معرفی و دانلود کتاب چه گوارا چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب چه گوارا چه کسی بود؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه گوارا چه کسی بود؟

الن لابرکه در کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ روایتگر سرنوشت شخصیتی است که دنیا را دگرگون کرد و مفهوم درست عدالت و برابری را در مقابل دیدگان بشر به تصویر کشید.

درباره کتاب چه گوارا چه کسی بود؟:

کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ (Who was Che Guevara) یک ابرمرد معصوم عاری از اشتباه را برای شما به تصویر نمی‌کشد، بلکه الن لابرکه (Ellen Labrecque) در این کتاب از انسانی سخن می‌گوید که با وجود تمام نقاط ضعف و قدرتش حقیقتا جذاب است.

ارنستو گوارا، که بعد‌ها به "چه" معروف شد در سال 1951 زندگی‌اش در مسیر تازه‌ای قرار گرفت. او همراه با دوستش آلبرتو گرانادو جهت ماجراجویی به وسیلۀ موتورسیکلت از کوردوبا در آرژانتین به راه افتاد تا خود را به انتهای آمریکای جنوبی برساند. چه گوارای بیست و سه ساله با وجود آن که دانشجوی پزشکی بود، اما مدتی از دانشکده خود مرخصی تحصیلی گرفت تا بیشتر جهان را کشف کند.

چه گوارا و آلبرتو در سفر خود با یک زوج در کوه‌های آند شیلی آشنا شدند. زن و شوهری که با وجود سرمای سخت زمستان لباس‌های نازک و کثیفی به تن داشتند. شغل آن‌ها کارگری در معدن گوگرد بود. حفاری گوگرد کاری بسیار خطرناک است، چرا که گوگرد به ریه‌ها و چشم کارگران آسیب می‌رساند، اما این تنها کاری بود که آن‌ها می‌توانستند داشته باشند.

زن و شوهر بیچاره با وجود حدود دوازده تا پانزده ساعت کار در روز درآمد زیادی نداشتند. این در حالی بود که آن‌ها نیاز به تغذیه و مراقبت از فرزندان خود داشتند. این موضوع سبب حزن و اندوه چه‌گوارا و آلبرتو شد به همین خاطر چای، پنیر، نان و پتوهای خود را با زن و شوهر تقسیم کردند. چه گوارا معتقد بود که این شرایط به هیچ وجه عادلانه نیست؛ این افراد نباید در چنین شرایط وحشتناکی سخت کار کنند و همچنان گرسنه باشند.

صبح روز بعد، آن‌ها زن و شوهر را ترک کرده و راه خود را دنبال کردند، اما چه گوارا هرگز این زوج فقیر را که در کوه‌های شیلی ملاقات کرده بود فراموش نکرد. او فهمید که با تمام وجود می‌خواهد به افراد فقیری که گاهی صاحبان مشاغل ثروتمند از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند، کمک کند.

بله، چه گوارا پس از سفر 9 ماهه موتورسیکلت با آلبرتو، به یک رهبر انقلابی تبدیل شد، کسی که دوست داشت برای فقرا بجنگید. او تمام سعی خود را کرد تا تغییرات بزرگی ایجاد نماید (مانند سرنگونی رهبران دیکتاتورها) تا ایده‌های خود درباره عدالت و برابری را عملی کند. چه گوارا مایل بود حتی به خاطر اعتقاداتش بمیرد و برای آن‌ها نیز بجنگد. به همین دلیل، برخی تصور می‌کنند او یک آدم شرور است. اما بسیاری در جهان او را یک قهرمان انقلابی می‌دانند و تقریباً همه بر تأثیرات انقلابی او در دنیا تایید دارند.

ارنستو چه گوارا (Che Guevara) که بود؟

چه گوارا یکی از شناخته‌ شده‌ترین چهره‌های انقلاب کوباست که امروزه نام و شمایل او به عنوان یکی از نمادهای انقلابی و بشردوستانه شناخته می‌شود.

او که به اِل‌چه نیز مشهور است. وقتی در سنین جوانی به عنوان دانشجوی پزشکی به سراسر آمریکای جنوبی سفر کرد، با دیدن فقر و گرسنگی مردم، به یک فرد انقلابی تبدیل شد. او همراه با رهبران بزرگی مثل فیدل کاسترو فعالیت‌های سیاسی بسیاری داشت و در این مسیر نیز جانش را از دست داد.

کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ برای چه کسانی مناسب است:

بدون شک همه کودکان دبستانی و نوجوانانی که به مطالعه سرگذشت رهبران بزرگ تاریخ علاقمند هستند و دوست دارند اطلاعات تاریخی خود را افزایش دهند، از مطالعه این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ می‌خوانیم:

ارنستو در حال تبدیل شدن به یک جوان جسور بود. یکی از همکلاسی‌هایش در کوردوبا او را "انسانی با اعتماد به نفس و کاملاً مستقل در عقایدش" توصیف می‌کرد. او به نظر دیگران اهمیتی نمی‌داد و این باعث شد مردم حتی بیشتر او را دوست داشته باشند.

ارنستو خوش تیپ بود، پوستی صاف و شانه‌هایی پهن داشت اما تظاهر به شلختگی می‌کرد مثلاً او به دوستانش می‌گفت: "بیست و پنج هفته است که این پیراهن را نشستم. گاهی ارنستو "چانچو" هم نامیده می‌شد که در اسپانیایی به معنی "خوک" است. او در واقع به این لقب افتخار می‌کرد.

ارنستو هنوز حملات آسمی داشت. وقتی مجبور شد برای بهبودی مدتی خانه بماند، روزها به خواندن هر چیزی که به دستش می‌رسید می‌پرداخت. او همچنین شروع به نوشتن و یادداشت‌برداری از روی تمام کتاب‌هایی که می‌خواند کرد.

هنگامی که ارنستو سالم بود، در یک تیم راگبی بازی کرد - ورزشی که ترکیبی از فوتبال و فوتبال آمریکایی است. اگر چه او بچه بزرگی نبود اما ارنستو سریع و نترس بود. او نمی‌ترسید در بازی با کسی سخت مبارزه کند.

مربی تیم ارنستو آلبرتو گرانادو، دانشجوی دانشگاه کوردوبا بود. علی‌رغم اینکه آلبرتو شش سال از ارنستو بزرگتر بود، اما این دو دوستان خوبی شدند. آن‌ها هر دو عاشق مطالعه بودند و می‌توانستند ساعت‌ها درباره کتاب صحبت کنند.

فهرست مطالب کتاب

چه‌گوارا چه کسی بود؟
فصل 1: یک پسر شجاع
فصل 2: پیدا کردن راه خود
فصل 3: ماجرا آغاز می‌شود
فصل 4: خاطرات موتور سیکلت
فصل 5: سفر ادامه دارد
فصل 6: بالاخره پزشک شد
فصل 7: مکزیکو
فصل 8: انقلاب کوبا
فصل 9: حمله، عقب‌نشینی، تکرار
فصل 10: رهبر کوبا
فصل 11: انقلابی دیگر
فصل 12: چه‌گوارا کجاست... ؟
فصل 13: مرد، اسطوره، افسانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه گوارا چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-284035-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه گوارا چه کسی بود؟

Moamamd Samakoush
۱۴۰۰/۷/۵
شخصیت جذاب چه و آنچه غربیان به دروغ در باره این آزادیخواه و چریک انقلابی گفته‌اند با خواندن کتابهایی از این دست بر کسانی که میخواهند حقایق را بدانند روشن میشود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چه گوارا چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب چه گوارا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.