معرفی و دانلود کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی

عکس جلد کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی

کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی، نوشته‌ی کریستین کنت، منبعی ساده و کاربردی برای دانشجویان رشته‌ی روان‌شناسی و متخصصان این حوزه است. کتاب حاضر با طرح راهکارهایی نوین به روان‌درمانگران کمک می‌کند تا ارتباط مؤثرتری با مراجعان خود برقرار کنند و با استفاده از تکنیک‌های درمانی خلاق، جلسات سازنده‌تری داشته باشند. نویسنده برای شرح مفاهیم و اصطلاحات از مثال‌های متعددی بهره گرفته و داستان‌سرایی و ارجاع به افسانه‌های کهن به‌وفور در متن او دیده می‌شود.

درباره‌ی کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی

کریستین کنت (Christian Conte) در کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی (Advanced Techniques for Counseling and Psychotherapy) تکنیک‌هایی را برای افزایش بازدهی جلسات روان‌درمانی معرفی می‌کند که نتایج درخشان آن‌ها پیش‌تر به اثبات رسیده است. این فنون برای مشاوران خانواده و ازدواج، روان‌شناسان کودک و سایر متخصصین این حوزه، مفید و اجرایی است.

نویسنده‌ که بر شیوه‌های درمانی مختلف تسلط دارد، برای خلق و جمع‌آوری این روش‌ها مطالعات گسترده‌ای را پشت‌ِسر گذاشته و با تشریح کامل مفاهیم و روش‌های درمان، کتابی تهیه کرده که هم برای متخصصین و هم برای دانشجویان قابل‌ِاستفاده است. این کتاب، تجربیات حرفه‌ای مؤلف در زمینه‌ی مشاوره را در بر می‌گیرد و با استفاده از روایات کهن و آشنا سعی دارد درک مطالب را آسان کند. کریستین کنت همچنین داستان‌ها، روایات، نکات و مثال‌ها را به‌صورت خلاصه ذکر کرده تا مخاطب از مطالعه‌ی آن‌ها خسته نشود. معرفی خطاهای پنجگانه‌ی ارتباطی در فرآیند درمان، توضیح نگرش همدلانه، چگونگی تقویت انگیزه در کودکان و آموزش مهارت‌های بنیادین به والدین، شماری از مباحث این کتاب‌ هستند.

کریستین کنت در کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌درمانی توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان ویژگی‌هایی نظیر همدلی، گوش دادن فعال و مقابله با مقاومت را در روان‌درمانی به کار برد. او معتقد است که روان‌درمانی هم مثل هر شغل دیگری، نیازمند ابزارهای مخصوص است. به همین خاطر سعی دارد با معرفی ابزارهای این حرفه و شیوه‌های به‌کارگیری هریک، چگونگی برقراری ارتباطی سازنده را آموزش دهد. آشنایی با فنون مختلف مشاوره، شیوه‌های بنیادین درمان، درمان‌‌های استعاری، درمان‌های خلاق، درمان‌های فرافکن و درمان‌های کلاسیک، عناوین اصلی و موردبحث کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی‌اند.

بررسی ماهیت تعاملات انسانی و ارتقای سطح کیفی آن از اهداف نویسنده جهت نگارش کتاب پیش‌ روست. او برای تشریح رفتارهای انسانی، اصطلاحات و مفاهیمی خلق کرده که آن‌ها را در ابتدای کتاب به‌تفصیل توضیح می‌دهد. زبان شفاف از دیگر ویژگی‌های این کتاب است. کریستین کنت کتاب را با شرح مفاهیم اولیه و بنیادین روان‌درمانی آغاز می‌کند و به‌مرور به سطوح تخصصی‌تر وارد می‌شود. او تأکید می‌کند که مشاوره اساساً گفت‌وگومحور است. به همین خاطر از زبان محاوره نیز در کتاب خود استفاده می‌کند تا تداعی‌گر فضای حاکم بر جلسات درمان باشد. درنهایت، می‌توان نتیجه گرفت که مطالعه‌ی کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی، مؤثرترین روش‌های برقراری ارتباط با مراجعین را به درمان‌گر می‌آموزد و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان الگوهای مخرب را در رفتارهای طرف مقابل تغییر داد.

این کتاب که اولین‌بار در سال 2009 وارد بازار شد، اکنون به‌ همت دکتر علی‌محمد نظری و عباس سامی ترجمه شده و انتشارات آوای نور آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی

  • کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی اثری فوق‌العاده است که درک عمیقی از رفتار انسانی دارد و روش‌های خلاقانه‌ای برای رشد و تغییر مراجعین ارائه می‌دهد. (Kevin Elko, Author)

  • به‌ندرت پیش می‌آید که کتابی در حوزه‌ی مشاوره، خوانندگان را بیدار کند و به آن‌ها بینشی پیشرفته، نوآورانه و سازنده نسبت‌ به خود، حرفه‌شان و دیگران اعطا کند؛ اما کریستین کنت، روایت‌‌گری ماهر، ارتباط‌گیرنده‌ای صریح، متفکری نوآور و درمان‌گری خلاق است. (ساموئل تی. گلدینگ، مدیر و استاد گروه مشاوره‌ی دانشگاه ویک فارست)

کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی روان‌شناسی، مشاوران و درمانگران در سطوح مختلف مخاطب کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی هستند. بنابراین به فعالان حوزه‌ی روان‌درمانی توصیه می‌شود مطالعه‌ی کتاب را از دست ندهند.

با کریستین کنت بیشتر آشنا شویم

دکتر کریستین کنت، سخنران آمریکایی، نویسنده و متخصص سلامت روان است که عمده‌ی مطالعاتش به مبحث کنترل خشم و هیجانات اختصاص دارد. او در سال 1973 متولد شده و اکنون عضو هیئت‌علمی گروه مشاوره و روان‌شناسی دانشگاه نوادا است. از افتخارات این نویسنده می‌توان به کسب جایزه‌ی نقره‌ی دانشگاهی در بخش تعلیم و تربیت اشاره کرد. کتاب «تسلط یافتن بر هر آنچه تمرین می‌کنید (Mastering What You Practice)» و کتاب «21 روز برای تغییر زندگی (21Days To Change Your Life)» شماری از بهترین کتاب‌های کریستین کنت‌ هستند.

در بخشی از کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌‌ درمانی می‌خوانیم

سوال سنتی "راجع به آن موضوع چه احساسی داری؟" یکی از لطیفه‌های محاوره‌ای متعددی است که درباره مشاوره و روان‌درمانی مطرح است، اما این سوال مهمی است. آنچه که از طریق متن کتاب به خوبی قابل انتقال نیست تن صدای مربوط به طرح سوالات خاص است. مسلما اگر این سوال بدون احساس و با بی‌میلی طرح شود بجای اینکه بیانگر حس کنجکاوی خالصانه نسبت به چگونگی احساس فرد نسبت به یک موقعیت باشد، به صورت قسمتی از متن یک کتاب جلوه می‌کند.

هریگل (1953) در کتاب کلاسیک خود، به نیاز بنیادی افراد برای"عمل کردن به طور صریح و مکرر تا رسیدن به تسلط کامل" اشاره کرده است. درمانگرانی که برمهارت‌های بنیادین مشاوره مسلط نباشند (مثلا کسانی که در کاربست مهارت انعکاس دادن دقیق نیستند) بنظر نمی‌رسد به خوبی قادر باشند تکنیک‌های پیشرفته را اجرا کنند. مهارت‌های بنیادین و مهارت‌های پیشرفته‌ای که در این کتاب ذکر شده، حاصل سال‌ها کار و تحقیق بالینی است؛ این مهارت‌ها به هیچ وجه بادکنک‌های آزمایشی مشاوره نوین نیستند. هر مهارت مشاوره‌ای پیشینه‌ای از آزمایش و خطا و پیشرفت تجربی عقلی-نظری داشته است. مهارت‌های پیشرفته مشاوره بر مبنای مهارت‌های بنیادین شکل می‌گیرند.

بنابراین اولین گام برای حرکت به سمت مشاوره پیشرفته، تسلط یافتن بر‌مهارت‌های بنیادین مشاوره است. برای مثال مهارت‌های مربوط به حالت و زبان بدن را درنظر بگیرید. مشاوری که آگاهی ندارد که هنگام حرف زدن با مراجعین اگر به جای اینکه به آن‌ها نگاه کند، پایین را نگاه کند چه تاثیری بر آن‌ها دارد به احتمال زیاد به طور ناخودآگاه به طریق منفی بر ارتباط مشاور و مراجع تاثیر خواهد گذاشت. همچنین درمانگری که گمان می‌کند به آنچه که مراجع می‌گوید توجه دارد اما به‌طور ناخودآگاه در هنگام حرف زدن مراجع، به سقف نگاه می‌کند، قادر نخواهد بود از فنون پیشرفته یا پویاتری در رابطه درمانی بهره بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
دیباچه
فصل اول: فنون مشاوره و روان‌درمانی
مهرداد
خطاهای پنجگانه ارتباطی
خودتحلیلی
فصل دوم: درمان‌های بنیادین
مهارت‌های اولیه
قاتل بزرگ هندوانه
نظریه همانندی
توجه کردن
از "توجه کردن" چه چیزهایی حاصل می‌شود
گوش دادن فعال
انعکاس دادن
ارزیابی و اعتباربخشی
جمع آوری اطلاعات
همدلی
خودافشایی (بی پرده گویی)
رویکرد اول (مرسوم‌ترین روش)
رویکرد دوم (موثرترین روش)
تمرکز
ارائه بازخورد
مواجهه
سکوت
هدف‌گذاری
بازتعبیر
اینجا و اکنون
اختتام (پایان دادن)
کاربرد روزمره مراحل تغییر
کاربرد
مرحله تفکر
مرحله آمادگی
سلسله مراتب نیازها
مقابله با مقاومت
خلاصه‌کردن
سوال مخصوص خلاصه‌کردن
فصل سوم: درمان‌های استعاری
استعارات، تمثیل‌ها، و خطاهای پنجگانه
تمثیل غار افلاطون
ماهی زیرک
مارها، مار هستند
پورمیترا
پادشاه میداس
ادشو
اتاقی با هزار روح
پادشاه و کلاغ
آسکالافوس
آمفتریون و آلکمینا
سیسیفوس
گیلگمش
ترسیاس
نیمکت باش!
فیلیمون و بائوسیس
درخت بخشنده
فصل چهارم: درمان‌های خلاق
مشاوره تأثیرگذار
بازی‌های تصویری زنده
پیوستار
آینه کردن مشکل
تشدید مشکل
دنیای عروسکی (دنیای دست نشانده)
مقیاس‌گذاری
چگونه به ایجاد انگیزه درونی در افراد بپردازیم
جدول ضروری مدیریت زمان
تکنیک دکمه فشار
ریختن افکار مزاحم داخل پاکت
حسادت همانند گلی زشت
تکنیک "گذشته، حال، آینده"
درخواست آگهی
تکنیک غربالگری
تکنیک مجوز عبور
ایفای نقش
استفاده از صندلی‌ها
من تسلیم!
فصل پنجم: درمان‌های فرافکن
روان تحلیل‌های کاربردی
مباحث مربوط به اثبات ناهشیار
قسمت‌های مختلف روان
مکانیسم‌های دفاعی
درون‌فکنی
فرافکنی
فرافکنی‌های کلی
فرافکنی‌های آنیما/آنیموس
فرافکنی‌های سایه
فرافکنی‌های خود
جابجایی
واپس روی (بازگشت)
انکار
واکنش وارونه
تعصب تایید (غرض ورزی)
کاربست مفاهیم روان تحلیلی
پرسونا
غلیان
تعادل/اصل اضداد
حرکت انرژی در روان
چرخه روان تحلیلی
فصل ششم: درمان‌های کلاسیک
رویکردهای ماندگار
تکنیک صندلی خالی
خود واقعی/خود ایده آل
تف انداختن در سوپ مراجع
تحلیل تبادلی
درمان‌های شناختی
مغالطات (فلسفی)
الگوی ABC رفتار درمانی عقلانی- هیجانی
تکنیک "پرسش معجزه‌آسا"
تکنیک گیج کردن
تکنیک W. D. E. P
Cهای چهارگانه والدینی دکتر کنت
انتخاب
پیامد‌ها
همسانی
شفقت (دلسوزی)
Cهای چهار گانه در عمل
پیشگیری از خودکشی
تکنیک حواس پرتی
سخن آخر
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی
نویسنده
مترجمعلی محمد نظری، عباس سامی
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-309-015-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی

فاطمه بابایی
۱۴۰۲/۸/۲۷
کتابیه که در مورد فنون روانشناسی در جلسه مشاوره و درمان توضیحات کامل و جامعی ارائه میکنه. برای منی که چند سال از این رشته دور بودم مرور مطالب خوبی بود همچنین مثال‌هایی که ارائه کرده بود واقعا عالی و قابل فهم بود. ممنون از کتابراه
محمدجواد مرتضایی
۱۴۰۳/۱/۲
محتوا و مطالب مفیدی داره و درباره جلسات مشاوره با مراجع نکات خوب و موثر ارائه میکنه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی

برای دریافت کتاب فنون پیشرفته در مشاوره و روان‌ درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.