطر می‌کند، اما بالاخره خود را از مخمصه نجات می‌دهد و تنگناهای سفر را پشت سر می‌گذارد. او طی گشت‌وگذار در آسیا، با تاریخ غنی این منطقه و آداب‌ورسوم مردمانش آشنا می‌شود و تجربیاتی کسب می‌کند که بی‌نهایت منحصر‌به‌فرد و فوق‌العاده‌اند. بدون شک او در ابتدای سفر فکر نمی‌کرد روزی با میمون‌ها در یک استخر آب‌تنی کند!

در ادامه‌ی کتاب، تام که از دیدن و شنیدن قصه‌های جدید و آدم‌های ناشناخته نهایت لذت را برده، دستاورد سفرهای خود را با خواننده در میان می‌گذارد و اشتیاق و هیجان خود را به ماجراجویان انتقال می‌دهد. در پایان کتاب، پختگی شخصیت اصلی به‌خوبی دیده می‌شود. او اکنون دانش بیشتری کسب کرده، تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی را چشیده و به الگویی برای کودکان رؤیاپرداز بدل شده، اما بالاخره وقت آن رسیده که راهی خانه شود. به همین خاطر بعد از گشت زدن در تنگه‌ی بوسفور، به سمت اروپا حرکت می‌کند و به زادگاهش بازمی‌گردد.

این کتاب فوق‌العاده با ترجمه‌ی لیدا هادی توسط نشر اطراف منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پسری که دور دنیا را رکاب زد

الیستر هامفریز در مجموعه‌ای سه‌جلدی، تحت‌عنوان پسری که دور دنیا را رکاب زد (The Boy who Biked the World) تجربیات خودش در سفر به دور دنیا را برای کودکان روایت می‌کند. او ماجراجویی را با دوچرخه و از زادگاه خود، انگلستان، آغاز کرده و در جلد اول، به کشف قاره‌ی اروپا می‌پردازد و در آخر، از آفریقا سر در می‌آورد. در جلد دوم، چشم‌اندازهای قاره‌ی آمریکا را شرح می‌دهد و از رخدادهای عجیب‌وغریب آن صحبت می‌کند. و سرانجام، در جلد آخر به قاره‌ی آسیا می‌رسد.

ماجراجویی‌های تام در این مجموعه با تصاویر جذابی همراه شده تا پاسخگوی انتظارات مخاطبان جوانش باشد. الیستر هامفریز اطلاعات ارزنده‌ای را در زمینه‌های مختلف در این مجموعه جا داده که باعث افزایش دانش عمومی کودکان می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا

  • کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد یک ماجراجویی لذت‌بخش است. این کتاب برای کودکان دارای نکات بسیار مفیدی‌ست و مباحثی نظیر جغرافیا، مذهب، زبان‌های گوناگون و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهد. (Book Zone For Boys)

  • خواندن این کتاب برای هر سنی لذّت‌بخش است و برخلاف بیشتر سفرنامه‌ها، خواننده را به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب مشتاق می‌کند. کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد، لازم است موردمطالعه‌ی تمام دوچرخه‌سوارانی قرار گیرد که تمایل دارند اشتیاق خود را به فرزندان‌شان منتقل کنند. (روزنامه‌ی ساندی‌ تایمز)

کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا، برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی کودکان و نوجوانان کنجکاو و ماجراجو در رده‌ی سنی 9 تا 12 سال مناسب است.

با الیستر هامفریز بیشتر آشنا شویم

الیستر هامفریز گردشگر، نویسنده، و مستندساز انگلیسی متولد سال 1976 است. او در سال 2011 از طرف نشریه‌ی نشنال‌جئوگرافیک، به‌عنوان جست‌وجوگر برتر معرفی شد. این نویسنده، در سن 25‌سالگی، گردش خود به دور دنیا را آغاز کرد و چهار سال بعد، با کوله‌باری از تجربه، بازگشت. او اکنون دستاوردهای خود از این سفر چهارساله را در قالب مجموعه‌های گوناگون منتشر کرده است.

الیستر هافریز در سخنرانی‌های خود سعی دارد با شرح قصه‌هایی از ماجراجویی‌هایش افراد را به کسب تجربیات جدید دعوت کند. کتاب «20 جهانگرد شگفت‌انگیز: ماجراجویان بزرگ» از دیگر کتاب‌های الیستر هامفریز می‌باشد که برای کودکان و نوجوان نوشته شده است.

در بخشی از کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا می‌خوانیم

یکی از بهترین دلایل برای بازدید از مکان‌های دیگر این است که وقتی به خانه برمی‌گردی از جایی که زندگی می‌کنی کمی بهتر سر درمی‌آوری. همه‌ی چیزهایی که ما فکر می‌کنیم کاملاً عادی هستند در هر کشوری توی دنیا کمی متفاوت‌اند. تام حالا با دیدن دوباره‌ی کشور خودش برای اولین بار بعد از مدتی طولانی، بیش از پیش متوجه‌ی این موضوع شده بود. تابلوهای راهنمای جاده‌ها با تابلوی دیگر جاهای دنیا فرق داشت. چراغ‌های راهنمایی متفاوت چشمک می‌زدند. مغازه‌ها بوی متفاوتی داشتند و چیزهای کمی متفاوتی می‌فروختند. درخت‌ها و مزرعه‌ها متفاوت به نظر می‌رسیدند. مردم به شکل متفاوتی فکر و رفتار می‌کردند.

خیلی چیزها در سفرش دیده بود. حالا می‌دانست که چقدر توی زندگی‌اش در خانه خوشبخت است. زندگی او راحت‌تر، امن‌تر، شادتر و بسیار مجلل‌تر از چیزی بود که خیلی از بچه‌های دنیا خوابش را می‌دیدند. همچنین یاد گرفته بود که دنیا جای خوبی است. تقریباً همه کمابیش آدم‌های خوبی هستند. حالا که خودش دنیا را دیده بود می‌دانست که با وجود ماجراهای بد و ناراحت‌کننده و وحشتناکی که توی اخبار می‌دید کلی آدم خوب وجود داشت که توی روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ شصت کشور مختلف مراقبش بودند.

درباره‌ی دنیا خیلی چیزها فهمیده بود اما سفرش حتی چیزهای بیشتری درباره‌ی خودش هم به او یاد داده بود. حالا می‌دانست که خیلی بیشتر از چیزی که تصور می‌کرد قادر به انجام کارها بوده. راستش اصلاً فکر نمی‌کرد که همه‌ی مسیر دور دنیا را طی کند اما در هر حال دست به کار شده بود. شروع هر چیزی واقعاً روش خوبی است. این بهترین راه برای خوب شدن در هر کاری است. اگر فقط یک گوشه منتظر بمانی و آرزو کنی که توی هر چیزی متخصص شوی هیچ گاه چیز خوبی از کار در نمی‌آیی. هیچ‌وقت چیزی را بدون سختی به دست نمی‌آوری. شروع، بهترین راه برای جلو رفتن است.

فهرست مطالب کتاب

جدال با برف در سیبری
آن‌ور دنیا
گوزن‌های شمالی و پنکیک‌ها
سفر در جاده‌ی زمستانی برهوت
با سرعت پیش رفتن در ژاپن
مجتمع‌های مسکونی‌ توکیو، معابد و کوه فوجی
چوب‌های غذا و هرج و مرج در چین
از پکن تا دیوار بزرگ
صحرای تکله‌مکان
دوچرخه‌سواری در اِستان‌ها
چادرنشین‌ها در مسیر جاده‌ی ابریشم
خداحافظ آسیا، سلام اروپا
قدرت رکاب و فشار آخر
دور دنیا و دوباره خانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا
نویسنده
مترجملیدا هادی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-99224-3-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا

مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتاب جذاب و به زبان ساده است. ماجراجویی‌های جالبی دارد که هم برای بزرگسالان و هم نوجوانان خواندنی‌ست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا

برای دریافت کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد 3: سفر به آسیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.