معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه: چشم‌اندازهای بالینی و آزمایشگاهی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه: چشم‌اندازهای بالینی و آزمایشگاهی

موران اس سگیو و مایکل اس سگیو در کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه درباره‌ی دانشی سخن می‌گویند که به‌طور هم‌زمان بر سلامتی و تناسب اندام شما تمرکز دارد و در بهبود بیماری‌های مختلف و توان‌بخشی جسمی‌تان راهگشا خواهد بود. در این اثر به‌طور مفصل درباره‌ی عملکرد بخش‌های مختلف بدن خود و تأثیر تمرینات ورزشی بر آن‌ها مطالب مفیدی می‌خوانید.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه

فیزیولوژی ورزشی از حوزه‌های مهم و روبه‌رشد در زمینه‌ی پزشکی و تناسب اندام است که به شناسایی مکانیسم‌های فیزیولوژیکی که زیربنای فعالیت بدنی ما را تشکیل می‌دهند، می‌پردازد. این دانش با تجزیه و تحلیل دقیق و ارائه‌ی خدمات درمانی و توان‌بخشی، به بهبود بیماری‌های مزمن و یا ایجاد شرایط بهتر برای معلولیت‌ها کمک‌رسانی می‌کند. فیزیولوژی ورزشی به دو بخش اصلی تناسب اندام و توان‌بخشی بیماران تقسیم می‌شود که هر دو دارای اهمیت ویژه‌ای برای ورزشکاران هستند. بنابراین کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه (Basic Exercise Physiology)، نوشته‌ی موران اس سگیو (Moran S Saghiv) و مایکل اس سگیو (Michael S Sagiv) می‌تواند راهنمای مناسبی در جهت سازگاری هرچه بیشتر افراد با فعالیت‌های ورزشی حاد و طولانی‌مدت باشد.

دانش فیزیولوژی ورزشی کمک می‌کند بیماران در وضعیت جسمی بهتری قرار بگیرند و در ادامه باعث تسریع در روند درمان می‌شود؛ چراکه کاملاً بر چگونگی واکنش بدن به حالت‌های مختلف ورزشی که در آن شدت فعالیت بالاست، توجه دارد و نیازهای متابولیکی هنگام ورزش‌های طولانی‌مدت را در نظر می‌گیرد. از جمله موضوعات اساسی و مهم این دانش باید به انتقال انرژی در انسان و اثرات محیطی آن بر فیزیولوژی اشاره کرد.

فیزیولوژیست‌های ورزشی به مباحثی چون اثرات فعالیت ورزشی بر سیستم قلبی، عروقی و سیستم غدد درون‌ریز و همچنین سیستم اسکلتی و عضلانی بدن می‌پردازند و برنامه‌های ورزشی آن‌ها با نظر به ایجاد عادت‌های سالم برای بیماران طراحی شده است. از مباحث مطرح‌شده در فصل‌های سیزده‌گانه‌ی این کتاب باید به متابولیسم و جنبه‌های مختلف آن، مصرف اکسیژن و عملکردهای بی‌هوازی، عملکرد ریوی، فشار خون، عملکردهای قلبی عروقی و... اشاره کرد. همچنین در این اثر مطالب مفیدی پیرامون سیستم ایمنی بدن، ساختمان عضلات و تأثیر محیط بر فیزیولوژی بدن می‌خوانید.

کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه با ترجمه‌ی جمعی مهرزاد مقدسی، امین مولائی، سمیه رشیدفرد، سحر عبدالهی، رضا زین العبادی، حسن استخر و مهدی جاویدی از سوی انتشارات حتمی منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه مناسب چه کسانی است؟

کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه از جنبه‌های مختلف اطلاعات مفیدی در اختیار دانشجویان رشته علوم ورزشی قرار می‌دهد و علاوه‌براین مرجع مناسبی در زمینه‌ی فیزیولوژی ورزشی کاربردی است. بنابراین متخصصان این حوزه‌ها از مباحث عنوان‌شده در کتاب حاضر بهره خواهند برد.

با نویسندگان کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه بیشتر آشنا شویم

موران اس سگیو دانشیار فیزیولوژی ورزشی بالینی و مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی بالینی دانشگاه کارولینای شمالی ایالات متحده و مایکل اس سگیو استاد فیزیولوژی ورزشی و عضو انستیتوی وینگیت اسرائیل هستند. این نویسندگان بر اساس سال‌ها تجربه‌ی علمی، پژوهشی و کار در مراکز توان‌بخشی این کتاب را به نگارش درآورده‌اند.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه می‌خوانیم

در مقایسه با افراد جوان، افراد مسن مبتلا بیماری سارکوپنی دچار از بین رفتن توده عضلانی اسکلتی و کاهش قدرت می‌شوند. افراد بزرگسال از حدود 30 سالگی به طور متوسط هر سال 3 درصد از قدرت عضلانی خود را از دست می‌دهند. در زنان و مردان، کاهش توده بدون چربی در اندام‌های فوقانی کمتر و در اندام تحتانی بیشتر است. این اختلاف ممکن است به دلیل از دست رفتن بیشتر واحدهای حرکتی در اندام تحتانی باشد. بیماری سارکوپنی یک پیامد طبیعی همراه با روند پیری است؛ یک بیماری شایع بوده که 10درصد از افراد بزرگسال بالای 50 سال را درگیر می‌کند و نتیجه‌ی آن ناتوانی، شکستگی استخوان، کاهش کیفیت زندگی و کاهش طول عمر مسیرهای ارسال پیام سنتز عضلات است.

نروپاتی [اختلالات عصبی] یکی از پیامدهای اصلی و عمده سارکوپنی است، زیرا با تخریب نورون‌های حرکتی آلفا و عصب‌کشی تارهای عضلانی، واحدهای حرکتی از بین می‌رود. آنچه در بیماری سارکوپنی اتفاق می‌افتد با ضعف و تحلیل بدن که به دلیل بیماری مزمن شدید (کاکِکسی) روی می‌دهد و در آن عضله به دلیل سایتوکین‌های تخریب‌کننده دچار آسیب می‌شود، متفاوت است؛ هرچند ممکن است هر دو شرایط با هم به وجود آیند. سارکوپنی به عنوان یک مؤلفه از سندروم سستی در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت بازسازی عضله کاهش می‌یابد. در نتیجه تحلیل عضلانی بیشتر شده و خطر پیشرفت سندروم متابولیک را افزایش می‌دهد. سارکوپنی، میزان توده بدون چربی را که بدن پیش از مرگ از دست می‌دهد، تعیین می‌کند. تعریف سارکوپنی در مورد توده بدون چربی بدن دشوار است، زیرا هیچ وزن مشخصی برای توده‌ی عضلانی در زمان حیات مشخص نشده است.

فهرست مطالب کتاب

1: مقدمه ای بر فیزیولوژی ورزشی
2: متابولیسم
3: مصرف اکسیژن و عملکردهای بی هوازی
4: عملکرد ریوی
5: فشار خون
6: عملکرد قلبی - عروقی
7: سالمندی
8: عضلات اسکلتی
9: تنظیم دمای بدن
10: سیستم ایمنی
11: ورزش در محیط های بیگانه و نامأنوس
12: اپی ژنتیک در ورزش
13: تجهیزات ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی پایه: چشم‌اندازهای بالینی و آزمایشگاهی
نویسنده،
مترجممهرزاد مقدسی، امین مولائی، سمیه رشیدفرد، سحر عبداللهی، رضا زین العبادی، حسن استخر، مهدی جاویدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات447
زبانفارسی
شابک978-600-355-654-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
229500 ت - 24.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی پایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.