معرفی و دانلود کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان

عکس جلد کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان

کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان نوشته لیلا فارسی، به بررسی فلوراید، تصفیه آب آشامیدنی و روش اندازه‌گیری فلوراید می‌پردازد.

مشکلات آب یکی از بزرگترین چالش‌های قرن حاضر است که می‌تواند سر منشاء بسیاری از تحولات مثبت و منفی در جهان قرار گیرد. محدودیت ذاتی منابع آب، وقوع خشکسالی و آثار تخریب فعالیت انسان بر محیط زیست همگی زمینه‌ساز چالش‌های سنگین در امر بهره‌گیری از منابع آب شیرین است. کیفیت آب آشامیدنی تاثیر به سزایی در سلامتی افراد خواهد داشت. آب همواره مقادیری املاح و مواد معلق و گازهای محلول به همراه خود دارد که بعضی از آن‌ها مفید هستند و در برخی موارد افزایش آن‌ها سلامتی انسان و سایر موجودات زنده را به خطر می‌اندازد. حفظ سلامتی افراد جامعه از اصلی‌ترین اهداف حامیان محیط زیست و مسئولین بهداشتی است که برای نیل به این امر می‌بایست مجموعه‌ای از عوامل مثل آب و هوا و محیط زیست و ترکیبات موجود در آب‌های سطحی و آب شرب را تحت نظارت خود داشت.

در بخشی از کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان می‌خوانید:

دنیای ذره‌بینی آب، دنیای زنده دیگری است که اگر چه از دید ما پنهان است، لیکن دارای اثرات بسیار زیادی در حیات جانداران و به ویژه انسان است. آبی که آشامیده می‌شود، علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن به مفهوم مطلق آن یعنی H2O دربر گیرنده املاح و عناصر معدنی و ضروری برای بدن می‌باشد که کمبود پاره‌ای از آن‌ها منجر به ایجاد بیماری‌های مختلفی می‌شود. کلمه آبادی از آب گرفته شده است. به راستی هر کجا آبی باشد، آبادی هم هست. توسعه شهرنشینی در پیشرفت صنایع مرهون وجود آب است. وجود رودخانه‌هایی عظیم که در مسیر آن‌ها سدهای بزرگ بنا نهاده شده و برق این منبع مهم انرژی را پدیده آورده است. حال تصور نمایید که این منبع مهم حیاتی به صور مختلف دستخوش آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی گردد آن گاه چه منابع عظیمی بشریت را تهدید خواهد نمود.

با آن که به صداق آیه شریفه در قرآن کریم من الماء کل شئ حئ آب مایه زندگی است اما همین ماده در شرایط مخصوصی می‌تواند موجب ناراحتی و مرگ و میر شود. منابع آب بیش از پیش در معرض آلودگی‌های مختلف قرار گرفته‌اند. به طوری که بسیاری از کشورها اجبارا برای آب مشروب خود معیارها و استانداردهایی قائل شدند که حدود این معیارها بنابر شرایط خاص و میزان صنعتی بودن کشورها متفاوت است. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت با توجه به لزوم وجود معیارهای کیفی برای آب شرب، در سراسر جهان بین‌المللی آب مشروب را طوری تهیه کنند که برای همه کشور‌ها قابل قبول باشد. استانداردهای بین‌المللی آب مشروب در 1985 توسط سازمان جهانی بهداشت تعیین گردید و مورد تایید و قبول کشورهای جهان به عنوان ارتقاء کیفیت آب قرار گرفت. در سال 1962 جلسه سازمان جهانی بهداشت در ژنو تشکیل شد و نسبت به استانداردهای بین‌المللی آب مشروب تجدید نظر نمود و اعلام کرد که استانداردهای بین‌المللی آب مشروب نباید بدون چون و چرا پذیرفته شود و استانداردهای پیشنهادی همراه با گسترش دانش بشر باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: فلوراید
فصل دوم: تصفیه آب آشامیدنی
فصل سوم: ادبیات تحقیق
فصل چهارم: روش اندازه گیری فلوراید
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-600-8796-18-3
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان

مدیسا مقدم
۱۴۰۱/۷/۵
واقعا کتاب بسیار خوب و مفیدیه توی مقاله‌ام خیلی کمکم کرد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان

برای دریافت کتاب فلوراید، محیط زیست، سلامتی انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.