معرفی و دانلود کتاب گرم کردن: افزایش عملکرد و بهبود توسعه ورزشی بلندمدت

عکس جلد کتاب گرم کردن: افزایش عملکرد و بهبود توسعه ورزشی بلندمدت
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرم کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرم کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرم کردن: افزایش عملکرد و بهبود توسعه ورزشی بلندمدت

کتاب گرم کردن، اطلاعات کاملی برای آمادگیِ بدن ورزشکاران، قبل از انجام تمرین‌های ورزشی پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. ایان جفریز، نویسنده‌ی این اثر، رویکردی علمی به گرم کردنِ بدن ورزشکاران در پیش گرفته است. با مطالعه‌ی این کتاب، راه‌و‌چاه صحیح و علمی گرم کردن را فرا می‌گیرید. روش‌های این کتاب، گرم‌ کردنِ بدن برای انجام ورزش‌های مختلف را پوشش داده است.

درباره‌ی کتاب گرم کردن

کتاب گرم کردن (The Warm-Up)، تاکید ویژه‌ای به آمادگیِ بدنیِ ورزشکاران قبل از انجام حرکت‌های ورزشی دارد. ایان جفریز (Ian Jeffreys)، کتاب را با این نکته آغاز می‌کند که عملکرد ورزشی، تعاملی است پیچیده از عوامل تاکتیکی، تکنیکی، روانی و جسمی. نویسنده در این کتاب تاکید دارد که تعادل نسبی میان این عوامل بین ورزش‌های مختلف، تفاوت دارد. جفریز در کتاب گرم کردن توضیح می‌دهد که ورزشکاران باید دیدگاه خود را درباره‌ی گرم کردن سنتی، تغییر دهند و از رویکردهای علمی برای آمادگیِ بهتر بهره بگیرند. بر اساس گفته‌های این کتاب، روش رَمپ (RAMP)، جدیدترین روش برای گرم کردنِ بدن قبل از ورزش‌ به‌حساب می‌آید. با ادامه مطالعه‌ی کتاب گرم کردن، متوجه می‌شویم که منظور از رَمپ، آماده‌سازی اولیه، فعال‌سازی، جنبش‌پذیری مفاصل و نیرومندسازی است. روشی که نویسنده برای گرم‌ کردن به مخاطب آموزش می‌دهد، نه‌تنها برای یک جلسه ورزش، بلکه در درازمدت پیشنهاد می‌شود. استمرار در انجام این روش برای گرم کردن، توانایی حرکتی و توسعه‌ی مهارت‌های ورزشکار را به دنبال دارد. اطلاعات این کتاب به گونه‌ای مطرح شده تا در کنار تضمین سلامتی ورزشکاران، زمینه‌ای برای دستیابی به موفقیت‌های چشمگیرترِ آن‌ها فراهم شود.

ایان جفریز، مطالب فصل نخست این کتاب را با مطرح‌کردنِ این پرسش آغاز می‌کند که چرا گرم می‌کنیم. سپس به فیزیولوژی گرم کردن می‌پردازد. توجیه روان‌شناختی برای گرم کردن و تاثیرات بالقوه‌ گرم‌کردن از دیگر اطلاعات این فصل به‌حساب می‌آید. سپس به فصل دوم می‌رسیم که نگرشی جدید درباره‌ی گرم کردن را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. در این قسمت با تفاوت‌های گرم کردن عمومی و تخصصی آشنا می‌شویم. ارزیابی مجدد هدف و ارزش گرم کردن در کنار بررسی مشکلات گرم کردن سنتی را می‌‌توان از دیگر بخش‌های فصل دوم کتاب گرم کردن نام برد. نویسنده در سومین فصل به توضیح مفهومِ سازوکار گرم کردن رَمپ می‌پردازد. دیدگاهی نظام‌مند، ورزشکار بودن، توسعه‌ی ورزشکار و سیستم رَمپ، اطلاعاتی است که خوننده‌ی کتاب گرم کردن، در سومین فصل این اثر با آن‌ها آشنا می‌شود. فصل چهارمِ کتاب گرم کردن به فاز افزایش عملکرد اختصاص دارد. ایان جفریز، در این فصل درباره‌ی انواع فازهای افزایش عملکرد و طراحی فاز افزایش عملکرد صحبت می‌کند.

فاز فعال‌سازی و جنبش‌پذیری، فاز توانمندسازی و طراحی گرم کردن موثر، فصل‌های دیگر کتاب گرم کردن را تشکیل می‌دهد. اطلاعات این فصل‌ها با زبانی ساده و خو‌ش‌فهم بیان شده است. از طرف دیگر نویسنده در این اثر برای انتقال بهتر حرکت‌های ورزشیِ موثر برای گرم‌ کردن از تصاویر بی‌شماری کمک گرفته است. به ویژگی‌هایی که گفتیم، نمودارهای آموزشی را هم اضافه کنید. خواننده با مطالعه‌ی کتاب گرم کردن، فرایند آماده‌سازیِ بدن خود را با شاخص‌های نموداریِ استاندارد، تطبیق می‌دهد. در کنار این اطلاعات و تصاویر، لینکِ آموزش‌های ویدئویی نیز در این کتاب قرار دارد. در نتیجه می‌توان گفت کتاب پیش رو، تمامی اطلاعات لازم برای گرم کردنِ بدن ورزشکاران قبل از ورزش‌های مختلف را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

کتاب گرم کردن را مائده شفیع‌زاده و یاشار دسکره به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات مبانی، چاپ و نشر کتاب گرم کردن را بر عهده گرفته است.

کتاب گرم کردن برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی ورزشکاران حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و معمولی، مخاطب اصلی کتاب گرم کردن به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ای این کتاب برای مربیانِ ورزشی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب گرم کردن: افزایش عملکرد و بهبود توسعه ورزشی بلندمدت می‌خوانیم

تکلیف آخر تنها به برنامه‌ریزی بلندمدت و مؤثر ربط دارد. در اینجا، الگوهای حرکتی کلیدی مورد نیاز برای اجرای موفقیت‌آمیز شناسایی شده و در این برنامه گنجانده می‌شوند. باز هم این کار، تمرین گسترده روی الگوهای حرکتی مهم را میسر می‌سازد، اما بدون هیچ‌گونه پیش‌نیازهای زمانی اضافی، حداکثر کارایی تمرین را امکان‌پذیر می‌سازد. همانند الگوهای حرکتی در مرحله افزایش، اجباری نیست که در هر گرم‌کردن، همه الگوها را گنجاند بلکه می‌توان آن‌ها را میان جلسات تقسیم و پخش کرد. این کار مستلزم حدی از برنامه‌ریزی درازمدت می‌باشد، اما باز هم به حداکثر کارایی تمرین منجر می‌گردد.

یک ورزشکار باید بعد از مرحله فعال‌سازی و تحرک‌پذیری، مزایای مربوط به مرحله افزایش را حفظ کند و از طریق مرحله فعال‌سازی و تحرک‌پذیری، بر مزایای حاصله بیافزاید. آن‌ها هم‌اکنون، همان‌گونه که وارد مرحله تقویت می‌شوند، جهت افزایش شدت حرکات و مهارت‌های هدفمند به طور مطلوبی آماده می‌گردند.

فهرست مطالب کتاب

دسترسی به ویدئو
ارتباط با مدرس
پیش‌گفتار
قدردانی‌ها
مقدمه
راهنمای اشکال
فصل 1: چرا گرم می‌کنیم
دلایل گرم کردن
فیزیولوژی گرم کردن
دلایل روانی گرم کردن
اثرات بالقوه خالص گرم کردن
گرم کردن و کاهش خطر آسیب
بهینه سازی گرم کردن
فصل 2: روش تفکر جدید درباره گرم کردن
گرم کردن سنتی عمومی و ویژه
ارزیابی مجدد هدف و ارزش گرم کردن
هدف جدید گرم کردن
گرم ‌کردن‌های رقابتی در برابر تمرینی
موضوعات مربوط به گرم کردن سنتی
فصل 3: سیستم RAMP گرم کردن
رویکرد نظام مند
ورزش‌گرایی
ارائه توسعه قهرمانی
سیستم RAMP
فصل 4: مرحله افزایش
پیشرفت تدریجی فعالیت
انواع مراحل افزایش
سازماندهی یک مرحله افزایش
فصل 5: مرحله فعال‌سازی و تحرک‌پذیری
تمرکز دراز مدت: تحرک‌پذیری
نقش کشش ایستا
تمرکز بر روی تحرک‌پذیری
تمرکز بر روی حرکت
آغاز و پیشرفت سیستم
نشان دادن موضوعات بنیادی: فعال‌سازی
هدف گذاری انتخاب‌ها
فرآیند فعال‌سازی و تحرک‌پذیری
فعالیت‌های فعال‌سازی
فصل 6: مرحله تقویت
تمرکز مرحله
مدت مرحله
خود یک جلسه
فرآیند تقویت
نمونه‌هایی از مراحل تقویت
فصل 7: سازماندهی گرم ‌کردن‌های مؤثر
فرآیند برنامه‌ریزی
مرحله افزایش
مرحله فعال سازی و تحرک‌پذیری
مرحله تقویت
گرم‌ کردن‌های نمونه
منابع
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرم کردن: افزایش عملکرد و بهبود توسعه ورزشی بلندمدت
نویسنده
مترجممائده شفیع زاده، یاشار دسکره
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-622-688246-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گرم کردن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گرم کردن

برای دریافت کتاب گرم کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.